UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Sustainable Supply Chain Management

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-ERASM471
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Sustainable Supply Chain Management
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Podstawy ekonomii (makro i mikro).

Ekologiczne uwarunkowania biznesu lub zbliżony przedmiot.

Skrócony opis:

Odpowiadając na oczekiwania klientów i wymogi polityki ochrony środowiska, przedsiębiorstwa podejmują działania z zakresu zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracując w ramach łańcucha, starają się minimalizować wpływ na środowisko, a także w coraz większym stopniu na społeczeństwo. Celem zajęć jest przedstawienie tego bardzo aktualnego zagadnienia z zakresu zarządzania międzynarodowego i przygotowanie studentów do podejmowania podstawowych działań z tego zakresu w przyszłym miejscu pracy.

Efekty uczenia się:

1. Wiedza:

Po ukończeniu zajęć, student powinien rozumieć powody, dla których firmy podejmują działania z zakresu zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw oraz znać narzędzia, którymi się w tym celu posługują. Powinien również zdawać sobie sprawę z trendów aktualnie obserwowanych na rynku i dotyczących zagadnień z tego zakresu.

2. Umiejętności:

Po ukończeniu zajęć, student powinien być w stanie określić właściwe dla danego sektora/przedsiębiorstwa narzędzia, możliwe do wykorzystania w ramach zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw. Powinien sprawnie posługiwać się bazami danych dotyczącymi cząstkowego wpływu na środowisko i społeczeństwo różnych procesów produkcyjnych i usługowych. Powinien również znać organizacje międzynarodowe, które wspierają firmy w działaniach z tego zakresu.

3. Postawy/Kompetencje:

Po ukończeniu zajęć, student powinien rozumieć uzasadnienie teoretyczne i praktyczne dla zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw i być w stanie wytłumaczyć jego zasady sposób funkcjonowania innym osobom w przyszłym miejscu pracy.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Yaryna Khmara
Prowadzący grup: Yaryna Khmara
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy kurs na PZK?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) - Lecture;

- Case studies;

- Thematic films projections with discussions afterwards.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

(tylko po angielsku) Student's presentation is the basis for the final evaluation. Active participation in discussions during classes may increase the final grade.


Attending of classes is necessary. Absence during two or more classes requires additional tasks for getting final grade.

Treści kształcenia:

(tylko po angielsku) - What is sustainable supply chain management?

- What tools are used to implement it?

- Links between sustainable supply chain management and product life cycle assessment, eco-labeling and green public procurement;

- Case studies;

- Human trafficking in supply chains;

- Place of sustainable supply chain management in the overall business management system.

Literatura: (tylko po angielsku)

Basic:

Challenges of sustainable development in Poland textbook - https://sendzimir.org.pl/en/publications/challenges-of-sustainable-development-in-poland-textbook/

B Lab Global Site - https://www.bcorporation.net/en-us/

Corporate Khnights - https://www.corporateknights.com/

The dark side : critical cases on the downside of business / ed. by Emmanuel Raufflet and Albert J. Mills., Sheffield : Greenleaf Publishing Limited, 2009.

The dark side 2 : critical cases on the downside of business / ed. by Pauline Fatien Diochon, Emmanuel Raufflet and Albert J. Mills, Sheffield : Greenleaf Publishing Limited, cop. 2013.

Additional:

Sustainable logistics and supply chain management / David B. Grant, Alexander Trautrims and Chee Yew Wong, London [etc.] : Kogan Page, 2015.

No logo / Naomi Klein, New York : Picador, 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Yaryna Khmara
Prowadzący grup: Yaryna Khmara
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) - Lecture;

- Case studies;

- Thematic films projections with discussions afterwards.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

(tylko po angielsku) Student's presentation is the basis for the final evaluation. Active participation in discussions during classes may increase the final grade.


Attending of classes is necessary. Absence during two or more classes requires additional tasks for getting final grade.



Treści kształcenia:

(tylko po angielsku) - What is sustainable supply chain management?

- What tools are used to implement it?

