Ekoinnowacje - wymiar społeczny, ekonomiczny i środowiskowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-GP183C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ekoinnowacje - wymiar społeczny, ekonomiczny i środowiskowy |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie ochrony i kształtowania środowiska |
Skrócony opis: |
Głównym celem przedmiotu jest poznanie nowych, innowacyjnych rozwiązań w zakresie ochrony środowiska z perspektywy gospodarstw domowych, przedsiębiorstw i jednostek samorządu terytorialnego. Równie ważnym celem jest pobudzanie zainteresowań studentów tematyką innowacji proekologicznych oraz wskazanie ich znaczenia dla gospodarstw domowych, podmiotów publicznych i podmiotów gospodarczych. Ważnym aspektem prowadzonych zajęć jest podnoszenie świadomości ekologicznej, budowania wrażliwości oraz inicjowanie zachowań proekologicznych. W szerszej skali ważne jest określenie roli ekoinnowacji we współczesnym rozwoju regionów, krajów i świata. Zajęcia mają charakter interaktywny, a moderatorami zajęć są studenci. |
Efekty uczenia się: |
Student: PEK 1 - posiada znajomość pojęć z zakresu ekoinnowacji, źródeł, uwarunkowań oraz wyzwań rozwoju i wdrażania ekoinnowacji w kontekście teorii "green economy" i "circular economy" [06GP-A2_W02], oraz objaśniania mechanizmy i determinanty procesów ekoinnowacji pogłębione o ekonomiczne, społeczne i przyrodnicze uwarunkowania oraz konsekwencje i oddziaływanie tych procesów (rozwiązań) dla środowiska, społeczeństwa, gospodarki [06GP-A2_W03], poddaje ocenie identyfikowane czynniki wdrażania ekoinnowacji oraz instrumenty wsparcia [06GP-A2_U01], PEK 2 - ma rozszerzoną wiedzę na temat metod i narzędzi pozwalających opisać i interpretować zjawiska i procesy ekoinnowacji oraz tendencje i kierunki zmian, wskazuje dobre praktyki w zakresie ekoinnowacji w Polsce i na świecie [06GP-A2_W05] PEK 3 - wskazuje zależności w systemie ekoinnowacje-gospodarka- ochrona środowiska oraz prowadzi kompleksowe analizy zjawisk i procesów w obszarze ekoinnowacji, pozyskuje dane z różnorodnych baz danych (źródeł informacji -Eurostat, OECD, EEA, i.in.) i macierzystych stron internetowych [06GP-A2_U01], PEK 4 -posiada pogłębione umiejętności przygotowania i prezentacji wystąpień ustnych z wykorzystanie obcojęzycznych materiałów źródłowych [06GP-A2_U06, 06GP-A2_U07] PEK 5 - cechuje się wrażliwością i świadomością ekologiczną oraz odpowiedzialnością za stan i jakoś środowiska [06GP-A2_K04] PEK 6 - rozumie potrzebę ciągłego uzupełniania wiedzy i rozwoju własnych kompetencji oraz potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób poprzez inicjowanie dyskusji, krytyczną analizę etc. [06GP-A2_K01], jest otwarty na zmiany i świadomy konieczności dostosowywania wiedzy i umiejętności do dynamicznych zmian [06GP-A2_K02] |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.