UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Techniki informatyczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-EITE1B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Techniki informatyczne
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 LUB 1.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

EI

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

1

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Znajomość obsługi komputera, systemu operacyjnego Windows (MsWord, MsExcel) oraz korzystania z zasobów Internetu na poziomie szkoły średniej.

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zebranie, usystematyzowanie oraz rozszerzenie wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie posługiwania się narzędziami informatycznymi (tj. MsWord, MsExcel) i korzystania z zasobów internetowych, w tym ogólnodostępnych baz danych (tj. GUS, Eurostat). Zdobyte umiejętności umożliwią sprawne przygotowywanie rozmaitych prac (rozbudowanych dokumentów tekstowych, raportów, prezentacji, baz danych, wizualizacji danych, analiz/obliczeń) z zakresu inwestycji i nieruchomości, jakie student będzie realizował w dalszym toku studiów.

Do roku akademickiego 2021/2022

Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z informatycznymi narzędziami, metodami i technikami umożliwiającymi sprawne przeprowadzanie analizy danych, logiczne objaśnienie procesów zachodzących m.in. w instytucjach finansowych za pomocą graficznych sieci działań, jak i automatyzację prac biurowych, pracę grupową na plikach, udostępnianie ich i zarządzanie nimi.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student wskazuje i wybiera metody i narzędzia pozyskiwania i elektronicznego przetwarzania danych i informacji związanych z rynkiem nieruchomości, zna podstawowe narzędzia w arkuszu kalkulacyjnym (06IN_1A_W06)

Umiejętności:

Student potrafi sformułować problem badawczy, dotrzeć do źródeł danych oraz zastosować odpowiednie metody i narzędzia w celu przeprowadzenia analizy konkretnych procesów gospodarczych i zjawisk dotyczących inwestycji i nieruchomości (06IN_1A_U03),

Kompetencje społeczne:

Student wykazuje się inicjatywą i przedsiębiorczością poszukując rozwiązań zidentyfikowanych problemów przy wykorzystaniu programów komputerowych i baz danych (06IN_1A_K02, 06IN_1A_K03)

Do roku akademickiego 2020/2021

Wiedza:

Student:

ma wiedzę na temat metod i narzędzi pozyskiwania i przetwarzania danych i informacji związanych z rynkiem nieruchomości, zna podstawowe narzędzia w arkuszu kalkulacyjnym (06IN_1A_W06)

Umiejętności:

Student:

- potrafi dotrzeć do źródeł danych oraz zastosować odpowiednie metody i narzędzia w celu przeprowadzenia analizy konkretnych procesów gospodarczych i zjawisk dotyczących inwestycji i nieruchomości (06IN_1A_U06, 06IN_1A_U03),

- potrafi przygotować opracowania w formie dokumentów i prezentacji dla potrzeb podmiotów funkcjonujących na rynkach inwestycyjnych oraz w sektorze nieruchomości (06IN_1A_U07)

Kompetencje społeczne:

Student:

- wykazuje się inicjatywą i przedsiębiorczością poszukując rozwiązań podczas pracy z arkuszami i bazami danych (06IN_1A_K02)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Lewandowska-Gwarda
Prowadzący grup: Łukasz Arendt, Karolina Lewandowska-Gwarda, Ewelina Stasiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Laboratorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy kurs na PZK?:

T

Informacje dodatkowe:

Forma zajęć: Laboratorium 1.


Punkty ECTS: 1


Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje:

1) 14 godzin pracy na zajęciach;

2) 14 godzin przygotowania do pracy zaliczeniowej (utrwalanie wiadomości z zajęć).


Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. Materiały do zajęć zamieszczane są na platformie Moodle.


W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Prezentacja, pogadanka, praca indywidualna, ćwiczenia praktyczne przy komputerze – rozwiązywanie zadań.

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywność podczas zajęć: 20%

Praca zaliczeniowa przy komputerze (edycja tekstu w programie Word, pobieranie danych statystycznych z portalu GUS, wykonanie zadań w programie Excel): 80%


Ocena końcowa:

95% - 5

90% - 4+

80% - 4

75% - 3+

60% - 3

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Poszczególne efekty uczenia się weryfikowane są poprzez obserwację aktywności podczas zajęć oraz pracę zaliczeniową przy komputerze.


