Modelowanie ekorozwoju
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-EI157B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Modelowanie ekorozwoju |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
LUB
6.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | EI |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Podstawowa znajomość zagadnień i teorii ekonomicznych, ekologicznych oraz metod ewaluacji rozwoju, w tym narzędzi miękkich i twardych, w tym ilościowych i jakościowych również z zakresu statystyki i ekonometrii. Umiejętna analiza tekstu. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi pomiaru oraz modelowego ujęcia ekorozwoju. Zatem realizacja celu obejmie prezentację i omówienie sposobów zarządzania ekorozwojem w regionie. Przybliżone zostaną również metody oceny ekorozwoju - ilościowe i jakościowe, a także programowanie lokalne i globalne. Co więcej, przytoczone i przedyskutowane zostaną przykłady dobrych praktyk (modeli gospodarek, modeli zarządzania) na rzecz ekorozwoju oraz rola społeczeństwa w procesie jego budowy. |
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza: student definiuje pojęcia związane z jakością życia, rozwojem gospodarczym, rozwojem ekologicznie zrównoważonym; objaśnia wpływ rozwoju gospodarczego i działalności człowieka na jakość środowiska i życia (06IN_1A_W04); identyfikuje metody modelowania wzrostu gospodarczego, ekorozwoju; wyraża swoje zdanie na temat konsekwencji niezrównoważonego rozwoju gospodarczego (06IN_1A_W06). 2. Umiejętności: student potrafi przeprowadzić analizę oddziaływania rozwoju gospodarczego na jakość środowiska i życia a także relacji odwrotnej (06IN_1A_U01, 06IN_1A_U02); potrafi dobierać metody służące kwantyfikacji i ocenie realizacji zasad ekorozwoju oraz interpretuje i prezentuje zagadnienia dotyczące realizacji zasad tego paradygmatu (06IN_1A_U03). 3. Postawy/Kompetencje społeczne: ma świadomość zakresu i poziomu nabytej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego kształcenia, pogłębiania wiedzy i doskonalenia umiejętności, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (06IN_1A__K01); umie pracować w grupie (06IN_1A_K03); przewiduje społeczne i ekologiczne skutki konkretnych przedsięwzięć i rozwiązań techniczno-organizacyjnych implementowanych w różnych obszarach, przez co staje się świadomym uczestnikiem procesu rozwoju lokalnego (06IN_1A_K04). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Antczak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Antczak, Bahman Jabbarian Amiri | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Prezentacja i dyskusja - z materiałów przekazanych na ćwiczeniach - źródłowych oraz przeglądanych na bieżąco- online. Opracowanie krótkich zadań bieżących typu case study, omówienie ich na forum (30%), prezentacja wybranego problemu zw. z tematyką zajęć i opracowanie studium przypadku/ referatu w małych grupach 2-3 osobowych (70%)-stacjonarnie lub online. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność na zajęciach: wypowiedź indywidualna poprzez udział w dyskusji i rozwiązywaniu zadań/problemów w oparciu o treści przekazane przez prowadzącego (dyskusja, forum). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Prezentacja wybranego problemu związanego z tematyką ekologicznego rozwoju (prezentacja max na ocenę 4, plusy z aktywności na zajęciach dają możliwość podniesienia oceny do 4+ lub 5). Na prezentację składa się: Max 10-12 slajdów Slajd tytułowy – problem/temat – nazwiska i imiona osób prezentujących Wstęp – cel prezentacji, zarys problemu, definicje potrzebne do zrozumienia Rozwinięcie – prezentacja tematu – mało tekstu – wiele zdjęć (mogą być własne), przykłady! Zakończenie – rekomendacje i wnioski własne! |
|
