UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-GUZJ5B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

GP

Profil programu studiów:

P

Stopień studiów:

1

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Wiedza z zakresu planowania przestrzennego, projektowania urbanistycznego, gospodarki przestrzennej.

Wymagania wstępne weryfikowane są w trakcie zajęć. W przypadku braku wymaganej wiedzy studentki i studenci mają obowiązek zapoznać się z literaturą przedmiotu.

Skrócony opis:

Głównym celem seminarium jest zapoznanie studentów z zasadami pisania pracy licencjackiej, umożliwiające samodzielne przygotowanie pracy o wysokim poziomie merytorycznym i warsztatowym. Służy pogłębianiu wiedzy oraz umiejętności prowadzenia badań naukowych.

Celem seminarium jest:

- przygotowanie studenta do napisania pracy licencjackiej, uściślenie zainteresowań naukowych studenta, określenie obszaru badawczego pracy licencjackiej, a następnie wypracowanie koncepcji pracy; poznanie a następnie doskonalenie techniki pisania pracy,

- dyskusja nad poruszanymi w pracach problemami badawczymi oraz prezentacja pracy własnej studenta, na poszczególnych etapach przygotowań pracy licencjackiej.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student:

- definiuje i opisuje kluczowe zagadnienia z wybranej tematyki pracy licencjackiej (06GP-1P_W01, 06GP-1P_W12)

- rozumie podstawowe procesy rozwoju i gospodarowania w przestrzeni oraz wyjaśnia i interpretuje podstawowe zjawiska i procesy dotyczące tematyki pracy (06GP-1P_W02, 06GP-1P_W06, 06GP-1P_W10)

- ma teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat metod analiz zjawisk w układach przestrzennych, wskazuje i wybiera metody badawcze adekwatne z punktu widzenia obranego celu pracy (06GP-1P_W11, 06GP-1P_W07)

Umiejętności

Student:

- potrafi sformułować problem badawczy i cel pracy licencjackiej (06GP-1P_U01)

- dobiera adekwatną literaturę również w języku obcym oraz przeprowadza krytyczną analizę literatury i aktów normatywnych (06GP-1P_U05 )

- przeprowadza analizy empiryczne służące rozwiązaniu określonego problemu badawczego (06GP-1P_U02, 06GP-1P_U03, 06GP-1P_U06)

- posiada umiejętności analitycznego i krytycznego spojrzenia na podejmowane w pracy zagadnienia oraz przygotowania pracy pisemnej i wystąpień z prowadzonych badań własnych (06GP-1P_U11, 06GP-1P_U12 )

- korzysta z dostępnych baz danych oraz różnorodnych źródeł informacji (06GP-1P_U05, 06GP-1P_U07, 06GP-1P_U08, 06GP-1P_U10)

Kompetencje społeczne

Student:

- prezentuje aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania, potrafi dyskutować (06GP-1P_K1)

- potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania oraz przejawia dbałość o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy licencjackiej ((06GP-1P_K3, 06GP-1P_K5)

- jest świadomym aktorem rozwoju społeczności lokalnych i społeczeństwa obywatelskiego (06GP-1P_K6 ).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Jagoda Adamus
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Jagoda Adamus
Prowadzący grup: Jagoda Adamus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącą zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.


Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje:

- 28 godzin zajęć,

- przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 28 godz.,

- przygotowanie się do zaliczeń: 28 godz.

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny i konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna, "mapowanie pojęć", prezentacja, praca indywidualna pod nadzorem, desk research, prezentacje własne studentów tematów badawczych

Sposoby i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest przygotowanie części teoretycznej pracy (80%) oraz propozycji narzędzi badawczych (kwestionariusza ankiety, wywiadu, karty inwentaryzacyjnej, 20%).


Obecność na zajęciach jest obowiązkowa (dopuszczalne są 2 nieobecności). Za każdą kolejną nieobecność odejmowana jest wartość 0,20 średniej ważonej.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

1. Aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów),

2. Przygotowanie konspektu pracy dyplomowej (plan pracy)

3. Przygotowanie pierwszej wersji części teoretycznej pracy dyplomowej

4. Obecność na zajęciach

Treści kształcenia:

1. Współczesne wyzwania w zakresie kształtowania przestrzeni miasta – identyfikacja obszarów badawczych.

2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych.

3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej.

5. Budowa/konstrukcja pracy - szczegółowe omówienie.

6. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty itp.).

7. Wybór tematu oraz opracowanie planu pracy licencjackiej.

8. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych.

9. Indywidualna praca ze studentem.

10. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Dudziak A., Żejmo A., 2008, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa

2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., 2001, Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań

3. Kolman R., 2004, Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk

4. Morison M., 1999, Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Jagoda Adamus
Prowadzący grup: Jagoda Adamus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącą zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.


Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje:

- 30 godzin zajęć,

- przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 30 godz.,

- przygotowanie się do zaliczeń: 30 godz.

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny i konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna, "mapowanie pojęć", prezentacja, praca indywidualna pod nadzorem, desk research, prezentacje własne studentów tematów badawczych

Sposoby i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest przygotowanie części teoretycznej pracy (80%) oraz propozycji narzędzi badawczych (kwestionariusza ankiety, wywiadu, karty inwentaryzacyjnej, 20%).


Obecność na zajęciach jest obowiązkowa (dopuszczalne są 2 nieobecności). Za każdą kolejną nieobecność odejmowana jest wartość 0,20 średniej ważonej.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

1. Aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów),

2. Przygotowanie konspektu pracy dyplomowej (plan pracy)

3. Przygotowanie pierwszej wersji części teoretycznej pracy dyplomowej

4. Obecność na zajęciach


Treści kształcenia:

1. Współczesne wyzwania w zakresie kształtowania przestrzeni miasta – identyfikacja obszarów badawczych.

2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych.

3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej.

5. Budowa/konstrukcja pracy - szczegółowe omówienie.

6. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty itp.).

7. Wybór tematu oraz opracowanie planu pracy licencjackiej.

8. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych.

9. Indywidualna praca ze studentem.

10. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy.

11. Przegląd różnych narzędzi badawczych, możliwości ich wykorzystania oraz ich zalet i wad.

12. Techniki opracowania wyników badań


Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Dudziak A., Żejmo A., 2008, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa

2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., 2001, Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań

3. Kolman R., 2004, Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk

4. Morison M., 1999, Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań

5. Paddison R., 2000, Handbook of Urban Studies, Sage

Literatura uzupełniająca:

1. Stachak S., 2013, Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Jagoda Adamus
Prowadzący grup: Jagoda Adamus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny i konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna, "mapowanie pojęć", prezentacja, praca indywidulana pod nadzorem, desk research, prezentacje własne studentów tematów badawczych

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów), przygotowanie konspektu pracy dyplomowej i wybranych jej fragmentów (rozdziałów). Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest przygotowanie części teoretycznej pracy oraz propozycji narzędzi badawczych (ankiety, wywiadu kwestionariuszowego, danych statystycznych). Weryfikowane następujące efekty kształcenia: PEK1, PEK2, PEK3, PEK4, PEK5, PEK6, PEK7, PEK8, PEK9, PEK10, PEK11.

Treści kształcenia:

1. Współczesne wyzwania w zakresie nowoczesnych technik i metod zarządzania miastami i regionami – identyfikacja obszarów badawczych.

2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych.

3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej.

4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze.

5. Budowa/konstrukcja pracy - szczegółowe omówienie.

6. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty itp.).

7. Wybór tematu oraz opracowanie planu pracy licencjackiej.

8. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych.

9. Indywidualna praca ze studentem.

10. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy.

11. Przegląd różnych narzędzi badawczych, możliwości ich wykorzystania oraz ich zalet i wad.

12. Techniki opracowania wyników badań.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008

2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004

Literatura uzupełniająca:

1. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013

2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001

3. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999

4. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls" 1997

5. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdansk 2004

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Jagoda Adamus
Prowadzący grup: Jagoda Adamus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącą zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny i konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna, "mapowanie pojęć", prezentacja, praca indywidulana pod nadzorem, desk research, prezentacje własne studentów tematów badawczych

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów), przygotowanie konspektu pracy dyplomowej i wybranych jej fragmentów (rozdziałów). Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest przygotowanie części teoretycznej pracy oraz propozycji narzędzi badawczych (kwestionariusza ankiety, wywiadu, karty inwentaryzacyjnej).

Treści kształcenia:

1. Współczesne wyzwania w zakresie kształtowania przestrzeni miasta – identyfikacja obszarów badawczych.

2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych.

3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej.

5. Budowa/konstrukcja pracy - szczegółowe omówienie.

6. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty itp.).

7. Wybór tematu oraz opracowanie planu pracy licencjackiej.

8. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych.

9. Indywidualna praca ze studentem.

10. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy.

11. Przegląd różnych narzędzi badawczych, możliwości ich wykorzystania oraz ich zalet i wad.

12. Techniki opracowania wyników badań


Literatura:

1. Dudziak A., Żejmo A., 2008, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa

2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., 2001, Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań

3. Kolman R., 2004, Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk

4. Morison M., 1999, Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań

5. Stachak S., 2013, Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa

6. Węglińska M., 1997, Jak pisać pracę magisterską, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7