Fundusze strukturalne w rozwoju przedsiębiorczości
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-FBFA6Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fundusze strukturalne w rozwoju przedsiębiorczości |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: |
FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ I ST. 6 SEM. SP. Zarządzanie finansami przedsiębiorstw-st. niestacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | FR |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | niestacjonarne (zaoczne) |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza dotycząca Unii Europejskiej. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie Studentów z zagadnieniami związanymi z pozyskaniem i rozliczeniem środków z funduszy Unii Europejskiej w zakresie wspierania przedsiębiorczości w Polsce. Główny nacisk zostanie położony na mechanizm wsparcia przedsiębiorczości z funduszy unijnych, w tym praktyczne aspekty pozyskiwania środków w ramach Programów Operacyjnych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student: - Zna zależności między budżetem Unii Europejskiej a środkami krajowymi dostępnymi w ramach polityki spójności (06FB-1A_W03); - Zna proces planowania kosztorysu do wniosku o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, z uwzględnieniem wymogów dotyczących kwalifikowalności kosztów (06FB-1A_W06). Umiejętności Student: - Potrafi przedstawić racjonalne przesłanki ekonomiczne dla przyznania środków finansowych dostępnych w ramach obowiązujących programów operacyjnych oraz określić wysokość zapotrzebowania na dofinansowanie w ramach danego projektu (06FB-1A_U03); - Potrafi posługiwać się obowiązującymi regulacjami prawnymi dotyczącymi zasad finansowania przedsiębiorstw z funduszy strukturalnych i zaproponować optymalne rozwiązania w tym zakresie (06FB-1A_U07). Kompetencje Student: - Pracuje w zespole projektowym i kreuje otwartość na współpracę (06FB-1A_K02); - Planuje działania wpływające pozytywnie na rozwój społeczno-ekonomiczny regionu (06FB-1A_K05). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-16 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Edyta Żmurkow | |
Prowadzący grup: | Edyta Żmurkow | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęciom przypisano 3 punkty ECTS Bilans pracy studenta obejmuje: 1. pracę na zajęciach: ćwiczenia 9 godz., 2. pracę w trakcie semestru (w tym przygotowanie się do zajęć i konsultacje) 9 godz., 3. przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu: 9 godzin. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia z wykorzystaniem metody blended learningu, praca w grupie, praca indywidualna, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. opracowanie w ramach pracy w grupach wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z Programów Operacyjnych (60%) 2. umiejętność pracy w grupie (20%) 3. aktywność podczas dyskusji na zajęciach (20%) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Kluczowe informacje o Unii Europejskiej; Polska na tle krajów Unii Europejskiej; 2. Polityka regionalna i Fundusze Europejskie – zasady działania, rodzaje i rola funduszy, programy krajowe i regionalne, mechanizm wsparcia przedsiębiorczości w Polsce z FE; 3. Praktyczne aspekty aplikowania o środki unijne: case study – wniosek o dofinansowanie. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Filipek A., Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne, Placet, 2015 Gospodarowicz M., Efektywność wspierania rozwoju przedsiębiorczości ze środków UE w gminach na obszarach wiejskich w Polsce w latach 2007-2013, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 451/2016, s. 110-121. Kosowska U., Sikora-Gaca M., Fundusze europejskie w teorii i praktyce, Difin, 2014 Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 Podręczniki beneficjenta www.funduszeeuropejskie.gov.pl Dodatkowa: Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, Ministerstwo Rozwoju, 2017 Borek G., Sztyler J., Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, ODDK, 2015 Śliwa J., Fundusze unijne bez tajemnic, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, 2008 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
N C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Edyta Żmurkow | |
Prowadzący grup: | Edyta Żmurkow | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęciom przypisano 3 punkty ECTS Bilans pracy studenta obejmuje: 1. pracę na zajęciach: ćwiczenia 9 godz., 2. pracę w trakcie semestru (w tym przygotowanie się do zajęć i konsultacje) 9 godz., 3. przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu: 9 godzin. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia z wykorzystaniem metody blended learningu, praca w grupie, praca indywidualna, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. opracowanie w ramach pracy w grupach wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z Programów Operacyjnych (60%) 2. umiejętność pracy w grupie (20%) 3. aktywność podczas dyskusji na zajęciach (20%) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Podstawowe informacje o Unii Europejskiej 2. Fundusze Europejskie - programy krajowe i regionalne w perspektywie 2014-2020 i 2021-2027 (zasady działania, rodzaje i rola funduszy) 3. Case study – wniosek o dofinansowanie |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Filipek A., Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne, Placet, 2015 Gospodarowicz M., Efektywność wspierania rozwoju przedsiębiorczości ze środków UE w gminach na obszarach wiejskich w Polsce w latach 2007-2013, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 451/2016, s. 110-121. Kosowska U., Sikora-Gaca M., Fundusze europejskie w teorii i praktyce, Difin, 2014 Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 Podręczniki beneficjenta www.funduszeeuropejskie.gov.pl Dodatkowa: Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, Ministerstwo Rozwoju, 2017 Borek G., Sztyler J., Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, ODDK, 2015 Śliwa J., Fundusze unijne bez tajemnic, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, 2008 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Arendt | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęciom przypisano 3 punkty ECTS Bilans pracy studenta obejmuje: 1. pracę na zajęciach: ćwiczenia 18 godz., 2. pracę w trakcie semestru (w tym przygotowanie się do zajęć i konsultacje) 18 godz., 3. przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu: 18 godzin. