Marketing usług
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-EKKU6B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing usług |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | E |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Podstawy marketingu |
Skrócony opis: |
Przedmiot poświęcony jest marketingowi usług. Ukazuje on studentom specyfikę usług przekładającą się na konieczność adaptacji działań marketingowych. Przedmiot podejmuje także kwestie innowacyjnych podejść do marketingu, takich jak SD-Logic. Główny cel kształcenia to zapoznanie studentów z zasadami marketingu usług. Najistotniejsza umiejętność zdobyta przez studentów to zdolność zastosowania poznanych zasad to praktycznych przypadków spotykanych w działalności gospodarczej. Forma weryfikacji wiedzy: test. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student: - Ma elementarną wiedzę na temat administracyjnych, prawnych, organizacyjnych i instytucjonalnych uregulowań z zakresu prowadzenia biznesu i kierowania firmą (06E-1A_KMSF_W01); - Identyfikuje kryteria wyboru formy prawnej działalności gospodarczej oraz źródeł finansowania przedsięwzięć rozwojowych, zna reguły zakładania i prowadzenia własnej firmy, a także sposoby budowania jej miejsca na arenie rynkowej (06E-1A_KMSF_W02); - Zna zasady kierowania zespołem pracowników, potrafi zastosować różne systemy motywacyjne (06E-1A_KMSF_W04); - Objaśnia i ilustruje zasady kreowania wizerunku firmy, budowy planów marketingowych, budowy planów biznesowych (06E-1A_KMSF_W05). UMIEJĘTNOŚCI Student: - Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do interpretacji zjawisk zachodzących na rynku, interpretuje podstawowe uregulowania administracyjne, prawne, organizacyjne i instytucjonalne dotyczące prowadzenia biznesu (06E-1A_KMSF_U01); - Stosuje w praktyce gospodarczej podstawowe metody badań sytuacji rynkowej własnej firmy, potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym, w tym rachunkiem kosztów, kierować zespołem pracowniczym, podejmować skuteczne decyzje w warunkach niepewności i ciągłych zmian (06E-1A_KMSF_U02); - Ma umiejętności negocjowania i kształtowania pozytywnych relacji z interesariuszami przedsiębiorstwa (06E-1A_KMSF_U05). KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student: - Jest kreatywny w prowadzeniu działalności gospodarczej na własny rachunek i własne ryzyko, jest przygotowany do zarządzania zespołem pracowników i pracy w zespole przy realizacji różnych projektów (06E-1A_KMSF_K01); - Jest otwarty na nowe rozwiązania i pomysły biznesowe, które tkwią w otoczeniu, jest świadomy skutków zjawisk kryzysowych i globalizacyjnych (06E-1A_KMSF_K03). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Janus | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Janus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład ze studiami przypadku. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie w formie testu jednokrotnego wyboru. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wprowadzenie do marketingu usług. 2. Budowanie relacji z nabywcami usług. 3. Cechy usług w działalności marketingowej. 4. Marketing – mix usług we współczesnej koncepcji marketingowej. 5. Strategie marketingowe usług. 6. Problemy rozwoju sektora usług. 7. Strategia marketingowa usług logistycznych – studium przypadku. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Marketing usług, Wydanie II, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012. 2. M. Marczak, M. Boguszewicz-Kreft, Promocja usług, Wydanie II, CeDeWu, Warszawa 2019. 5. L. Garbarski (red.), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011. 4. T. Wojciechowski, Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca 1. K.A. Kłosiński, A. Masłowski, Globalizacja sektora usług w Polsce, PWE, Warszawa 2005. 2. G. Sobczyk, Marketing na rynku dóbr i usług, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Janus | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Janus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład ze studiami przypadku. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie w formie testu jednokrotnego wyboru. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wprowadzenie do marketingu usług. 2. Budowanie relacji z nabywcami usług. 3. Cechy usług w działalności marketingowej. 4. Marketing – mix usług we współczesnej koncepcji marketingowej. 5. Strategie marketingowe usług. 6. Problemy rozwoju sektora usług. 7. Strategia marketingowa usług logistycznych – studium przypadku. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Marketing usług, Wydanie II, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012. 2. M. Marczak, M. Boguszewicz-Kreft, Promocja usług, Wydanie II, CeDeWu, Warszawa 2019. 5. L. Garbarski (red.), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011. 4. T. Wojciechowski, Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca 1. K.A. Kłosiński, A. Masłowski, Globalizacja sektora usług w Polsce, PWE, Warszawa 2005. 2. G. Sobczyk, Marketing na rynku dóbr i usług, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Janus | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Janus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład ze studiami przypadku. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie w formie testu jednokrotnego wyboru. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wprowadzenie do marketingu usług. 2. Budowanie relacji z nabywcami usług. 3. Cechy usług w działalności marketingowej. 4. Marketing – mix usług we współczesnej koncepcji marketingowej. 5. Strategie marketingowe usług. 6. Problemy rozwoju sektora usług. 7. Strategia marketingowa usług logistycznych – studium przypadku. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Marketing usług, Wydanie II, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012. 2. M. Marczak, M. Boguszewicz-Kreft, Promocja usług, Wydanie II, CeDeWu, Warszawa 2019. 5. L. Garbarski (red.), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011. 4. T. Wojciechowski, Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca 1. K.A. Kłosiński, A. Masłowski, Globalizacja sektora usług w Polsce, PWE, Warszawa 2005. 2. G. Sobczyk, Marketing na rynku dóbr i usług, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jurij Klapkiv | |
