Intercultural Communication
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-ERASM250 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Intercultural Communication |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego i podstawowa znajomość międzynarodowej kultury biznesowej |
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do problematyki komunikacji międzykulturowej z uwzględnieniem zagadnień dotyczących wpływu zmian kulturowych na komunikowanie i organizacje, w tym relatywizmu kulturowego, systemów komunikowania i negocjowania w organizacjach, różnic kulturowych. |
Efekty uczenia się: |
EFEKTY KSZTAŁCENIA UCZNIÓW 1. Wiedza • Znajomość podstawowych pojęć nauki o komunikacji i kulturze • umiejętność opisu modeli zarządzania i struktur organizacyjnych • zrozumienie dynamiki komunikacji twarzą w twarz i procesów mikro-społecznych 2. Umiejętności • Umiejętność diagnozowania stylów komunikacji w różnych kulturach i organizacjach • umiejętność identyfikowania problemów interakcji w organizacjach • zastosowanie socjologicznych perspektyw do zrozumienia zjawisk kulturowych i komunikacji • umiejętność rozumienia innych kultur 3. Postawy / kompetencje • świadomość różnorodności kulturowej w globalnym świecie i organizacjach (różnice płci, etniczne, stanowe i społeczne), • otwartość na inne kultury, • wrażliwe podejście do empatii i współczucia • wrażliwość na etyczne aspekty komunikacji w organizacjach zróżnicowanych kulturowo. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN CK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łucja Lange | |
Prowadzący grup: | Łucja Lange | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | — dyskusja — studium przypadku — zadania indywidualne i w grupach — krótkie wykłady |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | — obecność jest obowiązkowa — przygotowanie do zajęć — krytyczna lektura tekstów (możliwość podjęcia dyskusji) — projekty indywidualne |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | — projekty indywidualne |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | — Relatywizm kulturowy. Różnorodność kulturowa i różnorodność wartości; — Tożsamość kulturowa. Współczucie i empatia; — Mowa ciała; — Etyczne aspekty komunikacji w zróżnicowanych kulturowo organizacjach; — Zasady komunikowania. Komunikowanie się na poziomie interakcji w różnych kulturach; — Teoria komunikacji międzykulturowej; — Identyfikacja problemów interakcyjnych w organizacjach; — Systemy komunikacji w organizacjach; — Wpływ zmiany kulturowej na komunikację organizacyjną; — Negocjacje w różnych kulturach/organizacjach; — Badanie komunikacji międzykulturowej; — Kompetencje międzykulturowe w praktyce. |
|
Literatura: |
— Gesteland Richard (2002) Cross-Cultural Business Behavior Negotiating, Selling, Sourcing and Managing Across Cultures. — Gesteland Richard (2013) Cross-Cultural Business Behavior - A Guide for Global Management. — Hofstede Geert (2001) Culture’s consequences comparing values, behaviors, institutions, and organizations across nations. — Hofstede Gert Jan, Pedersen Paul, Hofstede Geert (2002) Exploring Culture — Jackson Terence (2011) International Management Ethics. A Critical, Cross-cultural Perspective. — Jandt Fred (2018) Introduction to Intercultural Communication. Identities in a Global Community. — Khan Mohammad Ayub, Ebner Noam (2019) The Palgrave Handbook of Cross-Cultural Business Negotiation. — Konecki Krzysztof (2006) Reproduction of Organizational Culture. What Does Organizational Culture Recreate. — Trompenaars Fons, Hampden-Turner Charles (1997) Riding the Waves of Culture. Understanding Cultural Diversity in Business. — Wyer Robert, Chiu Chi-yue, Hong Ying-yi (2009) Understanding Culture. Dodatkowa literatura zostanie rozdysponowana podczas zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łucja Lange | |
Prowadzący grup: | Łucja Lange | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | — dyskusja — studium przypadku — zadania indywidualne i w grupach — krótkie wykłady |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | — obecność jest obowiązkowa — przygotowanie do zajęć — krytyczna lektura tekstów (możliwość podjęcia dyskusji) — projekty indywidualne |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | — projekty indywidualne |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | — Relatywizm kulturowy. Różnorodność kulturowa i różnorodność wartości; — Tożsamość kulturowa. Współczucie i empatia; — Mowa ciała; — Etyczne aspekty komunikacji w zróżnicowanych kulturowo organizacjach; — Zasady komunikowania. Komunikowanie się na poziomie interakcji w różnych kulturach; — Teoria komunikacji międzykulturowej; — Identyfikacja problemów interakcyjnych w organizacjach; — Systemy komunikacji w organizacjach; — Wpływ zmiany kulturowej na komunikację organizacyjną; — Negocjacje w różnych kulturach/organizacjach; — Badanie komunikacji międzykulturowej; — Kompetencje międzykulturowe w praktyce. |
|
Literatura: |
