UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-KONK3C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

S

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

2

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Wymagania wstępne i podstawowe

Studenci będą zdawać na początku seminarium egzamin z zadanych lektur z zakresu socjologii jakościowej.

- Krzysztof Konecki Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: PWN, 2000

- Konecki K.T., P. Chomczyński (2012) (red.) Słownik Socjologii Jakościowej. Warszawa: Diffin.

Skrócony opis:

Seminarium będzie poświęcone analizom danych uzyskanych przy pomocy metod jakościowych. Elementem wyróżniającym tego typu badań jest koncentracja na naturalnych interakcjach zachodzących w naturalnym otoczeniu. Bardzo istotny jest tutaj kontekst przestrzenny i organizacyjny działań, którego ogląd socjologiczny zostaje zwykle uzyskany przy pomocy badań etnograficznych oraz użycia jakościowych metod badań.

Socjologia jakościowa jest tutaj ujmowana zarówno jako opis, jak i rozumienie zjawisk a czasami również wyjaśnianie przyczyn zjawisk. Ważne są tutaj badania empiryczne i analiza doświadczeń indywidualnych i grupowych, definicji świata społecznego oraz interakcji, przy użyciu jakościowych metod badania lub jakościowej analizy jakościowych i/lub ilościowych danych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student zna i rozumie w sposób pogłębiony wybrane metody i technik badań społecznych, ich zastosowania i ograniczenia, jest świadomy znaczenia refleksyjnego i krytycznego podejścia do wyników badań społecznych; wie, jak zaplanować i zrealizować ilościowe i jakościowe badania empiryczne, ma świadomość konsekwencji metodologicznych wyborów; posiada pogłębioną wiedzę na temat badań socjologicznych odnoszących się do wybranych obszarów rzeczywistości społecznej.

(06PC2_W01; 06PC2_W02; 06PC2_W03; 06PC2_W04)

Umiejętności

Student potrafi przygotować pogłębiony, poparty analizą danych scenariusz przewidujący przebieg procesów i zjawisk społecznych; potrafi dobrać i zastosować odpowiednie metody i techniki badawcze w celu przeprowadzeni analizy konkretnego problemu społecznego, potrafi zaplanować i zrealizować badanie społeczne przy użyciu ilościowych i jakościowych metod i technik badań socjologicznych; potrafi sformułować i uzasadnić strategię działania w celu rozwiązania konkretnych problemów społecznych; potrafi formułować pogłębione sądy na temat motywów ludzkiego działania oraz przewidywać społeczne konsekwencje tego działania; potrafi określić wpływ procesów grupowych na zachowanie jednostki; potrafi klasyfikować źródła i materiały badawcze niezbędne do badań społecznych.

(06PC2_U01; 06PC2_U02; 06PC2_U04; 06PC2_U05; 06PC2_U07)

Kompetencje społeczne

Student jest gotów krytycznie oceniać informacje badawcze, potrafi argumentować stawiane tezy posługując się dowodami naukowymi, samodzielnie wyznaczać kierunki własnego rozwoju i dokształcania się, poszukuje nowych metod i źródeł w celu uzupełniania swojej wiedzy i doskonalenia umiejętności zawodowych, jest otwarty na różne perspektywy teoretyczne i metodologiczne badań społecznych, bierze odpowiedzialność za projektowane i wykonane zadania, propaguje zasady etyki badawczej.

(06PC2_K04; 06PC2_K05; 06PC2_K06)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Konecki
Prowadzący grup: Krzysztof Konecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Konecki
Prowadzący grup: Krzysztof Konecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Konecki
Prowadzący grup: Krzysztof Konecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Konecki
Prowadzący grup: Krzysztof Konecki
Strona przedmiotu: http://qsr.webd.pl/KKonecki/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Studenci powinni znać podstawy metodologii badań jakościowych.

Metody dydaktyczne:

Metody podające: wykład, objaśnienie, wyjaśnienie.

Metoda problemowa: dyskusja grupowa,

Metody praktyczne: eksperymenty etno-zenistyczne, auto-obserwacja i auto-deskrypcja, kontemplacja, przedstawianie referatów z przebiegu badań, przeczytanych lektur i problemów metodologicznych.