Treści kształcenia: | 1. Ekorozwój a rozwój zrównoważony - geneza, akty prawne i typologia pojęć. 2. Zasoby naturalne i ich rola w rozwoju gospodarczym. Definicja równowagi w kontekście trzech filarów - środowisko, sprawiedliwość społeczna i rozwój ekonomiczny. 3. Pomiar ekorozwoju - wskaźniki. 4. Modelowanie ekologicznie zrównoważonego rozwoju - makro i mikro skala - modele. 5. Zarządzanie i implementacja ekologii w rozwój gospodarczy i społeczny - sposoby, monitoring i ewaluacja efektów. 6. Finansowanie ekorozwoju. 7. Inne metody i modele wyceny jakości elementów przyrody w kontekście rozwoju gospodarczego i jakości życia. 8. Rola społeczeństwa w ekologicznie zrównoważonym rozwoju jednostki. 9. Zdrowie a środowisko. 10. Ekorozwój regionów - przykłady, strategie rozwoju, efekty. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: 1.Borys T., (2004), Jakość życia oraz pojęcia i relacje pochodne, [in:] Ocena i analiza jakości życia, pod redakcją W. Ostasiewicza, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław. 2. Fiedor B. (red.), (2002), Podstawy ekonomii środowiska i zasobów naturalnych, BECK, Warszawa. 3. Rogall H., (2010), Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Teoria i praktyka, Zysk i Sk-a, Poznań. 4. Stijns, J.P.C., (2006), Natural resource abundance and human capital accumulation, „World Development”, vol. 34, 1060–1083. 5. Antczak E., (2012), Wybrane aspekty zrównoważonego rozwoju Europy. Analizy przestrzenno–czasowe, Łódź, Wyd. Biblioteka; 6. publikacje ze stron: stat.gov.pl, eurostat.com, mos.gov.pl, www.funduszeeuropejskie.gov.pl, itd. Uzupełniająca: 1.Daly E.H., (1997), Ecological Economics and Sustainable Development. Selected Essays of Herman Daly, Island Press, Washington. 2.Engel, J. Ronald., (1990), Ethics of sustainable development. In Ethics of environment and development: Global challenge, international response, ed. J. Ronald Engel and Joan G. Engel. London. 3.Gylfason T., (2001), Natural resources, education and economic development,„European Economic Review”, vol. 45, 847–859. 4.McGillivray M., White H., (2006), Measuring development? The UNDP's human development index, Journal of International Development, Vol. 5, Nov. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Antczak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Antczak, Bahman Jabbarian Amiri | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Prezentacja i dyskusja - z materiałów przekazanych na ćwiczeniach - źródłowych oraz przeglądanych na bieżąco- online. Opracowanie krótkich zadań bieżących typu case study, omówienie ich na forum (30%), prezentacja wybranego problemu zw. z tematyką zajęć i opracowanie studium przypadku/ referatu w małych grupach 2-3 osobowych (70%)-stacjonarnie lub online. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność na zajęciach: wypowiedź indywidualna poprzez udział w dyskusji i rozwiązywaniu zadań/problemów w oparciu o treści przekazane przez prowadzącego (dyskusja, forum). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Prezentacja wybranego problemu związanego z tematyką ekologicznego rozwoju (prezentacja max na ocenę 4, plusy z aktywności na zajęciach dają możliwość podniesienia oceny do 4+ lub 5). Na prezentację składa się: Max 10-12 slajdów Slajd tytułowy – problem/temat – nazwiska i imiona osób prezentujących Wstęp – cel prezentacji, zarys problemu, definicje potrzebne do zrozumienia Rozwinięcie – prezentacja tematu – mało tekstu – wiele zdjęć (mogą być własne), przykłady! Zakończenie – rekomendacje i wnioski własne! |
|
