Inwestycje samorządowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-EI179B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Inwestycje samorządowe |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | EI |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw konstytucyjnych i ustawowych polskiego ustroju samorządowego. Wymagania wstępne weryfikowane są w trakcie zajęć. W przypadku braku wymaganej wiedzy studenci mają obowiązek zapoznać się z literaturą przedmiotu. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentów w zagadnienia inwestycji samorządowych. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: W wyniku przeprowadzonych zajęć student(ka): - posiada wiedzę o kluczowych podmiotach i aspektach inwestycji samorządowych, ich wpływie na rynek nieruchomości, rozwój lokalny, jakość życia mieszkańców oraz znaczeniu przestrzeni publicznej dla życia miejskiego (06IN_1A _W02), - zna i potrafi rozróżnić metody oraz narzędzia wykorzystywane do pozyskiwania, przetwarzania i analizowania danych dotyczących inwestycji samorządowych (06IN_1A _W06). UMIEJĘTNOŚCI: W wyniku przeprowadzonych zajęć student(ka): - potrafi prawidłowo interpretować i analizować dane związane z inwestycjami samorządowymi, uwzględniając ich wpływ na rozwój lokalny, rynek nieruchomości oraz jakość życia mieszkańców (06IN_1A _U01), - potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną w praktyce oraz pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z inwestycjami samorządowymi (06IN_1A _U02), - potrafi formułować i prezentować wnioski, a także dyskutować o wybranych procesach zachodzących w samorządzie terytorialnym w ujęciu lokalnym (06IN_1A _U07). KOMPETENCJE: W wyniku przeprowadzonych zajęć student(ka): - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwoju własnych kompetencji (06IN_1A_K01), - potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (06IN_1A_K03). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Stasiak | |
Prowadzący grup: | Ewelina Stasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Stasiak | |
Prowadzący grup: | Ewelina Stasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | 1. Zajęcia w cyklu 2024/2025 prowadzone będą stacjonarnie z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi dydaktycznych tj. platformy Moodle. 2. Ćwiczenia nr 1 (28 godz.; praca bieżąca: 28 godz.; przygotowanie do zaliczenia: 28 godz.) 3. Liczba punktów ECTS: 3 W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącą zajęcia, na konsultacjach. W związku z wyjściami w teren wymagane jest ubezpieczenie NNW. |
|
Metody dydaktyczne: | pokaz multimedialny, dyskusja kierowana, wizyty studyjne, burza mózgów, praca zespołowa nad wskazanym zagadnieniem (karty pracy oraz projekt) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena końcowa to średnia z ocen: • 40% oceny z kart pracy, • 60% oceny z opracowania projektu w grupie i zaprezentowanie go w formie posteru. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie ocen pozytywnych ze wszystkich prac objętych jego harmonogramem. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa (dopuszcza się dwie nieobecności; każda dodatkowa nieobecność powoduje obniżenie oceny końcowej o 0,3). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Metody weryfikacji wiedzy z przypisaniem efektów kształcenia: - Karty pracy (06IN_1A _W02), (06IN_1A _U02), (06IN_1A _U07), (06IN_1A_K01),(06IN_1A_K03). - Projekt i prezentacja w formie posteru (06IN_1A _W02), (06IN_1A _W06), (06IN_1A _U01), (06IN_1A _U02), (06IN_1A_K01), (06IN_1A_K03). Nabywanie kompetencji społecznych przez studentów odbywa się bezpośrednio w trakcie zajęć w sali, w tym poprzez obserwację ich aktywności na zajęciach oraz realizację powierzonych im zadań. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Inwestycje samorządowe - wprowadzenie do problematyki 2. Inwestycje miejskie i ich wpływ na rynek nieruchomości 3. Inwestycje samorządowe - wpływ na rozwój lokalny i jakość życia mieszkańców 4. Przestrzeń publiczna jako fundament życia miejskiego - projektowanie z myślą o wspólnocie 5. Atrakcyjność inwestycyjna miast 6. Inwestycje, które wzbogacają infrastrukturę turystyczną 7. Realizacja inwestycji z punktu widzenia gospodarza miasta 8. Atrakcyjność inwestycyjna Łodzi - analiza wybranych projektów inwestycyjnych 9. Miasteczka podmiejskie – potencjał inwestycyjny 10. Inwestycje samorządowe - kluczowe osiągnięcia i przyszłe wyzwania Realizacja efektów uczenia: Pkt. 1, 2, 3, 4, 10 (06IN_1A _W02), (06IN_1A _U02). Pkt. 5, 6, 7, 8, 9 (06IN_1A _W06), (06IN_1A _U01), (06IN_1A _U02),(06IN_1A _U07). |
|
Literatura: |
Podstawowa: • B. Dolnicki, Samorząd terytorialny, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa 2024. • A. Potoczek, Zintegrowane zarządzanie rozwojem jednostki terytorialnej, Jagielloński Instytut Wydawniczy, Toruń 2024. • M. J. Nowak, T. Skotarczak (red.), Inwestycje w mieście. Uwarunkowania ekonomiczne, organizacyjne i przestrzenne, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2012. Uzupełniająca: • M. Gorzałczyńska-Koczkodaj, Prawne i ekonomiczno-finansowe determinanty realizacji zadań publicznych przez samorząd terytorialny w Polsce, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2024. • A. Wojnarowska, Jakość przestrzeni publicznej centrum miasta. Przykład miast średnich regionu łódzkiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Stasiak | |
Prowadzący grup: | Ewelina Stasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | 1. Zajęcia w cyklu 2023/2024 prowadzone będą stacjonarnie z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi dydaktycznych tj. platformy Moodle. 2. Ćwiczenia nr 1 (28 godz.; praca bieżąca: 28 godz.; przygotowanie do zaliczenia: 28 godz.) 3. Liczba punktów ECTS: 3 W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącą zajęcia, na konsultacjach. W związku z wyjściami w teren wymagane jest ubezpieczenie NNW. |
|
Metody dydaktyczne: | • dyskusja kierowana, • wizyty studyjne, • burza mózgów, • praca zespołowa nad wskazanym zagadnieniem (projekt). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | System punktowy: Na ocenę końcową ćwiczeń składają się następujące elementy: 1. Zadanie zaliczeniowe (karty pracy) (40%). 2. Przygotowanie w grupie prezentacji i jej przedstawienie na zajęciach (60%). Ocena końcowa z ćwiczeń wynika z ocen osiągniętych w punkcie 1. i 2. (40% i 60%). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Metody weryfikacji wiedzy z przypisaniem efektów kształcenia: - Karty pracy (06IN_1A _W02), (06IN_1A _U02), (06IN_1A _U07), (06IN_1A_K01),(06IN_1A_K03). - Projekt i prezentacja w formie posteru (06IN_1A _W02), (06IN_1A _W06), (06IN_1A _U01), (06IN_1A _U02), (06IN_1A_K01), (06IN_1A_K03). Nabywanie kompetencji społecznych przez studentów odbywa się bezpośrednio w trakcie zajęć w sali, w tym poprzez obserwację ich aktywności na zajęciach oraz realizację powierzonych im zadań. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Inwestycje samorządowe – wprowadzenie do problematyki 2. Miejska przestrzeń publiczna 3. Rola jednostek samorządu terytorialnego w stymulowaniu rozwoju 4. Inwestycje miejskie i ich wpływ na rynek nieruchomości 5. Inwestycje w centrum miasta – przykład Łodzi 6. Realizacja inwestycji z punktu widzenia gospodarza miasta 7. Inwestycje, które wzbogacają infrastrukturę turystyczną 8. Atrakcyjność inwestycyjna miast 9. Miasteczka podmiejskie – potencjał inwestycyjny 10. Ocena działalności inwestycyjnej samorządów terytorialnych Realizacja efektów uczenia: Pkt. 1, 2, 3, 4, 10 (06IN_1A _W02), (06IN_1A _U02). Pkt. 5, 6, 7, 8, 9 (06IN_1A _W06), (06IN_1A _U01), (06IN_1A _U02),(06IN_1A _U07). |
|
Literatura: |
