Podstawy komunikacji społecznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-FBPK1Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy komunikacji społecznej |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | FR |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | niestacjonarne (zaoczne) |
Wymagania wstępne: | - |
Skrócony opis: |
W ramach kursu studenci nabywają kompetencję komunikacyjną w różnych kontekstach codziennych i publicznych. Poznają i ćwiczą w praktyce zasady udanej komunikacji interpersonalnej, w tym zawodowej. Uczestnicy zajęć doskonalą umiejętność występowania przed publicznością i formułowania własnego stanowiska w debatach publicznych, uczą się zasad efektywnej komunikacji zapośredniczonej przez media elektroniczne oraz reagowania na negatywne zachowania komunikacyjne. Zajęciom przypisano 1pkt ECTS. Student uczestniczy w 9 godzinach warsztatów (warsztat, typ 1). Ponadto student powinien poświęcić 21 godzin pracy bieżącej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: Student opisuje specyfikę procesu komunikacyjnego, wyjaśnia prawidłowości tego procesu, wskazuje możliwe bariery komunikacyjne i warunki konieczne do udanej komunikacji. Zna zasady prowadzenia debat i wystąpień publicznych oraz wystąpień medialnych. Posiada wiedzę na temat możliwości i sposobów komunikacji nowomedialnej. (06FB-1A_W08) UMIEJĘTNOŚCI: Student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu komunikacji społecznej w różnorodnych sferach życia, przede wszystkim w miejscu nauki i pracy. Potrafi brać udział w wystąpieniach publicznych i uczestniczyć w debatach. Umie prowadzić komunikację w formie pisemnej. Efektywnie wykorzystuje nowe media w komunikacji społecznej. (06FB-1A_U11 06FB-1A_U12) KOMPETENCJE: Studenta charakteryzuje gotowość doskonalenia i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności w zakresie komunikacji społecznej, uwzględniając aspekty etyczne. Potrafi wyrażać swoje opinie i reagować na wypowiedzi innych, podejmując działania we wspólnych projektach. Jest w stanie krytycznie analizować treści medialne i budować komunikaty zwrotne. (06FB-1A_K01) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WR
WR
WR
WR
WR
WR
WR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Ślęzak-Niedbalska | |
Prowadzący grup: | Piotr Chomczyński, Izabela Ślęzak-Niedbalska, Dagmara Tarasiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Bilans pracy własnej studenta: 6h - studiowanie literatury do zajęć 6h – oglądanie materiałów audiowizualnych 6h - ćwiczenia zlecone jako praca domowa 3h - prace przygotowawcze do debaty oksfordzkiej w grupie |
|
Metody dydaktyczne: | elementy wykładu konwersatoryjnego, burza mózgów, dyskusja, pokaz, ćwiczenia, symulacje, debata oksfordzka, samoocena |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | obecność, aktywność na zajęciach (udział w ćwiczeniach i w debacie oksfordzkiej), pisemne zadanie zaliczeniowe (mail do wykładowcy, prezentacja), samoocena umiejętności komunikacyjnych |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Poprawnie napisany mail do prowadzącego z załączoną prezentacją o sobie, aktywny udział w debacie oksfordzkiej |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wstęp do komunikacji interpersonalnej 2. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja werbalna 3. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja niewerbalna 4. Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) 5. Komunikacja grupowa w praktyce 6. Debata publiczna w praktyce – debata oksfordzka 7. Efektywność komunikowania - podsumowanie |
|
Literatura: |
I. Podstawowa: 1) Biernacka M., (N)etykieta językowa w listach elektronicznych kierowanych do wykładowców, „Acta Universitasis Wratislaviensis. Kształcenie Językowe”, 2011, nr 9. 2) Brzezińska E., Komunikacja społeczna: skrypt dla studentów, ZAiMM, ISM, UŁ, Łódź 1997. 3) Dobek-Ostrowska Bogusława, Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. 4) Golka M. (red.), Bariery w komunikowaniu, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2000. 5) Gronbeck B.E. (i inni), Zasady komunikacji werbalnej, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001. 6) Grzenia J., Komunikacja językowa w internecie, PWN, Warszawa 2017. 7) Hartley P., Komunikowanie interpersonalne, Wyd. Astrum, Wrocław 2006. 8) Knapp M.L., Hall J.A., Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wyd. Astrum, Wrocław 2000. 9) Marcjanik M., Grzeczność w komunikacji językowej, PWN, Warszawa 2017. 10) Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN Warszawa 2007. 11) Rosenberg M. B., Porozumienie Bez Przemocy: Język Serca, Jacek Santorski, Warszawa 2003. 12) Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. 13) Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2005. II. Uzupełniająca: 1) Berne E., W co grają ludzie, WN PWN, Warszawa 2000. 