UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Modelowanie ekorozwoju

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-EI157B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Modelowanie ekorozwoju
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 LUB 6.00 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

EI

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

1

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Podstawowa znajomość zagadnień i teorii ekonomicznych, ekologicznych oraz metod ewaluacji rozwoju, w tym narzędzi miękkich i twardych, w tym ilościowych i jakościowych również z zakresu statystyki i ekonometrii. Umiejętna analiza tekstu.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi pomiaru oraz modelowego ujęcia ekorozwoju.

Zatem realizacja celu obejmie prezentację i omówienie sposobów zarządzania ekorozwojem w regionie. Przybliżone zostaną również

metody oceny ekorozwoju - ilościowe i jakościowe, a także programowanie lokalne i globalne. Co więcej, przytoczone i przedyskutowane

zostaną przykłady dobrych praktyk (modeli gospodarek, modeli zarządzania) na rzecz ekorozwoju oraz rola społeczeństwa w procesie

jego budowy.

Efekty uczenia się:

1. Wiedza: student definiuje pojęcia związane z jakością życia, rozwojem gospodarczym, rozwojem ekologicznie zrównoważonym; objaśnia wpływ rozwoju gospodarczego i działalności człowieka na jakość środowiska i życia (06IN_1A_W04); identyfikuje metody modelowania wzrostu gospodarczego, ekorozwoju; wyraża swoje zdanie na temat konsekwencji niezrównoważonego rozwoju gospodarczego (06IN_1A_W06).

2. Umiejętności: student potrafi przeprowadzić analizę oddziaływania rozwoju gospodarczego na jakość środowiska i życia a także relacji odwrotnej (06IN_1A_U01, 06IN_1A_U02); potrafi dobierać metody służące kwantyfikacji i ocenie realizacji zasad ekorozwoju oraz interpretuje i prezentuje zagadnienia dotyczące realizacji zasad tego paradygmatu (06IN_1A_U03).

3. Postawy/Kompetencje społeczne: ma świadomość zakresu i poziomu nabytej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego kształcenia, pogłębiania wiedzy i doskonalenia umiejętności, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (06IN_1A__K01); umie pracować w grupie (06IN_1A_K03); przewiduje społeczne i ekologiczne skutki konkretnych przedsięwzięć i rozwiązań techniczno-organizacyjnych implementowanych w różnych obszarach, przez co staje się świadomym uczestnikiem procesu rozwoju lokalnego (06IN_1A_K04).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 28 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Antczak
Prowadzący grup: Elżbieta Antczak, Bahman Jabbarian Amiri
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.


Metody dydaktyczne:

Prezentacja i dyskusja - z materiałów przekazanych na ćwiczeniach - źródłowych oraz przeglądanych na bieżąco- online. Opracowanie krótkich zadań bieżących typu case study, omówienie ich na forum (30%), prezentacja wybranego problemu zw. z tematyką zajęć i opracowanie studium przypadku/ referatu w małych grupach 2-3 osobowych (70%)-stacjonarnie lub online.

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach: wypowiedź indywidualna poprzez udział w dyskusji i rozwiązywaniu zadań/problemów w oparciu o treści przekazane przez prowadzącego (dyskusja, forum).

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Prezentacja wybranego problemu związanego z tematyką ekologicznego rozwoju (prezentacja max na ocenę 4, plusy z aktywności na zajęciach dają możliwość podniesienia oceny do 4+ lub 5).

Na prezentację składa się:

Max 10-12 slajdów

Slajd tytułowy – problem/temat – nazwiska i imiona osób prezentujących

Wstęp – cel prezentacji, zarys problemu, definicje potrzebne do zrozumienia

Rozwinięcie – prezentacja tematu – mało tekstu – wiele zdjęć (mogą być własne), przykłady!

Zakończenie – rekomendacje i wnioski własne!



Treści kształcenia:

1. Ekorozwój a rozwój zrównoważony - geneza, akty prawne i typologia pojęć.

2. Zasoby naturalne i ich rola w rozwoju gospodarczym. Definicja równowagi w kontekście trzech filarów - środowisko, sprawiedliwość

społeczna i rozwój ekonomiczny.

