UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-FBJA3Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Kierunek studiów:

FR

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

1

Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Znajomość języka na poziomie B1

Skrócony opis:

Zajęcia z języka angielskiego zakładają przygotowanie studentów do egzaminu na poziomie B2 w zakresie języka z szeroko pojętej dziedziny biznesu, pomagają opanować zasady etykiety językowej, tak aby w pełni wykorzystać język angielski jako narzędzie komunikowania się i przekazywania treści specjalistycznych w środowisku pracy lub dalszych studiów. Zajęcia zapoznają studentów z szerokim repertuarem modeli zdań i reakcji językowych gotowych do zastosowania w różnorodnych sytuacjach komunikacyjnych i doskonalą sprawności językowe studentów w zakresie czytania, słuchania, pisania i mówienia.

Efekty uczenia się:

Umiejętności

W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest w stanie wyjaśniać w formie pisemnej i ustnej zagadnienia związane z tematyką ekonomiczną, używając fachowego słownictwa z danej dziedziny oraz konstrukcji gramatycznych, charakterystycznych dla poziomu średniozaawansowanego B2; po zakończeniu 3 semestru student przystępuje do egzaminu na poziomie B2, składającego się z części pisemnej - testu leksykalno-gramatycznego, testu na rozumienie ze słuchu i części ustnej (06FB-1A_U11, 06FB-1A_U13). Student po zakończeniu zajęć posiada umiejętność prowadzenia korespondencji prywatnej i służbowej, czytania ze zrozumieniem i analizowania tekstów związanych ze swoim kierunkiem studiów, prowadzenia negocjacji biznesowych, prezentowania własnych argumentów i opinii, zaprezentowania przygotowanej samodzielnie prezentacji (06FB-1A_U11, 06FB-1A_U12, 06FB-1A_U13).

Kompetencje

Student posiada postawę skutecznego i efektywnego funkcjonowania w środowisku ekonomii i biznesu, ocenia rozszerza swoje umiejętności, w tym umiejętność kształtowania własnych poglądów na podstawie zdobytych informacji (06FB-1A_K01, 06FB-1A_K06); jest otwarty na komunikację z innymi, potrafi działać w grupie (06FB-1A_K02).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Gajdowicz
Prowadzący grup: Marcin Gajdowicz, Elżbieta Karwacka, Krzysztof Perliński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zaleca się samodzielną pracę nad rozwojem i doskonaleniem kompetencji językowych poprzez ćwiczenia praktyczne przy wykorzystaniu internetowych materiałów źródłowych.

Metody dydaktyczne:

Metody: komunikacyjna i eklektyczna

- ćwiczenia w mówieniu: dyskusja na wybrany temat, scenki dialogowe,pytania i odpowiedzi, wymiana opinii, negocjacje w grupach;

- ćwiczenia słuchowe: powtaranie, odtwarzanie, parafrazowanie, streszczanie, selekcjonowanie informacji, definiowanie pojęć i wyjaśnianie znaczeń wybranych wyrażeń i terminów;

- ćwiczenia w pisaniu: praca na wybrany temat, listy formalne, ćwiczenia tłumaczeniowe i gramatyczne;

- czytanie i analiza tekstu, streszczanie i selekcjonowanie informacji, tłumaczenie, omawianie i interpretacja treści.

Sposoby i kryteria oceniania:

- wypowiedź ustna studenta

- aktywny udział i praca studenta na zajęciach

- prace pisemne

- testy kontrolne

- portfolio studenta

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena aktywności studenta na zajęciach,

Testy leksykalne związane z zagadnieniami min 60%

Testy śródsemestralne gramatyczno-leksykalne min 60%

2 prace pisemne

Przygotowane przez grupę portfolio językowe

Egzamin programowy pisemny po III semestrze min 55%

Egzamin programowy ustny po III semestrze min 55%

Portfolio


Szczegółowe treści kształcenia:

Tematy:

- rola pieniądza, konta bankowe, opis trendów, giełda, sposoby investowania pieniędzy;

