UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing usług

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-EKKU6B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing usług
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

E

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

1

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Podstawy marketingu

Skrócony opis:

Przedmiot poświęcony jest marketingowi usług. Ukazuje on studentom specyfikę usług przekładającą się na konieczność adaptacji działań marketingowych. Przedmiot podejmuje także kwestie innowacyjnych podejść do marketingu, takich jak SD-Logic.

Główny cel kształcenia to zapoznanie studentów z zasadami marketingu usług.

Najistotniejsza umiejętność zdobyta przez studentów to zdolność zastosowania poznanych zasad to praktycznych przypadków spotykanych w działalności gospodarczej.

Forma weryfikacji wiedzy: test.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Student:

- Ma elementarną wiedzę na temat administracyjnych, prawnych, organizacyjnych i instytucjonalnych uregulowań z zakresu prowadzenia biznesu i kierowania firmą (06E-1A_KMSF_W01);

- Identyfikuje kryteria wyboru formy prawnej działalności gospodarczej oraz źródeł finansowania przedsięwzięć rozwojowych, zna reguły zakładania i prowadzenia własnej firmy, a także sposoby budowania jej miejsca na arenie rynkowej (06E-1A_KMSF_W02);

- Zna zasady kierowania zespołem pracowników, potrafi zastosować różne systemy motywacyjne (06E-1A_KMSF_W04);

- Objaśnia i ilustruje zasady kreowania wizerunku firmy, budowy planów marketingowych, budowy planów biznesowych (06E-1A_KMSF_W05).

UMIEJĘTNOŚCI

Student:

- Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do interpretacji zjawisk zachodzących na rynku, interpretuje podstawowe uregulowania administracyjne, prawne, organizacyjne i instytucjonalne dotyczące prowadzenia biznesu (06E-1A_KMSF_U01);

- Stosuje w praktyce gospodarczej podstawowe metody badań sytuacji rynkowej własnej firmy, potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym, w tym rachunkiem kosztów, kierować zespołem pracowniczym, podejmować skuteczne decyzje w warunkach niepewności i ciągłych zmian (06E-1A_KMSF_U02);

- Ma umiejętności negocjowania i kształtowania pozytywnych relacji z interesariuszami przedsiębiorstwa (06E-1A_KMSF_U05).

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student:

- Jest kreatywny w prowadzeniu działalności gospodarczej na własny rachunek i własne ryzyko, jest przygotowany do zarządzania zespołem pracowników i pracy w zespole przy realizacji różnych projektów (06E-1A_KMSF_K01);

- Jest otwarty na nowe rozwiązania i pomysły biznesowe, które tkwią w otoczeniu, jest świadomy skutków zjawisk kryzysowych i globalizacyjnych (06E-1A_KMSF_K03).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Janus
Prowadzący grup: Agnieszka Janus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Wykład ze studiami przypadku.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie w formie testu jednokrotnego wyboru.

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wprowadzenie do marketingu usług.

2. Budowanie relacji z nabywcami usług.

3. Cechy usług w działalności marketingowej.

4. Marketing – mix usług we współczesnej koncepcji marketingowej.

5. Strategie marketingowe usług.

6. Problemy rozwoju sektora usług.

7. Strategia marketingowa usług logistycznych – studium przypadku.

Literatura:

Literatura podstawowa

1. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Marketing usług, Wydanie II, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.

2. M. Marczak, M. Boguszewicz-Kreft, Promocja usług, Wydanie II, CeDeWu, Warszawa 2019.

5. L. Garbarski (red.), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011.

4. T. Wojciechowski, Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca

1. K.A. Kłosiński, A. Masłowski, Globalizacja sektora usług w Polsce, PWE, Warszawa 2005.

2. G. Sobczyk, Marketing na rynku dóbr i usług, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2013.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Janus
Prowadzący grup: Agnieszka Janus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Wykład ze studiami przypadku.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie w formie testu jednokrotnego wyboru.

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wprowadzenie do marketingu usług.

2. Budowanie relacji z nabywcami usług.

3. Cechy usług w działalności marketingowej.

4. Marketing – mix usług we współczesnej koncepcji marketingowej.

5. Strategie marketingowe usług.

6. Problemy rozwoju sektora usług.

7. Strategia marketingowa usług logistycznych – studium przypadku.

Literatura:

Literatura podstawowa

1. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Marketing usług, Wydanie II, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.

2. M. Marczak, M. Boguszewicz-Kreft, Promocja usług, Wydanie II, CeDeWu, Warszawa 2019.

5. L. Garbarski (red.), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011.

4. T. Wojciechowski, Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca

1. K.A. Kłosiński, A. Masłowski, Globalizacja sektora usług w Polsce, PWE, Warszawa 2005.

2. G. Sobczyk, Marketing na rynku dóbr i usług, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2013.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Janus
Prowadzący grup: Agnieszka Janus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Wykład ze studiami przypadku.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie w formie testu jednokrotnego wyboru.

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wprowadzenie do marketingu usług.

2. Budowanie relacji z nabywcami usług.

3. Cechy usług w działalności marketingowej.

4. Marketing – mix usług we współczesnej koncepcji marketingowej.

5. Strategie marketingowe usług.

6. Problemy rozwoju sektora usług.

7. Strategia marketingowa usług logistycznych – studium przypadku.

Literatura:

Literatura podstawowa

1. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Marketing usług, Wydanie II, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.

