Budowanie ścieżki kariery zawodowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-GPPROJ11B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Budowanie ścieżki kariery zawodowej |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu komunikacji społecznej |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do zarządzania swoją karierą zawodową w tym 1. Przygotowanie studentów do wyznaczania celów zawodowych ; 2. Rozwinięcie świadomości dotyczącej rozwoju zawodowego i jego znaczenia dla przebiegu kariery zawodowej; 3. Nabywania przez studentów umiejętności niezbędnych do tworzenia własnej marki osobistej, rozwijania własnej tożsamości zawodowej i modyfikowania swojej roli; 4. Rozwijanie przez studentów umiejętności komunikacyjnych |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA - zna w zaawansowanym stopniu czynniki determinujące przebieg ścieżki kariery zawodowej i rozumie zależności między nimi zachodzące na współczesnym rynku pracy (06GP-1P_W02) ; - charakteryzuje w zaawansowanym stopniu strukturę i funkcje instytucji wspierających proces zarządzania karierą zawodową i rozumie relacje zachodzące między nimi (06GP-1P-W03); - zna fundamentalne normy etyczne i regulacje prawne związane z procesem zarządzania karierą zawodową (06GP-1P_WO6); - rozumie wartość przedsiębiorczych postaw na rynku pracy i ma wiedzę z zakresu form rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości istotnych dla procesu budowania ścieżki kariery zawodowej (06GP-1P_W10); UMIEJĘTNOŚCI --potrafi formułować i rozwiązywać problemy, identyfikować je oraz interpretować w kontekście realizacji swojej ścieżki kariery zawodowej (06GP-1P_U02); - potrafi pozyskiwać, analizować, syntetyzować informacje z różnych źródeł w tym baz danych na temat sytuacji na rynku pracy (wymagań pracodawców) oraz zastosować je w zarządzaniu swoją ścieżką kariery zawodowej (06-1P-U05); - potrafi w praktyce odpowiednio zaplanować i określić priorytety zadań w ramach realizowanej ścieżki kariery zawodowej (06-1P-U10); - potrafi komunikować się, brać udział w debatach, publicznie wyrażać swoje opinie w oparciu o posiadaną wiedzę oraz oceniać i przedstawiać stanowiska innych osób (06-1P-U11); KOMPETENCJE SPOŁECZNE -wykazuje odpowiedzialność za pracę własną i innych osób z którymi współpracuje. Jest gotów do krytycznej oceny wiedzy i umiejętności oraz korzystania z pomocy ekspertów w realizacji własnej ścieżki kariery zawodowej (06GP-1P_ K1); - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z zasadami etyki zawodowej i dba o dorobek i tradycje zawodu (06GP-1P_K3); - wykazuje się przedsiębiorczością – jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w realizacji swojej ścieżki kariery zawodowej (06GP-1P_K5): |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR ZS
ZS
ZS
ZS
ZS
ZS
ZS
CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia specjalistyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Chomczyński, Iwona Kukulak-Dolata | |
Prowadzący grup: | Piotr Chomczyński, Krzysztof Konecki, Łukasz Marciniak, Beata Pawłowska, Magdalena Wojciechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Zajęcia specjalistyczne - Zaliczenie |
|
Informacje dodatkowe: | 1. Formy zajęć- ćwiczenia konwersatoryjne 2 2. Punkty ECTS 3 3. Liczba godzin ćwiczeń – 30 godzin pracy studentki/studenta na zajęciach ; 4. Zajęcia mogą być wspomagane platformami MS Teams oraz moodle. 5. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej 6. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Studentka/Student ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia na konsultacjach. |
|
Metody dydaktyczne: | 1. wykłady problemowe i konwersatoryjne 2. dyskusja moderowana dotycząca opracowanej przez studentów prezentacji 3. quizy, ćwiczenia |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Podstawą zaliczenia przedmiotu, będzie : 1. aktywność na zajęciach związana z realizacją ćwiczeń/ quizu, i uczestnictwem w dyskusji - 20% (maks. 10 punkt, minimum 2 punkty za udział w zajęciach) 2. przygotowanie dokumentów aplikacyjnych- 40% (maks. 20 punkt.) 3. Przygotowanie prezentacji- 40% (maks. 20 pkt.) Ocena końcowa i liczba punktów Student może uzyskać maksymalnie 50 punktów 47-50 pkt.-bardzo dobry 45-46 pkt.-dobry plus 41-44 pkt. -dobry 39-40 pkt. dostateczny plus 35-38 pkt.-dostateczny |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Podstawą zaliczenia przedmiotu, będzie : 1. aktywność na zajęciach związana z realizacją ćwiczeń/ quizu, i uczestnictwem w dyskusji - 20% (maks. 10 punkt, minimum 2 punkty za udział w zajęciach) 2. przygotowanie dokumentów aplikacyjnych- 40% (maks. 20 punkt.) 3. Przygotowanie prezentacji- 40% (maks. 20 pkt.) Ocena końcowa i liczba punktów Student może uzyskać maksymalnie 50 punktów 47-50 pkt.-bardzo dobry 45-46 pkt.-dobry plus 41-44 pkt. -dobry 39-40 pkt. dostateczny plus 35-38 pkt.-dostateczny |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Kariera i jej etapy na tle rozwoju cyklu życia człowieka. 2. Modele kariery zawodowej 3. Marka osobista- istota zasady jej tworzenia 4. Zmiana charakteru pracy i zawody przyszłości 5. Budowanie sieci kontaktów i jej rola w budowaniu kariery zawodowej. 6. Rola mediów społecznościowych w budowaniu ścieżki kariery 7. Rola wolontariatu w budowaniu kariery zawodowej 8. Portfolio zawodowe. Dokumenty aplikacyjne 9. Zarządzanie kryzysami kariery zawodowej poprzez uczenie się 10. Samozatrudnienie jako etap w karierze zawodowej 11. Instytucje wspierające proces budowy ścieżki kariery zawodowej |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: M. Suchar (2010) Modele karier. Przewidywanie kolejnego kroku, Wydawnictwo C.H.Beck, J. Biolos (2010) Zarządzanie karierą, Literatura uzupełniająca: R. W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa (najnowsze wydanie) M. Armstrong zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków (najnowsze wydanie) Czasopismo: Personel&Zarządzanie |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.