- dział personalny i jego obowiązki, zatrudnienie i rozmowa kwalifikacyjna;

- etyka w biznesie i w miejscu pracy

- rynek międzynarodowy i krajowy, handel zagraniczny;

- wybrane tematy w oparciu o wybrane artykuły i źródła internetowe;


Słownictwo i terminologia: w ramach w/w tematów; wybrane wyrażenia i idiomy; wybrane czasowniki frazowe; formy słowotwórcze;


Gramatyka: czasy gramatyczne, strona bierna, czasowniki modalne, przedimki, mowa zalezna, bezokolicznik i gerund w kolokacjach z czasownikami, zdania warunkowe, zdania względne.



Literatura:

Podstawowa:

1. Cotton,D., Falvey, D., Kent.S., (2010). "Intermediate Market Leader -

Business English Course Book, Pearson (3rd edition);

2. Rogers, J., (2012). "Intermediate Market Leader Business English Practice

File"; Edinburgh: Pearson, (3rd edition);

3. "Longman Business English Dictionary", (2002-2011) lub inne;

4. wybrane słowniki internetowe;

Uzupełniająca:

1. Mascull, B., (2010). "Business Vocabulary in Use - intermediate', Cambridge:

Cambridge University Press;

2. France,C.S., Mann, Ph., Kolossa, B., (2006). "Biznesowy Słownik

Tematyczny", Poznań: Wydawnictwo Lektorklett;

3. wybrane teksty - prasa, internet / źródła róźne.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Gajdowicz
Prowadzący grup: Elżbieta Karwacka, Jolanta Miśkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zaleca się samodzielną pracę nad rozwojem i doskonaleniem kompetencji językowych poprzez ćwiczenia praktyczne przy wykorzystaniu internetowych materiałów źródłowych.

Metody dydaktyczne:

Metody: komunikacyjna i eklektyczna

- ćwiczenia w mówieniu: dyskusja na wybrany temat, scenki dialogowe,pytania i odpowiedzi, wymiana opinii, negocjacje w grupach;

- ćwiczenia słuchowe: powtaranie, odtwarzanie, parafrazowanie, streszczanie, selekcjonowanie informacji, definiowanie pojęć i wyjaśnianie znaczeń wybranych wyrażeń i terminów;

- ćwiczenia w pisaniu: praca na wybrany temat, listy formalne, ćwiczenia tłumaczeniowe i gramatyczne;

- czytanie i analiza tekstu, streszczanie i selekcjonowanie informacji, tłumaczenie, omawianie i interpretacja treści.

Sposoby i kryteria oceniania:

- wypowiedź ustna studenta

- aktywny udział i praca studenta na zajęciach

- prace pisemne

- testy kontrolne

- portfolio studenta

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena aktywności studenta na zajęciach,

Testy leksykalne związane z zagadnieniami min 60%

Testy śródsemestralne gramatyczno-leksykalne min 60%

2 prace pisemne

Przygotowane przez grupę portfolio językowe

Egzamin programowy pisemny po III semestrze min 55%

Egzamin programowy ustny po III semestrze min 55%

Portfolio


Szczegółowe treści kształcenia:

Tematy:

- rola pieniądza, konta bankowe, opis trendów, giełda, sposoby investowania pieniędzy;

- dział personalny i jego obowiązki, zatrudnienie i rozmowa kwalifikacyjna;

- etyka w biznesie i w miejscu pracy

- rynek międzynarodowy i krajowy, handel zagraniczny;

- wybrane tematy w oparciu o wybrane artykuły i źródła internetowe;


Słownictwo i terminologia: w ramach w/w tematów; wybrane wyrażenia i idiomy; wybrane czasowniki frazowe; formy słowotwórcze;


Gramatyka: czasy gramatyczne, strona bierna, czasowniki modalne, przedimki, mowa zalezna, bezokolicznik i gerund w kolokacjach z czasownikami, zdania warunkowe, zdania względne.



