Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-JEZA3B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
LUB
2.00
LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego na poziomie B1. |
Skrócony opis: |
Zajęcia z języka angielskiego na I stopniu studiów zakładają przygotowanie studentów do egzaminu na poziomie B2 ( studenci B1 i studenci B2) w zakresie języka specjalistycznego w obszarze zjawisk społecznych, kulturowych, ekonomicznych i prawnych. Zajęcia przygotowują studentów do wykorzystywania języka angielskiego jako narzędzia do komunikowania się i przekazywania treści specjalistycznych w środowisku pracy lub w toku dalszych studiów ( 2 stopień ) . Program zajęć zakłada doskonalenie biegłości w posługiwaniu się językiem angielskim w ramach 4 sprawności językowych (czytanie, pisanie, słuchanie, mówienie) |
Efekty uczenia się: |
Dla kierunku Logistyka w Gospodarce 06L-1A_U05 potrafi brać udział w dyskusji, prezentować oraz uzasadniać własne stanowisko na temat wybranych zagadnień z obszarów logistyki, transportu, spedycji oraz innych dziedzin pozostających z nimi w relacji, a także zajmować krytyczne stanowisko w oparciu o znajomość teorii, rezultatów badań empirycznych oraz innych źródeł w języku polskim oraz obcym - pisemnie i ustnie; potrafi identyfikować luki w swojej wiedzy, samodzielnie je uzupełniać i planować dalszy rozwój zawodowy, rozumie konieczność ciągłego nabywania wiedzy oraz samodzielnej nauki przez całe życie 06L-1A_U06 potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, ze szczególnym uwzględnieniem terminologii z zakresu nauk ekonomicznych, logistyki i dyscyplin z nią powiązanych Dla kierunku Logistyka 06L-1A_U05 potrafi brać udział w dyskusji, prezentować oraz uzasadniać własne stanowisko na temat wybranych zagadnień z obszarów logistyki, transportu, spedycji oraz innych dziedzin pozostających z nimi w relacji, a także zajmować krytyczne stanowisko w oparciu o znajomość teorii, rezultatów badań empirycznych oraz innych źródeł w języku polskim oraz obcym - pisemnie ustnie; potrafi identyfikować luki w swojej wiedzy, samodzielnie je uzupełniać i planować dalszy rozwój zawodowy, rozumie konieczność ciągłego nabywania wiedzy oraz samodzielnej nauki przez całe życie 06L-1A_U06 potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, ze szczególnym uwzględnieniem terminologii z zakresu nauk ekonomicznych, logistyki i dyscyplin z nią powiązanych Dla kierunku Bankowość i Finanse Cyfrowe Umiejętności: W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest w stanie wypowiadać się w L2 na tematy z zakresu ekonomii i finansów oraz informatyki używając fachowego słownictwa z danej dziedziny oraz konstrukcji gramatycznych, charakterystycznych dla poziomu B2 (06BF-1P_U16). Po zakończeniu lektoratu student przystępuje do egzaminu na poziomie B2, składającego się z części pisemnej - testu leksykalno-gramatycznego, testu na rozumienie ze słuchu i części ustnej (06IN_1A _U07). Student potrafi uczyć się samodzielnie, planować i realizować własne uczenie się przez całe życie (06BF-1P_U17). Kompetencje: Student posiada postawę skutecznego i efektywnego funkcjonowania w środowisku ekonomicznym i finansów, ocenia i rozszerza swoje umiejętności, w tym umiejętność kształtowania własnych poglądów na podstawie zdobytych informacji. Dla kierunku Inwestycje i Nieruchomości: Umiejętności W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest w stanie wyjaśniać w formie pisemnej i ustnej zagadnienia związane z tematyką inwestycji i nieruchomości, używając fachowego słownictwa z danej dziedziny oraz konstrukcji gramatycznych, charakterystycznych dla poziomu B2; po zakończeniu lektoratu student przystępuje do egzaminu na poziomie B2, składającego się z części pisemnej - testu leksykalno-gramatycznego, testu na rozumienie ze słuchu i części ustnej (06IN_1A _U07). Student po zakończeniu zajęć posiada umiejętność prowadzenia korespondencji prywatnej i służbowej, czytania ze zrozumieniem i analizowania tekstów związanych