Podstawowa: • K. Gasidło, T. Bradecki, Wielkie inwestycje publiczne w miastach aglomeracji, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2017. (Tom 2) [wybrane fragmenty] • K. Gasidło, T. Bradecki, Wielkie inwestycje publiczne w miastach aglomeracji, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2016. (Tom 1) [wybrane fragmenty] • oraz artykuły naukowe udostępniane studentom na zajęciach. Uzupełniająca: • A. Wojnarowska, Jakość przestrzeni publicznej centrum miasta. Przykład miast średnich regionu łódzkiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017. [wybrane fragmenty] • A. Nowakowska (red.), EkoMiasto#Gospodarka. Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016. [wybrane fragmenty] • E. Wojciechowski, Gospodarka samorządu terytorialnego, Difin, Warszawa 2012. [wybrane fragmenty] |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Stasiak | |
Prowadzący grup: | Ewelina Stasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | 1. Zajęcia w cyklu 2022/2023 prowadzone będą stacjonarnie z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi dydaktycznych tj. platformy Moodle. 2. Ćwiczenia nr 1 (28 godz.; praca bieżąca: 28 godz.; przygotowanie do zaliczenia: 28 godz.) 3. Liczba punktów ECTS: 3 W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącą zajęcia, na konsultacjach. W związku z wyjściami w teren wymagane jest ubezpieczenie NNW. |
|
Metody dydaktyczne: | • dyskusja kierowana, • wizyty studyjne, • burza mózgów, • praca zespołowa nad wskazanym zagadnieniem (projekt). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | System punktowy: Na ocenę końcową ćwiczeń składają się następujące elementy: 1. Zadanie zaliczeniowe (karty pracy) (40%). 2. Przygotowanie w grupie prezentacji i jej przedstawienie na zajęciach (60%). Ocena końcowa z ćwiczeń wynika z ocen osiągniętych w punkcie 1. i 2. (40% i 60%). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Metody weryfikacji wiedzy z przypisaniem efektów kształcenia: - Karty pracy (06IN_1A _W02), (06IN_1A _U02), (06IN_1A _U07), (06IN_1A_K01),(06IN_1A_K03). - Projekt i prezentacja w formie posteru (06IN_1A _W02), (06IN_1A _W06), (06IN_1A _U01), (06IN_1A _U02), (06IN_1A_K01), (06IN_1A_K03). Nabywanie kompetencji społecznych przez studentów odbywa się bezpośrednio w trakcie zajęć w sali, w tym poprzez obserwację ich aktywności na zajęciach oraz realizację powierzonych im zadań. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Inwestycje samorządowe – wprowadzenie do problematyki 2. Miejska przestrzeń publiczna 3. Finansowanie inwestycji samorządowych 4. Inwestycje w centrum miasta – przykład Łodzi 5. Inwestycje miejskie i ich wpływ na rynek nieruchomości 6. Miasteczka podmiejskie – potencjał inwestycyjny 7. Rola jednostek samorządu terytorialnego w stymulowaniu rozwoju 8. Realizacja inwestycji z punktu widzenia gospodarza miasta 9. Inwestycje, które wzbogacają infrastrukturę turystyczną 10. Atrakcyjność inwestycyjna miast 11. Ocena działalności inwestycyjnej samorządów terytorialnych Realizacja efektów uczenia: Pkt. 1, 2, 7, 10, 11 (06IN_1A _W02), (06IN_1A _U02). Pkt. 3, 4, 5, 6, 8, 9 (06IN_1A _W06), (06IN_1A _U01), (06IN_1A _U02), (06IN_1A _U07). |
|
Literatura: |
Podstawowa: • K. Gasidło, T. Bradecki, Wielkie inwestycje publiczne w miastach aglomeracji, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2017. (Tom 2) [wybrane fragmenty] • K. Gasidło, T. Bradecki, Wielkie inwestycje publiczne w miastach aglomeracji, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2016. (Tom 1) [wybrane fragmenty] • oraz artykuły naukowe udostępniane studentom na zajęciach. Uzupełniająca: • A. Wojnarowska, Jakość przestrzeni publicznej centrum miasta. Przykład miast średnich regionu łódzkiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017. [wybrane fragmenty] • A. Nowakowska (red.), EkoMiasto#Gospodarka. Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016. [wybrane fragmenty] • E. Wojciechowski, Gospodarka samorządu terytorialnego, Difin, Warszawa 2012. [wybrane fragmenty] |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.