Sustainable Supply Chain Management
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-ERASM471 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Sustainable Supply Chain Management |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Podstawy ekonomii (makro i mikro). Ekologiczne uwarunkowania biznesu lub zbliżony przedmiot. |
Skrócony opis: |
Odpowiadając na oczekiwania klientów i wymogi polityki ochrony środowiska, przedsiębiorstwa podejmują działania z zakresu zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracując w ramach łańcucha, starają się minimalizować wpływ na środowisko, a także w coraz większym stopniu na społeczeństwo. Celem zajęć jest przedstawienie tego bardzo aktualnego zagadnienia z zakresu zarządzania międzynarodowego i przygotowanie studentów do podejmowania podstawowych działań z tego zakresu w przyszłym miejscu pracy. |
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza: Po ukończeniu zajęć, student powinien rozumieć powody, dla których firmy podejmują działania z zakresu zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw oraz znać narzędzia, którymi się w tym celu posługują. Powinien również zdawać sobie sprawę z trendów aktualnie obserwowanych na rynku i dotyczących zagadnień z tego zakresu. 2. Umiejętności: Po ukończeniu zajęć, student powinien być w stanie określić właściwe dla danego sektora/przedsiębiorstwa narzędzia, możliwe do wykorzystania w ramach zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw. Powinien sprawnie posługiwać się bazami danych dotyczącymi cząstkowego wpływu na środowisko i społeczeństwo różnych procesów produkcyjnych i usługowych. Powinien również znać organizacje międzynarodowe, które wspierają firmy w działaniach z tego zakresu. 3. Postawy/Kompetencje: Po ukończeniu zajęć, student powinien rozumieć uzasadnienie teoretyczne i praktyczne dla zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw i być w stanie wytłumaczyć jego zasady sposób funkcjonowania innym osobom w przyszłym miejscu pracy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Yaryna Khmara | |
Prowadzący grup: | Yaryna Khmara | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | (tylko po angielsku) - Lecture; - Case studies; - Thematic films projections with discussions afterwards. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | (tylko po angielsku) Student's presentation is the basis for the final evaluation. Active participation in discussions during classes may increase the final grade. Attending of classes is necessary. Absence during two or more classes requires additional tasks for getting final grade. |
|
Treści kształcenia: | (tylko po angielsku) - What is sustainable supply chain management? - What tools are used to implement it? - Links between sustainable supply chain management and product life cycle assessment, eco-labeling and green public procurement; - Case studies; - Human trafficking in supply chains; - Place of sustainable supply chain management in the overall business management system. |
|
Literatura: |
(tylko po angielsku) Basic: Challenges of sustainable development in Poland textbook - https://sendzimir.org.pl/en/publications/challenges-of-sustainable-development-in-poland-textbook/ B Lab Global Site - https://www.bcorporation.net/en-us/ Corporate Khnights - https://www.corporateknights.com/ The dark side : critical cases on the downside of business / ed. by Emmanuel Raufflet and Albert J. Mills., Sheffield : Greenleaf Publishing Limited, 2009. The dark side 2 : critical cases on the downside of business / ed. by Pauline Fatien Diochon, Emmanuel Raufflet and Albert J. Mills, Sheffield : Greenleaf Publishing Limited, cop. 2013. Additional: Sustainable logistics and supply chain management / David B. Grant, Alexander Trautrims and Chee Yew Wong, London [etc.] : Kogan Page, 2015. No logo / Naomi Klein, New York : Picador, 2002 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Yaryna Khmara | |
Prowadzący grup: | Yaryna Khmara | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | (tylko po angielsku) - Lecture; - Case studies; - Thematic films projections with discussions afterwards. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | (tylko po angielsku) Student's presentation is the basis for the final evaluation. Active participation in discussions during classes may increase the final grade. Attending of classes is necessary. Absence during two or more classes requires additional tasks for getting final grade. |
|
