UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Intercultural Communication

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-ERASM250
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Intercultural Communication
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Znajomość języka angielskiego i podstawowa znajomość międzynarodowej kultury biznesowej

Skrócony opis:

Wprowadzenie do problematyki komunikacji międzykulturowej z uwzględnieniem zagadnień dotyczących wpływu zmian kulturowych na komunikowanie i organizacje, w tym relatywizmu kulturowego, systemów komunikowania i negocjowania w organizacjach, różnic kulturowych.

Efekty uczenia się:

EFEKTY KSZTAŁCENIA UCZNIÓW

1. Wiedza

• Znajomość podstawowych pojęć nauki o komunikacji i kulturze

• umiejętność opisu modeli zarządzania i struktur organizacyjnych

• zrozumienie dynamiki komunikacji twarzą w twarz i procesów mikro-społecznych

2. Umiejętności

• Umiejętność diagnozowania stylów komunikacji w różnych kulturach i organizacjach

• umiejętność identyfikowania problemów interakcji w organizacjach

• zastosowanie socjologicznych perspektyw do zrozumienia zjawisk kulturowych i komunikacji

• umiejętność rozumienia innych kultur

3. Postawy / kompetencje

• świadomość różnorodności kulturowej w globalnym świecie i organizacjach (różnice płci, etniczne, stanowe i społeczne),

• otwartość na inne kultury,

• wrażliwe podejście do empatii i współczucia

• wrażliwość na etyczne aspekty komunikacji w organizacjach zróżnicowanych kulturowo.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łucja Lange
Prowadzący grup: Łucja Lange
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

— dyskusja

— studium przypadku

— zadania indywidualne i w grupach

— krótkie wykłady

Sposoby i kryteria oceniania:

— obecność jest obowiązkowa

— przygotowanie do zajęć

— krytyczna lektura tekstów (możliwość podjęcia dyskusji)

— projekty indywidualne

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

— projekty indywidualne

Szczegółowe treści kształcenia:

— Relatywizm kulturowy. Różnorodność kulturowa i różnorodność wartości;

— Tożsamość kulturowa. Współczucie i empatia;

— Mowa ciała;

— Etyczne aspekty komunikacji w zróżnicowanych kulturowo organizacjach;

— Zasady komunikowania. Komunikowanie się na poziomie interakcji w różnych kulturach;

— Teoria komunikacji międzykulturowej;

— Identyfikacja problemów interakcyjnych w organizacjach;

— Systemy komunikacji w organizacjach;

— Wpływ zmiany kulturowej na komunikację organizacyjną;

— Negocjacje w różnych kulturach/organizacjach;

— Badanie komunikacji międzykulturowej;

— Kompetencje międzykulturowe w praktyce.


Literatura:

— Gesteland Richard (2002) Cross-Cultural Business Behavior Negotiating, Selling, Sourcing and Managing Across Cultures.

— Gesteland Richard (2013) Cross-Cultural Business Behavior - A Guide for Global Management.

— Hofstede Geert (2001) Culture’s consequences comparing values, behaviors, institutions, and organizations across nations.

— Hofstede Gert Jan, Pedersen Paul, Hofstede Geert (2002) Exploring Culture

— Jackson Terence (2011) International Management Ethics. A Critical, Cross-cultural Perspective.

— Jandt Fred (2018) Introduction to Intercultural Communication. Identities in a Global Community.

— Khan Mohammad Ayub, Ebner Noam (2019) The Palgrave Handbook of Cross-Cultural Business Negotiation.

— Konecki Krzysztof (2006) Reproduction of Organizational Culture. What Does Organizational Culture Recreate.

— Trompenaars Fons, Hampden-Turner Charles (1997) Riding the Waves of Culture. Understanding Cultural Diversity in Business.

— Wyer Robert, Chiu Chi-yue, Hong Ying-yi (2009) Understanding Culture.

Dodatkowa literatura zostanie rozdysponowana podczas zajęć.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łucja Lange
Prowadzący grup: Łucja Lange
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

— dyskusja

— studium przypadku

— zadania indywidualne i w grupach

— krótkie wykłady

Sposoby i kryteria oceniania:

— obecność jest obowiązkowa

— przygotowanie do zajęć

— krytyczna lektura tekstów (możliwość podjęcia dyskusji)

— projekty indywidualne

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

— projekty indywidualne

Szczegółowe treści kształcenia:

— Relatywizm kulturowy. Różnorodność kulturowa i różnorodność wartości;

— Tożsamość kulturowa. Współczucie i empatia;

— Mowa ciała;

— Etyczne aspekty komunikacji w zróżnicowanych kulturowo organizacjach;

— Zasady komunikowania. Komunikowanie się na poziomie interakcji w różnych kulturach;

— Teoria komunikacji międzykulturowej;

— Identyfikacja problemów interakcyjnych w organizacjach;

— Systemy komunikacji w organizacjach;

— Wpływ zmiany kulturowej na komunikację organizacyjną;

— Negocjacje w różnych kulturach/organizacjach;

— Badanie komunikacji międzykulturowej;

— Kompetencje międzykulturowe w praktyce.


Literatura:

— Gesteland Richard (2002) Cross-Cultural Business Behavior Negotiating, Selling, Sourcing and Managing Across Cultures.