Nabywanie kompetencji społecznych przez studentów odbywa się bezpośrednio w trakcie zajęć w sali, w tym poprzez obserwację ich aktywności na zajęciach oraz realizację powierzonych im zadań

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wprowadzenie do zajęć. Źródła informacji na temat toku studiów w Internecie (strona Internetowa Wydziału, Uniwersytetu, USOSweb, Moodle), Office 365 (OneDrive, Teams) (06IN_1A_K02, 06IN_1A_K03)

2-3. Microsoft Word – edycja większych dokumentów (automatyczne spisy rzeczy, zaawansowana edycja tekstu, recenzja), opracowanie raportu z badań (06IN_1A _U03, 06IN_1A_K02, 06IN_1A_K03)

4. Rodzaje danych statystycznych. Ogólnodostępne bazy danych: GUS, Eurostat. Budowa własnej bazy danych w MsExcel - generowanie szeregów czasowych oraz danych przestrzennych i przekrojowych (06IN_1A _W06, 06IN_1A _U03, 06IN_1A_K02, 06IN_1A_K03)

5-6. Microsoft Excel - wizualizacja danych (wykresy adekwatne dla poszczególnych rodzajów danych statystycznych, eksport do Word), proste operacje na danych (sumy, pozycje, średnie, funkcje baz danych itp.), odwołania (względne, bezwzględne, mieszane), filtrowanie, tabela przestawna - wprowadzenie (06IN_1A _W06, 06IN_1A _U03, 06IN_1A_K02, 06IN_1A_K03)

7. Praca zaliczeniowa


Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Lambert J., Frye C. (2022), Excel 2021 i Microsoft 365 Krok po kroku, Promise Warszawa

2. Wrotek W. (2019), ABC Excel 2019 PL, Wydawnictwo Helion

Literatura uzupełniająca:

1. Cognity, Excel – szerokie spektrum dla twojego biznesu, darmowy podręcznik https://www.cognity.pl/media/blog/podrecznik%20calosc%20link.pdf

2. Word tutorial, https://edu.gcfglobal.org/en/word/#

3. https://support.microsoft.com/

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Lewandowska-Gwarda
Prowadzący grup: Łukasz Arendt, Karolina Lewandowska-Gwarda, Ewelina Stasiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Laboratorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy kurs na PZK?:

T

Informacje dodatkowe:

Forma zajęć: Ćwiczenia informatyczne 1.


Punkty ECTS: 1


Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje:

1) 14 godzin pracy na zajęciach;

2) 14 godzin przygotowania do pracy zaliczeniowej (utrwalanie wiadomości z zajęć).


W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Prezentacja, pogadanka, praca indywidualna, ćwiczenia praktyczne przy komputerze – rozwiązywanie zadań.

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywność podczas zajęć: 20%

Praca zaliczeniowa przy komputerze (edycja tekstu w programie Word, pobieranie danych statystycznych z portalu GUS, wykonanie zadań w programie Excel): 80%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Praca zaliczeniowa

Aktywność podczas zajęć

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wprowadzenie do zajęć. Źródła informacji na temat toku studiów w Internecie (strona Internetowa Wydziału, Uniwersytetu, USOSweb, Moodle), Office 365 (OneDrive, Teams)

2-3. Microsoft Word – edycja większych dokumentów (automatyczne spisy rzeczy, zaawansowana edycja tekstu, recenzja), opracowanie raportu z badań

4. Rodzaje danych statystycznych. Ogólnodostępne bazy danych: GUS, Eurostat. Budowa własnej bazy danych w MsExcel - generowanie szeregów czasowych oraz danych przestrzennych i przekrojowych

5-6. Microsoft Excel - wizualizacja danych (wykresy adekwatne dla poszczególnych rodzajów danych statystycznych, eksport do Word), proste operacje na danych (sumy, pozycje, średnie, funkcje baz danych itp.), odwołania (względne, bezwzględne, mieszane), filtrowanie, tabela przestawna - wprowadzenie

7. Praca zaliczeniowa


Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Lambert J., Frye C. (2022), Excel 2021 i Microsoft 365 Krok po kroku, Promise Warszawa

2. Wrotek W. (2019), ABC Excel 2019 PL, Wydawnictwo Helion

Literatura uzupełniająca:

1. Cognity, Excel – szerokie spektrum dla twojego biznesu, darmowy podręcznik https://www.cognity.pl/media/blog/podrecznik%20calosc%20link.pdf

2. https://support.microsoft.com/

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Lewandowska-Gwarda
Prowadzący grup: Magdalena Biernacka, Magdalena Brudz, Yaryna Khmara, Ewelina Stasiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Laboratorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Forma zajęć: Ćwiczenia informatyczne 1.


Punkty ECTS: 1


Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje:

1) 14 godzin pracy na zajęciach;

2) 14 godzin przygotowania do pracy zaliczeniowej (utrwalanie wiadomości z zajęć).


W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Prezentacja, pogadanka, praca indywidualna, ćwiczenia praktyczne przy komputerze – rozwiązywanie zadań.