Treści kształcenia: | (tylko po angielsku) - What is sustainable supply chain management? - What tools are used to implement it? - Links between sustainable supply chain management and product life cycle assessment, eco-labeling and green public procurement; - Case studies; - Human trafficking in supply chains; - Place of sustainable supply chain management in the overall business management system. |
|
Literatura: |
(tylko po angielsku) Basic: Challenges of sustainable development in Poland textbook - https://sendzimir.org.pl/en/publications/challenges-of-sustainable-development-in-poland-textbook/ The dark side : critical cases on the downside of business / ed. by Emmanuel Raufflet and Albert J. Mills., Sheffield : Greenleaf Publishing Limited, 2009. The dark side 2 : critical cases on the downside of business / ed. by Pauline Fatien Diochon, Emmanuel Raufflet and Albert J. Mills, Sheffield : Greenleaf Publishing Limited, cop. 2013. B Lab Global Site - https://www.bcorporation.net/en-us/ Additional: Sustainable logistics and supply chain management / David B. Grant, Alexander Trautrims and Chee Yew Wong, London [etc.] : Kogan Page, 2015. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Kronenberg | |
Prowadzący grup: | Jakub Kronenberg | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Podstawy ekonomii (makro i mikro). Ekologiczne uwarunkowania biznesu lub zbliżony przedmiot. |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | • Ocena bieżącego przygotowania do zajęć w ciągu semestru, ocena aktywności na zajęciach • Projekt przygotowywany w grupach • Kolokwium zaliczeniowe |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | konwersatorium |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | • Regularna ocena uczestnictwa studentów w zajęciach i dyskusjach • Ocena prac pisemnych studentów • Ocena testu końcowego |
|
Treści kształcenia: | • Na czym polega zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw? • Jakie narzędzia służą do jego wdrażania? • Związek zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw z oceną cyklu życia produktu, eko-etykietowaniem oraz z zielonymi zamówieniami publicznymi. • Zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw a raport zrównoważonego rozwoju. • Przykłady. • Miejsce zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw w ogólnym systemie zarządzania przedsiębiorstwem. |
|
Literatura: |
Podstawowa: • Kronenberg J., Bergier T. (red.) (2010), Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Fundacja Sendzimira, Kraków: www.sendzimir.org.pl/podrecznik (rozdział 7). • Cetinkaya, B. et al., 2011. Sustainable supply chain management: practical ideas for moving towards best practice, Berlin: Springer. Uzupełniająca: • Mielechow, P. & Piskalski, G., 2009. CSR and Polish business on foreign markets, Warsaw: Friedrich Ebert Foundation |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Kronenberg | |
Prowadzący grup: | Jakub Kronenberg | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | • Ocena bieżącego przygotowania do zajęć w ciągu semestru, ocena aktywności na zajęciach • Projekt przygotowywany w grupach • Kolokwium zaliczeniowe |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | konwersatorium |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | • Regularna ocena uczestnictwa studentów w zajęciach i dyskusjach • Ocena prac pisemnych studentów • Ocena testu końcowego |
|
Treści kształcenia: | • Na czym polega zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw? • Jakie narzędzia służą do jego wdrażania? • Związek zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw z oceną cyklu życia produktu, eko-etykietowaniem oraz z zielonymi zamówieniami publicznymi. • Zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw a raport zrównoważonego rozwoju. • Przykłady. • Miejsce zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw w ogólnym systemie zarządzania przedsiębiorstwem. |
|
Literatura: |
Podstawowa: • Kronenberg J., Bergier T. (red.) (2010), Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Fundacja Sendzimira, Kraków: www.sendzimir.org.pl/podrecznik (rozdział 7). • Cetinkaya, B. et al., 2011. Sustainable supply chain management: practical ideas for moving towards best practice, Berlin: Springer. Uzupełniająca: • Mielechow, P. & Piskalski, G., 2009. CSR and Polish business on foreign markets, Warsaw: Friedrich Ebert Foundation |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT CK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Kronenberg | |