Treści kształcenia: | 1. Ekorozwój a rozwój zrównoważony - geneza, akty prawne i typologia pojęć. 2. Zasoby naturalne i ich rola w rozwoju gospodarczym. Definicja równowagi w kontekście trzech filarów - środowisko, sprawiedliwość społeczna i rozwój ekonomiczny. 3. Pomiar ekorozwoju - wskaźniki. 4. Modelowanie ekologicznie zrównoważonego rozwoju - makro i mikro skala - modele. 5. Zarządzanie i implementacja ekologii w rozwój gospodarczy i społeczny - sposoby, monitoring i ewaluacja efektów. 6. Finansowanie ekorozwoju. 7. Inne metody i modele wyceny jakości elementów przyrody w kontekście rozwoju gospodarczego i jakości życia. 8. Rola społeczeństwa w ekologicznie zrównoważonym rozwoju jednostki. 9. Zdrowie a środowisko. 10. Ekorozwój regionów - przykłady, strategie rozwoju, efekty. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: 1.Borys T., (2004), Jakość życia oraz pojęcia i relacje pochodne, [in:] Ocena i analiza jakości życia, pod redakcją W. Ostasiewicza, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław. 2. Fiedor B. (red.), (2002), Podstawy ekonomii środowiska i zasobów naturalnych, BECK, Warszawa. 3. Rogall H., (2010), Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Teoria i praktyka, Zysk i Sk-a, Poznań. 4. Stijns, J.P.C., (2006), Natural resource abundance and human capital accumulation, „World Development”, vol. 34, 1060–1083. 5. Antczak E., (2012), Wybrane aspekty zrównoważonego rozwoju Europy. Analizy przestrzenno–czasowe, Łódź, Wyd. Biblioteka; 6. publikacje ze stron: stat.gov.pl, eurostat.com, mos.gov.pl, www.funduszeeuropejskie.gov.pl, itd. Uzupełniająca: 1.Daly E.H., (1997), Ecological Economics and Sustainable Development. Selected Essays of Herman Daly, Island Press, Washington. 2.Engel, J. Ronald., (1990), Ethics of sustainable development. In Ethics of environment and development: Global challenge, international response, ed. J. Ronald Engel and Joan G. Engel. London. 3.Gylfason T., (2001), Natural resources, education and economic development,„European Economic Review”, vol. 45, 847–859. 4.McGillivray M., White H., (2006), Measuring development? The UNDP's human development index, Journal of International Development, Vol. 5, Nov. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Antczak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Antczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Prezentacja i dyskusja - z materiałów przekazanych na ćwiczeniach - źródłowych oraz przeglądanych na bieżąco- online. Opracowanie krótkich zadań bieżących typu case study, omówienie ich na forum (30%), prezentacja wybranego problemu zw. z tematyką zajęć i opracowanie studium przypadku/ referatu w małych grupach 2-3 osobowych (70%)-stacjonarnie lub online. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność na zajęciach: wypowiedź indywidualna poprzez udział w dyskusji i rozwiązywaniu zadań/problemów w oparciu o treści przekazane przez prowadzącego (dyskusja, forum). |
|
Treści kształcenia: | 1. Ekorozwój a rozwój zrównoważony - geneza, akty prawne i typologia pojęć. 2. Zasoby naturalne i ich rola w rozwoju gospodarczym. Definicja równowagi w kontekście trzech filarów - środowisko, sprawiedliwość społeczna i rozwój ekonomiczny. 3. Pomiar ekorozwoju - wskaźniki. 4. Modelowanie ekologicznie zrównoważonego rozwoju - makro i mikro skala - modele. 5. Zarządzanie i implementacja ekologii w rozwój gospodarczy i społeczny - sposoby, monitoring i ewaluacja efektów. 6. Finansowanie ekorozwoju. 7. Inne metody i modele wyceny jakości elementów przyrody w kontekście rozwoju gospodarczego i jakości życia. 8. Rola społeczeństwa w ekologicznie zrównoważonym rozwoju jednostki. 9. Zdrowie a środowisko. 10. Ekorozwój regionów - przykłady, strategie rozwoju, efekty. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: 1.Borys T., (2004), Jakość życia oraz pojęcia i relacje pochodne, [in:] Ocena i analiza jakości życia, pod redakcją W. Ostasiewicza, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław. 2. Fiedor B. (red.), (2002), Podstawy ekonomii środowiska i zasobów naturalnych, BECK, Warszawa. 