Socjologia miast i wsi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-GSBH1B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Socjologia miast i wsi |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: |
GOSPODARKA PRZESTRZENNA I ST. 1 SEM. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | GP |
Profil programu studiów: | P |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Od studenta oczekuje się posiadania ogólnej wiedzy o współczesnych procesach społecznych, gospodarczych oraz przestrzennych. Powinien on również charakteryzować się zdolnością logicznego myślenia i być otwartym na współpracę. |
Skrócony opis: |
Celem wykładu jest zapoznanie studenta z problematyką socjologii wsi i miasta. W ramach studiów obszarów wiejskich zostanie poruszona problematyka społeczności lokalnych, rozwoju lokalnego i nowych kierunków badań nad wsią. Student zostanie zapoznany z podstawowymi pojęciami i zagadnieniami dotyczącymi skali lokalnej. W ramach studiów miejskich rozstrzygnięte zostaną podstawowe kategorie dotyczące miasta osobistego, przestrzeni miejskiej, "miejsca", i współczesnych wyzwań natury: społecznej, kulturowej, przyrodniczej, czy ekonomicznej, związanych z funkcjonowaniem miast. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: Student: posiada wiedzę z zakresu elementów teorii i metodologii, właściwych dla nauk społecznych i przyrodniczych, w szczególności, dla socjologii i geografii społeczno-ekonomicznej (06GP-1P_W01) zna i rozumie związki i zależności rozwoju lokalnego i regionalnego w aspektach teoretycznym i praktycznym (06GP-1P_W02) identyfikuje w swoim otoczeniu zjawiska, procesy, struktury i instytucje o charakterze społeczno-kulturowym, ekonomicznym i środowiskowym, rozumiejąc ich znaczenie w życiu społecznym (06GP-1P_W03) zna i identyfikuje uwarunkowania rozwoju zrównoważonego obszarów wiejskich i miejskich (06GP-1P_W04) rozumie procesy społecznego wytwarzania miejsc i przestrzeni i główne pojęcia z tym związane (06GP-1P_W05) rozumie rolę jednostki w kształtowaniu tożsamości miejsc i indywidualnych związków z miejscem, a także kreowania wartości niematerialnych oraz inicjatyw lokalnych i więzi społecznych (06GP-1P_W11) UMIEJĘTNOŚCI: Student: potrafi przełożyć wiedzę teoretyczną na praktykę i rozumie analizy podstawowych procesów i zjawisk o podłożu społecznym, ekonomicznym i środowiskowym (06GP-1P_U01) potrafi formułować problemy i pytania badawcze oraz rozumie znaczenie zjawisk społecznych, kulturowych, gospodarczych i przyrodniczych w życiu jednostki (06GP-1P_U02) KOMPETENCJE: Student: ma w sobie gotowość do świadomego podejmowania inicjatyw lokalnych i obywatelskich (ze zrozumieniem procesów i mechanizmów nimi rządzących) na rzecz rozwoju obszarów wiejskich i/lub miejskich (06GP-1P_K02) rozumie i dostrzega potrzebę rozwoju jednostek samorządu terytorialnego w myśl założeń zrównoważonego rozwoju, zachowania ładu przestrzennego, i odpowiedzialności za własne otoczenie (06GP-1P_ K06) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Prowadzący grup: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Wykład (14h) - prezentacja, analiza przypadku, analiza raportów i wyników badań, oglądanie krótkich filmów uzupełniających problem, zapoznanie się z materiałami (np.: narzędziami badawczymi) przygotowanie do zaliczenia (14h) - studia literatury, materiałów udostępnianych i zaprezentowanych podczas zajęć. Zajęcia odbywają się w formie stacjonarnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Punkty ETCS dla przedmiotu - 1. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład, case study, prezentacja. Wykorzystanie platformy Moodle jako narzędzia wspomagającego (i aplikacji Teams - w razie konieczności). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczeniem zajęć jest napisanie testu na ocenę pozytywną. Punktacja: 20-18 pkt - bardzo dobry 16 pkt - dobry + 14 pkt - dobry 12 pkt - dostateczny + 8-10 pkt - dostateczny 0-6 pkt - brak zaliczenia. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Zaliczenie końcowe pisemne (na podstawie treści wykładowych i materiałów udostępnionych na platformie Moodle) |
