Techniki informatyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-EITE1B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Techniki informatyczne |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | EI |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość obsługi komputera, systemu operacyjnego Windows (MsWord, MsExcel) oraz korzystania z zasobów Internetu na poziomie szkoły średniej. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zebranie, usystematyzowanie oraz rozszerzenie wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie posługiwania się narzędziami informatycznymi (tj. MsWord, MsExcel) i korzystania z zasobów internetowych, w tym ogólnodostępnych baz danych (tj. GUS, Eurostat). Zdobyte umiejętności umożliwią sprawne przygotowywanie rozmaitych prac (rozbudowanych dokumentów tekstowych, raportów, prezentacji, baz danych, wizualizacji danych, analiz/obliczeń) z zakresu inwestycji i nieruchomości, jakie student będzie realizował w dalszym toku studiów. Do roku akademickiego 2021/2022 Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z informatycznymi narzędziami, metodami i technikami umożliwiającymi sprawne przeprowadzanie analizy danych, logiczne objaśnienie procesów zachodzących m.in. w instytucjach finansowych za pomocą graficznych sieci działań, jak i automatyzację prac biurowych, pracę grupową na plikach, udostępnianie ich i zarządzanie nimi. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student wskazuje i wybiera metody i narzędzia pozyskiwania i elektronicznego przetwarzania danych i informacji związanych z rynkiem nieruchomości, zna podstawowe narzędzia w arkuszu kalkulacyjnym (06IN_1A_W06) Umiejętności: Student potrafi sformułować problem badawczy, dotrzeć do źródeł danych oraz zastosować odpowiednie metody i narzędzia w celu przeprowadzenia analizy konkretnych procesów gospodarczych i zjawisk dotyczących inwestycji i nieruchomości (06IN_1A_U03), Kompetencje społeczne: Student wykazuje się inicjatywą i przedsiębiorczością poszukując rozwiązań zidentyfikowanych problemów przy wykorzystaniu programów komputerowych i baz danych (06IN_1A_K02, 06IN_1A_K03) Do roku akademickiego 2020/2021 Wiedza: Student: ma wiedzę na temat metod i narzędzi pozyskiwania i przetwarzania danych i informacji związanych z rynkiem nieruchomości, zna podstawowe narzędzia w arkuszu kalkulacyjnym (06IN_1A_W06) Umiejętności: Student: - potrafi dotrzeć do źródeł danych oraz zastosować odpowiednie metody i narzędzia w celu przeprowadzenia analizy konkretnych procesów gospodarczych i zjawisk dotyczących inwestycji i nieruchomości (06IN_1A_U06, 06IN_1A_U03), - potrafi przygotować opracowania w formie dokumentów i prezentacji dla potrzeb podmiotów funkcjonujących na rynkach inwestycyjnych oraz w sektorze nieruchomości (06IN_1A_U07) Kompetencje społeczne: Student: - wykazuje się inicjatywą i przedsiębiorczością poszukując rozwiązań podczas pracy z arkuszami i bazami danych (06IN_1A_K02) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LA
LA
PT LA
LA
LA
LA
LA
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Lewandowska-Gwarda | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt, Karolina Lewandowska-Gwarda, Ewelina Stasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Laboratorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: Laboratorium 1. Punkty ECTS: 1 Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: 1) 14 godzin pracy na zajęciach; 2) 14 godzin przygotowania do pracy zaliczeniowej (utrwalanie wiadomości z zajęć). Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. Materiały do zajęć zamieszczane są na platformie Moodle. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Prezentacja, pogadanka, praca indywidualna, ćwiczenia praktyczne przy komputerze – rozwiązywanie zadań. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność podczas zajęć: 20% Praca zaliczeniowa przy komputerze (edycja tekstu w programie Word, pobieranie danych statystycznych z portalu GUS, wykonanie zadań w programie Excel): 80% Ocena końcowa: 95% - 5 90% - 4+ 80% - 4 75% - 3+ 60% - 3 |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Poszczególne efekty uczenia się weryfikowane są poprzez obserwację aktywności podczas zajęć oraz pracę zaliczeniową przy komputerze. Nabywanie kompetencji społecznych przez studentów odbywa się bezpośrednio w trakcie zajęć w sali, w tym poprzez obserwację ich aktywności na zajęciach oraz realizację powierzonych im zadań |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wprowadzenie do zajęć. Źródła informacji na temat toku studiów w Internecie (strona Internetowa Wydziału, Uniwersytetu, USOSweb, Moodle), Office 