2) Ciamciara J., Uścińska B., Komunikacja wizerunkowa w mediach: Prasa, radio, telewizja, Astrum, Warszawa 2015. 3) Dayan D., Katz E., Wydarzenia medialne. Historia transmitowana na żywo, Muza S.A., Warszawa 2008. 4) Doliński D., Mandal E. (red.), Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych, PWN, Warszawa 2015. 5) Ekman P., Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce i małżeństwie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013. 6) Goffman E., Rytuał interakcyjny, PWN, Warszawa 2006. 7) Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Gdańsk 2003. 8) Kochan M. (red.) Sztuka debaty, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2014. 9) Majorek M., Kod YouTube: od kultury partycypacji do kultury kreatywności, Universitas, Kraków 2015. 10) Mikułowski Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2003. 11) Naruszewicz-Duchlińska A., Nienawiść w czasach Internetu, Novae Res, Gdynia 2015. 12) Pręgowski M.P., Zarys aksjologii internetu. Netykieta jako system norm i wartości sieci, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012. 13) Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, PWN, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WR
WR
WR
WR
WR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dziedziczak-Foltyn | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Marks-Krzyszkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WR
N WR
WR
WR
WR
WR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dziedziczak-Foltyn | |
Prowadzący grup: | Anna Kubczak, Małgorzata Marks-Krzyszkowska, Agnieszka Michalska-Żyła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Bilans pracy własnej studenta: 6h - studiowanie literatury do zajęć 6h – oglądanie materiałów audiowizualnych 6h - ćwiczenia zlecone jako praca domowa 3h - prace przygotowawcze do debaty oksfordziej w grupie |
|
Metody dydaktyczne: | elementy wykładu konwersatoryjnego, burza mózgów, dyskusja, pokaz, ćwiczenia, symulacje, debata oksfordzka, samoocena |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | obecność, aktywność na zajęciach (udział w ćwiczeniach i w debacie oksfordzkiej), pisemne zadanie zaliczeniowe (mail do wykładowcy z załączoną prezentacją), samoocena umiejętności komunikacyjnych |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Poprawnie napisany mail do prowadzącego z załączoną prezentacją o sobie, aktywny udział w debacie oksfordzkiej |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wstęp do komunikacji interpersonalnej 2. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja werbalna 3. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja niewerbalna 4. Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) 5. Komunikacja grupowa w praktyce 6. Debata publiczna w praktyce – debata oksfordzka 7. Efektywność komunikowania - podsumowanie |
|
Literatura: |
I. Podstawowa: 1) Biernacka M., (N)etykieta językowa w listach elektronicznych kierowanych do wykładowców, „Acta Universitasis Wratislaviensis. Kształcenie Językowe”, 2011, nr 9. 2) Brzezińska E., Komunikacja społeczna: skrypt dla studentów, ZAiMM, ISM, UŁ, Łódź 1997. 3) Dobek-Ostrowska Bogusława, Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. 4) Golka M. (red.), Bariery w komunikowaniu, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2000. 5) Gronbeck B.E. (i inni), Zasady komunikacji werbalnej, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001. 6) Grzenia J., Komunikacja językowa w internecie, PWN, Warszawa 2017. 7) Hartley P., Komunikowanie interpersonalne, Wyd. Astrum, Wrocław 2006. 8) Knapp M.L., Hall J.A., Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wyd. Astrum, Wrocław 2000. 9) Marcjanik M., Grzeczność w komunikacji językowej, PWN, Warszawa 2017. 10) Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN Warszawa 2007. 11) Rosenberg M. B., Porozumienie Bez Przemocy: Język Serca, Jacek Santorski, Warszawa 2003. 12) Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. 13) Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2005. II. Uzupełniająca: 1) Berne E., W co grają ludzie, WN PWN, Warszawa 2000. 2) Ciamciara J., Uścińska B., Komunikacja wizerunkowa w mediach: Prasa, radio, telewizja, Astrum, Warszawa 2015. 3) Dayan D., Katz E., Wydarzenia medialne. Historia transmitowana na żywo, Muza S.A., Warszawa 2008. 4) Doliński D., Mandal E. (red.), Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych, PWN, Warszawa 2015. 5) Ekman P., Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce i małżeństwie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013. 6) Goffman E., Rytuał interakcyjny, PWN, Warszawa 2006. 7) Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Gdańsk 2003. 8) Kochan M. (red.) Sztuka debaty, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2014. 9) Majorek M., Kod YouTube: od kultury partycypacji do kultury kreatywności, Universitas, Kraków 2015. 10) Mikułowski Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2003. 11) Naruszewicz-Duchlińska A., Nienawiść w czasach Internetu, Novae Res, Gdynia 2015. 12) Pręgowski M.P., Zarys aksjologii internetu. Netykieta jako system norm i wartości sieci, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012. 13) Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, PWN, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WR
