Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-FBJA3Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Kierunek studiów: | FR |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | niestacjonarne (zaoczne) |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka na poziomie B1 |
Skrócony opis: |
Zajęcia z języka angielskiego zakładają przygotowanie studentów do egzaminu na poziomie B2 w zakresie języka z szeroko pojętej dziedziny biznesu, pomagają opanować zasady etykiety językowej, tak aby w pełni wykorzystać język angielski jako narzędzie komunikowania się i przekazywania treści specjalistycznych w środowisku pracy lub dalszych studiów. Zajęcia zapoznają studentów z szerokim repertuarem modeli zdań i reakcji językowych gotowych do zastosowania w różnorodnych sytuacjach komunikacyjnych i doskonalą sprawności językowe studentów w zakresie czytania, słuchania, pisania i mówienia. |
Efekty uczenia się: |
Umiejętności W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest w stanie wyjaśniać w formie pisemnej i ustnej zagadnienia związane z tematyką ekonomiczną, używając fachowego słownictwa z danej dziedziny oraz konstrukcji gramatycznych, charakterystycznych dla poziomu średniozaawansowanego B2; po zakończeniu 3 semestru student przystępuje do egzaminu na poziomie B2, składającego się z części pisemnej - testu leksykalno-gramatycznego, testu na rozumienie ze słuchu i części ustnej (06FB-1A_U11, 06FB-1A_U13). Student po zakończeniu zajęć posiada umiejętność prowadzenia korespondencji prywatnej i służbowej, czytania ze zrozumieniem i analizowania tekstów związanych ze swoim kierunkiem studiów, prowadzenia negocjacji biznesowych, prezentowania własnych argumentów i opinii, zaprezentowania przygotowanej samodzielnie prezentacji (06FB-1A_U11, 06FB-1A_U12, 06FB-1A_U13). Kompetencje Student posiada postawę skutecznego i efektywnego funkcjonowania w środowisku ekonomii i biznesu, ocenia rozszerza swoje umiejętności, w tym umiejętność kształtowania własnych poglądów na podstawie zdobytych informacji (06FB-1A_K01, 06FB-1A_K06); jest otwarty na komunikację z innymi, potrafi działać w grupie (06FB-1A_K02). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO L
L
L
N L
L
L
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 36 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Gajdowicz | |
Prowadzący grup: | Marcin Gajdowicz, Elżbieta Karwacka, Krzysztof Perliński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zaleca się samodzielną pracę nad rozwojem i doskonaleniem kompetencji językowych poprzez ćwiczenia praktyczne przy wykorzystaniu internetowych materiałów źródłowych. |
|
Metody dydaktyczne: | Metody: komunikacyjna i eklektyczna - ćwiczenia w mówieniu: dyskusja na wybrany temat, scenki dialogowe,pytania i odpowiedzi, wymiana opinii, negocjacje w grupach; - ćwiczenia słuchowe: powtaranie, odtwarzanie, parafrazowanie, streszczanie, selekcjonowanie informacji, definiowanie pojęć i wyjaśnianie znaczeń wybranych wyrażeń i terminów; - ćwiczenia w pisaniu: praca na wybrany temat, listy formalne, ćwiczenia tłumaczeniowe i gramatyczne; - czytanie i analiza tekstu, streszczanie i selekcjonowanie informacji, tłumaczenie, omawianie i interpretacja treści. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | - wypowiedź ustna studenta - aktywny udział i praca studenta na zajęciach - prace pisemne - testy kontrolne - portfolio studenta |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena aktywności studenta na zajęciach, Testy leksykalne związane z zagadnieniami min 60% Testy śródsemestralne gramatyczno-leksykalne min 60% 2 prace pisemne Przygotowane przez grupę portfolio językowe Egzamin programowy pisemny po III semestrze min 55% Egzamin programowy ustny po III semestrze min 55% Portfolio |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Tematy: - rola pieniądza, konta bankowe, opis trendów, giełda, sposoby investowania pieniędzy; - dział personalny i jego obowiązki, zatrudnienie i rozmowa kwalifikacyjna; - etyka w biznesie i w miejscu pracy - rynek międzynarodowy i krajowy, handel zagraniczny; - wybrane tematy w oparciu o wybrane artykuły i źródła internetowe; Słownictwo i terminologia: w ramach w/w tematów; wybrane wyrażenia i idiomy; wybrane czasowniki frazowe; formy słowotwórcze; Gramatyka: czasy gramatyczne, strona bierna, czasowniki modalne, przedimki, mowa zalezna, bezokolicznik i gerund w kolokacjach z czasownikami, zdania warunkowe, zdania względne. |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Cotton,D., Falvey, D., Kent.S., (2010). "Intermediate Market Leader - Business English Course Book, Pearson (3rd edition); 2. Rogers, J., (2012). "Intermediate Market Leader Business English Practice File"; Edinburgh: Pearson, (3rd edition); 3. "Longman Business English Dictionary", (2002-2011) lub inne; 4. wybrane słowniki internetowe; Uzupełniająca: 1. Mascull, B., (2010). "Business Vocabulary in Use - intermediate', Cambridge: Cambridge University Press; 2. France,C.S., Mann, Ph., Kolossa, B., (2006). "Biznesowy Słownik Tematyczny", Poznań: Wydawnictwo Lektorklett; 3. wybrane teksty - prasa, internet / źródła róźne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO L
L
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 36 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Gajdowicz | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Karwacka, Jolanta Miśkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zaleca się samodzielną pracę nad rozwojem i doskonaleniem kompetencji językowych poprzez ćwiczenia praktyczne przy wykorzystaniu internetowych materiałów źródłowych. |
|
Metody dydaktyczne: | Metody: komunikacyjna i eklektyczna - ćwiczenia w mówieniu: dyskusja na wybrany temat, scenki dialogowe,pytania i odpowiedzi, wymiana opinii, negocjacje w grupach; - ćwiczenia słuchowe: powtaranie, odtwarzanie, parafrazowanie, streszczanie, selekcjonowanie informacji, definiowanie pojęć i wyjaśnianie znaczeń wybranych wyrażeń i terminów; - ćwiczenia w pisaniu: praca na wybrany temat, listy formalne, ćwiczenia tłumaczeniowe i gramatyczne; - czytanie i analiza tekstu, streszczanie i selekcjonowanie informacji, tłumaczenie, omawianie i interpretacja treści. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | - wypowiedź ustna studenta - aktywny udział i praca studenta na zajęciach - prace pisemne - testy kontrolne - portfolio studenta |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena aktywności studenta na zajęciach, Testy leksykalne związane z zagadnieniami min 60% Testy śródsemestralne gramatyczno-leksykalne min 60% 2 prace pisemne Przygotowane przez grupę portfolio językowe Egzamin programowy pisemny po III semestrze min 55% Egzamin programowy ustny po III semestrze min 55% Portfolio |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Tematy: - rola pieniądza, konta bankowe, opis trendów, giełda, sposoby investowania pieniędzy; - dział personalny i jego obowiązki, zatrudnienie i rozmowa kwalifikacyjna; - etyka w biznesie i w miejscu pracy - rynek międzynarodowy i krajowy, handel zagraniczny; - wybrane tematy w oparciu o wybrane artykuły i źródła internetowe; Słownictwo i terminologia: w ramach w/w tematów; wybrane wyrażenia i idiomy; wybrane czasowniki frazowe; formy słowotwórcze; Gramatyka: czasy gramatyczne, strona bierna, czasowniki modalne, przedimki, mowa zalezna, bezokolicznik i gerund w kolokacjach z czasownikami, zdania warunkowe, zdania