UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-GOLA2C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

S

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

2

Forma studiów:

stacjonarne

Skrócony opis:

„Problemy społeczne w doświadczeniu jednostek i grup oraz działania instytucji w socjologicznych badaniach jakościowych”

Seminarium przeznaczone jest w szczególności dla osób zainteresowanych szeroko pojętą problematyką marginalizacji, wykluczenia społecznego i dyskryminacji, zarówno w wymiarze indywidualnym grupowym, jak i działań instytucji pomocowych wobec jednostek grup i zbiorowości zagrożonych wykluczeniem ze względu na swoje położenie społeczne, styl życia, w tym uzależnienia, orientację seksualną, etc.

I semestr seminarium przeznaczony jest na opracowanie koncepcji pracy magisterskiej wraz z koncepcją badawczą oraz studia literaturowe.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student

- zna metody i narzędzia opisu dotyczące analiz społecznych;

- zna podstawowe zasady prawa autorskiego niezbędne dla konstruowania pracy magisterskiej.

Umiejętności

Student

- potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej w analizach procesów społecznych z uwzględnieniem własnych opinii i interpretacji oraz stawiać proste hipotezy badawcze

Kompetencje społeczne:

Student

- jest gotów do uczenia się nowych treści i doskonalenia umiejętności metodologicznych i analitycznych.

06_PC-2A_W07, 06_PC-2A_W11, 06S-2A_W05, 06S-2A_W09, 06S-2A_U02, 06S-2A_U03, 06PC-2A_U02, 06PC-2A_U03; 06PC-2A_K06, 06S-2A_K05

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Golczyńska-Grondas
Prowadzący grup: Agnieszka Golczyńska-Grondas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Golczyńska-Grondas
Prowadzący grup: Agnieszka Golczyńska-Grondas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Seminarium magisterskie, praca własna studentów, prezentacje w grupie, dyskusje grupowe, informacje zwrotne od uczestników i prowadzącej.

Sposoby i kryteria oceniania:

Przedstawienie koncepcji badawczej wraz ze spisem treści przygotowywanej pracy przygotowanie draftu pierwszego rozdziału rozprawy

Szczegółowe treści kształcenia:

Seminarium magisterskie - kwerenda literaturowa, analiza tekstów, prezentacje koncepcji badawczych -

06_PC-2A_W07, 06_PC-2A_W11, 06S-2A_W05, 06S-2A_W09, 06S-2A_U02, 06S-2A_U03, 06PC-2A_U02, 06PC-2A_U03

Literatura:

J. Lutyński, Koncepcja badawcza. Pojęcie, główne składniki i problemy (print)

Literatura zebrana przez studentów podczas kwerendy bibliotecznej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Golczyńska-Grondas
Prowadzący grup: Agnieszka Golczyńska-Grondas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Seminarium magisterskie, praca własna studentów, prezentacje w grupie, dyskusje grupowe, informacje zwrotne od uczestników i prowadzącej.

Sposoby i kryteria oceniania:

Przedstawienie koncepcji badawczej wraz ze spisem treści przygotowywanej pracy

Szczegółowe treści kształcenia:

Seminarium magisterskie - kwerenda literaturowa, analiza tekstów, prezentacje koncepcji badawczych -

06_PC-2A_W07, 06_PC-2A_W11, 06S-2A_W05, 06S-2A_W09, 06S-2A_U02, 06S-2A_U03, 06PC-2A_U02, 06PC-2A_U03

Literatura:

J. Lutyński, Koncepcja badawcza. Pojęcie, główne składniki i problemy (print)

Literatura zebrana przez studentów podczas kwerendy bibliotecznej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Golczyńska-Grondas
Prowadzący grup: Agnieszka Golczyńska-Grondas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia na platformach zoom i teams - od 10 marca 2020.

Metody dydaktyczne:

Seminarium magisterskie, praca własna studentów, prezentacje w grupie, dyskusje grupowe, informacje zwrotne od uczestników i prowadzącej.

Sposoby i kryteria oceniania:

Przedstawienie koncepcji badawczej wraz ze spisem treści przygotowywanej pracy

Szczegółowe treści kształcenia:

Seminarium magisterskie - kwerenda literaturowa, analiza tekstów, prezentacje koncepcji badawczych -

06_PC-2A_W07, 06_PC-2A_W11, 06S-2A_W05, 06S-2A_W09, 06S-2A_U02, 06S-2A_U03, 06PC-2A_U02, 06PC-2A_U03

Literatura:

J. Lutyński, Koncepcja badawcza. Pojęcie, główne składniki i problemy (print)

Literatura zebrana przez studentów podczas kwerendy bibliotecznej

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6