UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-FBJA2Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy: LEKTORATY 2 SEM. - niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Kierunek studiów:

FR

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

1

Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Potwierdzona znajomość języka angielskiego na poziomie B1

Skrócony opis:

Zajęcia z języka angielskiego zakładają przygotowanie studentów do egzaminu na poziomie B2 w zakresie języka z szeroko pojętej dziedziny biznesu, pomagają opanować zasady etykiety językowej, tak aby w pełni wykorzystać język angielski jako narzędzie komunikowania się i przekazywania treści specjalistycznych w środowisku pracy lub dalszych studiów. Zajęcia zapoznają studentów z szerokim repertuarem modeli zdań i reakcji językowych gotowych do zastosowania w różnorodnych sytuacjach komunikacyjnych i doskonalą sprawności językowe studentów w zakresie czytania, słuchania, pisania i mówienia.

Efekty uczenia się:

Umiejętności

W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest w stanie wyjaśniać w formie pisemnej i ustnej zagadnienia związane z tematyką ekonomiczną, używając fachowego słownictwa z danej dziedziny oraz konstrukcji gramatycznych, charakterystycznych dla poziomu średniozaawansowanego B2; po zakończeniu 3 semestru student przystępuje do egzaminu na poziomie B2, składającego się z części pisemnej - testu leksykalno-gramatycznego, testu na rozumienie ze słuchu i części ustnej (06FB-1A_U11, 06FB-1A_U13). Student po zakończeniu zajęć posiada umiejętność prowadzenia korespondencji prywatnej i służbowej, czytania ze zrozumieniem i analizowania tekstów związanych ze swoim kierunkiem studiów, prowadzenia negocjacji biznesowych, prezentowania własnych argumentów i opinii, zaprezentowania przygotowanej samodzielnie prezentacji (06FB-1A_U11, 06FB-1A_U12, 06FB-1A_U13).

Kompetencje

Student posiada postawę skutecznego i efektywnego funkcjonowania w środowisku ekonomii i biznesu, ocenia rozszerza swoje umiejętności, w tym umiejętność kształtowania własnych poglądów na podstawie zdobytych informacji (06FB-1A_K01, 06FB-1A_K06); jest otwarty na komunikację z innymi, potrafi działać w grupie (06FB-1A_K02).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Gajdowicz
Prowadzący grup: Mariusz Bilski, Rafał Turło, Agata Ulacha
Strona przedmiotu: http://www.sjo.uni.lodz.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zaleca się samodzielną pracę studenta nad rozwijaniem i doskonaleniem kompetencji językowych poprzez ćwiczenia praktyczne przy wykorzystaniu komputera i internetowych materiałów źródłowych.

Metody dydaktyczne:

Tekst programowy

Dialog

Burza mózgów

Projekty

Dyskusja okrągłego stołu

Studium przypadku

Portfolio


Sposoby i kryteria oceniania:

min 55% z egzaminu

min 60% z testów

aktywność studenta na zajęciach

obecności

portfolio

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena aktywności studenta na zajęciach,

Testy leksykalne związane z zagadnieniami min 60%

Testy śródsemestralne gramatyczno-leksykalne min 60%

2 prace pisemne

Przygotowane przez grupę portfolio językowe

Egzamin programowy pisemny po III semestrze min 55%

Egzamin programowy ustny po III semestrze min 55%

Portfolio



Szczegółowe treści kształcenia:

Firmy

Spotkanie z partnerami

Cechy przywódcze

Załatwianie sprawy

Strategia

Przygotowanie krótkiej prezentacji

Nieformalne e-maile

Zarobki

Osiąganie celu

Development

Rozwój

Radzenie sobie z problemami

Marketing

Rekomendacje

Notatki służbowe

Zlecanie wykonania usług na zewnątrz

Burza mózgów – rozwiązywanie problemów

Finanse

Rekrutacja

Podróbki produktów

Rodzaje rynków

Negocjacje

Grupy nacisku

Komunikacja

Logistyka

Inowacje


Literatura:

1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent New Market Leader Intermediate Pearson Longman 3 wydanie

2. J. Allison, J. Townsend with P. Emmerson The Business Intemediate Macmillan

3. J. Allison, J. Townsend with P. Emmerson The Business IntemediateDVDROM Macmillan

4. Tonya Trappe Graham Tullis Intelligent Business Intermediate Pearson Longman

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Gajdowicz
Prowadzący grup: Marcin Gajdowicz, Elżbieta Karwacka, Krzysztof Perliński
Strona przedmiotu: http://www.sjo.uni.lodz.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zaleca się samodzielną pracę studenta nad rozwijaniem i doskonaleniem kompetencji językowych poprzez ćwiczenia praktyczne przy wykorzystaniu komputera i internetowych materiałów źródłowych.