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywność podczas zajęć: 20%

Praca zaliczeniowa przy komputerze (edycja tekstu w programie Word, pobieranie danych statystycznych z portalu GUS, wykonanie zadań w programie Excel): 80%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Praca zaliczeniowa

Aktywność podczas zajęć

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wprowadzenie do zajęć. Źródła informacji na temat toku studiów w Internecie (strona Internetowa Wydziału, Uniwersytetu, USOSweb, Moodle), Office 365 (OneDrive, Teams)

2-3. Microsoft Word – edycja większych dokumentów (automatyczne spisy rzeczy, zaawansowana edycja tekstu, recenzja), opracowanie raportu z badań

4. Rodzaje danych statystycznych. Ogólnodostępne bazy danych: GUS, Eurostat. Budowa własnej bazy danych w MsExcel - generowanie szeregów czasowych oraz danych przestrzennych i przekrojowych

5-6. Microsoft Excel - wizualizacja danych (wykresy adekwatne dla poszczególnych rodzajów danych statystycznych, eksport do Word), proste operacje na danych (sumy, pozycje, średnie, funkcje baz danych itp.), odwołania (względne, bezwzględne, mieszane), filtrowanie, tabela przestawna - wprowadzenie

7. Praca zaliczeniowa


Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Lambert J., Frye C. (2022), Excel 2021 i Microsoft 365 Krok po kroku, Promise Warszawa

2. Wrotek W. (2019), ABC Excel 2019 PL, Wydawnictwo Helion

Literatura uzupełniająca:

1. Cognity, Excel – szerokie spektrum dla twojego biznesu, darmowy podręcznik https://www.cognity.pl/media/blog/podrecznik%20calosc%20link.pdf

2. https://support.microsoft.com/

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Arendt
Prowadzący grup: Łukasz Arendt, Adam Dąbrowski, Ewelina Stasiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Laboratorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mają formę laboratorium (1) w wymiarze 14 godzin. Mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej.

praca własna Studenta: przygotowanie do zaliczenia 14 godz. - realizacja zadań na platformie moodle/TEAMS.

Punkty ECTS: 1

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem metody blended-learningu (materiały dydaktyczne dostępne na platformie moodle/TEAMS, wirtualna klasa, spotkania konwersatoryjne w aplikacji MS Teams), metoda projektowa, dyskusja moderowana

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują:

1. kolokwium na zakończenie zajęć (60%):

2. zaliczenie zadań realizowanych na platformie moodle/TEAMS (30%).

3. aktywność w trakcie zajęć (10%).

Szczegółowe treści kształcenia:

Bazy danych: m.in. GUS, Eurostat. Generowanie danych czasowych i przekrojowych, eksport do arkusza kalkulacyjnego;

Arkusz kalkulacyjny. Wizualizacja i operacje na danych - adresowanie względne, filtrowanie, sortowanie tabel;

Praca w chmurze i tworzenie formularzy (np. Google, Icloud, Dropbox);

Opcjonalnie – podstawowe operacje w SPSS.

Literatura:

Obowiązkowa:

Carlberg C. (2018), Analiza statystyczna Microsoft Excel 2016 PL, Helion, Gliwice.

Ciach K., Gontar B., Kaczorowska A., Pamuła A., Papińska-Kacperek J., Tymińska E. (2011), Arkusz kalkulacyjny jako narzędzie technologii informacyjnej, Katedra Informatyki, Łódź.

Cypryjański J., Borawska A., Komorowski T. (2015), Excel dla menedżera. Casebook, Wydawnictwo naukowe PWN

Jaronicki A. (2016), ABC MS Office 2016PL, Helion, Gliwice

Uzupełniająca:

Jurek K., Praktyczne wykorzystanie IBM SPSS Statistics. Kurs dla użytkowników początkujących i średniozaawansowanych, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Lublin.

Mateos A., Rosenberg J. (2011), Chmura obliczeniowa. Rozwiązania dla biznesu, Helion, Gliwice

Rojas D. (2015), Data Analysis and Business Modeling with Excel 2013, Packt Publishing.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Arendt
Prowadzący grup: Łukasz Arendt, Kamil Kruszyński, Paweł Matysiak, Łukasz Ziarko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mają formę ćwiczeń informatycznych (1) w wymiarze 30 godzin. Mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej.

praca własna Studenta: przygotowanie do zaliczenia 30 godz. - realizacja zadań na platformie moodle/TEAMS.

Punkty ECTS: 2

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem metody e-learningu (materiały dydaktyczne dostępne na platformie moodle/TEAMS, wirtualna klasa, spotkania konwersatoryjne w aplikacji MS Teams), metoda projektowa, dyskusja moderowana

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują:

1. kolokwium na zakończenie zajęć (60%):

2. zaliczenie dwóch zadań realizowanych na platformie moodle/TEAMS (30%).

3. aktywność w trakcie zajęć (10%).