3. Pomiar ekorozwoju - wskaźniki.

4. Modelowanie ekologicznie zrównoważonego rozwoju - makro i mikro skala - modele.

5. Zarządzanie i implementacja ekologii w rozwój gospodarczy i społeczny - sposoby, monitoring i ewaluacja efektów.

6. Finansowanie ekorozwoju.

7. Inne metody i modele wyceny jakości elementów przyrody w kontekście rozwoju gospodarczego i jakości życia.

8. Rola społeczeństwa w ekologicznie zrównoważonym rozwoju jednostki.

9. Zdrowie a środowisko.

10. Ekorozwój regionów - przykłady, strategie rozwoju, efekty.


Literatura:

Obowiązkowa:

1.Borys T., (2004), Jakość życia oraz pojęcia i relacje pochodne, [in:] Ocena i analiza jakości życia, pod redakcją W. Ostasiewicza, Wyd.

Akademii Ekonomicznej, Wrocław.

2. Fiedor B. (red.), (2002), Podstawy ekonomii środowiska i zasobów naturalnych, BECK, Warszawa.

3. Rogall H., (2010), Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Teoria i praktyka, Zysk i Sk-a, Poznań.

4. Stijns, J.P.C., (2006), Natural resource abundance and human capital accumulation, „World Development”, vol. 34, 1060–1083.

5. Antczak E., (2012), Wybrane aspekty zrównoważonego rozwoju Europy. Analizy przestrzenno–czasowe, Łódź, Wyd. Biblioteka;

6. publikacje ze stron: stat.gov.pl, eurostat.com, mos.gov.pl, www.funduszeeuropejskie.gov.pl, itd.

Uzupełniająca:

1.Daly E.H., (1997), Ecological Economics and Sustainable Development. Selected Essays of Herman Daly, Island Press, Washington.

2.Engel, J. Ronald., (1990), Ethics of sustainable development. In Ethics of environment and development: Global challenge, international

response, ed. J. Ronald Engel and Joan G. Engel. London.

3.Gylfason T., (2001), Natural resources, education and economic development,„European Economic Review”, vol. 45, 847–859.

4.McGillivray M., White H., (2006), Measuring development? The UNDP's human development index, Journal of International

Development, Vol. 5, Nov.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 28 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Antczak
Prowadzący grup: Elżbieta Antczak, Bahman Jabbarian Amiri
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.


Metody dydaktyczne:

Prezentacja i dyskusja - z materiałów przekazanych na ćwiczeniach - źródłowych oraz przeglądanych na bieżąco- online. Opracowanie krótkich zadań bieżących typu case study, omówienie ich na forum (30%), prezentacja wybranego problemu zw. z tematyką zajęć i opracowanie studium przypadku/ referatu w małych grupach 2-3 osobowych (70%)-stacjonarnie lub online.

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach: wypowiedź indywidualna poprzez udział w dyskusji i rozwiązywaniu zadań/problemów w oparciu o treści przekazane przez prowadzącego (dyskusja, forum).

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Prezentacja wybranego problemu związanego z tematyką ekologicznego rozwoju (prezentacja max na ocenę 4, plusy z aktywności na zajęciach dają możliwość podniesienia oceny do 4+ lub 5).

Na prezentację składa się:

Max 10-12 slajdów

Slajd tytułowy – problem/temat – nazwiska i imiona osób prezentujących

Wstęp – cel prezentacji, zarys problemu, definicje potrzebne do zrozumienia

Rozwinięcie – prezentacja tematu – mało tekstu – wiele zdjęć (mogą być własne), przykłady!

Zakończenie – rekomendacje i wnioski własne!



Treści kształcenia:

1. Ekorozwój a rozwój zrównoważony - geneza, akty prawne i typologia pojęć.

2. Zasoby naturalne i ich rola w rozwoju gospodarczym. Definicja równowagi w kontekście trzech filarów - środowisko, sprawiedliwość

społeczna i rozwój ekonomiczny.