Metody dydaktyczne:

Tekst programowy

Dialog

Burza mózgów

Projekty

Dyskusja okrągłego stołu

Studium przypadku

Portfolio


Sposoby i kryteria oceniania:

min 55% z egzaminu

min 60% z testów

aktywność studenta na zajęciach

obecności

portfolio

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena aktywności studenta na zajęciach,

Testy leksykalne związane z zagadnieniami min 60%

Testy śródsemestralne gramatyczno-leksykalne min 60%

2 prace pisemne

Przygotowane przez grupę portfolio językowe

Egzamin programowy pisemny po III semestrze min 55%

Egzamin programowy ustny po III semestrze min 55%

Portfolio



Szczegółowe treści kształcenia:

Firmy

Spotkanie z partnerami

Cechy przywódcze

Załatwianie sprawy

Strategia

Przygotowanie krótkiej prezentacji

Nieformalne e-maile

Zarobki

Osiąganie celu

Development

Rozwój

Radzenie sobie z problemami

Marketing

Rekomendacje

Notatki służbowe

Zlecanie wykonania usług na zewnątrz

Burza mózgów – rozwiązywanie problemów

Finanse

Rekrutacja

Podróbki produktów

Rodzaje rynków

Negocjacje

Grupy nacisku

Komunikacja

Logistyka

Inowacje


Literatura:

1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent New Market Leader Intermediate Pearson Longman 3 wydanie

2. J. Allison, J. Townsend with P. Emmerson The Business Intemediate Macmillan

3. J. Allison, J. Townsend with P. Emmerson The Business IntemediateDVDROM Macmillan

4. Tonya Trappe Graham Tullis Intelligent Business Intermediate Pearson Longman

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Gajdowicz
Prowadzący grup: Mariusz Bilski, Elżbieta Karwacka, Jolanta Miśkiewicz
Strona przedmiotu: http://www.sjo.uni.lodz.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zaleca się samodzielną pracę studenta nad rozwijaniem i doskonaleniem kompetencji językowych poprzez ćwiczenia praktyczne przy wykorzystaniu komputera i internetowych materiałów źródłowych.

Metody dydaktyczne:

Tekst programowy

Dialog

Burza mózgów

Projekty

Dyskusja okrągłego stołu

Studium przypadku

Portfolio


Sposoby i kryteria oceniania:

min 55% z egzaminu

min 60% z testów

aktywność studenta na zajęciach

obecności

portfolio

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena aktywności studenta na zajęciach,

Testy leksykalne związane z zagadnieniami min 60%

Testy śródsemestralne gramatyczno-leksykalne min 60%

2 prace pisemne

Przygotowane przez grupę portfolio językowe

Egzamin programowy pisemny po III semestrze min 55%

Egzamin programowy ustny po III semestrze min 55%

Portfolio



Szczegółowe treści kształcenia:

Firmy

Spotkanie z partnerami

Cechy przywódcze

Załatwianie sprawy

Strategia

Przygotowanie krótkiej prezentacji

Nieformalne e-maile

Zarobki

Osiąganie celu

Development

Rozwój

Radzenie sobie z problemami

Marketing

Rekomendacje

Notatki służbowe

Zlecanie wykonania usług na zewnątrz

Burza mózgów – rozwiązywanie problemów

Finanse

Rekrutacja

Podróbki produktów

Rodzaje rynków

Negocjacje

Grupy nacisku

Komunikacja

Logistyka

Inowacje


Literatura:

1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent New Market Leader Intermediate Pearson Longman 3 wydanie

2. J. Allison, J. Townsend with P. Emmerson The Business Intemediate Macmillan

3. J. Allison, J. Townsend with P. Emmerson The Business IntemediateDVDROM Macmillan

4. Tonya Trappe Graham Tullis Intelligent Business Intermediate Pearson Longman

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Gajdowicz
Prowadzący grup: Mariusz Bilski, Elżbieta Karwacka, Katarzyna Kwiatkowska, Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Strona przedmiotu: http://www.sjo.uni.lodz.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zaleca się samodzielną pracę studenta nad rozwijaniem i doskonaleniem kompetencji językowych poprzez ćwiczenia praktyczne przy wykorzystaniu komputera i internetowych materiałów źródłowych.

Metody dydaktyczne:

Tekst programowy

Dialog

Burza mózgów

Projekty

Dyskusja okrągłego stołu

Studium przypadku

Portfolio


Sposoby i kryteria oceniania:

min 55% z egzaminu

min 60% z testów

aktywność studenta na zajęciach

obecności

portfolio

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena aktywności studenta na zajęciach,

Testy leksykalne związane z zagadnieniami min 60%

Testy śródsemestralne gramatyczno-leksykalne min 60%

2 prace pisemne

Przygotowane przez grupę portfolio językowe

Egzamin programowy pisemny po III semestrze min 55%

Egzamin programowy ustny po III semestrze min 55%

Portfolio



Szczegółowe treści kształcenia:

Firmy

Spotkanie z partnerami

Cechy przywódcze

Załatwianie sprawy

Strategia

Przygotowanie krótkiej prezentacji

Nieformalne e-maile

Zarobki

Osiąganie celu

Development

Rozwój

Radzenie sobie z problemami

Marketing

Rekomendacje

Notatki służbowe

Zlecanie wykonania usług na zewnątrz

Burza mózgów – rozwiązywanie problemów

Finanse

Rekrutacja

Podróbki produktów

Rodzaje rynków

Negocjacje

Grupy nacisku

Komunikacja

Logistyka

Inowacje


Literatura:

1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent New Market Leader Intermediate Pearson Longman 3 wydanie

2. J. Allison, J. Townsend with P. Emmerson The Business Intemediate Macmillan

3. J. Allison, J. Townsend with P. Emmerson The Business IntemediateDVDROM Macmillan

4. Tonya Trappe Graham Tullis Intelligent Business Intermediate Pearson Longman

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6