ze swoim kierunkiem studiów, prowadzenia negocjacji biznesowych, prezentowania własnych argumentów i opinii, zaprezentowania przygotowanej samodzielnie prezentacji (06IN_1A_U08). Kompetencje społeczne: Student posiada postawę skutecznego i efektywnego funkcjonowania w środowisku ekonomii i biznesu, ocenia i rozszerza swoje umiejętności, w tym umiejętność kształtowania własnych poglądów na podstawie zdobytych informacji (06IN_1A_K01). Dla kierunku Gospodarka Przestrzenna: 1.Wiedza: W wyniku przeprowadzonych zajęć uczestnik kursu definiuje, objaśnia pojęcia, zjawiska i problemy z dziedziny gospodarki przestrzennej ze szczególnym uwzględnieniem ochrony środowiska i urbanistyki w języku angielskim, porównuje dane, odtwarza treści, rozumie, interpretuje i przekształca treści fachowe w obrębie wymienionych dziedzin (06GP-A1_W01) oraz rozpoznaje poprawność gramatyczną, doskonali wszystkie sprawności językowe, kształtuje umiejętność wykorzystywania wiedzy specjalistycznej z szeroko pojętej dziedziny biznesu w praktyce poprzez : (06GP-A1_W03) - odtwarzanie zapamiętanych informacji, - umiejętne przetwarzanie danych w oparciu o klasyfikowanie, opis, wyjaśnianie, raportowanie, tłumaczenie i parafrazowanie, - analizowanie i dyskutowanie, - wydawanie ocen, sądów i opinii popartych odpowiednim wartościowaniem, argumentowaniem - tworzenie autorskich wypowiedzi ustnych i pisemnych , np. prezentacji, esejów, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy w zakresie znajomości zasad i technik pracy z komunikatem słyszanym, pisanym i czytanym oraz umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji. 2. Umiejętności: W wyniku przeprowadzonych zajęć uczestnik kursu analizuje, interpretuje, przekształca treści fachowe, eksploatuje dostępne zasoby wiedzy fachowej w języku angielskim, (06GP-A1_U03) prowadzi konwersacje tematyczne w rejestrze języka akademickiego i codziennego, wygłasza prezentacje i pisze artykuły z dziedziny w której się specjalizuje. Stosuje zdobyte kompetencje w nowych sytuacjach związanych ze środowiskiem akademickim i środowiskiem pracy, (06GP-A1_U01) korzysta z dostępnych materiałów źródłowych oraz wykorzystuje je kreatywnie do tworzenia, projektowania i inicjowania własnych działań. (06GP-A1_U07) 3. Postawy/Kompetencje: W wyniku przeprowadzonych zajęć uczestnik kreatywnie podchodzi do pracy z tekstem fachowym, rozumie konieczność doskonalenia umiejętności i kompetencji językowych oraz prezentuje postawę otwartości na problematykę obejmująca szeroko pojęta gospodarkę przestrzenną. (06GP-A1_K01) Rozwija tzw. umiejętności miękkie. Wykazuje: - opanowanie zasad etykiety językowej na bazie znajomości norm socjo-kulturowych, aby w pełni wykorzystać język obcy, jako narzędzie komunikacji i poznania - opanowanie mechanizmów oraz standardów samokontroli i samooceny, które w ogromnym stopniu wpływają na gotowość do samodzielnej pracy nad językiem - aktywną postawę w rozwiązywaniu problemów, kreatywność w organizowaniu i realizacji działań projektowych poprzez odpowiednie prezentowanie swoich opinii i tworzenie stanowiska zespołu. Dla kierunku Ekonomia: Wiedza W wyniku prowadzonych zajęć student zna specjalistyczną terminologię stosowaną w ekonomii w języku angielskim i zna możliwości jej zastosowania (06E-A2_W01) Umiejętności W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest w stanie wyjaśniać w formie pisemnej i ustnej zagadnienia związane z tematyką ekonomiczną, używając fachowego słownictwa z danej dziedziny oraz konstrukcji gramatycznych, charakterystycznych dla poziomu B2; po zakończeniu lektoratu student przystępuje do egzaminu na poziomie B2, składającego się z części pisemnej - testu leksykalno-gramatycznego, testu na rozumienie ze słuchu i części ustnej (06E-1A_U11, 06E-1A_U13). Student po zakończeniu zajęć posiada umiejętność prowadzenia korespondencji prywatnej i służbowej, czytania ze zrozumieniem i analizowania tekstów związanych ze swoim kierunkiem studiów, prowadzenia negocjacji biznesowych, prezentowania