Prowadzący grup: | Jakub Kronenberg | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | • Ocena bieżącego przygotowania do zajęć w ciągu semestru, ocena aktywności na zajęciach • Projekt przygotowywany w grupach • Kolokwium zaliczeniowe |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | konwersatorium |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | • Regularna ocena uczestnictwa studentów w zajęciach i dyskusjach • Ocena prac pisemnych studentów • Ocena testu końcowego |
|
Treści kształcenia: | • Na czym polega zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw? • Jakie narzędzia służą do jego wdrażania? • Związek zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw z oceną cyklu życia produktu, eko-etykietowaniem oraz z zielonymi zamówieniami publicznymi. • Zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw a raport zrównoważonego rozwoju. • Przykłady. • Miejsce zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw w ogólnym systemie zarządzania przedsiębiorstwem. |
|
Literatura: |
Podstawowa: • Kronenberg J., Bergier T. (red.) (2010), Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Fundacja Sendzimira, Kraków: www.sendzimir.org.pl/podrecznik (rozdział 7). • Cetinkaya, B. et al., 2011. Sustainable supply chain management: practical ideas for moving towards best practice, Berlin: Springer. Uzupełniająca: • Mielechow, P. & Piskalski, G., 2009. CSR and Polish business on foreign markets, Warsaw: Friedrich Ebert Foundation |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Kronenberg | |
Prowadzący grup: | Jakub Kronenberg | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | • Ocena bieżącego przygotowania do zajęć w ciągu semestru, ocena aktywności na zajęciach • Projekt przygotowywany w grupach • Kolokwium zaliczeniowe |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | konwersatorium |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | • Regularna ocena uczestnictwa studentów w zajęciach i dyskusjach • Ocena prac pisemnych studentów • Ocena testu końcowego |
|
Treści kształcenia: | • Na czym polega zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw? • Jakie narzędzia służą do jego wdrażania? • Związek zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw z oceną cyklu życia produktu, eko-etykietowaniem oraz z zielonymi zamówieniami publicznymi. • Zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw a raport zrównoważonego rozwoju. • Przykłady. • Miejsce zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw w ogólnym systemie zarządzania przedsiębiorstwem. |
|
Literatura: |
Podstawowa: • Kronenberg J., Bergier T. (red.) (2010), Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Fundacja Sendzimira, Kraków: www.sendzimir.org.pl/podrecznik (rozdział 7). • Cetinkaya, B. et al., 2011. Sustainable supply chain management: practical ideas for moving towards best practice, Berlin: Springer. Uzupełniająca: • Mielechow, P. & Piskalski, G., 2009. CSR and Polish business on foreign markets, Warsaw: Friedrich Ebert Foundation |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Yaryna Khmara | |
Prowadzący grup: | Yaryna Khmara | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | • Ocena bieżącego przygotowania do zajęć w ciągu semestru, ocena aktywności na zajęciach • Projekt przygotowywany w grupach • Kolokwium zaliczeniowe |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | konwersatorium |
|
Treści kształcenia: | • Na czym polega zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw? • Jakie narzędzia służą do jego wdrażania? • Związek zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw z oceną cyklu życia produktu, eko-etykietowaniem oraz z zielonymi zamówieniami publicznymi. • Zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw a raport zrównoważonego rozwoju. • Przykłady. • Miejsce zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw w ogólnym systemie zarządzania przedsiębiorstwem. |
|
Literatura: |
Podstawowa: • Kronenberg J., Bergier T. (red.) (2010), Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Fundacja Sendzimira, Kraków: www.sendzimir.org.pl/podrecznik (rozdział 7). • Cetinkaya, B. et al., 2011. Sustainable supply chain management: practical ideas for moving towards best practice, Berlin: Springer. Uzupełniająca: • Mielechow, P. & Piskalski, G., 2009. CSR and Polish business on foreign markets, Warsaw: Friedrich Ebert Foundation |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.