N WR
WR
WR
WR
WR
WR
WR
WR
WR
WR
WR
WR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dziedziczak-Foltyn | |
Prowadzący grup: | Anna Kubczak, Małgorzata Marks-Krzyszkowska, Agnieszka Michalska-Żyła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Bilans pracy własnej studenta: 6h - studiowanie literatury do zajęć 6h – oglądanie materiałów audiowizualnych 6h - ćwiczenia zlecone jako praca domowa 3h - prace przygotowawcze do debaty oksfordziej w grupie |
|
Metody dydaktyczne: | elementy wykładu konwersatoryjnego, burza mózgów, dyskusja, pokaz, ćwiczenia, symulacje, debata oksfordzka, samoocena |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | obecność, aktywność na zajęciach (udział w ćwiczeniach i w debacie oksfordzkiej), pisemne zadanie zaliczeniowe (mail do wykładowcy z załączoną prezentacją), samoocena umiejętności komunikacyjnych |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Poprawnie napisany mail do prowadzącego z załączoną prezentacją o sobie, aktywny udział w debacie oksfordzkiej |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wstęp do komunikacji interpersonalnej 2. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja werbalna 3. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja niewerbalna 4. Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) 5. Komunikacja grupowa w praktyce 6. Debata publiczna w praktyce – debata oksfordzka 7. Efektywność komunikowania - podsumowanie |
|
Literatura: |
I. Podstawowa: 1) Biernacka M., (N)etykieta językowa w listach elektronicznych kierowanych do wykładowców, „Acta Universitasis Wratislaviensis. Kształcenie Językowe”, 2011, nr 9. 2) Brzezińska E., Komunikacja społeczna: skrypt dla studentów, ZAiMM, ISM, UŁ, Łódź 1997. 3) Dobek-Ostrowska Bogusława, Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. 4) Golka M. (red.), Bariery w komunikowaniu, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2000. 5) Gronbeck B.E. (i inni), Zasady komunikacji werbalnej, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001. 6) Grzenia J., Komunikacja językowa w internecie, PWN, Warszawa 2017. 7) Hartley P., Komunikowanie interpersonalne, Wyd. Astrum, Wrocław 2006. 8) Knapp M.L., Hall J.A., Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wyd. Astrum, Wrocław 2000. 9) Marcjanik M., Grzeczność w komunikacji językowej, PWN, Warszawa 2017. 10) Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN Warszawa 2007. 11) Rosenberg M. B., Porozumienie Bez Przemocy: Język Serca, Jacek Santorski, Warszawa 2003. 12) Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. 13) Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2005. II. Uzupełniająca: 1) Berne E., W co grają ludzie, WN PWN, Warszawa 2000. 2) Ciamciara J., Uścińska B., Komunikacja wizerunkowa w mediach: Prasa, radio, telewizja, Astrum, Warszawa 2015. 3) Dayan D., Katz E., Wydarzenia medialne. Historia transmitowana na żywo, Muza S.A., Warszawa 2008. 4) Doliński D., Mandal E. (red.), Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych, PWN, Warszawa 2015. 5) Ekman P., Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce i małżeństwie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013. 6) Goffman E., Rytuał interakcyjny, PWN, Warszawa 2006. 7) Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Gdańsk 2003. 8) Kochan M. (red.) Sztuka debaty, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2014. 9) Majorek M., Kod YouTube: od kultury partycypacji do kultury kreatywności, Universitas, Kraków 2015. 10) Mikułowski Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2003. 11) Naruszewicz-Duchlińska A., Nienawiść w czasach Internetu, Novae Res, Gdynia 2015. 12) Pręgowski M.P., Zarys aksjologii internetu. Netykieta jako system norm i wartości sieci, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012. 13) Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, PWN, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Ślęzak-Niedbalska | |
Prowadzący grup: | Izabela Ślęzak-Niedbalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | dodatkowe materiały do zajęć dostępne w Teams |
|
Metody dydaktyczne: | prezentacje, materiały multimedialne, dyskusje, praca w grupie |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | obecność obowiązkowa (ćwiczenia) aktywność na zajęciach (udział w ćwiczeniach), wykonywanie zadań indywidualnych i grupowych (np. list, prezentacja siebie, udział w debacie oksfordzkiej) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wstęp do komunikacji interpersonalnej Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja werbalna Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja niewerbalna Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) Komunikacja grupowa w praktyce Debata publiczna w praktyce – debata oksfordzka Efektywność komunikowania - podsumowanie |
