UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Informatyczne systemy analizy i prognoz ekonomicznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-EI106C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Informatyczne systemy analizy i prognoz ekonomicznych
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Student zna podstawowe metody analizy danych.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest pogłębienie wiedzy na temat analiz i prognoz zmiennych społeczno-ekonomicznych.

Efekty uczenia się:

Student:

PEK1 - posiada pogłębioną wiedzę objaśniającą mechanizmy i determinanty procesów zachodzących w ekonomii oraz potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane (również ze źródeł elektronicznych) do kompleksowych analiz złożonych procesów i zjawisk zachodzących w ekonomii,

PEK2 - ma rozszerzoną wiedzę na temat metod i narzędzi pozwalających opisać i interpretować zjawiska i procesy oraz tendencje i kierunki zmian społeczno-ekonomicznych,

PEK3 - potrafi prowadzić interdyscyplinarne analizy oraz opracować prognozy i symulacje różnych wariantów rozwoju ekonomicznego w oparciu o wyspecjalizowane modele z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych oraz wystąpień z własnych prac analitycznych,

PEK4 - rozumie potrzebę ciągłego uzupełniania wiedzy i rozwoju własnych kompetencji oraz potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób,

PEK5 - potrafi organizować i koordynować pracę w grupie nad określonym problemem badawczym.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin, 24 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Artur Gajdos
Prowadzący grup: Artur Gajdos
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

opowiadanie, opis, ćwiczeniowa, projektu, pokaz

Sposoby i kryteria oceniania:

aktywność na zajęciach (50%)

prezentacja wybranego narzędzia w grupach dwuosobowych (50%),

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Internetowe bazy danych statystycznych (4h).

2. Oprogramowanie analityczne (8h).

3. Internetowe narzędzia analityczne (8h).

4. Narzędzia biznesowe (4h).

5. Opracowanie prognoz w wybranym narzędziu (6h).

Literatura:

Podstawowa:

Gajdos A., (2016), Struktura zawodowa rynku pracy w Polsce. Systemy informacyjne i prognozy, WUŁ, Łódź.

Kufel T., (2007), Ekonometria. Rozwiązywanie problemów w wykorzystaniem programu GRETL, PWN, Warszawa.

Simon J., (2006), Excel. Profesjonalna analiza i prezentacja danych, John Wiley & Sons, Ltd.

Uzupełniająca:

http://np.prognozowaniezatrudnienia.mrpips.gov.pl/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6