UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie rozwoju turystyki 

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-GP244C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Strategie rozwoju turystyki 
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką konstruowania strategii rozwoju turystyki w regionie. W szczególności zajęcia są skoncentrowane na:

- Poznaniu zagadnień i zjawisk związanych z turystyką i jej rozwojem,

- Identyfikacji konsekwencji dla regionu, jakie niesie ze sobą rozwój turystyki,

- Zrozumieniem specyfiki konstruowania strategii rozwoju turystyki


Efekty uczenia się:

PEK1: zna terminologię związaną z turystyką oraz konsekwencje jej rozwoju (06GP-A2_W01)

PEK2: posiada pogłębioną wiedzę objaśniającą mechanizmy i determinanty rozwoju turystyki (06GP-A2_W03; 06GP-A2_W04)

PEK3: posiada umiejętność rozumienia i analizowania złożonych zjawisk w zakresie gospodarki turystycznej oraz oceny tych zjawisk w oparciu o zróżnicowane metody badawcze (06GP-A2_U05)

PEK4: potrafi brać udział w dyskusjach, publicznie wyrażać swoje stanowisko, bronić poglądów w oparciu o posiadaną specjalistyczną wiedzę kierunkową (06GP-A2_U09)

PEK5: dostrzega i rozumie złożoność turystyki i procesów ją kształtujących (06GP-A2_K04)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin, 24 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Jagoda Adamus
Prowadzący grup: Jagoda Adamus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny, dyskusja moderowana, studium przypadku

Sposoby i kryteria oceniania:

- Obecność na zajęciach (dopuszczalna jedna nieobecność)

- 4 prace zaliczeniowe związane z konstruowaniem strategii rozwoju turystyki wybranej gminy


Treści kształcenia:

1. Turystyka jako determinanta rozwoju (podstawowe pojęcia z zakresu turystyki, znaczenie turystyki w rozwoju regionu)

2. Konsekwencje rozwoju turystyki

3. Produkt turystyczny. Specyfika obszarowego produktu turystycznego

4. Cele tworzenia strategii rozwoju turystyki. Procedura tworzenia strategii rozwoju turystyki.

5. Termy Uniejów jako przykład markowego produktu turystycznego

6. Konstruowanie strategii rozwoju turystyki wybranej gminy (praca własna studentów).


Literatura:

1. Gaworecki, W.W., 2010, Turystyka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa

2. Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2010, Produkt turystyczny. Pomysł, organizacja, zarządzanie, PWE, Warszawa

3. Kurek W. (red.), 2011, Turystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN,

4. Meyer B., Milewski D., 2009, Strategie rozwoju turystyki w regionie, Wydawnictwo Naukowe PWN

5. Zdon-Korzeniowska M., 2009, Jak kształtować regionalne produkty turystyczne? Teoria i praktyka, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7