Szczegółowe treści kształcenia:

Bazy danych: m.in. GUS, Eurostat. Generowanie danych czasowych i przekrojowych, eksport do arkusza kalkulacyjnego;

Arkusz kalkulacyjny. Wizualizacja i operacje na danych - adresowanie względne, filtrowanie, sortowanie tabel;

Tworzenie prezentacji;

Edytor tekstu – edycja większych dokumentów;

Praca w chmurze i tworzenie formularzy (np. Google, Icloud, Dropbox);

Opcjonalnie – podstawowe operacje w SPSS.

Literatura:

Obowiązkowa:

Carlberg C. (2018), Analiza statystyczna Microsoft Excel 2016 PL, Helion, Gliwice.

Ciach K., Gontar B., Kaczorowska A., Pamuła A., Papińska-Kacperek J., Tymińska E. (2011), Arkusz kalkulacyjny jako narzędzie technologii informacyjnej, Katedra Informatyki, Łódź.

Cypryjański J., Borawska A., Komorowski T. (2015), Excel dla menedżera. Casebook, Wydawnictwo naukowe PWN

Jaronicki A. (2016), ABC MS Office 2016PL, Helion, Gliwice

Uzupełniająca:

Jurek K., Praktyczne wykorzystanie IBM SPSS Statistics. Kurs dla użytkowników początkujących i średniozaawansowanych, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Lublin.

Mateos A., Rosenberg J. (2011), Chmura obliczeniowa. Rozwiązania dla biznesu, Helion, Gliwice

Rojas D. (2015), Data Analysis and Business Modeling with Excel 2013, Packt Publishing.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Arendt
Prowadzący grup: Łukasz Arendt, Kamil Kruszyński, Iwona Kukulak-Dolata, Cezary Strąkowski, Łukasz Ziarko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mają formę ćwiczeń laboratoryjnych

praca własna Studenta: 30 godz. - realizacja zadań na platformie moodle

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem metody blended-learningu (materiały dydaktyczne dostępne na platformie moodle, wirtualna klasa, spotkania konwersatoryjne w aplikacji MS Teams), metoda projektowa, dyskusja moderowana

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują:

1. kolokwium na zakończenie zajęć (60%):

2. zaliczenie dwóch zadań realizowanych na platformie moodle (30%).

3. aktywność w trakcie zajęć (10%).

Szczegółowe treści kształcenia:

Bazy danych: m.in. GUS, Eurostat. Generowanie danych czasowych i przekrojowych, eksport do arkusza kalkulacyjnego;

Arkusz kalkulacyjny. Wizualizacja i operacje na danych - adresowanie względne, filtrowanie, sortowanie tabel;

Tworzenie prezentacji;

Edytor tekstu – edycja większych dokumentów;

Praca w chmurze i tworzenie formularzy (np. Google, Icloud, Dropbox);

Opcjonalnie – podstawowe operacje w SPSS.

Literatura:

Obowiązkowa:

Carlberg C. (2018), Analiza statystyczna Microsoft Excel 2016 PL, Helion, Gliwice.

Ciach K., Gontar B., Kaczorowska A., Pamuła A., Papińska-Kacperek J., Tymińska E. (2011), Arkusz kalkulacyjny jako narzędzie technologii informacyjnej, Katedra Informatyki, Łódź.

Cypryjański J., Borawska A., Komorowski T. (2015), Excel dla menedżera. Casebook, Wydawnictwo naukowe PWN

Jaronicki A. (2016), ABC MS Office 2016PL, Helion, Gliwice

Uzupełniająca:

Jurek K., Praktyczne wykorzystanie IBM SPSS Statistics. Kurs dla użytkowników początkujących i średniozaawansowanych, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Lublin.

Mateos A., Rosenberg J. (2011), Chmura obliczeniowa. Rozwiązania dla biznesu, Helion, Gliwice

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Kusideł
Prowadzący grup: Łukasz Arendt, Katarzyna Himstedt, Yaryna Khmara, Agnieszka Leszczyńska-Paczesna, Karolina Lewandowska-Gwarda, Damian Mowczan, Tomasz Siedlecki, Agata Żółtaszek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Lange-Sadzińska
Prowadzący grup: Katarzyna Lange-Sadzińska, Dominika Lisiak-Felicka, Anna Śniegula
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Metoda praktyczna

Sposoby i kryteria oceniania:

Test praktyczny

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Praca z dokumentami: wstawianie i aktualizacja spisów treści i obiektów.

2. Wprowadzenie do wybranych funkcji arkusza.

3. Wprowadzenie do wybranych narzędzi analitycznych arkusza.

4. Określenie wymagań dla projektu arkusza dla przykładowego problemu ekonomicznego.

5. Ustalenie funkcjonalności rozwiązania oraz wybór funkcji i narzędzi.


Literatura:

1.Curtis D. Frye: Microsoft Excel 2010 PL. Praktyczne podejście, Helion, 2010.

2.Krzysztof Masłowski: Excel 2010 PL. Ćwiczenia praktyczne, Helion, 2010.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6