2. M. Marczak, M. Boguszewicz-Kreft, Promocja usług, Wydanie II, CeDeWu, Warszawa 2019.

5. L. Garbarski (red.), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011.

4. T. Wojciechowski, Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca

1. K.A. Kłosiński, A. Masłowski, Globalizacja sektora usług w Polsce, PWE, Warszawa 2005.

2. G. Sobczyk, Marketing na rynku dóbr i usług, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2013.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jurij Klapkiv
Prowadzący grup: Jurij Klapkiv
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Bilans czasu pracy studenta:

udział w wykładzie: 15 godzin

przygotowanie do zaliczenia: 15 godzin

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Wykład ze studiami przypadku.

Sposoby i kryteria oceniania:

Egzamin w formie testu.

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Usługa - istota, rodzaje. Specyfika usług a marketing.

2. Dostarczanie usług

3. Wycenianie usług

4. Rozwój usługowej komunikacji marketingowej.

5. Podstawowe narzędzia zarządzania marketingowego.

6.Kształtowanie asortymentu usług. Włączanie nowych usług do oferty. Determinanty jakości usług.

7. Dystrybucja usług (tradycyjna i z wykorzystaniem nowych rozwiązań).


Literatura:

Literatura podstawowa

1. A. Czubała. Marketing usług, wyd. 2, Oficyna a Wolters Kluwer 2012.

2. Marczak, M. Promocja usług. CeDeWu.p, 2015.

3. Kotler Ph., Marketing, Wolters Kluwer, Warszawa 2012

4. A. Styś Marketing usług, PWE, Warszawa, 2003.

Literatura uzupełniająca

1. K. A. Kłosiński, A. Masłowski, Globalizacja sektora usług w Polsce, PWE, Warszawa 2005

2. Sobczyk G., Marketing na rynku dóbr i usług, Wyd. Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2013

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Janus
Prowadzący grup: Agnieszka Janus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Wykład ze studiami przypadku.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie w formie testu wielokrotnego wyboru.

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wprowadzenie do marketingu usług.

2. Budowanie relacji z nabywcami usług.

3. Cechy usług w działalności marketingowej.

4. Marketing – mix usług we współczesnej koncepcji marketingowej.

5. Strategie marketingowe usług.

6. Problemy rozwoju sektora usług.

7. Strategia marketingowa usług logistycznych – studium przypadku.

Literatura:

Literatura podstawowa

1. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Marketing usług, Wydanie II, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.

2. M. Marczak, M. Boguszewicz-Kreft, Promocja usług, Wydanie II, CeDeWu, Warszawa 2015.

5. L. Garbarski (red.), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011.

4. T. Wojciechowski, Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca

1. K.A. Kłosiński, A. Masłowski, Globalizacja sektora usług w Polsce, PWE, Warszawa 2005.

2. G. Sobczyk, Marketing na rynku dóbr i usług, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2013.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Janus
Prowadzący grup: Agnieszka Janus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Bilans czasu pacy studenta

udział w wykładach: 15 godzin

przygotowanie do zaliczenia: 15 godzin

Metody dydaktyczne:

Wykład ze studiami przypadku.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie w formie testu wielokrotnego wyboru.

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wprowadzenie do marketingu usług.

2. Budowanie relacji z nabywcami usług.

3. Cechy usług w działalności marketingowej.

4. Marketing – mix usług we współczesnej koncepcji marketingowej.

5. Strategie marketingowe usług.

6. Problemy rozwoju sektora usług.

7. Strategia marketingowa usług logistycznych – studium przypadku.

Literatura:

Literatura podstawowa

1. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Marketing usług, Wydanie II, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.

2. M. Marczak, M. Boguszewicz-Kreft, Promocja usług, Wydanie II, CeDeWu, Warszawa 2015.

5. L. Garbarski (red.), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011.

4. T. Wojciechowski, Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca

1. K.A. Kłosiński, A. Masłowski, Globalizacja sektora usług w Polsce, PWE, Warszawa 2005.

2. G. Sobczyk, Marketing na rynku dóbr i usług, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2013.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Janus
Prowadzący grup: Agnieszka Janus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Bilans czasu pacy studenta

udział w wykładach: 15 godzin

przygotowanie do zaliczenia: 15 godzin

Metody dydaktyczne:

Wykład ze studiami przypadku.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie w formie testu wielokrotnego wyboru.

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wprowadzenie do marketingu usług.

2. Budowanie relacji z nabywcami usług.

3. Cechy usług w działalności marketingowej.

4. Marketing – mix usług we współczesnej koncepcji marketingowej.

5. Strategie marketingowe usług.

6. Problemy rozwoju sektora usług.

7. Strategia marketingowa usług logistycznych – studium przypadku.

Literatura:

Literatura podstawowa

1. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Marketing usług, Wydanie II, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.

2. M. Marczak, M. Boguszewicz-Kreft, Promocja usług, Wydanie II, CeDeWu, Warszawa 2015.

5. L. Garbarski (red.), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011.

4. T. Wojciechowski, Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca

1. K.A. Kłosiński, A. Masłowski, Globalizacja sektora usług w Polsce, PWE, Warszawa 2005.

2. G. Sobczyk, Marketing na rynku dóbr i usług, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2013.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6