3. Rogall H., (2010), Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Teoria i praktyka, Zysk i Sk-a, Poznań. 4. Stijns, J.P.C., (2006), Natural resource abundance and human capital accumulation, „World Development”, vol. 34, 1060–1083. 5. Antczak E., (2012), Wybrane aspekty zrównoważonego rozwoju Europy. Analizy przestrzenno–czasowe, Łódź, Wyd. Biblioteka; 6. publikacje ze stron: stat.gov.pl, eurostat.com, mos.gov.pl, www.funduszeeuropejskie.gov.pl, itd. Uzupełniająca: 1.Daly E.H., (1997), Ecological Economics and Sustainable Development. Selected Essays of Herman Daly, Island Press, Washington. 2.Engel, J. Ronald., (1990), Ethics of sustainable development. In Ethics of environment and development: Global challenge, international response, ed. J. Ronald Engel and Joan G. Engel. London. 3.Gylfason T., (2001), Natural resources, education and economic development,„European Economic Review”, vol. 45, 847–859. 4.McGillivray M., White H., (2006), Measuring development? The UNDP's human development index, Journal of International Development, Vol. 5, Nov. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Antczak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Antczak, Bahman Jabbarian Amiri | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Prezentacja i dyskusja - z materiałów przekazanych na ćwiczeniach - źródłowych oraz przeglądanych na bieżąco- online. Opracowanie krótkich zadań bieżących typu case study, omówienie ich na forum (30%), prezentacja wybranego problemu zw. z tematyką zajęć i opracowanie studium przypadku/ referatu w małych grupach 2-3 osobowych (70%)-stacjonarnie lub online. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność na zajęciach: wypowiedź indywidualna poprzez udział w dyskusji i rozwiązywaniu zadań/problemów w oparciu o treści przekazane przez prowadzącego (dyskusja, forum). |
|
Treści kształcenia: | 1. Ekorozwój a rozwój zrównoważony - geneza, akty prawne i typologia pojęć. 2. Zasoby naturalne i ich rola w rozwoju gospodarczym. Definicja równowagi w kontekście trzech filarów - środowisko, sprawiedliwość społeczna i rozwój ekonomiczny. 3. Pomiar ekorozwoju - wskaźniki. 4. Modelowanie ekologicznie zrównoważonego rozwoju - makro i mikro skala - modele. 5. Zarządzanie i implementacja ekologii w rozwój gospodarczy i społeczny - sposoby, monitoring i ewaluacja efektów. 6. Finansowanie ekorozwoju. 7. Inne metody i modele wyceny jakości elementów przyrody w kontekście rozwoju gospodarczego i jakości życia. 8. Rola społeczeństwa w ekologicznie zrównoważonym rozwoju jednostki. 9. Zdrowie a środowisko. 10. Ekorozwój regionów - przykłady, strategie rozwoju, efekty. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: 1.Borys T., (2004), Jakość życia oraz pojęcia i relacje pochodne, [in:] Ocena i analiza jakości życia, pod redakcją W. Ostasiewicza, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław. 2. Fiedor B. (red.), (2002), Podstawy ekonomii środowiska i zasobów naturalnych, BECK, Warszawa. 3. Rogall H., (2010), Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Teoria i praktyka, Zysk i Sk-a, Poznań. 4. Stijns, J.P.C., (2006), Natural resource abundance and human capital accumulation, „World Development”, vol. 34, 1060–1083. 5. Antczak E., (2012), Wybrane aspekty zrównoważonego rozwoju Europy. Analizy przestrzenno–czasowe, Łódź, Wyd. Biblioteka; 6. publikacje ze stron: stat.gov.pl, eurostat.com, mos.gov.pl, www.funduszeeuropejskie.gov.pl, itd. Uzupełniająca: 1.Daly E.H., (1997), Ecological Economics and Sustainable Development. Selected Essays of Herman Daly, Island Press, Washington. 