UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-FELM5B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Wiedza z zakresu rozwoju lokalnego oraz technologii informacyjnych wykorzystywanych w mieście i regionie. Informacje na temat planowania przestrzennego w szczególności na poziomie lokalnym. Znajomość wpływu technologii informacyjnych na sferę środowiskową, kulturową, społeczną, gospodarczą i przestrzenną.

Znajomość podstawowej literatury z zakresu gospodarki przestrzennej, umiejętność doboru i analizy literatury i aktów normatywnych, formułowania myśli i poglądów, pozyskania danych i informacji oraz umiejętność analizy danych oraz wnioskowania na poziomie podstawowym.

Skrócony opis:

Ideą przedmiotu jest pogłębienie zainteresowań studenta w określonej dziedzinie, czego efektem ma być napisanie pracy licencjackiej.

Głównym celem seminarium jest zapoznanie studentów z zasadami pisania pracy licencjackiej, umożliwiające samodzielne przygotowanie pracy o wysokim poziomie merytorycznym i warsztatowym. Służy pogłębianiu wiedzy oraz umiejętności prowadzenia badań naukowych.

Celem seminarium jest:

- przygotowanie studenta do napisania pracy licencjackiej, uściślenie zainteresowań naukowych studenta, określenie obszaru badawczego pracy licencjackiej, a następnie wypracowanie koncepcji pracy; poznanie a następnie doskonalenie techniki pisania pracy,

- dyskusja nad poruszanymi w pracach problemami badawczymi oraz prezentacja pracy własnej studenta, na poszczególnych etapach przygotowań pracy licencjackiej.

Efekty uczenia się:

1. Wiedza:

PEK 1: Student definiuje i opisuje kluczowe zagadnienia z wybranej tematyki pracy licencjackiej (06GP-A1_W02, 06GP-A1_W03, 06GP-A1_W05).

PEK 2: Słuchacz rozumie podstawowe procesy rozwoju i gospodarowania w przestrzeni oraz wyjaśnia i interpretuje podstawowe zjawiska i procesy dotyczące tematyki pracy (06GP-A1_W04, 06GP-A1_W05 ) oraz ma teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat metod analiz zjawisk w układach przestrzennych, wskazuje i wybiera metody badawcze adekwatne z punktu widzenia obranego celu pracy (06GP-A1_W06)

2. Umiejętności:

PEK 3: W trakcie zajęć studenci muszą nabyć umiejętności wyrażania swoich koncepcji oraz prowadzić dyskusję na temat prac. Słuchacze powinni nabyć umiejętności samodzielnego sformułowania problemu badawczego i celu pracy licencjackiej (06GP-A1_U01, 06GP-A1_U02, 06GP-A1_U04 ). Konsekwencją tego jest umiejętne dobieranie literatury (w języku polskim i obcym) oraz umiejętność posługiwania się aktami prawnymi (06GP-A1_U01, 06GP-A1_U05, 06GPA1__U07)

PEK 4: Student przeprowadza analizy empiryczne służące rozwiązaniu określonego problemu badawczego (06GP-A1_U02, 06GP-A1_U03, 06GP-A1_U04) oraz posiada umiejętności analitycznego i krytycznego spojrzenia na podejmowane w pracy zagadnienia (06GP-A1_U01, 06GP-A1_U04).

PEK 5: Element nabywanych umiejętności stanowią przygotowane prace pisemne i wystąpienia dotyczące badań własnych (06GP-A1_U06, 06GP-A1_U07).

PEK 6: Student posługuje się dostępnymi bazami danych darmowymi i płatnymi, w tym również subskrybowanymi przez Ministerstwo i Uczelnię materiałami (06GP-A1_U01, 06GP-A1_U03, 06GP-A1_U05)

3. Postawy/Kompetencje:

PEK 7: Student prezentuje aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania, potrafi dyskutować (06GP-A1_K01, 06GP-A1_K02).

PEK 8: Słuchacz potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania oraz przejawia dbałość o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy licencjackiej (06GP-A1_K06). Dzięki temu student jest świadomym aktorem rozwoju społeczności lokalnych i społeczeństwa obywatelskiego oraz rozumie potrzebę rozwoju jednostek terytorialnych zgodnego z zasadami ładu przestrzennego i zrównoważonego rozwoju (06GP-A1_K04, 06GP-A1_K07).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Feltynowski
Prowadzący grup: Marcin Feltynowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6