- Links between sustainable supply chain management and product life cycle assessment, eco-labeling and green public procurement;

- Case studies;

- Human trafficking in supply chains;

- Place of sustainable supply chain management in the overall business management system.

Literatura: (tylko po angielsku)

Basic:

Challenges of sustainable development in Poland textbook - https://sendzimir.org.pl/en/publications/challenges-of-sustainable-development-in-poland-textbook/

The dark side : critical cases on the downside of business / ed. by Emmanuel Raufflet and Albert J. Mills., Sheffield : Greenleaf Publishing Limited, 2009.

The dark side 2 : critical cases on the downside of business / ed. by Pauline Fatien Diochon, Emmanuel Raufflet and Albert J. Mills, Sheffield : Greenleaf Publishing Limited, cop. 2013.

B Lab Global Site - https://www.bcorporation.net/en-us/

Additional:

Sustainable logistics and supply chain management / David B. Grant, Alexander Trautrims and Chee Yew Wong, London [etc.] : Kogan Page, 2015.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jakub Kronenberg
Prowadzący grup: Jakub Kronenberg
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Podstawy ekonomii (makro i mikro).

Ekologiczne uwarunkowania biznesu lub zbliżony przedmiot.

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

• Ocena bieżącego przygotowania do zajęć w ciągu semestru, ocena aktywności na zajęciach

• Projekt przygotowywany w grupach

• Kolokwium zaliczeniowe


Sposoby i kryteria oceniania:

konwersatorium

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

• Regularna ocena uczestnictwa studentów w zajęciach i dyskusjach

• Ocena prac pisemnych studentów

• Ocena testu końcowego

Treści kształcenia:

• Na czym polega zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw?

• Jakie narzędzia służą do jego wdrażania?

• Związek zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw z oceną cyklu życia produktu, eko-etykietowaniem oraz z zielonymi zamówieniami publicznymi.

• Zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw a raport zrównoważonego rozwoju.

• Przykłady.

• Miejsce zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw w ogólnym systemie zarządzania przedsiębiorstwem.


Literatura:

Podstawowa:

• Kronenberg J., Bergier T. (red.) (2010), Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Fundacja Sendzimira, Kraków: www.sendzimir.org.pl/podrecznik (rozdział 7).

• Cetinkaya, B. et al., 2011. Sustainable supply chain management: practical ideas for moving towards best practice, Berlin: Springer.

Uzupełniająca:

• Mielechow, P. & Piskalski, G., 2009. CSR and Polish business on foreign markets, Warsaw: Friedrich Ebert Foundation

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jakub Kronenberg
Prowadzący grup: Jakub Kronenberg
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

• Ocena bieżącego przygotowania do zajęć w ciągu semestru, ocena aktywności na zajęciach

• Projekt przygotowywany w grupach

• Kolokwium zaliczeniowe


Sposoby i kryteria oceniania:

konwersatorium

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

• Regularna ocena uczestnictwa studentów w zajęciach i dyskusjach

• Ocena prac pisemnych studentów

• Ocena testu końcowego

Treści kształcenia:

• Na czym polega zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw?

• Jakie narzędzia służą do jego wdrażania?

• Związek zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw z oceną cyklu życia produktu, eko-etykietowaniem oraz z zielonymi zamówieniami publicznymi.

• Zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw a raport zrównoważonego rozwoju.

• Przykłady.

• Miejsce zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw w ogólnym systemie zarządzania przedsiębiorstwem.


Literatura:

Podstawowa:

• Kronenberg J., Bergier T. (red.) (2010), Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Fundacja Sendzimira, Kraków: www.sendzimir.org.pl/podrecznik (rozdział 7).

• Cetinkaya, B. et al., 2011. Sustainable supply chain management: practical ideas for moving towards best practice, Berlin: Springer.