3. Pomiar ekorozwoju - wskaźniki.

4. Modelowanie ekologicznie zrównoważonego rozwoju - makro i mikro skala - modele.

5. Zarządzanie i implementacja ekologii w rozwój gospodarczy i społeczny - sposoby, monitoring i ewaluacja efektów.

6. Finansowanie ekorozwoju.

7. Inne metody i modele wyceny jakości elementów przyrody w kontekście rozwoju gospodarczego i jakości życia.

8. Rola społeczeństwa w ekologicznie zrównoważonym rozwoju jednostki.

9. Zdrowie a środowisko.

10. Ekorozwój regionów - przykłady, strategie rozwoju, efekty.


Literatura:

Obowiązkowa:

1.Borys T., (2004), Jakość życia oraz pojęcia i relacje pochodne, [in:] Ocena i analiza jakości życia, pod redakcją W. Ostasiewicza, Wyd.

Akademii Ekonomicznej, Wrocław.

2. Fiedor B. (red.), (2002), Podstawy ekonomii środowiska i zasobów naturalnych, BECK, Warszawa.

3. Rogall H., (2010), Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Teoria i praktyka, Zysk i Sk-a, Poznań.

4. Stijns, J.P.C., (2006), Natural resource abundance and human capital accumulation, „World Development”, vol. 34, 1060–1083.

5. Antczak E., (2012), Wybrane aspekty zrównoważonego rozwoju Europy. Analizy przestrzenno–czasowe, Łódź, Wyd. Biblioteka;

6. publikacje ze stron: stat.gov.pl, eurostat.com, mos.gov.pl, www.funduszeeuropejskie.gov.pl, itd.

Uzupełniająca:

1.Daly E.H., (1997), Ecological Economics and Sustainable Development. Selected Essays of Herman Daly, Island Press, Washington.

2.Engel, J. Ronald., (1990), Ethics of sustainable development. In Ethics of environment and development: Global challenge, international

response, ed. J. Ronald Engel and Joan G. Engel. London.

3.Gylfason T., (2001), Natural resources, education and economic development,„European Economic Review”, vol. 45, 847–859.

4.McGillivray M., White H., (2006), Measuring development? The UNDP's human development index, Journal of International

Development, Vol. 5, Nov.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 28 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Antczak
Prowadzący grup: Elżbieta Antczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.


Metody dydaktyczne:

Prezentacja i dyskusja - z materiałów przekazanych na ćwiczeniach - źródłowych oraz przeglądanych na bieżąco- online. Opracowanie krótkich zadań bieżących typu case study, omówienie ich na forum (30%), prezentacja wybranego problemu zw. z tematyką zajęć i opracowanie studium przypadku/ referatu w małych grupach 2-3 osobowych (70%)-stacjonarnie lub online.

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach: wypowiedź indywidualna poprzez udział w dyskusji i rozwiązywaniu zadań/problemów w oparciu o treści przekazane przez prowadzącego (dyskusja, forum).

Treści kształcenia:

1. Ekorozwój a rozwój zrównoważony - geneza, akty prawne i typologia pojęć.

2. Zasoby naturalne i ich rola w rozwoju gospodarczym. Definicja równowagi w kontekście trzech filarów - środowisko, sprawiedliwość

społeczna i rozwój ekonomiczny.

3. Pomiar ekorozwoju - wskaźniki.

4. Modelowanie ekologicznie zrównoważonego rozwoju - makro i mikro skala - modele.

5. Zarządzanie i implementacja ekologii w rozwój gospodarczy i społeczny - sposoby, monitoring i ewaluacja efektów.

6. Finansowanie ekorozwoju.

7. Inne metody i modele wyceny jakości elementów przyrody w kontekście rozwoju gospodarczego i jakości życia.

8. Rola społeczeństwa w ekologicznie zrównoważonym rozwoju jednostki.

9. Zdrowie a środowisko.

10. Ekorozwój regionów - przykłady, strategie rozwoju, efekty.


Literatura:

Obowiązkowa:

1.Borys T., (2004), Jakość życia oraz pojęcia i relacje pochodne, [in:] Ocena i analiza jakości życia, pod redakcją W. Ostasiewicza, Wyd.