własnych argumentów i opinii, zaprezentowania przygotowanej samodzielnie prezentacji (06E-1A_U11, 06E-1A_U12, 06E-1A_U13). Kompetencje Student posiada postawę skutecznego i efektywnego funkcjonowania w środowisku ekonomii i biznesu, ocenia rozszerza swoje umiejętności, w tym umiejętność kształtowania własnych poglądów na podstawie zdobytych informacji (06E-1A_K01, 06E-1A_K06/KO7); jest otwarty na komunikację z innymi, potrafi działać w grupie (06E-1A_K02). SOCJOLOGIA (J. MIŚKIEWICZ 2020/2021) Wiedza Student zdobywa podstawową wiedzę dotyczącą grup społecznych, interakcji i procesów społecznych w USA i /lub w UK. ( 06S-1 _W03) . Student poznaje problemy społeczne takie jak : nierówności, ubóstwo, dyskryminacja, przestępczość na przykładzie krajów anglosaskich . Ponadto student przyswaja wiedzę nt. rozwoju i mechanizmów działania mediów oraz procesów politycznych i zjawisk kulturowych w USA lub krajach UE ( 06S-JA_ w11 ) . Umiejętności W wyniku prowadzonych zajęć student potrafi czynnie posługiwać się poznanymi terminami fachowymi do opisu zjawisk i procesów społecznych ( student B1 – zakres podstawowy, student B2 – zakres rozszerzony ). Student umie samodzielnie wyszukiwać potrzebna informacje w źródłach anglojęzycznych, potrafi zanalizować i przedstawić proste mechanizmy społeczne ( student B1 np. socjalizacja), bardziej złożone mechanizmy ( student B2 – szok kulturowy ). Ponadto student bierze udział w dyskusjach, wyraża opinie i przeprowadza prezentacje przy użyciu nowych technologii oraz formułuje proste wypowiedzi pisemne (student B1 – notatka , streszczenie, listy formalne , bardziej złożone wypowiedzi pisemne (student B2 – opinia, raport, listy formalne ). Kompetencje społeczne Student jest gotowy do gromadzenia i korzystania z różnych źródeł wiedzy w języku angielskim nt. zjawisk społecznych ( 06S- 1A_K03) . Student jest przygotowany do pracy zespole lub/i grupie, i wykazuje się kreatywnością w wykonywaniu zadań zespołowych ( np. przeprowadzanie ankiety ) . Student posiada świadomość konieczności stałego poszerzania swoich kompetencji językowych ( 06S-1A_K06) . |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
ŚR CZ L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Walińska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Augustyniak, Katarzyna Bachman-Fabijanowska, Mariusz Bilski, Kamila Chorąziak-Wężyk, Marcin Gajdowicz, Marta Hankiewicz, Elżbieta Karwacka, Ewa Mianowska, Jolanta Miśkiewicz, Krzysztof Perliński, Małgorzata Piekarska, Rafał Turło, Agata Ulacha, Katarzyna Walińska, Maciej Witkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej- lektorat i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Liczba godzin zajęć: 56, liczba godzin bieżącej pracy studenta: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 30 godz w formie tradycyjnej lub online, przygotowanie się do zaliczeń: 30 godz. Punkty ECTS - 4 |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda eklektyczna – wykorzystanie różnorodnych metod i technik w zależności od zakresu przerabianej tematyki i potrzeb dydaktycznych - metoda kognitywna - metoda komunikatywna - metoda gramatyczno-tłumaczeniowa - metoda audio-wizualna, - metoda komunikatywno-pragmatyczna, - metoda problemowa (studium przypadku) - metoda zajęć praktycznych, współpracy (praca w grupie, praca w parach) wypowiedź ustna i dialog. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 1. Ocena aktywności studenta na zajęciach - 20% oceny finalnej 2. Testy śródsemestralne gramatyczno-leksykalne min. poziom zaliczenia 60% - 40% oceny finalnej 3. 