2.Engel, J. Ronald., (1990), Ethics of sustainable development. In Ethics of environment and development: Global challenge, international response, ed. J. Ronald Engel and Joan G. Engel. London. 3.Gylfason T., (2001), Natural resources, education and economic development,„European Economic Review”, vol. 45, 847–859. 4.McGillivray M., White H., (2006), Measuring development? The UNDP's human development index, Journal of International Development, Vol. 5, Nov. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin, 24 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Antczak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Antczak, Bahman Jabbarian Amiri | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Prezentacja i dyskusja - z materiałów przekazanych na ćwiczeniach - źródłowych oraz przeglądanych na bieżąco- online. Opracowanie krótkich zadań bieżących typu case study, omówienie ich na forum (30%), prezentacja wybranego problemu zw. z tematyką zajęć i opracowanie studium przypadku/ referatu w małych grupach 2-3 osobowych (70%)-stacjonarnie lub online. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność na zajęciach: wypowiedź indywidualna poprzez udział w dyskusji i rozwiązywaniu zadań/problemów w oparciu o treści przekazane przez prowadzącego (dyskusja, forum). |
|
Treści kształcenia: | 1. Ekorozwój a rozwój zrównoważony - geneza, akty prawne i typologia pojęć. 2. Zasoby naturalne i ich rola w rozwoju gospodarczym. Definicja równowagi w kontekście trzech filarów - środowisko, sprawiedliwość społeczna i rozwój ekonomiczny. 3. Pomiar ekorozwoju - wskaźniki. 4. Modelowanie ekologicznie zrównoważonego rozwoju - makro i mikro skala - modele. 5. Zarządzanie i implementacja ekologii w rozwój gospodarczy i społeczny - sposoby, monitoring i ewaluacja efektów. 6. Finansowanie ekorozwoju. 7. Inne metody i modele wyceny jakości elementów przyrody w kontekście rozwoju gospodarczego i jakości życia. 8. Rola społeczeństwa w ekologicznie zrównoważonym rozwoju jednostki. 9. Zdrowie a środowisko. 10. Ekorozwój regionów - przykłady, strategie rozwoju, efekty. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: 1.Borys T., (2004), Jakość życia oraz pojęcia i relacje pochodne, [in:] Ocena i analiza jakości życia, pod redakcją W. Ostasiewicza, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław. 2. Fiedor B. (red.), (2002), Podstawy ekonomii środowiska i zasobów naturalnych, BECK, Warszawa. 3. Rogall H., (2010), Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Teoria i praktyka, Zysk i Sk-a, Poznań. 4. Stijns, J.P.C., (2006), Natural resource abundance and human capital accumulation, „World Development”, vol. 34, 1060–1083. 5. Antczak E., (2012), Wybrane aspekty zrównoważonego rozwoju Europy. Analizy przestrzenno–czasowe, Łódź, Wyd. Biblioteka; 6. publikacje ze stron: stat.gov.pl, eurostat.com, mos.gov.pl, www.funduszeeuropejskie.gov.pl, itd. Uzupełniająca: 1.Daly E.H., (1997), Ecological Economics and Sustainable Development. Selected Essays of Herman Daly, Island Press, Washington. 2.Engel, J. Ronald., (1990), Ethics of sustainable development. In Ethics of environment and development: Global challenge, international response, ed. J. Ronald Engel and Joan G. Engel. London. 3.Gylfason T., (2001), Natural resources, education and economic development,„European Economic Review”, vol. 45, 847–859. 4.McGillivray M., White H., (2006), Measuring development? The UNDP's human development index, Journal of International Development, Vol. 5, Nov. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN CK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin, 24 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Antczak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Antczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.