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia z wykorzystaniem metody blended learningu, praca w grupie, praca indywidualna, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. opracowanie w ramach pracy w grupach wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z Programów Operacyjnych (40%) 2. zaprezentowanie projektu podczas zajęć (20%) 3. umiejętność pracy w grupie (20%) 4. aktywność podczas dyskusji na zajęciach (20%) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Podstawowe informacje o Unii Europejskiej 2. Fundusze Europejskie - zasady działania, rodzaje i rola funduszy 3. Fundusze Europejskie: programy krajowe i regionalne w perspektywie 2014-2020 i 2021-2027 4. Przedsiębiorczość w programach 5. Case study – wniosek o dofinansowanie |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Filipek A., Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne, Placet, 2015 Gospodarowicz M., Efektywność wspierania rozwoju przedsiębiorczości ze środków UE w gminach na obszarach wiejskich w Polsce w latach 2007-2013, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 451/2016, s. 110-121. Kosowska U., Sikora-Gaca M., Fundusze europejskie w teorii i praktyce, Difin, 2014 Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 Podręczniki beneficjenta www.funduszeeuropejskie.gov.pl Dodatkowa: Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, Ministerstwo Rozwoju, 2017 Borek G., Sztyler J., Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, ODDK, 2015 Śliwa J., Fundusze unijne bez tajemnic, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, 2008 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Arendt | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęciom przypisano 3 punkty ECTS Bilans pracy studenta obejmuje: 1. pracę na zajęciach: ćwiczenia 18 godz., 2. pracę w trakcie semestru (w tym przygotowanie się do zajęć i konsultacje) 18 godz., 3. przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu: 18 godzin. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia z wykorzystaniem metody blended learningu, praca w grupie, praca indywidualna, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. opracowanie w ramach pracy w grupach wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z Programów Operacyjnych (40%) 2. zaprezentowanie projektu podczas zajęć (20%) 3. umiejętność pracy w grupie (20%) 4. aktywność podczas dyskusji na zajęciach (20%) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Podstawowe informacje o Unii Europejskiej 2. Fundusze Europejskie - zasady działania, rodzaje i rola funduszy 3. Fundusze Europejskie: programy krajowe i regionalne w perspektywie 2014-2020. Umowa partnerstwa na lata 2021-2027 4. Przedsiębiorczość w programach 5. Case study – wniosek o dofinansowanie |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Filipek A., Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne, Placet, 2015 Gospodarowicz M., Efektywność wspierania rozwoju przedsiębiorczości ze środków UE w gminach na obszarach wiejskich w Polsce w latach 2007-2013, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 451/2016, s. 110-121. Kosowska U., Sikora-Gaca M., Fundusze europejskie w teorii i praktyce, Difin, 2014 Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 Podręczniki beneficjenta www.funduszeeuropejskie.gov.pl Dodatkowa: Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, Ministerstwo Rozwoju, 2017 Borek G., Sztyler J., Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, ODDK, 2015 Śliwa J., Fundusze unijne bez tajemnic, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, 2008 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
N C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Anna Rutkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Praca własna Studenta: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącym (18h), przygotowanie się do zaliczenia - realizacja case study (18h). W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącą zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia z wykorzystaniem metody blended learningu, praca w grupie, praca indywidualna, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. opracowanie w ramach pracy w grupach wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z Programów Operacyjnych (40%) 2. zaprezentowanie projektu podczas zajęć (20%) 3. umiejętność pracy w grupie (20%) 4. aktywność podczas dyskusji na zajęciach (20%) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Kluczowe informacje o Unii Europejskiej 2. Polska na tle krajów Unii Europejskiej 3. Polityka regionalna i Fundusze Europejskie - zasady działania, rodzaje i rola funduszy 4. Fundusze Europejskie: programy krajowe i regionalne w perspektywie 2014-2020. Umowa partnerstwa na lata 2021-2027 5. Przedsiębiorczość w programach krajowych – POIS, POIR, POWER, RPO 6. Praktyczne aspekty aplikowania o środki unijne 7. Case study – wniosek o dofinansowanie |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Filipek A., Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne, Placet, 2015 Kosowska U., Sikora-Gaca M., Fundusze europejskie w teorii i praktyce, Difin, 2014 Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 Podręczniki beneficjenta Projekt Umowy Partnerstwa dla realizacji polityki spójności 2021-2027 w Polsce www.funduszeeuropejskie.gov.pl Dodatkowa: Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, Ministerstwo Rozwoju, 2017 Borek G., Sztyler J., Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, ODDK, 2015 Kleinowski M., Piechowicz M., Sikora-Gaca M., Fundusze i programy Unii Europejskiej wspierające przedsiębiorstwa w perspektywie finansowej 2014-2020, Difin 2016 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