Akademii Ekonomicznej, Wrocław.

2. Fiedor B. (red.), (2002), Podstawy ekonomii środowiska i zasobów naturalnych, BECK, Warszawa.

3. Rogall H., (2010), Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Teoria i praktyka, Zysk i Sk-a, Poznań.

4. Stijns, J.P.C., (2006), Natural resource abundance and human capital accumulation, „World Development”, vol. 34, 1060–1083.

5. Antczak E., (2012), Wybrane aspekty zrównoważonego rozwoju Europy. Analizy przestrzenno–czasowe, Łódź, Wyd. Biblioteka;

6. publikacje ze stron: stat.gov.pl, eurostat.com, mos.gov.pl, www.funduszeeuropejskie.gov.pl, itd.

Uzupełniająca:

1.Daly E.H., (1997), Ecological Economics and Sustainable Development. Selected Essays of Herman Daly, Island Press, Washington.

2.Engel, J. Ronald., (1990), Ethics of sustainable development. In Ethics of environment and development: Global challenge, international

response, ed. J. Ronald Engel and Joan G. Engel. London.

3.Gylfason T., (2001), Natural resources, education and economic development,„European Economic Review”, vol. 45, 847–859.

4.McGillivray M., White H., (2006), Measuring development? The UNDP's human development index, Journal of International

Development, Vol. 5, Nov.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Antczak
Prowadzący grup: Elżbieta Antczak, Bahman Jabbarian Amiri
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.


Metody dydaktyczne:

Prezentacja i dyskusja - z materiałów przekazanych na ćwiczeniach - źródłowych oraz przeglądanych na bieżąco- online. Opracowanie krótkich zadań bieżących typu case study, omówienie ich na forum (30%), prezentacja wybranego problemu zw. z tematyką zajęć i opracowanie studium przypadku/ referatu w małych grupach 2-3 osobowych (70%)-stacjonarnie lub online.

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach: wypowiedź indywidualna poprzez udział w dyskusji i rozwiązywaniu zadań/problemów w oparciu o treści przekazane przez prowadzącego (dyskusja, forum).

Treści kształcenia:

1. Ekorozwój a rozwój zrównoważony - geneza, akty prawne i typologia pojęć.

2. Zasoby naturalne i ich rola w rozwoju gospodarczym. Definicja równowagi w kontekście trzech filarów - środowisko, sprawiedliwość

społeczna i rozwój ekonomiczny.

3. Pomiar ekorozwoju - wskaźniki.

4. Modelowanie ekologicznie zrównoważonego rozwoju - makro i mikro skala - modele.

5. Zarządzanie i implementacja ekologii w rozwój gospodarczy i społeczny - sposoby, monitoring i ewaluacja efektów.

6. Finansowanie ekorozwoju.

7. Inne metody i modele wyceny jakości elementów przyrody w kontekście rozwoju gospodarczego i jakości życia.

8. Rola społeczeństwa w ekologicznie zrównoważonym rozwoju jednostki.

9. Zdrowie a środowisko.

10. Ekorozwój regionów - przykłady, strategie rozwoju, efekty.


Literatura:

Obowiązkowa:

1.Borys T., (2004), Jakość życia oraz pojęcia i relacje pochodne, [in:] Ocena i analiza jakości życia, pod redakcją W. Ostasiewicza, Wyd.

Akademii Ekonomicznej, Wrocław.

2. Fiedor B. (red.), (2002), Podstawy ekonomii środowiska i zasobów naturalnych, BECK, Warszawa.

3. Rogall H., (2010), Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Teoria i praktyka, Zysk i Sk-a, Poznań.

4. Stijns, J.P.C., (2006), Natural resource abundance and human capital accumulation, „World Development”, vol. 34, 1060–1083.

5. Antczak E., (2012), Wybrane aspekty zrównoważonego rozwoju Europy. Analizy przestrzenno–czasowe, Łódź, Wyd. Biblioteka;

6. publikacje ze stron: stat.gov.pl, eurostat.com, mos.gov.pl, www.funduszeeuropejskie.gov.pl, itd.