|
Treści kształcenia: | Socjologia wsi (studia nad obszarami wiejskimi): 1. Socjologia społeczności lokalnych - podstawowe pojęcia - ujęcie teoretyczne i praktyczne, wspólnota a stowarzyszenie, przedmiot badań socjologii wsi. 2. Odnowa Wsi jako narzędzie rozwoju lokalnego i aktywizacji społecznej, przykłady projektów. 3. Nowe kierunki (i narzędzia) badań obszarów wiejskich - smart village, inteligentny rozwój obszarów wiejskich, tworzenie sieci współpracy. Socjologia miasta (studia miejskie): 1. Przedmiot badań socjologii miasta, główne orientacje teoretyczne i metodologiczne w socjologii miasta, współczesne problemy rozwoju miast. 2. Społeczno-przestrzenne aspekty rozwoju miasta - Miasto w ujęciu osobistym - od przestrzeni do "miejsca", miasto jako krajobraz, przemiany przestrzeni miejskiej. 3. Przykłady aktywizmów miejskich - ruchy społeczne, inicjatywy Budżetu Obywatelskiego, sztuka uliczna. |
|
Literatura: |
Majer A., 2016, Mikropolis. Socjologia miasta osobistego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź Majer A., 2019, Socjologia i przestrzeń miejska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa Jałowiecki B., Szczepański M., 2006, Miasto i przestrzeń w perspektywie socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa Lewenstein B., Gójska A., Zielińska E., 2020, Aktywizmy miejskie, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa Bukraba-Rylska I., 2008, Socjologia wsi polskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa Wójcik M., Jeziorska-Biel P., 2019, Wieś – przestrzeń zmiany, red. Tomczak P., Nowe zjawiska i procesy przestrzenne, funkcjonalne i społeczne w przeobrażeniu obszarów wiejskich, Rozprawy Naukowe Instytutu Geografii i Rozwoju Regionalnego 45, Wrocław, s. 11-26. Tobiasz-Lis P., Jeziorska-Biel P., Wójcik M., 2020, Wyobrażenia przestrzenne jako forma reprezentacji wsi, [w:] red. Wójcik M., Reprezentacje przestrzenne osiedli wiejskich w Polsce, s. 61-85, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź Jeziorska-Biel, 2017, Gospodarowanie przestrzenią w odnowie wsi - zastosowanie koncepcji miejsca do analizy projektów odnowy wsi, A C T A U N I V E R S I T A T I S L O D Z I E N S I S FOLIA GEOGRAPHICA SOCIO-OECONOMICA 28, 2017: 17–30 Literatura uzupełniająca: Jeziorska-Biel P., Wójcik M., 2017, Społeczne i przestrzenne aspekty procesu odnowy wsi (przypadek województwa łódzkiego) [w:] Kamińska W., Legutko-Kobus P., (red.), Przestrzenne skutki procesów ludnościowych na obszarach wiejskich , Biuletyn KPZK PAN 2017, Zeszyt 267, s. 121-132), Jeziorska – Biel, 2017, Uwarunkowania odnowy wsi w Polsce. Przypadek wsi Spycimierz, [w:] Studia Obszarów Wiejskich tom 48, s.151 – 163, Wójcik M., Tobiasz-Lis P., Jeziorska-Biel P., 2021, Spatial imaginations as a Form of Rural Representation. Lessons from Poland [w:] ed. Banini T., Oana-Ramona I., Representing Place and Territorial Identities in Europe: Discourses, images, and practices, Springer GeoJournal Library |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Prowadzący grup: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Wykład (14h) - prezentacja, analiza przypadku, analiza raportów i wyników badań, oglądanie krótkich filmów uzupełniających problem, zapoznanie się z materiałami (np.: narzędziami badawczymi) przygotowanie do zaliczenia (14h) - studia literatury, materiałów udostępnianych i zaprezentowanych podczas zajęć. Zajęcia odbywają się w formie stacjonarnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Punkty ETCS dla przedmiotu - 1. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład, case study, prezentacja. Wykorzystanie platformy Moodle jako narzędzia wspomagającego (i aplikacji Teams - w razie konieczności). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczeniem zajęć jest napisanie testu na ocenę pozytywną. Punktacja: 20-18 pkt - bardzo dobry 16 pkt - dobry + 14 pkt - dobry 12 pkt - dostateczny + 8-10 pkt - dostateczny 0-6 pkt - brak zaliczenia. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Zaliczenie końcowe pisemne (na podstawie treści wykładowych i materiałów udostępnionych na platformie Moodle) |