Sposoby i kryteria oceniania:

Wiedza: przygotowanie i prezentacja na zajęciach wybranej problematyki omawianej w ramach przedmiotu: podstawowych pojęć związanych z metodologią i przebiegiem badania, podstawowej literatury przedmiotu, koncepcji badawczej (06PC2_W01; 06PC2_W02; 06PC2_W03; 06PC2_W04)

Umiejętności: wykonanie praktycznych zadań: przygotowanie konspektu pracy magisterskiej i wybranych rozdziałów, planu pracy, bibliografii, narzędzia badawczego, wyników badań własnych (06PC2_U01; 06PC2_U02; 06PC2_U04; 06PC2_U05; 06PC2_U07)

Kompetencje społeczne: obserwacja studenta w trakcie zajęć, ocena aktywności na zajęciach, obecność na zajęciach, udział w dyskusji (06PC2_K04; 06PC2_K05; 06PC2_K06)


Systematyczna ocena przedstawianych efektów badań i napisanych rozdziałów.

Ocena wygłoszonych referatów, przedstawionych rozdzialów pracy

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Problematyce socjologii ciała. Tutaj są możliwe badania na temat modyfikacji ciała, problematyki doświadczania cierpienia w chronicznej/terminalnej chorobie, użycia ciała w różnego rodzaju pracy, doświadczania ciała w jodze/medytacji/tai-chi/sztukach walki/sporcie.

2. Naturalnych interakcjach zachodzących w naturalnym otoczeniu, na obserwacji działań innych. Życie codzienne jest przedmiotem badań. Bardzo istotny jest tutaj kontekst przestrzenny i organizacyjny działań, którego ogląd socjologiczny zostaje zwykle uzyskany przy pomocy badań etnograficznych oraz użycia jakościowych metod badań. Przedmiotem badań mogą być także codzienne interakcje w pracy i doświadczanie sytuacji pracy.

3. Własnych przeżyciach związanych z obserwacją innych i siebie, zapisem tych przeżyć oraz ich analizą i eksplikacją. Istotny jest tutaj wgląd we własne przeżywanie świata, umiejętność autoobserwacji swoich emocji, odczuć ciała i sekwencji myśli (umysłu), które się pojawiają w określonych sytuacjach (miejscach i czasie). Stosuje się tutaj metodę fenomenologiczną eksplikacji przeżyć oraz kontemplatywne techniki autoobserwacji (w tym medytację). Odczucie sytuacji egzystencjalnej (jej paradoksów, wymiaru cielesnego i emocjonalnego) w jej całości jest tutaj niezwykle ważne.

Możliwe jest także zastosowanie autoetnografii, metody dokumentów osobistych (analiza dzienników, pamiętników, opublikowanych autobiografii, blogów internetowych).


Socjologia jakościowa jest tutaj ujmowana zarówno jako opis, jak i rozumienie zjawisk, zarówno zewnętrznych wobec obserwatora jak i wewnętrznych. Ważne są tutaj badania empiryczne i analiza doświadczeń indywidualnych i grupowych świata życia, definicji świata społecznego oraz interakcji, przy użyciu jakościowych metod badania lub jakościowej analizy jakościowych i/lub ilościowych danych. Jednak socjologia jakościowa nie ogranicza się tylko do użycia specyficznych dla siebie technik i metod badania (wywiady grupowe, obserwacja uczestnicząca, wywiad swobodny, wywiad narracyjny, wywiad na podstawie fotografii/filmu, analiza nagrań wideo, analiza fotografii, analiza dzienników itp.) jak czasami bywa rozumiana. Jest ona raczej jakościowym sposobem myślenia o ludzkim doświadczeniu, drogą "naukowej oraz intersubiektywnej empatii", a także wglądu we własne przeżycia, co pozwala dotrzeć do znaczeń doświadczeń indywidualnych i grupowych tak zwanego zewnętrznego świata i wewnętrznego świata. Pytanie „jak coś zachodzi” wskazuje na poszukiwanie procesów i znaczeń w każdym fragmencie rzeczywistości społecznej, w tym także indywidualnego doświadczania świata życia.


