Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-FBKOZM5B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | FR |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Przyswojony materiał z podstawowego kursu ekonomii, wiedza o kształtowaniu się podstawowych wskaźników ekonomicznych opisujących aktualną sytuację gospodarczą w Polsce i na świecie. |
Skrócony opis: |
Cel seminarium: Poznanie przez studentów bardziej zaawansowanego warsztatu pracy naukowej niezbędnego do samodzielnej analizy zjawisk społeczno-gospodarczych. Celem jest również uściślenie zainteresowań naukowych studentów. Zajęcia seminaryjne powinny również uczyć studentów samodzielnego myślenia, dedukcji i wyciągania wniosków. Umiejętności te mogą być rozwijane na seminarium w drodze prezentacji przez studentów przedmiotu swoich poszukiwań naukowych oraz w toku dyskusji i wymiany poglądów na tematy sugerowane przez promotora lub wybrane przez studentów. Doskonalenie samodzielnego warsztatu powinno zaowocować wzrostem umiejętności opisu, analizy i prezentacji badanej problematyki. Celem jest tutaj wypracowanie koncepcji danej pracy – tematu i struktury oraz metodologii. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W wyniku przeprowadzonych zajęć student - definiuje i opisuje kluczowe zagadnienia z wybranej tematyki pracy (06FB-2A_W01, 06FB-2A_W02, 06FB-2A_W03, 06FB-2A_W04, 06FB-2A_W07, 06FB-2A_W08, 06FB-2A_W09, 06FB-2A_W10, 06FB-2A_W11) - wyjaśnia i interpretuje podstawowe zjawiska i procesy dotyczące tematyki pracy (06FB-2A_W01, 06FB-2A_W02, 06FB-2A_W03, 06FB-2A_W04,06FB-2A_W08, 06FB-2A_W09, 06FB-2A_W10) - wskazuje i wybiera metody badawcze adekwatne z punktu widzenia obranego celu i hipotez pracy (06FB-2A_W06,06FB-2A_W07, 06FB-2A_W09) - zna i rozumie zasady korzystania z cudzej własności intelektualnej (06FB-2A_W12) Umiejętności: W wyniku przeprowadzonych zajęć student: - potrafi sformułować problem badawczy, cel i hipotezy pracy (06FB-2A_U01, 06FB-2A_U03, 06FB-2A_U09, 06FB-2A_U11, 06FB-2A_U12) - dobiera adekwatną literaturę oraz przeprowadza krytyczną analizę literatury i aktów normatywnych (06FB-2A_U02, 06FB-2A_U05) - prezentuje syntezę cudzych poglądów i komentuje je (06FB-2A_U02, 06FB-2A_U06, 06FB-2A_U09, 06FB-2A_U10, 06FB-2A_U11) - przeprowadza adekwatne analizy empiryczne służące rozwiązaniu określonego problemu badawczego, weryfikuje hipotezy (06FB-2A_U01, 06FB-2A_U02, 06FB-2A_U03, 06FB-2A_U04, 06FB-2A_U05, 06FB-2A_U06, 06FB-2A_U07, 06FB-2A_U08, 06FB-2A_U09, 06FB-2A_U10, 06FB-2A_U11, 06FB-2A_U12) Kompetencje społeczne: W wyniku przeprowadzonych zajęć student: - prezentuje aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania (06FB-2A_K01, 06FB-2A_K02, 06FB-2A_K03, 06FB-2A_K05, 06FB-2A_K06) - jest zdeterminowany do rozwiązywania problemów (06FB-2A_K01, 06FB-2A_K03, 06FB-2A_K05, 06FB-2A_K06) - przejawia dbałość o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy (06FB-2A_K01, 06FB-2A_K03, 06FB-2A_K06) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Kozłowski | |
Prowadzący grup: | Maciej Kozłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Kozłowski | |
Prowadzący grup: | Maciej Kozłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 30 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 30 godz., przygotowanie się do egzaminu 30 godz. Proszę systematycznie oddawać fragmenty pracy do sprawdzenia, uwzględniając moje zalecenia (przesłane w emailu) w celu uniknięcia konieczności przedłużenia okresu pisania pracy. Ignorowanie zaleceń skutkuje znacznie późniejszym terminem obrony. |
|
Metody dydaktyczne: | konwersatorium; prezentacje; indywidualne i grupowe dyskusje; konsultacje, omawianie planów i fragmentów pracy; dobór literatury |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | udział w zajęciach, dyskusja, prezentowane fragmenty pracy; obrona pracy |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | przygotowanie części pracy |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Problematyka seminarium: Jest ona dostosowana do indywidualnych potrzeb i zainteresowań studenta. W przypadku trudności przy wyborze tematu pracy, student może skorzystać z propozycji i sugestii promotora, który stara się wziąć pod uwagę zarówno miejsce zamieszkania, wykonywaną pracę, indywidualne zainteresowania, dostępność literatury itp. W ramach seminarium zapewniony jest kompleksowy nadzór merytoryczny i warsztatowy w szeroko rozumianej problematyce obejmującej aspekty ekonomiczne, społeczne i gospodarcze. Stopień uszczegółowienia zagadnień (makroekonomia i polityka makroekonomiczna, edukacja, ekologia, polityka monetarna i fiskalna; finanse i bankowość, funkcjonowanie przedsiębiorstw, organizacja przedsiębiorstw, finanse przedsiębiorstw, marketing, funkcjonowanie banków i innych instytucji finansowych, np. funduszy emerytalnych, giełdy papierów wartościowych, na szczeblu zarówno centralnym jak i na poziomie jednostek samorządu terytorialnego), jest dobierany i omawiany indywidualnie. |
|
Literatura: |
Dobór uzależniony od tematu pracy Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia-Wrocław 1998. Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Gdańsk 1995. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 1996. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995. Stachowiak Z., Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych, Warszawa 2001. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2001. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 1997. Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.