|
Treści kształcenia: | Socjologia wsi (studia nad obszarami wiejskimi): 1. Socjologia społeczności lokalnych - podstawowe pojęcia - ujęcie teoretyczne i praktyczne, wspólnota a stowarzyszenie, przedmiot badań socjologii wsi. 2. Odnowa Wsi jako narzędzie rozwoju lokalnego i aktywizacji społecznej, przykłady projektów. 3. Nowe kierunki (i narzędzia) badań obszarów wiejskich - smart village, inteligentny rozwój obszarów wiejskich, tworzenie sieci współpracy. Socjologia miasta (studia miejskie): 1. Przedmiot badań socjologii miasta, główne orientacje teoretyczne i metodologiczne w socjologii miasta, współczesne problemy rozwoju miast. 2. Społeczno-przestrzenne aspekty rozwoju miasta - Miasto w ujęciu osobistym - od przestrzeni do "miejsca", miasto jako krajobraz, przemiany przestrzeni miejskiej. 3. Przykłady aktywizmów miejskich - ruchy społeczne, inicjatywy Budżetu Obywatelskiego, sztuka uliczna. |
|
Literatura: |
Majer A., 2016, Mikropolis. Socjologia miasta osobistego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź Majer A., 2019, Socjologia i przestrzeń miejska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa Jałowiecki B., Szczepański M., 2006, Miasto i przestrzeń w perspektywie socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa Lewenstein B., Gójska A., Zielińska E., 2020, Aktywizmy miejskie, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa Bukraba-Rylska I., 2008, Socjologia wsi polskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa Wójcik M., Jeziorska-Biel P., 2019, Wieś – przestrzeń zmiany, red. Tomczak P., Nowe zjawiska i procesy przestrzenne, funkcjonalne i społeczne w przeobrażeniu obszarów wiejskich, Rozprawy Naukowe Instytutu Geografii i Rozwoju Regionalnego 45, Wrocław, s. 11-26. Tobiasz-Lis P., Jeziorska-Biel P., Wójcik M., 2020, Wyobrażenia przestrzenne jako forma reprezentacji wsi, [w:] red. Wójcik M., Reprezentacje przestrzenne osiedli wiejskich w Polsce, s. 61-85, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź Jeziorska-Biel, 2017, Gospodarowanie przestrzenią w odnowie wsi - zastosowanie koncepcji miejsca do analizy projektów odnowy wsi, A C T A U N I V E R S I T A T I S L O D Z I E N S I S FOLIA GEOGRAPHICA SOCIO-OECONOMICA 28, 2017: 17–30 Literatura uzupełniająca: Jeziorska-Biel P., Wójcik M., 2017, Społeczne i przestrzenne aspekty procesu odnowy wsi (przypadek województwa łódzkiego) [w:] Kamińska W., Legutko-Kobus P., (red.), Przestrzenne skutki procesów ludnościowych na obszarach wiejskich , Biuletyn KPZK PAN 2017, Zeszyt 267, s. 121-132), Jeziorska – Biel, 2017, Uwarunkowania odnowy wsi w Polsce. Przypadek wsi Spycimierz, [w:] Studia Obszarów Wiejskich tom 48, s.151 – 163, Wójcik M., Tobiasz-Lis P., Jeziorska-Biel P., 2021, Spatial imaginations as a Form of Rural Representation. Lessons from Poland [w:] ed. Banini T., Oana-Ramona I., Representing Place and Territorial Identities in Europe: Discourses, images, and practices, Springer GeoJournal Library |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Prowadzący grup: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Wykład (14h) - prezentacja, analiza przypadku, analiza raportów i wyników badań, oglądanie krótkich filmów uzupełniających problem, zapoznanie się z materiałami (np.: narzędziami badawczymi) przygotowanie do zaliczenia (14h) - studia literatury, materiałów udostępnianych i zaprezentowanych podczas zajęć. Zajęcia odbywają się w formie stacjonarnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Punkty ETCS dla przedmiotu - 1. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład, case study, prezentacja. Wykorzystanie platformy Moodle jako narzędzia wspomagającego (i aplikacji Teams - w razie konieczności). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczeniem zajęć jest napisanie testu na ocenę pozytywną. Punktacja: 20-18 pkt - bardzo dobry 16 pkt - dobry + 14 pkt - dobry 12 pkt - dostateczny + 8-10 pkt - dostateczny 0-6 pkt - brak zaliczenia. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Zaliczenie końcowe pisemne (na podstawie treści wykładowych i materiałów udostępnionych na platformie Moodle) |
|
Treści kształcenia: | Socjologia wsi (studia nad obszarami wiejskimi): 1. Socjologia społeczności lokalnych - podstawowe pojęcia - ujęcie teoretyczne i praktyczne, wspólnota a stowarzyszenie, przedmiot badań socjologii wsi. 2. Odnowa Wsi jako narzędzie rozwoju lokalnego i aktywizacji społecznej, przykłady projektów. 3. Nowe kierunki (i narzędzia) badań obszarów wiejskich - smart village, inteligentny rozwój obszarów wiejskich, tworzenie sieci współpracy. Socjologia miasta (studia miejskie): 1. Przedmiot badań socjologii miasta, główne orientacje teoretyczne i metodologiczne w socjologii miasta, współczesne problemy rozwoju miast. 2. Społeczno-przestrzenne aspekty rozwoju miasta - Miasto w ujęciu osobistym - od przestrzeni do "miejsca", miasto jako krajobraz, przemiany przestrzeni miejskiej. 3. Przykłady aktywizmów miejskich - ruchy społeczne, inicjatywy Budżetu Obywatelskiego, sztuka uliczna. |
|
Literatura: |
Majer A., 2016, Mikropolis. Socjologia miasta osobistego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź Majer A., 2019, Socjologia i przestrzeń miejska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa Jałowiecki B., Szczepański M., 2006, Miasto i przestrzeń w perspektywie socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa Lewenstein B., Gójska A., Zielińska E., 2020, Aktywizmy miejskie, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa Bukraba-Rylska I., 2008, Socjologia wsi polskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa Wójcik M., Jeziorska-Biel P., 2019, Wieś – przestrzeń zmiany, red. Tomczak P., Nowe zjawiska i procesy przestrzenne, funkcjonalne i społeczne w przeobrażeniu obszarów wiejskich, Rozprawy Naukowe Instytutu Geografii i Rozwoju Regionalnego 45, Wrocław, s. 11-26. Tobiasz-Lis P., Jeziorska-Biel P., Wójcik M., 2020, Wyobrażenia przestrzenne jako forma reprezentacji wsi, [w:] red. Wójcik M., Reprezentacje przestrzenne osiedli wiejskich w Polsce, s. 61-85, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź Jeziorska-Biel, 2017, Gospodarowanie przestrzenią w odnowie wsi - zastosowanie koncepcji miejsca do analizy projektów odnowy wsi, A C T A U N I V E R S I T A T I S L O D Z I E N S I S FOLIA GEOGRAPHICA SOCIO-OECONOMICA 28, 2017: 17–30 Literatura uzupełniająca: Jeziorska-Biel P., Wójcik M., 2017, Społeczne i przestrzenne aspekty procesu odnowy wsi (przypadek województwa łódzkiego) [w:] Kamińska W., Legutko-Kobus P., (red.), Przestrzenne skutki procesów ludnościowych na obszarach wiejskich , Biuletyn KPZK PAN 2017, Zeszyt 267, s. 121-132), Jeziorska – Biel, 2017, Uwarunkowania odnowy wsi w Polsce. Przypadek wsi Spycimierz, [w:] Studia Obszarów Wiejskich tom 48, s.151 – 163, Wójcik M., Tobiasz-Lis P., Jeziorska-Biel P., 2021, Spatial imaginations as a Form of Rural Representation. Lessons from Poland [w:] ed. Banini T., Oana-Ramona I., Representing Place and Territorial Identities in Europe: Discourses, images, and practices, Springer GeoJournal Library |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Prowadzący grup: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Wykład (14h) - prezentacja, analiza przypadku, analiza raportów i wyników badań, oglądanie krótkich filmów uzupełniających problem, zapoznanie się z materiałami (np.: narzędziami badawczymi) przygotowanie do zaliczenia (14h) - studia literatury, materiałów udostępnianych i zaprezentowanych podczas zajęć. Zajęcia się odbywają w formie stacjonarnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Punkty ETCS dla przedmiotu - 1. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład, case study, prezentacja. Wykorzystanie platformy Moodle jako narzędzia wspomagającego (i aplikacji Teams - w razie konieczności). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczeniem zajęć jest napisanie testu na ocenę pozytywną. Punktacja: 20-18 pkt - bardzo dobry 16 pkt - dobry + 14 pkt - dobry 12 pkt - dostateczny + 8-10 pkt - dostateczny 0-6 pkt - brak zaliczenia. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Zaliczenie końcowe pisemne (na podstawie treści wykładowych i materiałów udostępnionych na platformie Moodle) |
|
Treści kształcenia: | Socjologia wsi (studia nad obszarami wiejskimi): 1. Socjologia społeczności lokalnych - podstawowe pojęcia - ujęcie teoretyczne i praktyczne, wspólnota a stowarzyszenie, przedmiot badań socjologii wsi. 2. Odnowa Wsi jako narzędzie rozwoju lokalnego i aktywizacji społecznej, przykłady projektów. 3. Nowe kierunki (i narzędzia) badań obszarów wiejskich - smart village, inteligentny rozwój obszarów wiejskich, tworzenie sieci współpracy. Socjologia miasta (studia miejskie): 1. Przedmiot badań socjologii miasta, główne orientacje teoretyczne i metodologiczne w socjologii miasta, współczesne problemy rozwoju miast. 2. Społeczno-przestrzenne aspekty rozwoju miasta - Miasto w ujęciu osobistym - od przestrzeni do "miejsca", miasto jako krajobraz, przemiany przestrzeni miejskiej. 3. Przykłady aktywizmów miejskich - ruchy społeczne, inicjatywy Budżetu Obywatelskiego, sztuka uliczna. |
|
Literatura: |
Majer A., 2016, Mikropolis. Socjologia miasta osobistego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź Majer A., 2019, Socjologia i przestrzeń miejska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa Jałowiecki B., Szczepański M., 2006, Miasto i przestrzeń w perspektywie socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa Lewenstein B., Gójska A., Zielińska E., 2020, Aktywizmy miejskie, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa Bukraba-Rylska I., 2008, Socjologia wsi polskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa Wójcik M., Jeziorska-Biel P., 2019, Wieś – przestrzeń zmiany, red. Tomczak P., Nowe zjawiska i procesy przestrzenne, funkcjonalne i społeczne w przeobrażeniu obszarów wiejskich, Rozprawy Naukowe Instytutu Geografii i Rozwoju Regionalnego 45, Wrocław, s. 11-26. Tobiasz-Lis P., Jeziorska-Biel P., Wójcik M., 2020, Wyobrażenia przestrzenne jako forma reprezentacji wsi, [w:] red. Wójcik M., Reprezentacje przestrzenne osiedli wiejskich w Polsce, s. 61-85, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź Jeziorska-Biel, 2017, Gospodarowanie przestrzenią w odnowie wsi - zastosowanie koncepcji miejsca do analizy projektów odnowy wsi, A C T A U N I V E R S I T A T I S L O D Z I E N S I S FOLIA GEOGRAPHICA SOCIO-OECONOMICA 28, 2017: 17–30 Literatura uzupełniająca: Jeziorska-Biel P., Wójcik M., 2017, Społeczne i przestrzenne aspekty procesu odnowy wsi (przypadek województwa łódzkiego) [w:] Kamińska W., Legutko-Kobus P., (red.), Przestrzenne skutki procesów ludnościowych na obszarach wiejskich , Biuletyn KPZK PAN 2017, Zeszyt 267, s. 121-132), Jeziorska – Biel, 2017, Uwarunkowania odnowy wsi w Polsce. Przypadek wsi Spycimierz, [w:] Studia Obszarów Wiejskich tom 48, s.151 – 163, Wójcik M., Tobiasz-Lis P., Jeziorska-Biel P., 2021, Spatial imaginations as a Form of Rural Representation. Lessons from Poland [w:] ed. Banini T., Oana-Ramona I., Representing Place and Territorial Identities in Europe: Discourses, images, and practices, Springer GeoJournal Library |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.