C
N C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Arendt | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Praca własna Studenta: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącym (18h), przygotowanie się do zaliczenia - realizacja case study (18h). |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia z wykorzystaniem metody blended learningu, praca w grupie, praca indywidualna, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. opracowanie w ramach pracy w grupach wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z Programów Operacyjnych (40%) 2. zaprezentowanie projektu podczas zajęć (20%) 3. umiejętność pracy w grupie (20%) 4. aktywność podczas dyskusji na zajęciach (20%) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Podstawowe informacje o Unii Europejskiej 2. Fundusze Europejskie - zasady działania, rodzaje i rola funduszy 3. Fundusze Europejskie: programy krajowe i regionalne w perspektywie 2014-2020. 4. Przedsiębiorczość w programach – POIS, POIR, POWER, RPO 5. Case study – wniosek o dofinansowanie |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Filipek A., Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne, Placet, 2015 Gospodarowicz M., Efektywność wspierania rozwoju przedsiębiorczości ze środków UE w gminach na obszarach wiejskich w Polsce w latach 2007-2013, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 451/2016, s. 110-121. Kosowska U., Sikora-Gaca M., Fundusze europejskie w teorii i praktyce, Difin, 2014 Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 Podręczniki beneficjenta www.funduszeeuropejskie.gov.pl Dodatkowa: Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, Ministerstwo Rozwoju, 2017 Borek G., Sztyler J., Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, ODDK, 2015 Śliwa J., Fundusze unijne bez tajemnic, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, 2008 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Arendt | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Praca własna Studenta: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącym (18h), przygotowanie się do zaliczenia - realizacja case study (18h). |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia z wykorzystaniem metody blended learningu, praca w grupie, praca indywidualna, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. opracowanie w ramach pracy w grupach wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z Programów Operacyjnych (40%) 2. zaprezentowanie projektu podczas zajęć (20%) 3. umiejętność pracy w grupie (20%) 4. aktywność podczas dyskusji na zajęciach (20%) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Podstawowe informacje o Unii Europejskiej 2. Fundusze Europejskie - zasady działania, rodzaje i rola funduszy 3. Fundusze Europejskie: programy krajowe i regionalne w perspektywie 2014-2020. 4. Przedsiębiorczość w programach – POIS, POIR, POWER, RPO 5. Case study – wniosek o dofinansowanie |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Filipek A., Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne, Placet, 2015 Gospodarowicz M., Efektywność wspierania rozwoju przedsiębiorczości ze środków UE w gminach na obszarach wiejskich w Polsce w latach 2007-2013, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 451/2016, s. 110-121. Kosowska U., Sikora-Gaca M., Fundusze europejskie w teorii i praktyce, Difin, 2014 Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 Podręczniki beneficjenta www.funduszeeuropejskie.gov.pl Dodatkowa: Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, Ministerstwo Rozwoju, 2017 Borek G., Sztyler J., Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, ODDK, 2015 Śliwa J., Fundusze unijne bez tajemnic, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, 2008 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
C
C
C
N C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Arendt | |
Prowadzący grup: | Łukasz Arendt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Praca własna Studenta: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącym (18h), przygotowanie się do zaliczenia - realizacja case study (18h). |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia z wykorzystaniem metody blended learningu, praca w grupie, praca indywidualna, dyskusja moderowana |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: 1. opracowanie w ramach pracy w grupach wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z Programów Operacyjnych (40%) 2. zaprezentowanie projektu podczas zajęć (20%) 3. umiejętność pracy w grupie (20%) 4. aktywność podczas dyskusji na zajęciach (20%) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Podstawowe informacje o Unii Europejskiej 2. Fundusze Europejskie - zasady działania, rodzaje i rola funduszy 3. Fundusze Europejskie: programy krajowe i regionalne w perspektywie 2014-2020. 4. Przedsiębiorczość w programach – POIS, POIR, POWER, RPO 5. Case study – wniosek o dofinansowanie |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Filipek A., Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne, Placet, 2015 Gospodarowicz M., Efektywność wspierania rozwoju przedsiębiorczości ze środków UE w gminach na obszarach wiejskich w Polsce w latach 2007-2013, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 451/2016, s. 110-121. Kosowska U., Sikora-Gaca M., Fundusze europejskie w teorii i praktyce, Difin, 2014 Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 Podręczniki beneficjenta www.funduszeeuropejskie.gov.pl Dodatkowa: Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, Ministerstwo Rozwoju, 2017 Borek G., Sztyler J., Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, ODDK, 2015 Śliwa J., Fundusze unijne bez tajemnic, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, 2008 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.