względne. |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Cotton,D., Falvey, D., Kent.S., (2010). "Intermediate Market Leader - Business English Course Book, Pearson (3rd edition); 2. Rogers, J., (2012). "Intermediate Market Leader Business English Practice File"; Edinburgh: Pearson, (3rd edition); 3. "Longman Business English Dictionary", (2002-2011) lub inne; 4. wybrane słowniki internetowe; Uzupełniająca: 1. Mascull, B., (2010). "Business Vocabulary in Use - intermediate', Cambridge: Cambridge University Press; 2. France,C.S., Mann, Ph., Kolossa, B., (2006). "Biznesowy Słownik Tematyczny", Poznań: Wydawnictwo Lektorklett; 3. wybrane teksty - prasa, internet / źródła róźne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO L
L
L
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 36 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Gajdowicz | |
Prowadzący grup: | Mariusz Bilski, Elżbieta Karwacka, Katarzyna Kwiatkowska, Witold Świstek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zaleca się samodzielną pracę nad rozwojem i doskonaleniem kompetencji językowych poprzez ćwiczenia praktyczne przy wykorzystaniu internetowych materiałów źródłowych. |
|
Metody dydaktyczne: | Metody: komunikacyjna i eklektyczna - ćwiczenia w mówieniu: dyskusja na wybrany temat, scenki dialogowe,pytania i odpowiedzi, wymiana opinii, negocjacje w grupach; - ćwiczenia słuchowe: powtaranie, odtwarzanie, parafrazowanie, streszczanie, selekcjonowanie informacji, definiowanie pojęć i wyjaśnianie znaczeń wybranych wyrażeń i terminów; - ćwiczenia w pisaniu: praca na wybrany temat, listy formalne, ćwiczenia tłumaczeniowe i gramatyczne; - czytanie i analiza tekstu, streszczanie i selekcjonowanie informacji, tłumaczenie, omawianie i interpretacja treści. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | - wypowiedź ustna studenta - aktywny udział i praca studenta na zajęciach - prace pisemne - testy kontrolne - portfolio studenta |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena aktywności studenta na zajęciach, Testy leksykalne związane z zagadnieniami min 60% Testy śródsemestralne gramatyczno-leksykalne min 60% 2 prace pisemne Przygotowane przez grupę portfolio językowe Egzamin programowy pisemny po III semestrze min 55% Egzamin programowy ustny po III semestrze min 55% Portfolio |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Tematy: - rola pieniądza, konta bankowe, opis trendów, giełda, sposoby investowania pieniędzy; - dział personalny i jego obowiązki, zatrudnienie i rozmowa kwalifikacyjna; - etyka w biznesie i w miejscu pracy - rynek międzynarodowy i krajowy, handel zagraniczny; - wybrane tematy w oparciu o wybrane artykuły i źródła internetowe; Słownictwo i terminologia: w ramach w/w tematów; wybrane wyrażenia i idiomy; wybrane czasowniki frazowe; formy słowotwórcze; Gramatyka: czasy gramatyczne, strona bierna, czasowniki modalne, przedimki, mowa zalezna, bezokolicznik i gerund w kolokacjach z czasownikami, zdania warunkowe, zdania względne. |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Cotton,D., Falvey, D., Kent.S., (2010). "Intermediate Market Leader - Business English Course Book, Pearson (3rd edition); 2. Rogers, J., (2012). "Intermediate Market Leader Business English Practice File"; Edinburgh: Pearson, (3rd edition); 3. "Longman Business English Dictionary", (2002-2011) lub inne; 4. wybrane słowniki internetowe; Uzupełniająca: 1. Mascull, B., (2010). "Business Vocabulary in Use - intermediate', Cambridge: Cambridge University Press; 2. France,C.S., Mann, Ph., Kolossa, B., (2006). "Biznesowy Słownik Tematyczny", Poznań: Wydawnictwo Lektorklett; 3. wybrane teksty - prasa, internet / źródła róźne. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.