|
Literatura: |
Berne E., W co grają ludzie, WN PWN, Warszawa 2000. Biernacka M., (N)etykieta językowa w listach elektronicznych kierowanych do wykładowców, „Acta Universitasis Wratislaviensis. Kształcenie językowe”, 2011, nr 9. Brzezińska E., Komunikacja społeczna: skrypt dla studentów, ZAiMM, ISM, UŁ, Łódź 1997. Ciamciara J., Uścińska B., Komunikacja wizerunkowa w mediach: Prasa, radio, telewizja, Astrum, Warszawa 2015. Dayan D., Katz E., Wydarzenia medialne. Historia transmitowana na żywo, Muza S.A., Warszawa 2008. Dobek-Ostrowska Bogusława, Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Doliński D., Mandal E. (red.), Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych, PWN, Warszawa 2015. Ekman P., Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce i małżeństwie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013. Goffman E., Rytuał interakcyjny, PWN, Warszawa 2006. Golka M. (red.), Bariery w komunikowaniu, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2000. Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Gdańsk 2003. Gronbeck B.E. (i inni), Zasady komunikacji werbalnej, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001. Grzenia J., Komunikacja językowa w internecie, PWN, Warszawa 2017. Hartley P., Komunikowanie interpersonalne, Wyd. Astrum, Wrocław 2006. Knapp M.L., Hall J.A., Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wyd. Astrum, Wrocław 2000. Kochan M. (red.) Sztuka debaty, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2014. Majorek M., Kod YouTube: od kultury partycypacji do kultury kreatywności, Universitas, Kraków 2015. Marcjanik M., Grzeczność w komunikacji językowej, PWN, Warszawa 2017. Mikułowski Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2003. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN Warszawa 2007. Naruszewicz-Duchlińska A., Nienawiść w czasach Internetu, Novae Res, Gdynia 2015. Pręgowski M.P., Zarys aksjologii internetu. Netykieta jako system norm i wartości sieci, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012. Rosenberg M. B., Porozumienie Bez Przemocy: Język Serca, Jacek Santorski, Warszawa 2003. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2005. Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, PWN, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
N CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kubczak | |
Prowadzący grup: | Anna Kubczak, Izabela Ślęzak-Niedbalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | dodatkowe materiały do zajęć dostępne w Teams |
|
Metody dydaktyczne: | prezentacje, materiały multimedialne, dyskusje, praca w grupie |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | obecność obowiązkowa (ćwiczenia) aktywność na zajęciach (udział w ćwiczeniach), wykonywanie zadań indywidualnych i grupowych, prace zaliczeniowe (np. list, prezentacja siebie) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wstęp do komunikacji interpersonalnej Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja werbalna Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja niewerbalna Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) Komunikacja grupowa w praktyce Debata publiczna w praktyce – debata oksfordzka Efektywność komunikowania - podsumowanie |
|
Literatura: |
Berne E., W co grają ludzie, WN PWN, Warszawa 2000. Biernacka M., (N)etykieta językowa w listach elektronicznych kierowanych do wykładowców, „Acta Universitasis Wratislaviensis. Kształcenie językowe”, 2011, nr 9. Brzezińska E., Komunikacja społeczna: skrypt dla studentów, ZAiMM, ISM, UŁ, Łódź 1997. Ciamciara J., Uścińska B., Komunikacja wizerunkowa w mediach: Prasa, radio, telewizja, Astrum, Warszawa 2015. Dayan D., Katz E., Wydarzenia medialne. Historia transmitowana na żywo, Muza S.A., Warszawa 2008. Dobek-Ostrowska Bogusława, Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Doliński D., Mandal E. (red.), Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych, PWN, Warszawa 2015. Ekman P., Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce i małżeństwie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013. Goffman E., Rytuał interakcyjny, PWN, Warszawa 2006. Golka M. (red.), Bariery w komunikowaniu, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2000. Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Gdańsk 2003. Gronbeck B.E. (i inni), Zasady komunikacji werbalnej, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001. Grzenia J., Komunikacja językowa w internecie, PWN, Warszawa 2017. Hartley P., Komunikowanie interpersonalne, Wyd. Astrum, Wrocław 2006. Knapp M.L., Hall J.A., Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wyd. Astrum, Wrocław 2000. Kochan M. (red.) Sztuka debaty, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2014. Majorek M., Kod YouTube: od kultury partycypacji do kultury kreatywności, Universitas, Kraków 2015. Marcjanik M., Grzeczność w komunikacji językowej, PWN, Warszawa 2017. Mikułowski Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2003. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN Warszawa 2007. Naruszewicz-Duchlińska A., Nienawiść w czasach Internetu, Novae Res, Gdynia 2015. Pręgowski M.P., Zarys aksjologii internetu. Netykieta jako system norm i wartości sieci, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012. Rosenberg M. B., Porozumienie Bez Przemocy: Język Serca, Jacek Santorski, Warszawa 2003. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2005. Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, PWN, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Ślęzak-Niedbalska | |
Prowadzący grup: | Izabela Desperak, Izabela Ślęzak-Niedbalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
N CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Ślęzak-Niedbalska | |
Prowadzący grup: | Piotr Szenajch, Izabela Ślęzak-Niedbalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CK
CK
CK
N CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Pyfel | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Dziedziczak-Foltyn, Anna Kubczak, Łukasz Pyfel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Biały, Agnieszka Dziedziczak-Foltyn | |
Prowadzący grup: | Kamila Biały, Tomasz Drabowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | elementy wykładu konwersatoryjnego, burza mózgów, dyskusja, pokaz, ćwiczenia, symulacje, debata oksfordzka, samoocena |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | obecność, aktywność na zajęciach (udział w ćwiczeniach i w debacie oksfordzkiej), pisemne zadanie zaliczeniowe (mail do wykładowcy z załączoną prezentacją), samoocena umiejętności komunikacyjnych |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wstęp do komunikacji interpersonalnej 2. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja werbalna 3. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja niewerbalna 4. Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) 5. Komunikacja grupowa w praktyce 6. Debata publiczna w praktyce – debata oksfordzka 7. Efektywność komunikowania - podsumowanie |
|
Literatura: |
I. Podstawowa: 1) Biernacka M., (N)etykieta językowa w listach elektronicznych kierowanych do wykładowców, „Acta Universitasis Wratislaviensis. Kształcenie Językowe”, 2011, nr 9. 2) Brzezińska E., Komunikacja społeczna: skrypt dla studentów, ZAiMM, ISM, UŁ, Łódź 1997. 3) Dobek-Ostrowska Bogusława, Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. 4) Golka M. (red.), Bariery w komunikowaniu, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2000. 5) Gronbeck B.E. (i inni), Zasady komunikacji werbalnej, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001. 6) Grzenia J., Komunikacja językowa w internecie, PWN, Warszawa 2017. 7) Hartley P., Komunikowanie interpersonalne, Wyd. Astrum, Wrocław 2006. 8) Knapp M.L., Hall J.A., Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wyd. Astrum, Wrocław 2000. 9) Marcjanik M., Grzeczność w komunikacji językowej, PWN, Warszawa 2017. 10) Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN Warszawa 2007. 11) Rosenberg M. B., Porozumienie Bez Przemocy: Język Serca, Jacek Santorski, Warszawa 2003. 12) Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. 13) Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2005. II. Uzupełniająca: 1) Berne E., W co grają ludzie, WN PWN, Warszawa 2000. 2) Ciamciara J., Uścińska B., Komunikacja wizerunkowa w mediach: Prasa, radio, telewizja, Astrum, Warszawa 2015. 3) Dayan D., Katz E., Wydarzenia medialne. Historia transmitowana na żywo, Muza S.A., Warszawa 2008. 4) Doliński D., Mandal E. (red.), Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych, PWN, Warszawa 2015. 5) Ekman P., Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce i małżeństwie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013. 6) Goffman E., Rytuał interakcyjny, PWN, Warszawa 2006. 7) Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Gdańsk 2003. 8) Kochan M. (red.) Sztuka debaty, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2014. 9) Majorek M., Kod YouTube: od kultury partycypacji do kultury kreatywności, Universitas, Kraków 2015. 10) Mikułowski Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2003. 11) Naruszewicz-Duchlińska A., Nienawiść w czasach Internetu, Novae Res, Gdynia 2015. 12) Pręgowski M.P., Zarys aksjologii internetu. Netykieta jako system norm i wartości sieci, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012. 13) Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, PWN, Warszawa 2013. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.