UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie strategiczne rozwojem gminy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-GPZV4B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie strategiczne rozwojem gminy
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Znajomość podstawowych pojęć z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego na poziomie gminy.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami zarządzania strategicznego na poziomie gminy. W szczególności zajęcia skoncentrowane są na:

- poznaniu podstawowych pojęć z zakresu zarządzania i planowania strategicznego;

- poznaniu metod i zasad budowania strategii rozwoju;

- identyfikacji wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowań rozwoju w kontekście budowania strategii gminy;

- zrozumieniu istoty i współzależności pomiędzy strategicznymi instrumentami na poziomie lokalnym.

Efekty uczenia się:

PEK 1 - student ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania strategicznego w jednostkach samorządu terytorialnego. Student potrafi wskazać różnice i podobieństwa w zakresie zarządzania strategicznego występujące między jednostką terytorialną a podmiotami gospodarczymi (06GP-A1_W01).

PEK 2 – student rozumie podstawowe mechanizmy procesów zarządzania i budowania strategii rozwoju. Zna zasady gospodarowania zasobami gminy w kontekście współczesnych teorii (06GP-A1_W04).

PEK 3 - student rozumie wpływ uwarunkowań społecznych, gospodarczych, przestrzennych i przyrodniczych na procesy rozwoju jednostek samorządu terytorialnego w układzie lokalnym (06GP-A1_W02).

PEK 4 - student potrafi definiować znaczenie przywództwa lokalnego oraz charakteryzować istotę partycypacji społecznej w zarządzaniu strategicznym jednostkami samorządu terytorialnego na poziomie lokalnym (06GP-A1_W05).

PEK 5 - student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu zarządzania strategicznego gminą (06GP-A1_U01).

PEK 6 - student potrafi prawidłowo identyfikować zasoby, uwarunkowania rozwoju, tendencje i kierunki zmian w jednostkach samorządu terytorialnego oraz interpretować zjawiska społeczne, gospodarcze i przyrodnicze decydujące o rozwoju jednostek terytorialnych. Potrafi formułować wnioski płynące z przygotowanej analizy (06GP-A1_U02, 06GP-A1_U03).

PEK 7 - student posiada podstawowe umiejętności planowania i kształtowania rozwoju gmin zgodnie z potrzebami mieszkańców oraz zasadami rozwoju lokalnego (06GP-A1_U04).

PEK 8 - student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł w zakresie rozwoju społeczno-gospodarczego i przestrzennego gmin (06GP-A1_U05).

PEK 9 - student posiada umiejętność przygotowania wystąpień (prezentacji) (06GP-A1_U06).

PEK 10 – student wykazuje się kreatywnością oraz zdolnością do krytycznej oceny własnej wiedzy i umiejętności (06GP-A1_K02).

PEK 11 - student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (06GP-A1_K03).

PEK 12 - student rozumie potrzebę rozwoju jednostek terytorialnych zgodnego z zasadami ładu przestrzennego i zrównoważonego rozwoju (06GP-A1_K07).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia symulacyjne, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Nowakowska
Prowadzący grup: Ewa Boryczka, Aleksandra Nowakowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia symulacyjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia symulacyjne, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Nowakowska
Prowadzący grup: Ewa Boryczka, Aleksandra Nowakowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia symulacyjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia symulacyjne, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Nowakowska
Prowadzący grup: Ewa Boryczka, Aleksandra Nowakowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia symulacyjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6