Prowadzący grup: | Jurij Klapkiv | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans czasu pracy studenta: udział w wykładzie: 15 godzin przygotowanie do zaliczenia: 15 godzin W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład ze studiami przypadku. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Egzamin w formie testu. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Usługa - istota, rodzaje. Specyfika usług a marketing. 2. Dostarczanie usług 3. Wycenianie usług 4. Rozwój usługowej komunikacji marketingowej. 5. Podstawowe narzędzia zarządzania marketingowego. 6.Kształtowanie asortymentu usług. Włączanie nowych usług do oferty. Determinanty jakości usług. 7. Dystrybucja usług (tradycyjna i z wykorzystaniem nowych rozwiązań). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. A. Czubała. Marketing usług, wyd. 2, Oficyna a Wolters Kluwer 2012. 2. Marczak, M. Promocja usług. CeDeWu.p, 2015. 3. Kotler Ph., Marketing, Wolters Kluwer, Warszawa 2012 4. A. Styś Marketing usług, PWE, Warszawa, 2003. Literatura uzupełniająca 1. K. A. Kłosiński, A. Masłowski, Globalizacja sektora usług w Polsce, PWE, Warszawa 2005 2. Sobczyk G., Marketing na rynku dóbr i usług, Wyd. Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2013 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Janus | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Janus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład ze studiami przypadku. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie w formie testu wielokrotnego wyboru. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wprowadzenie do marketingu usług. 2. Budowanie relacji z nabywcami usług. 3. Cechy usług w działalności marketingowej. 4. Marketing – mix usług we współczesnej koncepcji marketingowej. 5. Strategie marketingowe usług. 6. Problemy rozwoju sektora usług. 7. Strategia marketingowa usług logistycznych – studium przypadku. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Marketing usług, Wydanie II, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012. 2. M. Marczak, M. Boguszewicz-Kreft, Promocja usług, Wydanie II, CeDeWu, Warszawa 2015. 5. L. Garbarski (red.), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011. 4. T. Wojciechowski, Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca 1. K.A. Kłosiński, A. Masłowski, Globalizacja sektora usług w Polsce, PWE, Warszawa 2005. 2. G. Sobczyk, Marketing na rynku dóbr i usług, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Janus | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Janus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans czasu pacy studenta udział w wykładach: 15 godzin przygotowanie do zaliczenia: 15 godzin |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład ze studiami przypadku. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie w formie testu wielokrotnego wyboru. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wprowadzenie do marketingu usług. 2. Budowanie relacji z nabywcami usług. 3. Cechy usług w działalności marketingowej. 4. Marketing – mix usług we współczesnej koncepcji marketingowej. 5. Strategie marketingowe usług. 6. Problemy rozwoju sektora usług. 7. Strategia marketingowa usług logistycznych – studium przypadku. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Marketing usług, Wydanie II, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012. 2. M. Marczak, M. Boguszewicz-Kreft, Promocja usług, Wydanie II, CeDeWu, Warszawa 2015. 5. L. Garbarski (red.), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011. 4. T. Wojciechowski, Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca 1. K.A. Kłosiński, A. Masłowski, Globalizacja sektora usług w Polsce, PWE, Warszawa 2005. 2. G. Sobczyk, Marketing na rynku dóbr i usług, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Janus | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Janus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans czasu pacy studenta udział w wykładach: 15 godzin przygotowanie do zaliczenia: 15 godzin |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład ze studiami przypadku. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie w formie testu wielokrotnego wyboru. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wprowadzenie do marketingu usług. 2. Budowanie relacji z nabywcami usług. 3. Cechy usług w działalności marketingowej. 4. Marketing – mix usług we współczesnej koncepcji marketingowej. 5. Strategie marketingowe usług. 6. Problemy rozwoju sektora usług. 7. Strategia marketingowa usług logistycznych – studium przypadku. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Marketing usług, Wydanie II, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012. 2. M. Marczak, M. Boguszewicz-Kreft, Promocja usług, Wydanie II, CeDeWu, Warszawa 2015. 5. L. Garbarski (red.), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011. 4. T. Wojciechowski, Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca 1. K.A. Kłosiński, A. Masłowski, Globalizacja sektora usług w Polsce, PWE, Warszawa 2005. 2. G. Sobczyk, Marketing na rynku dóbr i usług, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2013. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.