Literatura:

Podstawowa:

1. Cotton,D., Falvey, D., Kent.S., (2010). "Intermediate Market Leader -

Business English Course Book, Pearson (3rd edition);

2. Rogers, J., (2012). "Intermediate Market Leader Business English Practice

File"; Edinburgh: Pearson, (3rd edition);

3. "Longman Business English Dictionary", (2002-2011) lub inne;

4. wybrane słowniki internetowe;

Uzupełniająca:

1. Mascull, B., (2010). "Business Vocabulary in Use - intermediate', Cambridge:

Cambridge University Press;

2. France,C.S., Mann, Ph., Kolossa, B., (2006). "Biznesowy Słownik

Tematyczny", Poznań: Wydawnictwo Lektorklett;

3. wybrane teksty - prasa, internet / źródła róźne.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Gajdowicz
Prowadzący grup: Mariusz Bilski, Elżbieta Karwacka, Katarzyna Kwiatkowska, Witold Świstek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zaleca się samodzielną pracę nad rozwojem i doskonaleniem kompetencji językowych poprzez ćwiczenia praktyczne przy wykorzystaniu internetowych materiałów źródłowych.

Metody dydaktyczne:

Metody: komunikacyjna i eklektyczna

- ćwiczenia w mówieniu: dyskusja na wybrany temat, scenki dialogowe,pytania i odpowiedzi, wymiana opinii, negocjacje w grupach;

- ćwiczenia słuchowe: powtaranie, odtwarzanie, parafrazowanie, streszczanie, selekcjonowanie informacji, definiowanie pojęć i wyjaśnianie znaczeń wybranych wyrażeń i terminów;

- ćwiczenia w pisaniu: praca na wybrany temat, listy formalne, ćwiczenia tłumaczeniowe i gramatyczne;

- czytanie i analiza tekstu, streszczanie i selekcjonowanie informacji, tłumaczenie, omawianie i interpretacja treści.

Sposoby i kryteria oceniania:

- wypowiedź ustna studenta

- aktywny udział i praca studenta na zajęciach

- prace pisemne

- testy kontrolne

- portfolio studenta

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena aktywności studenta na zajęciach,

Testy leksykalne związane z zagadnieniami min 60%

Testy śródsemestralne gramatyczno-leksykalne min 60%

2 prace pisemne

Przygotowane przez grupę portfolio językowe

Egzamin programowy pisemny po III semestrze min 55%

Egzamin programowy ustny po III semestrze min 55%

Portfolio


Szczegółowe treści kształcenia:

Tematy:

- rola pieniądza, konta bankowe, opis trendów, giełda, sposoby investowania pieniędzy;

- dział personalny i jego obowiązki, zatrudnienie i rozmowa kwalifikacyjna;

- etyka w biznesie i w miejscu pracy

- rynek międzynarodowy i krajowy, handel zagraniczny;

- wybrane tematy w oparciu o wybrane artykuły i źródła internetowe;


Słownictwo i terminologia: w ramach w/w tematów; wybrane wyrażenia i idiomy; wybrane czasowniki frazowe; formy słowotwórcze;


Gramatyka: czasy gramatyczne, strona bierna, czasowniki modalne, przedimki, mowa zalezna, bezokolicznik i gerund w kolokacjach z czasownikami, zdania warunkowe, zdania względne.



Literatura:

Podstawowa:

1. Cotton,D., Falvey, D., Kent.S., (2010). "Intermediate Market Leader -

Business English Course Book, Pearson (3rd edition);

2. Rogers, J., (2012). "Intermediate Market Leader Business English Practice

File"; Edinburgh: Pearson, (3rd edition);

3. "Longman Business English Dictionary", (2002-2011) lub inne;

4. wybrane słowniki internetowe;

Uzupełniająca:

1. Mascull, B., (2010). "Business Vocabulary in Use - intermediate', Cambridge:

Cambridge University Press;

2. France,C.S., Mann, Ph., Kolossa, B., (2006). "Biznesowy Słownik

Tematyczny", Poznań: Wydawnictwo Lektorklett;

3. wybrane teksty - prasa, internet / źródła róźne.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6