Literatura:

1. Konecki, Krzysztof T. (2016) O socjologii jakościowej. Roczniki Nauk Społecznych. 8(4), 7-34. DOI: http://dx.doi.org/10.18290/rns.2016.44.4-1 (dostępny w Internecie pełny tekst)

2. Atkinson P. i M. Hammersley, Metody badań terenowych, Poznań: Zysk i spółka, 2000.

3. Krzysztof, Konecki (2000) Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: PWN. (Fragmenty dostępne w Internecie na stronie autora www.krzysztofkonecki.prv.pl)

4. Kacperczyk, Anna. 2014. “Autoetnografia – Technika, Metoda, Nowy Paradygmat? O Metodologicznym Statusie Autoetnografii; Autoethnography – Technique, Method, or New Paradigm? On Methodological Status of Autoethnography.” Przegląd Socjologii Jakościowej X(3):32–75.

5. Kowal Katarzyna (2018) Między ziemią a niebem… Doświadczanie własnej cielesności przez osoby praktykujące podwieszanie ciała – studium socjologiczne. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 14, nr 2, s. 84–119 [dostęp dzień, miesiąc, rok]. Dostępny w Internecie: http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/Volume42/PSJ_14_2_Kowal_sp.pdf

6. Collins, Randal (2011) Łańcuchy rytuałów interakcyjnych, Kraków: Zakład Wydawniczy NOMOS.

7. Konecki Krzysztof T. (2015) Jak socjologowie mogą skorzystać na praktyce medytacji? „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 11, nr 4, s. 52‒86. (dostępny w internecie pełny tekst)

8. Konecki, Krzysztof T., Red. (2016) Emocje i Polityka. Sceny z życia polskiego parlamentu. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Literatura dodatkowa do studiowania socjologii wizualnej, socjologii interpretatywnej i jakościowej:

- Olechnicki, Krzysztof (2003) Antropologia obrazu. Fotografia jako metoda, przedmiot i medium nauk społecznych. Warszawa: Oficyna Naukowa

- Krzysztof T. Konecki, Wizualne wyobrażenia. Główne strategie badawcze w socjologii wizualnej a metodologia teorii ugruntowanej. Przegląd Socjologii Jakościowej, Tom 1, no 1, 2005.

http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/Volume1/Article1.php

- Konecki, Krzysztof T. (2005) Ludzie i ich zwierzęta. Interakcjonistyczno - symboliczna analiza społecznego świata właścicieli zwierząt domowych. Warszawa: Scholar, szczególnie rozdział 6 oraz Aneks 1: Naturalna historia badania społecznego świata właścicieli zwierząt domowych. Teoria ugruntowana a kontekst odkrycia. Zob. http://www.scholar.com.pl/cgi-bin/scholar/zamow_1443?tpU2hhnF;;174

- Konecki Krzysztof T. (2012) Czy ciało jest świątynią duszy? Współczesna praktyka jogi jako fenomen psychospołeczny. Warszawa: Difin

- Konecki Konecki T. (2014) Socjologia emocji według Thomasa Scheffa . w: Konecki, Krzysztof T., Beata Pawłowska, red. Emocje w życiu codziennym. Analiza kulturowych, społecznych i organizacyjnych uwarunkowań ujawniania i kierowania emocjami. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, ss. 11 – 38. ISBN 978-83-7969-418-1; 11 rozdz. ,

- Konecki Krzysztof T.(2014) – Praca nad ciałem i emocjami w praktyce hatha-jogi. W stronę „kultury emocjonalnej” bez emocji, w: Konecki, Krzysztof T., Beata Pawłowska, red. Emocje w życiu codziennym. Analiza kulturowych, społecznych i organizacyjnych uwarunkowań ujawniania i kierowania emocjami. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, ss. 67 – 88. ISBN 978-83-7969-418-1

- Hochschild, Arlie R. (2009) Zarządzanie emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

- Hochschild Arlie R. (2017) Obcy we własnym kraju. Gniew i żal amerykańskiej prawicy. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.