— Gesteland Richard (2013) Cross-Cultural Business Behavior - A Guide for Global Management.

— Hofstede Geert (2001) Culture’s consequences comparing values, behaviors, institutions, and organizations across nations.

— Hofstede Gert Jan, Pedersen Paul, Hofstede Geert (2002) Exploring Culture

— Jackson Terence (2011) International Management Ethics. A Critical, Cross-cultural Perspective.

— Jandt Fred (2018) Introduction to Intercultural Communication. Identities in a Global Community.

— Khan Mohammad Ayub, Ebner Noam (2019) The Palgrave Handbook of Cross-Cultural Business Negotiation.

— Konecki Krzysztof (2006) Reproduction of Organizational Culture. What Does Organizational Culture Recreate.

— Trompenaars Fons, Hampden-Turner Charles (1997) Riding the Waves of Culture. Understanding Cultural Diversity in Business.

— Wyer Robert, Chiu Chi-yue, Hong Ying-yi (2009) Understanding Culture.

Dodatkowa literatura zostanie rozdysponowana podczas zajęć.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Kubczak
Prowadzący grup: Anna Kubczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

krótkie wykłady, przypadki, zadania grupowe, prezentacje

Sposoby i kryteria oceniania:

• krytyczne czytanie tekstów i udział w dyskusjach na zajęciach są obowiązkowe

• obecność jest obowiązkowa (absencja oznacza konieczność napisania testu / pracy pisemnej)

• zadania domowe


Szczegółowe treści kształcenia:

• Teoria komunikacji międzykulturowej

• Relatywizm kulturowy

• Różnorodność kulturowa i różnorodność wartości

• Tożsamość / świadomość kulturowa

• Kompetencje międzykulturowe

• Zasady komunikacji - komunikowanie się na poziomie interakcji w różnych kulturach

• Systemy komunikacji w organizacjach i wpływ zmian kulturowych na komunikację organizacyjną

• Negocjacje w różnych kulturach / organizacjach

Literatura:

• Gesteland Richard, Cross-Cultural Business Behaviour: Negotiating, Selling, Sourcing and Managing Across Cultures, Copenhagen: Copenhagen Business School Press.

• Hampden - Turner Ch., A. Trompenaars, (1998) Riding The Waves of Culture: Understanding Diversity in Global Business, New York: MacGraw Hill.

• Hofstede G. J. and P. Pedersen, G. Hofstede, 2002, Exploring Culture, Yarmouth, Maine: Intercultural Press.

• Hofstede G., 2010, Cultures and Organizations: software of the Mind. New York: McGraw – Hill

• Martin N. Judith, Nakayama Thomas, 2010, Intercultural Communication in Contexts, McGraw Hill.

• Konecki K. 'Reproduction of Organizational Culture. What Does Organizational Culture Recreate' , Problems and Perspectives in Management, Vol. 4, issue 4: 26-41, 2006.

• Morgan G. (1986/1996) Images of Organization and Imaginization (chapter 5). Sage.

• Morgan G. (1997). Imaginization. Thousand Oaks: Sage.

(+ additional readings distributed in class)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Konecki
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Konecki, Anna Kubczak
Prowadzący grup: Krzysztof Konecki, Anna Kubczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

krótkie wykłady, przypadki, zadania grupowe, prezentacje

Sposoby i kryteria oceniania:

• krytyczne czytanie tekstów i udział w dyskusjach na zajęciach są obowiązkowe

• obecność jest obowiązkowa (absencja oznacza konieczność napisania testu / pracy pisemnej)

• zadania domowe


Szczegółowe treści kształcenia:

• Teoria komunikacji międzykulturowej

• Relatywizm kulturowy

• Różnorodność kulturowa i różnorodność wartości

• Tożsamość / świadomość kulturowa

• Kompetencje międzykulturowe

• Zasady komunikacji - komunikowanie się na poziomie interakcji w różnych kulturach

• Systemy komunikacji w organizacjach i wpływ zmian kulturowych na komunikację organizacyjną

• Negocjacje w różnych kulturach / organizacjach

Literatura:

• Gesteland Richard, Cross-Cultural Business Behaviour: Negotiating, Selling, Sourcing and Managing Across Cultures, Copenhagen: Copenhagen Business School Press.

• Hampden - Turner Ch., A. Trompenaars, (1998) Riding The Waves of Culture: Understanding Diversity in Global Business, New York: MacGraw Hill.

• Hofstede G. J. and P. Pedersen, G. Hofstede, 2002, Exploring Culture, Yarmouth, Maine: Intercultural Press.

• Hofstede G., 2010, Cultures and Organizations: software of the Mind. New York: McGraw – Hill

• Martin N. Judith, Nakayama Thomas, 2010, Intercultural Communication in Contexts, McGraw Hill.

• Konecki K. 'Reproduction of Organizational Culture. What Does Organizational Culture Recreate' , Problems and Perspectives in Management, Vol. 4, issue 4: 26-41, 2006.

• Morgan G. (1986/1996) Images of Organization and Imaginization (chapter 5). Sage.

• Morgan G. (1997). Imaginization. Thousand Oaks: Sage.

(+ additional readings distributed in class)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Konecki
Prowadzący grup: Krzysztof Konecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy IRK BWZ?:

T

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6