Marketing miast i regionów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-GPYM5B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing miast i regionów |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Skrócony opis: |
Marketing terytorialny jako holistyczne, prorynkowe i prospołeczne podejście w zarządzaniu rozwojem miast i regionów. Prezentacja sposobów adaptacji strategii, narzędzi i technik marketingowych w procesie zarządzania jednostkami terytorialnymi. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: PEK 1. Student potrafi scharakteryzować i definiuje sposoby adaptacji strategii, narzędzi i technik marketingowych w procesie zarządzania jednostkami terytorialnymi (06GPA1_W01) UMIEJĘTNOŚCI: PEK 2. Student umie posługiwać się marketingowymi technikami i narzędziami w procesie zarządzania jednostkami terytorialnymi, takimi jak: badania rynkowe, kształtowanie strategii cenowych w procesie świadczenia usług publicznych, strategie promocji, podstawy public relations w kreowaniu wizerunku miast i regionów, etc. (06GPA1_K02) KOMPETENCJE: PEK 3. Student posiada zdolność postrzegania marketingu terytorialnego jako holistycznego, prorynkowego i prospołecznego podejścia w zarządzaniu rozwojem miast i regionów (06GPA1_K01). PEK 4. Student pozostaje wrażliwy na przyczyny traktowania procesów wymiany dóbr i usług o charakterze publicznym w kategoriach rynkowych, potrafiąc jednocześnie w krytyczny sposób ocenić wady tej koncepcji (06GPA1_K06). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
CK
CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Przygodzki | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Przygodzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Podczas zajęć wykorzystywane są następujące metody dydaktyczne: klasyczna metoda problemowa, burza mózgów, metoda ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy ( film, fotografie, materiały archiwalne, dokumenty, roczniki statystyczne, mapy, Internet itp.), studium przypadku oraz dyskusja seminaryjna. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wykład kolokwiom z wiedzy przekazywanej podczas wykładu: 5 pytań otwartych, każde oceniane w skali 10-stopniowej. Ocena 3 od minimum 25 punktów. Ćwiczenia: praca etapowa nad przygotowaniem programu promocji dla wybranego obszaru miasta, określonego subproduktu przy użyciu wybranej w trakcie ćwiczeń przez studentów strategii-mix. Każdy etap oceniany w skali 10-stopniowej: określenie celów marketingowych dla wybranego subrpduktu, segmentacja rynku, przygotowanie i wybór strategii-mix, przygotowanie filmu reklamowego, przygotowanie raportu ofertowego. Ocena 3 od minimum 25 punktów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Czynniki i przesłanki kształtowania się marketingu terytorialnego 2. Koncepcja marketingu terytorialnego w ujęciu marketingu mix 3. Narzędzia marketingu terytorialnego 4. Produkt terytorialny 5. Znaczenie wizerunku jednostki terytorialnej 6. Planowanie strategii marketingowych i strategii promocji 7. Badania marketingowe 8. Elementy marketingu inwestycyjnego |
|
Literatura: |
1. Szromnik, A. T. (red.), Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna Kluwer Wolters Kluwer Business, Kraków, 2007 2. Markowski, T. (red.), Marketing terytorialny, Studia KPZK, t. CXVI, 2006 3. Florek M., Augustyn A., Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, Best Place, Warszawa 2011 4. Czornik, M., Promocja miasta, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice, 2000 5. M. Florek, Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2007 6. Sargeant, A., Marketing w organizacjach nonprofit, Oficyna Ekonomiczna. Kraków, 2004 7. Kotler Ph., Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1999 8. Kotler Ph., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, V., Principles of marketing. Second European Edition, Prentice Hall Europe, 1999 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CK
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Przygodzki | |