- Bakewell, Sarah (2017) Kawiarnia egzystencjalistów. Wolność, bycie i koktajle morelowe. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.

i inne lektury dotyczące socjologii jakościowej, interakcjonistycznej, fenomenologicznej i egzystencjalistycznej znajdujące się w prywatnym archiwum prowadzącego oraz na stronie www.krzysztofkonecki.prv.pl.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Konecki
Prowadzący grup: Krzysztof Konecki
Strona przedmiotu: http://qsr.webd.pl/KKonecki/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Studenci powinni znać podstawy metodologii badań jakościowych.

Metody dydaktyczne:

Metody podające: wykład, objaśnienie, wyjaśnienie.

Metoda problemowa: dyskusja grupowa,

Metody praktyczne: eksperymenty etno-zenistyczne, auto-obserwacja i auto-deskrypcja, kontemplacja, przedstawianie referatów z przebiegu badań, przeczytanych lektur i problemów metodologicznych.


Dyskusje na Seminarium plus wykłady, ćwiczenia.

Sposoby i kryteria oceniania:

Wiedza: przygotowanie i prezentacja na zajęciach wybranej problematyki omawianej w ramach przedmiotu: podstawowych pojęć związanych z metodologią i przebiegiem badania, podstawowej literatury przedmiotu, koncepcji badawczej (06PC2_W01; 06PC2_W02; 06PC2_W03; 06PC2_W04)

Umiejętności: wykonanie praktycznych zadań: przygotowanie konspektu pracy magisterskiej i wybranych rozdziałów, planu pracy, bibliografii, narzędzia badawczego, wyników badań własnych (06PC2_U01; 06PC2_U02; 06PC2_U04; 06PC2_U05; 06PC2_U07)

Kompetencje społeczne: obserwacja studenta w trakcie zajęć, ocena aktywności na zajęciach, obecność na zajęciach, udział w dyskusji (06PC2_K04; 06PC2_K05; 06PC2_K06)


Systematyczna ocena przedstawianych efektów badań i napisanych rozdziałów.

Ocena referatów i napisanych rozdzialów.

Szczegółowe treści kształcenia:

Krótki zarys treści kształcenia:


Seminarium będzie poświęcone analizom danych uzyskanych przy pomocy metod jakościowych. Elementem wyróżniającym tego typu badań jest koncentracja na:

1. Problematyce socjologii ciała. Tutaj są możliwe badania na temat modyfikacji ciała, problematyki doświadczania cierpienia w chronicznej/terminalnej chorobie, użycia ciała w różnego rodzaju pracy, doświadczania ciała w jodze/medytacji/tai-chi/sztukach walki/sporcie.

2. Naturalnych interakcjach zachodzących w naturalnym otoczeniu, na obserwacji działań innych. Życie codzienne jest przedmiotem badań. Bardzo istotny jest tutaj kontekst przestrzenny i organizacyjny działań, którego ogląd socjologiczny zostaje zwykle uzyskany przy pomocy badań etnograficznych oraz użycia jakościowych metod badań. Przedmiotem badań mogą być także codzienne interakcje w pracy i doświadczanie sytuacji pracy.

3. Własnych przeżyciach związanych z obserwacją innych i siebie, zapisem tych przeżyć oraz ich analizą i eksplikacją. Istotny jest tutaj wgląd we własne przeżywanie świata, umiejętność autoobserwacji swoich emocji, odczuć ciała i sekwencji myśli (umysłu), które się pojawiają w określonych sytuacjach (miejscach i czasie). Stosuje się tutaj metodę fenomenologiczną eksplikacji przeżyć oraz kontemplatywne techniki autoobserwacji (w tym medytację). Odczucie sytuacji egzystencjalnej (jej paradoksów, wymiaru cielesnego i emocjonalnego) w jej całości jest tutaj niezwykle ważne.

Możliwe jest także zastosowanie autoetnografii, metody dokumentów osobistych (analiza dzienników, pamiętników, opublikowanych autobiografii, blogów internetowych).