365 (OneDrive, Teams) (06IN_1A_K02, 06IN_1A_K03) 2-3. Microsoft Word – edycja większych dokumentów (automatyczne spisy rzeczy, zaawansowana edycja tekstu, recenzja), opracowanie raportu z badań (06IN_1A _U03, 06IN_1A_K02, 06IN_1A_K03) 4. Rodzaje danych statystycznych. Ogólnodostępne bazy danych: GUS, Eurostat. Budowa własnej bazy danych w MsExcel - generowanie szeregów czasowych oraz danych przestrzennych i przekrojowych (06IN_1A _W06, 06IN_1A _U03, 06IN_1A_K02, 06IN_1A_K03) 5-6. Microsoft Excel - wizualizacja danych (wykresy adekwatne dla poszczególnych rodzajów danych statystycznych, eksport do Word), proste operacje na danych (sumy, pozycje, średnie, funkcje baz danych itp.), odwołania (względne, bezwzględne, mieszane), filtrowanie, tabela przestawna - wprowadzenie (06IN_1A _W06, 06IN_1A _U03, 06IN_1A_K02, 06IN_1A_K03) 7. Praca zaliczeniowa |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Lambert J., Frye C. (2022), Excel 2021 i Microsoft 365 Krok po kroku, Promise Warszawa 2. Wrotek W. (2019), ABC Excel 2019 PL, Wydawnictwo Helion Literatura uzupełniająca: 1. Cognity, Excel – szerokie spektrum dla twojego biznesu, darmowy podręcznik https://www.cognity.pl/media/blog/podrecznik%20calosc%20link.pdf 2. Word tutorial, https://edu.gcfglobal.org/en/word/# 3. https://support.microsoft.com/ |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LA
LA
LA
LA
LA
LA
LA
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Lewandowska-Gwarda | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt, Karolina Lewandowska-Gwarda, Ewelina Stasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Laboratorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: Ćwiczenia informatyczne 1. Punkty ECTS: 1 Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: 1) 14 godzin pracy na zajęciach; 2) 14 godzin przygotowania do pracy zaliczeniowej (utrwalanie wiadomości z zajęć). W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Prezentacja, pogadanka, praca indywidualna, ćwiczenia praktyczne przy komputerze – rozwiązywanie zadań. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność podczas zajęć: 20% Praca zaliczeniowa przy komputerze (edycja tekstu w programie Word, pobieranie danych statystycznych z portalu GUS, wykonanie zadań w programie Excel): 80% |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Praca zaliczeniowa Aktywność podczas zajęć |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wprowadzenie do zajęć. Źródła informacji na temat toku studiów w Internecie (strona Internetowa Wydziału, Uniwersytetu, USOSweb, Moodle), Office 365 (OneDrive, Teams) 2-3. Microsoft Word – edycja większych dokumentów (automatyczne spisy rzeczy, zaawansowana edycja tekstu, recenzja), opracowanie raportu z badań 4. Rodzaje danych statystycznych. Ogólnodostępne bazy danych: GUS, Eurostat. Budowa własnej bazy danych w MsExcel - generowanie szeregów czasowych oraz danych przestrzennych i przekrojowych 5-6. Microsoft Excel - wizualizacja danych (wykresy adekwatne dla poszczególnych rodzajów danych statystycznych, eksport do Word), proste operacje na danych (sumy, pozycje, średnie, funkcje baz danych itp.), odwołania (względne, bezwzględne, mieszane), filtrowanie, tabela przestawna - wprowadzenie 7. Praca zaliczeniowa |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Lambert J., Frye C. (2022), Excel 2021 i Microsoft 365 Krok po kroku, Promise Warszawa 2. Wrotek W. (2019), ABC Excel 2019 PL, Wydawnictwo Helion Literatura uzupełniająca: 1. Cognity, Excel – szerokie spektrum dla twojego biznesu, darmowy podręcznik https://www.cognity.pl/media/blog/podrecznik%20calosc%20link.pdf 2. https://support.microsoft.com/ |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT LA
ŚR CZ PT LA
LA
LA
LA
LA
LA
LA
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Lewandowska-Gwarda | |
Prowadzący grup: | Magdalena Biernacka, Magdalena Brudz, Yaryna Khmara, Ewelina Stasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Laboratorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: Ćwiczenia informatyczne 1. Punkty ECTS: 1 Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: 1) 14 godzin pracy na zajęciach; 2) 14 godzin przygotowania do pracy zaliczeniowej (utrwalanie wiadomości z zajęć). W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Prezentacja, pogadanka, praca indywidualna, ćwiczenia praktyczne przy komputerze – rozwiązywanie zadań. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność podczas zajęć: 20% Praca zaliczeniowa przy komputerze (edycja tekstu w programie Word, pobieranie danych statystycznych z portalu GUS, wykonanie zadań w programie Excel): 80% |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Praca zaliczeniowa Aktywność podczas zajęć |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wprowadzenie do zajęć. Źródła informacji na temat toku studiów w Internecie (strona Internetowa Wydziału, Uniwersytetu, USOSweb, Moodle), Office 365 (OneDrive, Teams) 2-3. Microsoft Word – edycja większych dokumentów (automatyczne spisy rzeczy, zaawansowana edycja tekstu, recenzja), opracowanie raportu z badań 4. Rodzaje danych statystycznych. Ogólnodostępne bazy danych: GUS, Eurostat. Budowa własnej bazy danych w MsExcel - generowanie szeregów czasowych oraz danych przestrzennych i przekrojowych 5-6. Microsoft Excel - wizualizacja danych (wykresy adekwatne dla poszczególnych rodzajów danych statystycznych, eksport do Word), proste operacje na danych (sumy, pozycje, średnie, funkcje baz danych itp.), odwołania (względne, bezwzględne, mieszane), filtrowanie, tabela przestawna - wprowadzenie 7. Praca zaliczeniowa |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Lambert J., Frye C. (2022), Excel 2021 i Microsoft 365 Krok po kroku, Promise Warszawa 2. Wrotek W. (2019), ABC Excel 2019 PL, Wydawnictwo Helion Literatura uzupełniająca: 1. Cognity, Excel – szerokie spektrum dla twojego biznesu, darmowy podręcznik https://www.cognity.pl/media/blog/podrecznik%20calosc%20link.pdf 2. https://support.microsoft.com/ |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LA
LA
LA
LA
LA
LA
LA
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Arendt | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt, Adam Dąbrowski, Ewelina Stasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Laboratorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mają formę laboratorium (1) w wymiarze 14 godzin. Mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. praca własna Studenta: przygotowanie do zaliczenia 14 godz. - realizacja zadań na platformie moodle/TEAMS. Punkty ECTS: 1 W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem metody blended-learningu (materiały dydaktyczne dostępne na platformie moodle/TEAMS, wirtualna klasa, spotkania konwersatoryjne w aplikacji MS Teams), metoda projektowa, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. kolokwium na zakończenie zajęć (60%): 2. zaliczenie zadań realizowanych na platformie moodle/TEAMS (30%). 3. aktywność w trakcie zajęć (10%). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Bazy danych: m.in. GUS, Eurostat. Generowanie danych czasowych i przekrojowych, eksport do arkusza kalkulacyjnego; Arkusz kalkulacyjny. Wizualizacja i operacje na danych - adresowanie względne, filtrowanie, sortowanie tabel; Praca w chmurze i tworzenie formularzy (np. Google, Icloud, Dropbox); Opcjonalnie – podstawowe operacje w SPSS. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Carlberg C. (2018), Analiza statystyczna Microsoft Excel 2016 PL, Helion, Gliwice. Ciach K., Gontar B., Kaczorowska A., Pamuła A., Papińska-Kacperek J., Tymińska E. (2011), Arkusz kalkulacyjny jako narzędzie technologii informacyjnej, Katedra Informatyki, Łódź. Cypryjański J., Borawska A., Komorowski T. (2015), Excel dla menedżera. Casebook, Wydawnictwo naukowe PWN Jaronicki A. (2016), ABC MS Office 2016PL, Helion, Gliwice Uzupełniająca: Jurek K., Praktyczne wykorzystanie IBM SPSS Statistics. Kurs dla użytkowników początkujących i średniozaawansowanych, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Lublin. Mateos A., Rosenberg J. (2011), Chmura obliczeniowa. Rozwiązania dla biznesu, Helion, Gliwice Rojas D. (2015), Data Analysis and Business Modeling with Excel 2013, Packt Publishing. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LI
LI
LI
LI
LI
LI
LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Arendt | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt, Kamil Kruszyński, Paweł Matysiak, Łukasz Ziarko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mają formę ćwiczeń informatycznych (1) w wymiarze 30 godzin. Mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. praca własna Studenta: przygotowanie do zaliczenia 30 godz. - realizacja zadań na platformie moodle/TEAMS. Punkty ECTS: 2 W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem metody e-learningu (materiały dydaktyczne dostępne na platformie moodle/TEAMS, wirtualna klasa, spotkania konwersatoryjne w aplikacji MS Teams), metoda projektowa, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. kolokwium na zakończenie zajęć (60%): 2. zaliczenie dwóch zadań realizowanych na platformie moodle/TEAMS (30%). 3. aktywność w trakcie zajęć (10%). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Bazy danych: m.in. GUS, Eurostat. Generowanie danych czasowych i przekrojowych, eksport do arkusza kalkulacyjnego; Arkusz kalkulacyjny. Wizualizacja i operacje na danych - adresowanie względne, filtrowanie, sortowanie tabel; Tworzenie prezentacji; Edytor tekstu – edycja większych dokumentów; Praca w chmurze i tworzenie formularzy (np. Google, Icloud, Dropbox); Opcjonalnie – podstawowe operacje w SPSS. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Carlberg C. (2018), Analiza statystyczna Microsoft Excel 2016 PL, Helion, Gliwice. Ciach K., Gontar B., Kaczorowska A., Pamuła A., Papińska-Kacperek J., Tymińska E. (2011), Arkusz kalkulacyjny jako narzędzie technologii informacyjnej, Katedra Informatyki, Łódź. Cypryjański J., Borawska A., Komorowski T. (2015), Excel dla menedżera. Casebook, Wydawnictwo naukowe PWN Jaronicki A. (2016), ABC MS Office 2016PL, Helion, Gliwice Uzupełniająca: Jurek K., Praktyczne wykorzystanie IBM SPSS Statistics. Kurs dla użytkowników początkujących i średniozaawansowanych, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Lublin. Mateos A., Rosenberg J. (2011), Chmura obliczeniowa. Rozwiązania dla biznesu, Helion, Gliwice Rojas D. (2015), Data Analysis and Business Modeling with Excel 2013, Packt Publishing. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT LI
ŚR CZ LI
LI
PT LI
LI
LI
LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Arendt | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt, Kamil Kruszyński, Iwona Kukulak-Dolata, Cezary Strąkowski, Łukasz Ziarko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mają formę ćwiczeń laboratoryjnych praca własna Studenta: 30 godz. - realizacja zadań na platformie moodle |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem metody blended-learningu (materiały dydaktyczne dostępne na platformie moodle, wirtualna klasa, spotkania konwersatoryjne w aplikacji MS Teams), metoda projektowa, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. kolokwium na zakończenie zajęć (60%): 2. zaliczenie dwóch zadań realizowanych na platformie moodle (30%). 3. aktywność w trakcie zajęć (10%). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Bazy danych: m.in. GUS, Eurostat. Generowanie danych czasowych i przekrojowych, eksport do arkusza kalkulacyjnego; Arkusz kalkulacyjny. Wizualizacja i operacje na danych - adresowanie względne, filtrowanie, sortowanie tabel; Tworzenie prezentacji; Edytor tekstu – edycja większych dokumentów; Praca w chmurze i tworzenie formularzy (np. Google, Icloud, Dropbox); Opcjonalnie – podstawowe operacje w SPSS. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Carlberg C. (2018), Analiza statystyczna Microsoft Excel 2016 PL, Helion, Gliwice. Ciach K., Gontar B., Kaczorowska A., Pamuła A., Papińska-Kacperek J., Tymińska E. (2011), Arkusz kalkulacyjny jako narzędzie technologii informacyjnej, Katedra Informatyki, Łódź. Cypryjański J., Borawska A., Komorowski T. (2015), Excel dla menedżera. Casebook, Wydawnictwo naukowe PWN Jaronicki A. (2016), ABC MS Office 2016PL, Helion, Gliwice Uzupełniająca: Jurek K., Praktyczne wykorzystanie IBM SPSS Statistics. Kurs dla użytkowników początkujących i średniozaawansowanych, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Lublin. Mateos A., Rosenberg J. (2011), Chmura obliczeniowa. Rozwiązania dla biznesu, Helion, Gliwice |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN LI
LI
LI
WT LI
ŚR LI
LI
CZ PT LI
LI
LI
LI
LI
LI
LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kusideł | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt, Katarzyna Himstedt, Yaryna Khmara, Agnieszka Leszczyńska-Paczesna, Karolina Lewandowska-Gwarda, Damian Mowczan, Tomasz Siedlecki, Agata Żółtaszek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN LI
WT LI
LI
LI
LI
LI
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Lange-Sadzińska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Lange-Sadzińska, Dominika Lisiak-Felicka, Anna Śniegula | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda praktyczna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Test praktyczny |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Praca z dokumentami: wstawianie i aktualizacja spisów treści i obiektów. 2. Wprowadzenie do wybranych funkcji arkusza. 3. Wprowadzenie do wybranych narzędzi analitycznych arkusza. 4. Określenie wymagań dla projektu arkusza dla przykładowego problemu ekonomicznego. 5. Ustalenie funkcjonalności rozwiązania oraz wybór funkcji i narzędzi. |
|
Literatura: |
1.Curtis D. Frye: Microsoft Excel 2010 PL. Praktyczne podejście, Helion, 2010. 2.Krzysztof Masłowski: Excel 2010 PL. Ćwiczenia praktyczne, Helion, 2010. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.