UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Budowanie ścieżki kariery zawodowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-GPPROJ11B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Budowanie ścieżki kariery zawodowej
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu komunikacji społecznej


Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do zarządzania swoją karierą zawodową w tym

1. Przygotowanie studentów do wyznaczania celów zawodowych ;

2. Rozwinięcie świadomości dotyczącej rozwoju zawodowego i jego znaczenia dla przebiegu kariery zawodowej;

3. Nabywania przez studentów umiejętności niezbędnych do tworzenia własnej marki osobistej, rozwijania własnej tożsamości zawodowej

i modyfikowania swojej roli;

4. Rozwijanie przez studentów umiejętności komunikacyjnych

Efekty uczenia się:

WIEDZA

- zna w zaawansowanym stopniu czynniki determinujące przebieg ścieżki kariery zawodowej i rozumie zależności między nimi zachodzące na współczesnym rynku pracy (06GP-1P_W02) ;

- charakteryzuje w zaawansowanym stopniu strukturę i funkcje instytucji wspierających proces zarządzania karierą zawodową i rozumie relacje zachodzące między nimi (06GP-1P-W03);

- zna fundamentalne normy etyczne i regulacje prawne związane z procesem zarządzania karierą zawodową (06GP-1P_WO6);

- rozumie wartość przedsiębiorczych postaw na rynku pracy i ma wiedzę z zakresu form rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości istotnych dla procesu budowania ścieżki kariery zawodowej (06GP-1P_W10);

UMIEJĘTNOŚCI

--potrafi formułować i rozwiązywać problemy, identyfikować je oraz interpretować w kontekście realizacji swojej ścieżki kariery zawodowej (06GP-1P_U02);

- potrafi pozyskiwać, analizować, syntetyzować informacje z różnych źródeł w tym baz danych na temat sytuacji na rynku pracy (wymagań pracodawców) oraz zastosować je w zarządzaniu swoją ścieżką kariery zawodowej (06-1P-U05);

- potrafi w praktyce odpowiednio zaplanować i określić priorytety zadań w ramach realizowanej ścieżki kariery zawodowej (06-1P-U10);

- potrafi komunikować się, brać udział w debatach, publicznie wyrażać swoje opinie w oparciu o posiadaną wiedzę oraz oceniać i przedstawiać stanowiska innych osób (06-1P-U11);

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

-wykazuje odpowiedzialność za pracę własną i innych osób z którymi współpracuje. Jest gotów do krytycznej oceny wiedzy i umiejętności oraz korzystania z pomocy ekspertów w realizacji własnej ścieżki kariery zawodowej (06GP-1P_ K1);

- prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z zasadami etyki zawodowej i dba o dorobek i tradycje zawodu (06GP-1P_K3);

- wykazuje się przedsiębiorczością – jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w realizacji swojej ścieżki kariery zawodowej (06GP-1P_K5):

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia specjalistyczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Chomczyński, Iwona Kukulak-Dolata
Prowadzący grup: Piotr Chomczyński, Krzysztof Konecki, Łukasz Marciniak, Beata Pawłowska, Magdalena Wojciechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Zajęcia specjalistyczne - Zaliczenie
Informacje dodatkowe:

1. Formy zajęć- ćwiczenia konwersatoryjne 2

2. Punkty ECTS 3

3. Liczba godzin ćwiczeń – 30 godzin pracy studentki/studenta na zajęciach ;

4. Zajęcia mogą być wspomagane platformami MS Teams oraz moodle.

5. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej

6. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Studentka/Student ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia na konsultacjach.


Metody dydaktyczne:

1. wykłady problemowe i konwersatoryjne

2. dyskusja moderowana dotycząca opracowanej przez studentów prezentacji

3. quizy, ćwiczenia

Sposoby i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia przedmiotu, będzie :

1. aktywność na zajęciach związana z realizacją ćwiczeń/ quizu, i uczestnictwem w dyskusji - 20% (maks. 10 punkt, minimum 2 punkty za

udział w zajęciach)

2. przygotowanie dokumentów aplikacyjnych- 40% (maks. 20 punkt.)

3. Przygotowanie prezentacji- 40% (maks. 20 pkt.)

Ocena końcowa i liczba punktów

Student może uzyskać maksymalnie 50 punktów

47-50 pkt.-bardzo dobry

45-46 pkt.-dobry plus

41-44 pkt. -dobry

39-40 pkt. dostateczny plus

35-38 pkt.-dostateczny

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Podstawą zaliczenia przedmiotu, będzie :

1. aktywność na zajęciach związana z realizacją ćwiczeń/ quizu, i uczestnictwem w dyskusji - 20% (maks. 10 punkt, minimum 2 punkty za

udział w zajęciach)

2. przygotowanie dokumentów aplikacyjnych- 40% (maks. 20 punkt.)

3. Przygotowanie prezentacji- 40% (maks. 20 pkt.)

Ocena końcowa i liczba punktów

Student może uzyskać maksymalnie 50 punktów

47-50 pkt.-bardzo dobry

45-46 pkt.-dobry plus

41-44 pkt. -dobry

39-40 pkt. dostateczny plus

35-38 pkt.-dostateczny

Szczegółowe treści kształcenia:

Kariera i jej etapy na tle rozwoju cyklu życia człowieka.

2. Modele kariery zawodowej

3. Marka osobista- istota zasady jej tworzenia

4. Zmiana charakteru pracy i zawody przyszłości

5. Budowanie sieci kontaktów i jej rola w budowaniu kariery zawodowej.

6. Rola mediów społecznościowych w budowaniu ścieżki kariery

7. Rola wolontariatu w budowaniu kariery zawodowej

8. Portfolio zawodowe. Dokumenty aplikacyjne

9. Zarządzanie kryzysami kariery zawodowej poprzez uczenie się

10. Samozatrudnienie jako etap w karierze zawodowej

11. Instytucje wspierające proces budowy ścieżki kariery zawodowej

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

M. Suchar (2010) Modele karier. Przewidywanie kolejnego kroku, Wydawnictwo C.H.Beck,

J. Biolos (2010) Zarządzanie karierą,

Literatura uzupełniająca:

R. W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa (najnowsze wydanie)

M. Armstrong zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków (najnowsze wydanie)

Czasopismo: Personel&Zarządzanie

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6