2 prace pisemne - 20% oceny finalnej 4. Portfolio językowe - 20% oceny finalnej |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Umiejętności: W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest w stanie wypowiadać się w L2 na tematy z zakresu ekonomii używając fachowego słownictwa z danej dziedziny oraz konstrukcji gramatycznych, charakterystycznych dla poziomu B2. Umiejętności te są weryfikowane na bieżąco w trakcie zajęć i podczas zaliczeń ustnych. Po zakończeniu lektoratu student przystępuje do egzaminu na poziomie B2, składającego się z części pisemnej - testu leksykalno-gramatycznego, testu na rozumienie ze słuchu i części ustnej. Student potrafi uczyć się samodzielnie, planować i realizować własne uczenie się przez całe życie. Kompetencje: Student posiada postawę skutecznego i efektywnego funkcjonowania w środowisku ekonomicznym, ocenia i rozszerza swoje umiejętności, w tym umiejętność kształtowania własnych poglądów na podstawie zdobytych informacji. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zarzadzania zespołem - sztuka delegowania – przygotowywanie raportu w oparciu o zbiór danych liczbowych – organizacja i uczestnictwo w zebraniach, rola przewodniczącego, przebieg zebrania służbowego – zatrudnienie we współczesnym świecie, sposoby szukania pracy, udział w rekrutacji, – znaczenie marek we współczesnym handlu – etyka w biznesie – utrwalenie materiału gramatycznego na poziomie B1-B2: strona bierna, zdania warunkowe i czasowe, mowa zależna, przedimki, czasowniki modalne |
|
Literatura: |
1. Hughes John „Success with Business Vantage” National Geographic Learning, 2020 2. Dummett Paul „Success with Business Vantage Workbook” National Geographic Learning, 2020 3. Hughes John, Cook Rolf, Pedretti Mara, Stephenson Helen „Success with Business Preliminary”, National Geographic Learning, 2020 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
ŚR CZ L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Gajdowicz | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Augustyniak, Mariusz Bilski, Marcin Gajdowicz, Elżbieta Karwacka, Katarzyna Kwiatkowska, Ewa Mianowska, Bożena Miśkiewicz, Jolanta Miśkiewicz, Krzysztof Perliński, Małgorzata Piekarska, Rafał Turło, Katarzyna Walińska, Maciej Witkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej- lektorat i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Liczba godzin zajęć: 56, liczba godzin bieżącej pracy studenta: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 30 godz w formie tradycyjnej lub online, przygotowanie się do zaliczeń: 30 godz. Punkty ECTS - 4 |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda eklektyczna – wykorzystanie różnorodnych metod i technik w zależności od zakresu przerabianej tematyki i potrzeb dydaktycznych - metoda kognitywna - metoda komunikatywna - metoda gramatyczno-tłumaczeniowa - metoda audio-wizualna, - metoda komunikatywno-pragmatyczna, - metoda problemowa (studium przypadku) - metoda zajęć praktycznych, współpracy (praca w grupie, praca w parach) wypowiedź ustna i dialog. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 1. Ocena aktywności studenta na zajęciach - 20% oceny finalnej 2. Testy śródsemestralne gramatyczno-leksykalne min. poziom zaliczenia 60% - 40% oceny finalnej 3. 2 prace pisemne - 20% oceny finalnej 4. Portfolio językowe - 20% oceny finalnej |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | • Reklama • Prezentacje • Użycie czasów teraźniejszych, przyszłych, przeszłych • Przedimki • Rzeczowniki złożone • Opisywanie przemian * Finanse * Zagadnienia kulturowe * Zatrudnienie |
|
Literatura: |
1.Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Intermediate Student’s Book, Pearson Education Limited 2010 2. Mascull B., Market Leader Intermediate Teacher’s Book, Pearson Education Limited 2010 3. Rogers J., Market Leader Practice File, Pearson Education Limited 2010 4. Materiały własne i uzupełniające 1. http://www.ft.com 2. http://www.ted.com 3. http://www.marketresearch.com 4. http://www.allbusiness.com 5. http://www.websitemagazine.com 6. http://www.quizlet.com 7. http://www.insider.com 8. http://www.wordwall.net 9. Duckworth M., Oxford Business English Grammar and Practice, Oxford University Press 2002 10. Emmerson P., Business Grammar Builder, Macmillan Education 2002 11. Mascull B., Business Vocabulary in Use Intermediate, Cambridge University Press 2002 12. Aspinall T., Bethell G., Test Your Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press 2003 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