Prowadzący grup: | Ewa Boryczka, Zbigniew Przygodzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Podczas zajęć wykorzystywane są następujące metody dydaktyczne: klasyczna metoda problemowa, burza mózgów, metoda ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy ( film, fotografie, materiały archiwalne, dokumenty, roczniki statystyczne, mapy, Internet itp.), studium przypadku oraz dyskusja seminaryjna. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wykład kolokwiom z wiedzy przekazywanej podczas wykładu: 5 pytań otwartych, każde oceniane w skali 10-stopniowej. Ocena 3 od minimum 25 punktów. Ćwiczenia: praca etapowa nad przygotowaniem programu promocji dla wybranego obszaru miasta, określonego subproduktu przy użyciu wybranej w trakcie ćwiczeń przez studentów strategii-mix. Każdy etap oceniany w skali 10-stopniowej: określenie celów marketingowych dla wybranego subrpduktu, segmentacja rynku, przygotowanie i wybór strategii-mix, przygotowanie filmu reklamowego, przygotowanie raportu ofertowego. Ocena 3 od minimum 25 punktów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Czynniki i przesłanki kształtowania się marketingu terytorialnego 2. Koncepcja marketingu terytorialnego w ujęciu marketingu mix 3. Narzędzia marketingu terytorialnego 4. Produkt terytorialny 5. Znaczenie wizerunku jednostki terytorialnej 6. Planowanie strategii marketingowych i strategii promocji 7. Badania marketingowe 8. Elementy marketingu inwestycyjnego |
|
Literatura: |
1. Szromnik, A. T. (red.), Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna Kluwer Wolters Kluwer Business, Kraków, 2007 2. Markowski, T. (red.), Marketing terytorialny, Studia KPZK, t. CXVI, 2006 3. Florek M., Augustyn A., Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, Best Place, Warszawa 2011 4. Czornik, M., Promocja miasta, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice, 2000 5. M. Florek, Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2007 6. Sargeant, A., Marketing w organizacjach nonprofit, Oficyna Ekonomiczna. Kraków, 2004 7. Kotler Ph., Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1999 8. Kotler Ph., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, V., Principles of marketing. Second European Edition, Prentice Hall Europe, 1999 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CK
CZ CK
PT CK
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Sokołowicz | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Przygodzki, Mariusz Sokołowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Wykład 1: kończy się zaliczeniem lub egzaminem, opartym głównie na wiedzy przekazywanej w sali wykładowej. Na opanowanie materiału na podstawie notatek oraz zalecanej literatury student powinien poświęcić co najmniej 30 godzin) Ćwiczenia konwersatoryjne 1: za aktywność studentów na zajęciach w postaci samodzielnego moderowania dyskusji, następuje podwyższenie oceny końcowej o 25%. Studenci przygotowują się do zajęć w ramach pracy własnej (15h) oraz wspólnej pracy grupowej poza uczelnią (15h). |
|
Metody dydaktyczne: | 1. Wykład 2. Przekaz audiowizualny 3. Dyskusja grupowa 4. Metody sytuacyjne 5. Demonstracje 6. Gry integracyjne |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 1. Egzamin pisemny w formie opisowej (3-5 pytań otwartych) (50%) (PEK 1) 2. Ocena pracy własnej studenta na zajęciach (10%) (PEK 4) 3. Ocena samodzielnej pracy studenta w postaci oferty przetargowej na realizację strategii promocji / strategii marki / strategii marketingowej / kampanii promocyjnej lub marketingowej (40%) (PEK 2-3) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Marketing miejsc – definicja, geneza i specyfika 2. Podstawy badań marketingowych 3. Terytorialny marketing-mix: a. Koncepcja megaproduktu terytorialnego i jego segmentacji b. Adaptacja strategii cenowych do potrzeb marketingu miejsc c. Dystrybucja jako element „4P” w marketingu miejsc d. Promocja miast i regionów 4. Strategie marketingowe i strategie promocji w jednostkach terytorialnych 5. Wizerunek i marka miejsca 6. Praca w grupach konwersatoryjnych: a. Autorska ocena samodzielnie wybranego narzędzia marketingu terytorialnego (film / spot / film reklamowy / city placement etc.) b. Przygotowanie oferty aktualizacji wykonania strategii promocji / strategii marki / strategii marketingowej / kampanii promocyjnej lub marketingowej. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.