Uzupełniająca:

1.Daly E.H., (1997), Ecological Economics and Sustainable Development. Selected Essays of Herman Daly, Island Press, Washington.

2.Engel, J. Ronald., (1990), Ethics of sustainable development. In Ethics of environment and development: Global challenge, international

response, ed. J. Ronald Engel and Joan G. Engel. London.

3.Gylfason T., (2001), Natural resources, education and economic development,„European Economic Review”, vol. 45, 847–859.

4.McGillivray M., White H., (2006), Measuring development? The UNDP's human development index, Journal of International

Development, Vol. 5, Nov.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin, 24 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Antczak
Prowadzący grup: Elżbieta Antczak, Bahman Jabbarian Amiri
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.


Metody dydaktyczne:

Prezentacja i dyskusja - z materiałów przekazanych na ćwiczeniach - źródłowych oraz przeglądanych na bieżąco- online. Opracowanie krótkich zadań bieżących typu case study, omówienie ich na forum (30%), prezentacja wybranego problemu zw. z tematyką zajęć i opracowanie studium przypadku/ referatu w małych grupach 2-3 osobowych (70%)-stacjonarnie lub online.

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach: wypowiedź indywidualna poprzez udział w dyskusji i rozwiązywaniu zadań/problemów w oparciu o treści przekazane przez prowadzącego (dyskusja, forum).

Treści kształcenia:

1. Ekorozwój a rozwój zrównoważony - geneza, akty prawne i typologia pojęć.

2. Zasoby naturalne i ich rola w rozwoju gospodarczym. Definicja równowagi w kontekście trzech filarów - środowisko, sprawiedliwość

społeczna i rozwój ekonomiczny.

3. Pomiar ekorozwoju - wskaźniki.

4. Modelowanie ekologicznie zrównoważonego rozwoju - makro i mikro skala - modele.

5. Zarządzanie i implementacja ekologii w rozwój gospodarczy i społeczny - sposoby, monitoring i ewaluacja efektów.

6. Finansowanie ekorozwoju.

7. Inne metody i modele wyceny jakości elementów przyrody w kontekście rozwoju gospodarczego i jakości życia.

8. Rola społeczeństwa w ekologicznie zrównoważonym rozwoju jednostki.

9. Zdrowie a środowisko.

10. Ekorozwój regionów - przykłady, strategie rozwoju, efekty.


Literatura:

Obowiązkowa:

1.Borys T., (2004), Jakość życia oraz pojęcia i relacje pochodne, [in:] Ocena i analiza jakości życia, pod redakcją W. Ostasiewicza, Wyd.

Akademii Ekonomicznej, Wrocław.

2. Fiedor B. (red.), (2002), Podstawy ekonomii środowiska i zasobów naturalnych, BECK, Warszawa.

3. Rogall H., (2010), Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Teoria i praktyka, Zysk i Sk-a, Poznań.

4. Stijns, J.P.C., (2006), Natural resource abundance and human capital accumulation, „World Development”, vol. 34, 1060–1083.

5. Antczak E., (2012), Wybrane aspekty zrównoważonego rozwoju Europy. Analizy przestrzenno–czasowe, Łódź, Wyd. Biblioteka;

6. publikacje ze stron: stat.gov.pl, eurostat.com, mos.gov.pl, www.funduszeeuropejskie.gov.pl, itd.

Uzupełniająca:

1.Daly E.H., (1997), Ecological Economics and Sustainable Development. Selected Essays of Herman Daly, Island Press, Washington.

2.Engel, J. Ronald., (1990), Ethics of sustainable development. In Ethics of environment and development: Global challenge, international

response, ed. J. Ronald Engel and Joan G. Engel. London.

3.Gylfason T., (2001), Natural resources, education and economic development,„European Economic Review”, vol. 45, 847–859.

4.McGillivray M., White H., (2006), Measuring development? The UNDP's human development index, Journal of International

Development, Vol. 5, Nov.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin, 24 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Antczak
Prowadzący grup: Elżbieta Antczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7