ŚR CZ L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 56 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Walińska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Augustyniak, Katarzyna Bachman-Fabijanowska, Mariusz Bilski, Marcin Gajdowicz, Natalia Gawior, Anna Gintowt-Dziwiłł, Elżbieta Karwacka, Katarzyna Kwiatkowska, Ewa Mianowska, Bożena Miśkiewicz, Jolanta Miśkiewicz, Krzysztof Perliński, Małgorzata Piekarska, Małgorzata Trafalska-Radziewicz, Rafał Turło, Katarzyna Walińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
ŚR CZ L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Walińska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Augustyniak, Katarzyna Bachman-Fabijanowska, Mariusz Bilski, Aneta Burska, Kamila Chorąziak-Wężyk, Katarzyna Duklas, Marcin Gajdowicz, Anna Gintowt-Dziwiłł, Elżbieta Karwacka, Katarzyna Kwiatkowska, Ewa Mianowska, Bożena Miśkiewicz, Jolanta Miśkiewicz, Krzysztof Perliński, Małgorzata Piekarska, Rafał Turło, Katarzyna Walińska, Maciej Witkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej- lektorat i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Liczba godzin zajęć: 60, liczba godzin bieżącej pracy studenta: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 30 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 30 godz. Punkty ECTS - 4 |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda eklektyczna – wykorzystanie różnorodnych metod i technik w zależności od zakresu przerabianej tematyki i potrzeb dydaktycznych - metoda kognitywna - metoda komunikatywna - metoda gramatyczno-tłumaczeniowa |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 1. Ocena aktywności studenta na zajęciach - 20% oceny finalnej 2. Testy śródsemestralne gramatyczno-leksykalne min. poziom zaliczenia 60% - 40% oceny finalnej 3. 2 prace pisemne - 20% oceny finalnej 4. Portfolio językowe - 20% oceny finalnej |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | • Reklama • Prezentacje • Użycie czasów teraźniejszych, przyszłych, przeszłych • Przedimki • Rzeczowniki złożone • Opisywanie przemian * Finanse * Zagadnienia kulturowe * Zatrudnienie |
|
Literatura: |
1.Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Intermediate Student’s Book, Pearson Education Limited 2010 2. Mascull B., Market Leader Intermediate Teacher’s Book, Pearson Education Limited 2010 3. Rogers J., Market Leader Practice File, Pearson Education Limited 2010 4. Materiały własne Uzupełniająca: 1. Duckworth M., Oxford Business English Grammar and Practice, Oxford University Press 2002 2. Emmerson P., Business Grammar Builder, Macmillan Education 2002 3. Mascull B., Business Vocabulary in Use Intermediate, Cambridge University Press 2002 4. Aspinall T., Bethell G., Test Your Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press 2003 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
ŚR CZ L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Walińska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Augustyniak, Mariusz Bilski, Kamila Chorąziak-Wężyk, Katarzyna Duklas, Marcin Gajdowicz, Anna Gintowt-Dziwiłł, Elżbieta Karwacka, Katarzyna Kwiatkowska, Ewa Mianowska, Jolanta Miśkiewicz, Krzysztof Perliński, Małgorzata Piekarska, Maria Szczepanik, Rafał Turło, Katarzyna Walińska, Maciej Witkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Liczba godzin zajęć: 60, liczba godzin bieżącej pracy studenta: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 30 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 30 godz. Punkty ECTS - 4 |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda eklektyczna – wykorzystanie różnorodnych metod i technik w zależności od zakresu przerabianej tematyki i potrzeb dydaktycznych - metoda kognitywna - metoda komunikatywna - metoda gramatyczno-tłumaczeniowa |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 1. Ocena aktywności studenta na zajęciach - 20% oceny finalnej 2. Testy śródsemestralne gramatyczno-leksykalne min. poziom zaliczenia 60% - 40% oceny finalnej 3. 2 prace pisemne - 20% oceny finalnej 4. Portfolio językowe - 20% oceny finalnej |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Finanse 2. Różnice kulturowe 3. Rekrutacja 4. Handel międzynarodowy 5. Korespondencja biznesowa 8. Negocjacje 9. Ćwiczenia egzaminacyjne |