— Gesteland Richard (2002) Cross-Cultural Business Behavior Negotiating, Selling, Sourcing and Managing Across Cultures. — Gesteland Richard (2013) Cross-Cultural Business Behavior - A Guide for Global Management. — Hofstede Geert (2001) Culture’s consequences comparing values, behaviors, institutions, and organizations across nations. — Hofstede Gert Jan, Pedersen Paul, Hofstede Geert (2002) Exploring Culture — Jackson Terence (2011) International Management Ethics. A Critical, Cross-cultural Perspective. — Jandt Fred (2018) Introduction to Intercultural Communication. Identities in a Global Community. — Khan Mohammad Ayub, Ebner Noam (2019) The Palgrave Handbook of Cross-Cultural Business Negotiation. — Konecki Krzysztof (2006) Reproduction of Organizational Culture. What Does Organizational Culture Recreate. — Trompenaars Fons, Hampden-Turner Charles (1997) Riding the Waves of Culture. Understanding Cultural Diversity in Business. — Wyer Robert, Chiu Chi-yue, Hong Ying-yi (2009) Understanding Culture. Dodatkowa literatura zostanie rozdysponowana podczas zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CK
CK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kubczak | |
Prowadzący grup: | Anna Kubczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | krótkie wykłady, przypadki, zadania grupowe, prezentacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | • krytyczne czytanie tekstów i udział w dyskusjach na zajęciach są obowiązkowe • obecność jest obowiązkowa (absencja oznacza konieczność napisania testu / pracy pisemnej) • zadania domowe |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | • Teoria komunikacji międzykulturowej • Relatywizm kulturowy • Różnorodność kulturowa i różnorodność wartości • Tożsamość / świadomość kulturowa • Kompetencje międzykulturowe • Zasady komunikacji - komunikowanie się na poziomie interakcji w różnych kulturach • Systemy komunikacji w organizacjach i wpływ zmian kulturowych na komunikację organizacyjną • Negocjacje w różnych kulturach / organizacjach |
|
Literatura: |
• Gesteland Richard, Cross-Cultural Business Behaviour: Negotiating, Selling, Sourcing and Managing Across Cultures, Copenhagen: Copenhagen Business School Press. • Hampden - Turner Ch., A. Trompenaars, (1998) Riding The Waves of Culture: Understanding Diversity in Global Business, New York: MacGraw Hill. • Hofstede G. J. and P. Pedersen, G. Hofstede, 2002, Exploring Culture, Yarmouth, Maine: Intercultural Press. • Hofstede G., 2010, Cultures and Organizations: software of the Mind. New York: McGraw – Hill • Martin N. Judith, Nakayama Thomas, 2010, Intercultural Communication in Contexts, McGraw Hill. • Konecki K. 'Reproduction of Organizational Culture. What Does Organizational Culture Recreate' , Problems and Perspectives in Management, Vol. 4, issue 4: 26-41, 2006. • Morgan G. (1986/1996) Images of Organization and Imaginization (chapter 5). Sage. • Morgan G. (1997). Imaginization. Thousand Oaks: Sage. (+ additional readings distributed in class) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Konecki | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT CK
CK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Konecki, Anna Kubczak | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Konecki, Anna Kubczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | krótkie wykłady, przypadki, zadania grupowe, prezentacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | • krytyczne czytanie tekstów i udział w dyskusjach na zajęciach są obowiązkowe • obecność jest obowiązkowa (absencja oznacza konieczność napisania testu / pracy pisemnej) • zadania domowe |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | • Teoria komunikacji międzykulturowej • Relatywizm kulturowy • Różnorodność kulturowa i różnorodność wartości • Tożsamość / świadomość kulturowa • Kompetencje międzykulturowe • Zasady komunikacji - komunikowanie się na poziomie interakcji w różnych kulturach • Systemy komunikacji w organizacjach i wpływ zmian kulturowych na komunikację organizacyjną • Negocjacje w różnych kulturach / organizacjach |
|
Literatura: |
• Gesteland Richard, Cross-Cultural Business Behaviour: Negotiating, Selling, Sourcing and Managing Across Cultures, Copenhagen: Copenhagen Business School Press. • Hampden - Turner Ch., A. Trompenaars, (1998) Riding The Waves of Culture: Understanding Diversity in Global Business, New York: MacGraw Hill. • Hofstede G. J. and P. Pedersen, G. Hofstede, 2002, Exploring Culture, Yarmouth, Maine: Intercultural Press. • Hofstede G., 2010, Cultures and Organizations: software of the Mind. New York: McGraw – Hill • Martin N. Judith, Nakayama Thomas, 2010, Intercultural Communication in Contexts, McGraw Hill. • Konecki K. 'Reproduction of Organizational Culture. What Does Organizational Culture Recreate' , Problems and Perspectives in Management, Vol. 4, issue 4: 26-41, 2006. • Morgan G. (1986/1996) Images of Organization and Imaginization (chapter 5). Sage. • Morgan G. (1997). Imaginization. Thousand Oaks: Sage. (+ additional readings distributed in class) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT CK
CK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Konecki | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Konecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.