Literatura:

1. Konecki, Krzysztof T. (2016) O socjologii jakościowej. Roczniki Nauk Społecznych. 8(4), 7-34. DOI: http://dx.doi.org/10.18290/rns.2016.44.4-1 (dostępny w Internecie pełny tekst)

2. Atkinson P. i M. Hammersley, Metody badań terenowych, Poznań: Zysk i spółka, 2000.

3. Krzysztof, Konecki (2000) Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: PWN. (Fragmenty dostępne w Internecie na stronie autora www.krzysztofkonecki.prv.pl)

4. Kacperczyk, Anna. 2014. “Autoetnografia – Technika, Metoda, Nowy Paradygmat? O Metodologicznym Statusie Autoetnografii; Autoethnography – Technique, Method, or New Paradigm? On Methodological Status of Autoethnography.” Przegląd Socjologii Jakościowej X(3):32–75.

5. Kowal Katarzyna (2018) Między ziemią a niebem… Doświadczanie własnej cielesności przez osoby praktykujące podwieszanie ciała – studium socjologiczne. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 14, nr 2, s. 84–119 [dostęp dzień, miesiąc, rok]. Dostępny w Internecie: http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/Volume42/PSJ_14_2_Kowal_sp.pdf

6. Collins, Randal (2011) Łańcuchy rytuałów interakcyjnych, Kraków: Zakład Wydawniczy NOMOS.

7. Konecki Krzysztof T. (2015) Jak socjologowie mogą skorzystać na praktyce medytacji? „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 11, nr 4, s. 52‒86. (dostępny w internecie pełny tekst)

8. Konecki, Krzysztof T., Red. (2016) Emocje i Polityka. Sceny z życia polskiego parlamentu. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Literatura dodatkowa do studiowania socjologii wizualnej, socjologii interpretatywnej i jakościowej:

- Olechnicki, Krzysztof (2003) Antropologia obrazu. Fotografia jako metoda, przedmiot i medium nauk społecznych. Warszawa: Oficyna Naukowa

- Krzysztof T. Konecki, Wizualne wyobrażenia. Główne strategie badawcze w socjologii wizualnej a metodologia teorii ugruntowanej. Przegląd Socjologii Jakościowej, Tom 1, no 1, 2005.

http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/Volume1/Article1.php

- Konecki, Krzysztof T. (2005) Ludzie i ich zwierzęta. Interakcjonistyczno - symboliczna analiza społecznego świata właścicieli zwierząt domowych. Warszawa: Scholar, szczególnie rozdział 6 oraz Aneks 1: Naturalna historia badania społecznego świata właścicieli zwierząt domowych. Teoria ugruntowana a kontekst odkrycia. Zob. http://www.scholar.com.pl/cgi-bin/scholar/zamow_1443?tpU2hhnF;;174

- Konecki Krzysztof T. (2012) Czy ciało jest świątynią duszy? Współczesna praktyka jogi jako fenomen psychospołeczny. Warszawa: Difin

- Konecki Konecki T. (2014) Socjologia emocji według Thomasa Scheffa . w: Konecki, Krzysztof T., Beata Pawłowska, red. Emocje w życiu codziennym. Analiza kulturowych, społecznych i organizacyjnych uwarunkowań ujawniania i kierowania emocjami. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, ss. 11 – 38. ISBN 978-83-7969-418-1; 11 rozdz. ,

- Konecki Krzysztof T.(2014) – Praca nad ciałem i emocjami w praktyce hatha-jogi. W stronę „kultury emocjonalnej” bez emocji, w: Konecki, Krzysztof T., Beata Pawłowska, red. Emocje w życiu codziennym. Analiza kulturowych, społecznych i organizacyjnych uwarunkowań ujawniania i kierowania emocjami. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, ss. 67 – 88. ISBN 978-83-7969-418-1

- Hochschild, Arlie R. (2009) Zarządzanie emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

- Hochschild Arlie R. (2017) Obcy we własnym kraju. Gniew i żal amerykańskiej prawicy. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.

- Bakewell, Sarah (2017) Kawiarnia egzystencjalistów. Wolność, bycie i koktajle morelowe. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.

i inne lektury dotyczące socjologii jakościowej, interakcjonistycznej, fenomenologicznej i egzystencjalistycznej znajdujące się w prywatnym archiwum prowadzącego oraz na stronie www.krzysztofkonecki.prv.pl.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6