Strategie rozwoju turystyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-GP244C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Strategie rozwoju turystyki |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką konstruowania strategii rozwoju turystyki w regionie. W szczególności zajęcia są skoncentrowane na: - Poznaniu zagadnień i zjawisk związanych z turystyką i jej rozwojem, - Identyfikacji konsekwencji dla regionu, jakie niesie ze sobą rozwój turystyki, - Zrozumieniem specyfiki konstruowania strategii rozwoju turystyki |
Efekty uczenia się: |
PEK1: zna terminologię związaną z turystyką oraz konsekwencje jej rozwoju (06GP-A2_W01) PEK2: posiada pogłębioną wiedzę objaśniającą mechanizmy i determinanty rozwoju turystyki (06GP-A2_W03; 06GP-A2_W04) PEK3: posiada umiejętność rozumienia i analizowania złożonych zjawisk w zakresie gospodarki turystycznej oraz oceny tych zjawisk w oparciu o zróżnicowane metody badawcze (06GP-A2_U05) PEK4: potrafi brać udział w dyskusjach, publicznie wyrażać swoje stanowisko, bronić poglądów w oparciu o posiadaną specjalistyczną wiedzę kierunkową (06GP-A2_U09) PEK5: dostrzega i rozumie złożoność turystyki i procesów ją kształtujących (06GP-A2_K04) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN CK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin, 24 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Adamus | |
Prowadzący grup: | Jagoda Adamus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład konwersatoryjny, dyskusja moderowana, studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | - Obecność na zajęciach (dopuszczalna jedna nieobecność) - 4 prace zaliczeniowe związane z konstruowaniem strategii rozwoju turystyki wybranej gminy |
|
Treści kształcenia: | 1. Turystyka jako determinanta rozwoju (podstawowe pojęcia z zakresu turystyki, znaczenie turystyki w rozwoju regionu) 2. Konsekwencje rozwoju turystyki 3. Produkt turystyczny. Specyfika obszarowego produktu turystycznego 4. Cele tworzenia strategii rozwoju turystyki. Procedura tworzenia strategii rozwoju turystyki. 5. Termy Uniejów jako przykład markowego produktu turystycznego 6. Konstruowanie strategii rozwoju turystyki wybranej gminy (praca własna studentów). |
|
Literatura: |
1. Gaworecki, W.W., 2010, Turystyka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2. Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2010, Produkt turystyczny. Pomysł, organizacja, zarządzanie, PWE, Warszawa 3. Kurek W. (red.), 2011, Turystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, 4. Meyer B., Milewski D., 2009, Strategie rozwoju turystyki w regionie, Wydawnictwo Naukowe PWN 5. Zdon-Korzeniowska M., 2009, Jak kształtować regionalne produkty turystyczne? Teoria i praktyka, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.