|
Literatura: |
1.Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Intermediate Student’s Book, Pearson Education Limited 2010 2. Mascull B., Market Leader Intermediate Teacher’s Book, Pearson Education Limited 2010 3. Rogers J., Market Leader Practice File, Pearson Education Limited 2010 4. Materiały własne lektora Uzupełniająca: 1. Duckworth M., Oxford Business English Grammar and Practice, Oxford University Press 2002 2. Emmerson P., Business Grammar Builder, Macmillan Education 2002 3. Mascull B., Business Vocabulary in Use Intermediate, Cambridge University Press 2002 4. Aspinall T., Bethell G., Test Your Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press 2003 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
ŚR CZ L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Walińska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Augustyniak, Katarzyna Bachman-Fabijanowska, Mariusz Bilski, Aneta Burska, Kamila Chorąziak-Wężyk, Katarzyna Duklas, Marcin Gajdowicz, Anna Gintowt-Dziwiłł, Elżbieta Karwacka, Katarzyna Kwiatkowska, Ewa Mianowska, Bożena Miśkiewicz, Jolanta Miśkiewicz, Magdalena Naze, Krzysztof Perliński, Małgorzata Piekarska, Katarzyna Słodkowicz, Maria Szczepanik, Rafał Turło, Agnieszka Tyszkiewicz-Zora, Maciej Witkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Walińska | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Perliński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda komunikacyjna, audio-lingwalna, task-based |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 1. Ocena aktywności studenta na zajęciach, 2. Testy śródsemestralne gramatyczno-leksykalne 3. 2 prace pisemne 4. Przygotowane przez grupę portfolio językowe 5. Próbny ustny egzamin programowy |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Handel międzynarodowy 2. Cechy przywódcze 3. Korespondencja biznesowa 4. Negocjacje 5. Ćwiczenia egzaminacyjne |
|
Literatura: |
1.Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Intermediate Student’s Book, Pearson Education Limited 2010 2. Mascull B., Market Leader Intermediate Teacher’s Book, Pearson Education Limited 2010 3. Rogers J., Market Leader Practice File, Pearson Education Limited 2010 4. Materiały własne Uzupełniająca: 1. Duckworth M., Oxford Business English Grammar and Practice, Oxford University Press 2002 2. Emmerson P., Business Grammar Builder, Macmillan Education 2002 3. Mascull B., Business Vocabulary in Use Intermediate, Cambridge University Press 2002 4. Aspinall T., Bethell G., Test Your Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press 2003 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
ŚR CZ L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Walińska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bachman-Fabijanowska, Mariusz Bilski, Kamila Chorąziak-Wężyk, Marcin Gajdowicz, Anna Gintowt-Dziwiłł, Elżbieta Karwacka, Katarzyna Kwiatkowska, Ewa Mianowska, Jolanta Miśkiewicz, Krzysztof Perliński, Małgorzata Piekarska, Katarzyna Słodkowicz, Maria Szczepanik, Rafał Turło, Katarzyna Walińska, Maciej Witkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
ŚR L
L
L
L
L
L
L
CZ L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Walińska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bachman-Fabijanowska, Mariusz Bilski, Aneta Burska, Kamila Chorąziak-Wężyk, Katarzyna Duklas, Marcin Gajdowicz, Anna Gintowt-Dziwiłł, Elżbieta Karwacka, Katarzyna Kwiatkowska, Jolanta Miśkiewicz, Krzysztof Perliński, Katarzyna Słodkowicz, Maria Szczepanik, Rafał Turło, Agata Ulacha, Katarzyna Walińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.