Uzupełniająca:

• Mielechow, P. & Piskalski, G., 2009. CSR and Polish business on foreign markets, Warsaw: Friedrich Ebert Foundation

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jakub Kronenberg
Prowadzący grup: Jakub Kronenberg
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

• Ocena bieżącego przygotowania do zajęć w ciągu semestru, ocena aktywności na zajęciach

• Projekt przygotowywany w grupach

• Kolokwium zaliczeniowe


Sposoby i kryteria oceniania:

konwersatorium

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

• Regularna ocena uczestnictwa studentów w zajęciach i dyskusjach

• Ocena prac pisemnych studentów

• Ocena testu końcowego

Treści kształcenia:

• Na czym polega zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw?

• Jakie narzędzia służą do jego wdrażania?

• Związek zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw z oceną cyklu życia produktu, eko-etykietowaniem oraz z zielonymi zamówieniami publicznymi.

• Zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw a raport zrównoważonego rozwoju.

• Przykłady.

• Miejsce zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw w ogólnym systemie zarządzania przedsiębiorstwem.


Literatura:

Podstawowa:

• Kronenberg J., Bergier T. (red.) (2010), Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Fundacja Sendzimira, Kraków: www.sendzimir.org.pl/podrecznik (rozdział 7).

• Cetinkaya, B. et al., 2011. Sustainable supply chain management: practical ideas for moving towards best practice, Berlin: Springer.

Uzupełniająca:

• Mielechow, P. & Piskalski, G., 2009. CSR and Polish business on foreign markets, Warsaw: Friedrich Ebert Foundation

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jakub Kronenberg
Prowadzący grup: Jakub Kronenberg
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

• Ocena bieżącego przygotowania do zajęć w ciągu semestru, ocena aktywności na zajęciach

• Projekt przygotowywany w grupach

• Kolokwium zaliczeniowe


Sposoby i kryteria oceniania:

konwersatorium

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

• Regularna ocena uczestnictwa studentów w zajęciach i dyskusjach

• Ocena prac pisemnych studentów

• Ocena testu końcowego

Treści kształcenia:

• Na czym polega zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw?

• Jakie narzędzia służą do jego wdrażania?

• Związek zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw z oceną cyklu życia produktu, eko-etykietowaniem oraz z zielonymi zamówieniami publicznymi.

• Zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw a raport zrównoważonego rozwoju.

• Przykłady.

• Miejsce zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw w ogólnym systemie zarządzania przedsiębiorstwem.


Literatura:

Podstawowa:

• Kronenberg J., Bergier T. (red.) (2010), Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Fundacja Sendzimira, Kraków: www.sendzimir.org.pl/podrecznik (rozdział 7).

• Cetinkaya, B. et al., 2011. Sustainable supply chain management: practical ideas for moving towards best practice, Berlin: Springer.

Uzupełniająca:

• Mielechow, P. & Piskalski, G., 2009. CSR and Polish business on foreign markets, Warsaw: Friedrich Ebert Foundation

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Yaryna Khmara
Prowadzący grup: Yaryna Khmara
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

• Ocena bieżącego przygotowania do zajęć w ciągu semestru, ocena aktywności na zajęciach

• Projekt przygotowywany w grupach

• Kolokwium zaliczeniowe


Sposoby i kryteria oceniania:

konwersatorium

Treści kształcenia:

• Na czym polega zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw?

• Jakie narzędzia służą do jego wdrażania?

• Związek zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw z oceną cyklu życia produktu, eko-etykietowaniem oraz z zielonymi zamówieniami publicznymi.

• Zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw a raport zrównoważonego rozwoju.

• Przykłady.

• Miejsce zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw w ogólnym systemie zarządzania przedsiębiorstwem.


Literatura:

Podstawowa:

• Kronenberg J., Bergier T. (red.) (2010), Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Fundacja Sendzimira, Kraków: www.sendzimir.org.pl/podrecznik (rozdział 7).

• Cetinkaya, B. et al., 2011. Sustainable supply chain management: practical ideas for moving towards best practice, Berlin: Springer.

Uzupełniająca:

• Mielechow, P. & Piskalski, G., 2009. CSR and Polish business on foreign markets, Warsaw: Friedrich Ebert Foundation

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7