UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-GUZJ2C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

EI

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

2

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

znajomość literatury z zakresu rynku nieruchomości i gospodarki przestrzennej oraz specjalistycznej terminologii, umiejętności: doboru i analizy literatury i aktów normatywnych, formułowania myśli i poglądów, pozyskania danych i informacji, analizy i syntezy

Skrócony opis:

Celem głównym seminarium magisterskie jest przygotowanie studenta do napisania pracy magisterskiej. Seminarium:

- służy pogłębianiu wiedzy oraz umiejętności prowadzenia badań naukowych,

- ma na celu uściślenie zainteresowań naukowych studenta, określenie obszaru badawczego, a następnie wypracowanie koncepcji pracy i jej realizację,

- jest indywidualną pracą naukową studenta na wybrany temat badawczy, wykonywaną pod nadzorem prowadzącego,

- koncentruje się na przeglądzie i weryfikacji literatury z zakresu podejmowanego tematu pracy,

- poświęcone jest omówieniu narzędzi i metod badawczych oraz technik prezentacji badań własnych studenta,

- służy prezentacji pracy na poszczególnych etapach przygotowań oraz dyskusji na temat podejmowanego tematu.

W ramach seminarium odbywają się dyskusje nad poruszanymi w pracach problemami badawczymi służące wymianie poglądów, krytycznej ocenie, formułowaniu rekomendacji, uzasadnianiu stanowiska, obronie przedstawionych tez.

Efekty uczenia się:

1. Wiedza: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: 1. Przedstawić zasady konstruowania pracy magisterskiej (06IN_2A _W01). 2. Omówić wymogi formalne związane z przygotowaniem pracy magisterskiej (06IN_2A _W03). 3. Scharakteryzować proponowaną koncepcję pracy zgodną z kierunkiem studiów (06IN_2A _W02; 06IN_2A _W04). 4. Zdefiniować zestaw zagadnień badawczych, które mogą stać się przedmiotem analiz w pracy magisterskiej (06IN_2A _W04; 06IN_2A _W05; 06IN_2A _W07) 5.Po dokonaniu wyboru zdefiniować i opisać kluczowe zagadnienia z wybranej problematyki pracy magisterskiej (06IN_2A _W05; 06IN_2A _W07) 6. wskazać i wybrać metody i narzędzia badawcze, pozwalające badać przebieg, skalę i konsekwencje zmian zachodzących na rynku nieruchomości (06IN_2A _W06).

2. Umiejętności: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: 1. Przygotować koncepcję pracy magisterskiej zgodnie z realizowanym kierunkiem studiów (06IN_2A _U01; 06IN_2A _U02). 2. Sformułować problem badawczy i dobrać metody służące jego rozwiązaniu (06IN_2A _U03; 06IN_2A _U04). 3. Dobrać adekwatną literaturę również w języku obcym (06IN_2A _U05; 06IN_2A _U07). 4. Przeprowadzić krytyczną analizę literatury i aktów normatywnych (06IN_2A _U02) 5. Analizować procesy rozwoju i gospodarowania na rynku nieruchomości oraz wyjaśniać i interpretować zjawiska, procesy, zależności dotyczące tematyki pracy (06IN_2A _U01; 06IN_2A _U04). 6. Analitycznie i krytycznie oceniać podejmowane w pracy zagadnienia (06IN_2A _U02; 06IN_2A _U03)

3. Kompetencje społeczne: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien nabyć następujące postawy: 1. Rozumieć konieczność ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji (uczenia się przez całe życie) (06IN_2A _K01). 2. Szanować i chronić własność intelektualną (prawa autorskie) (06IN_2A _K07) 3. Rozumieć konieczność postępowania w sposób etyczny i profesjonalny (06IN_2A _K06). 4. Prezentować aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania (06IN_2A _K02) 5. Uczyć się poprzez dyskusję i współpracę (06IN_2A _K01; 06IN_2A _K06). Określać priorytety służące realizacji wybranego przez siebie zadania (06IN_2A _K06) oraz dbać o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy magisterskiej (06IN_2A _K05)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Jagoda Adamus
Prowadzący grup: Jagoda Adamus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącą zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.



SEMINARIUM MAGISTERSKIE Semestr 1 (28 godz.), praca bieżąca: 56 godz., przygotowanie do zaliczenia: 28 godz

Metody dydaktyczne:

wykład informacyjny i konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna, "mapowanie pojęć", prezentacja.

Sposoby i kryteria oceniania:

Końcowa ocena z I semestru seminarium składa się z oceny w zakresie ukończenia i nadesłania: koncepcji pracy, tematu badawczego, celu, założeń, hipotez badawczych, przeglądu literatury, w wyznaczonym przez prowadzącego terminie (80%) oraz aktywności w formie dyskusji nad zagadnieniami badawczymi (10%) oraz konsultowania postępów prac z prowadzącym (10%)

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena nadesłanych prac Studentów, tj.: koncepcji pracy, tematu badawczego, celu, założeń, hipotez badawczych, przeglądu literatury, w wyznaczonym przez prowadzącego terminie

Treści kształcenia:

1. Doskonalenie techniki pisania pracy magisterskiej.

2. Źródła informacji naukowej.

3. Dobór literatury i materiałów źródłowych.

4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze.

5. Forma i układ pracy (budowa pracy - szczegółowe omówienie).

6. Wybór tematu oraz opracowanie planu pracy magisterskiej.

7. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych.

8. Indywidualna praca ze studentem.

9. Przygotowanie koncepcji pracy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008

2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004

Literatura uzupełniająca:

1. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013

2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001

3. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999

Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7