Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-KOZM2C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | E |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 2 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Umiejętność doboru i analizy literatury i aktów normatywnych, formułowania myśli i poglądów, pozyskania danych i informacji, analizy i syntezy. |
Skrócony opis: |
Cel przedmiotu: Zapoznanie studentów z zasadami pisania pracy magisterskiej, umożliwiające samodzielne przygotowanie pracy magisterskiej o wysokim poziomie merytorycznym i warsztatowym |
Efekty uczenia się: |
1) Wiedza W wyniku przeprowadzonych zajęć student - definiuje i opisuje kluczowe zagadnienia z wybranej tematyki pracy magisterskiej (06FB-2A_W01, 06FB-2A_W02, 06FB-2A_W03, 06FB-2A_W04, 06FB-2A_W07, 06FB-2A_W08, 06FB-2A_W09, 06FB-2A_W10, 06FB-2A_W11) - wyjaśnia i interpretuje podstawowe zjawiska i procesy dotyczące tematyki pracy (06FB-2A_W01, 06FB-2A_W02, 06FB-2A_W03, 06FB-2A_W04,06FB-2A_W08, 06FB-2A_W09, 06FB-2A_W10) - wskazuje i wybiera metody badawcze adekwatne z punktu widzenia obranego celu i hipotez pracy (06FB-2A_W06,06FB-2A_W07, 06FB-2A_W09) - zna i rozumie zasady korzystania z cudzej własności intelektualnej (06FB-2A_W12) 2) Umiejętności W wyniku przeprowadzonych zajęć student: - potrafi sformułować problem badawczy, cel i hipotezy pracy magisterskiej (06FB-2A_U01, 06FB-2A_U03, 06FB-2A_U09, 06FB-2A_U11) - dobiera adekwatną literaturę oraz przeprowadza krytyczną analizę literatury i aktów normatywnych (06FB-2A_U02, 06FB-2A_U05) - prezentuje syntezę cudzych poglądów i komentuje je (06FB-2A_U02, 06FB-2A_U06, 06FB-2A_U09, 06FB-2A_U10, 06FB-2A_U11) - przeprowadza adekwatne analizy empiryczne służące rozwiązaniu określonego problemu badawczego, weryfikuje hipotezy (06FB-2A_U01, 06FB-2A_U02, 06FB-2A_U03, 06FB-2A_U04, 06FB-2A_U05, 06FB-2A_U06, 06FB-2A_U07, 06FB-2A_U08, 06FB-2A_U09, 06FB-2A_U10, 06FB-2A_U11) 3) Inne kompetencje/postawy W wyniku przeprowadzonych zajęć student: - prezentuje aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania (06FB-2A_K01, 06FB-2A_K02, 06FB-2A_K03, 06FB-2A_K05, 06FB-2A_K06) - jest zdeterminowany do rozwiązywania problemów (06FB-2A_K01, 06FB-2A_K03, 06FB-2A_K05, 06FB-2A_K06) - przejawia dbałość o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy magisterskiej (06FB-2A_K01, 06FB-2A_K03, 06FB-2A_K06) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Kozłowski | |
Prowadzący grup: | Maciej Kozłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącym zajęcia: 56 godz., przygotowanie się do zaliczenia: 28 godz. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | seminarium - pogadanka i dyskusja w zakresie wybranych tematów prac magisterskich |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Podstawą zaliczenia pierwszego semestru seminarium jest: - sporządzenie konspektu pracy (prezentacja szerszego kontekstu tematu, uzasadnienie wyboru tematu, wskazanie celu i hipotez pracy, omówienie struktury pracy - zawartości poszczególnych rozdziałów, przedstawienie listy kluczowych pozycji literatury), - napisanie pierwszego rozdziału pracy Podstawą zaliczenia drugiego semestru seminarium jest napisanie kolejnych rozdziałów pracy. Podstawą zaliczenia trzeciego semestru seminarium jest złożenie całej pracy. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | przygotowanie części pracy |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Metodyka pisania pracy magisterskiej: konstrukcja pracy, wykorzystanie literatury, wykorzystanie materiałów empirycznych, wymogi formalne pisania pracy dyplomowej, zasady redakcyjne. 2. Ustalenie tematów prac 3. Formułowanie problemów badawczych i stawianie tez/hipotez badawczych. 4. Wykorzystanie literatury, wykorzystanie materiałów empirycznych. 5. Metody badawcze; organizacja i przeprowadzanie badań. 6. Prezentacja wyników badań. |
|
Literatura: |
Dobór uzależniony od tematu pracy podstawowa: Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008 Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia-Wrocław 1998. Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Gdańsk 1995. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 1996. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996. Majchrzak J., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Wyd. 4. (2005) lub 5. (2009) Stachowiak Z., Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych, Warszawa 2001. Uzupełniająca: Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2001. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 1997. Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998. Wójcik K., Piszę pracę magisterską. Poradnik dla studentów kierunków ekonomicznych, Warszawa 1995. Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995. Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2004. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005. Kucińki K. (red.), Metodologia nauk ekonomicznych: dylematy i wyzwania, Difin, Warszawa 2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Kozłowski | |
Prowadzący grup: | Maciej Kozłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącym zajęcia: 56 godz., przygotowanie się do zaliczenia: 28 godz. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | seminarium - pogadanka i dyskusja w zakresie wybranych tematów prac magisterskich |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Podstawą zaliczenia pierwszego semestru seminarium jest: - sporządzenie konspektu pracy (prezentacja szerszego kontekstu tematu, uzasadnienie wyboru tematu, wskazanie celu i hipotez pracy, omówienie struktury pracy - zawartości poszczególnych rozdziałów, przedstawienie listy kluczowych pozycji literatury), - napisanie pierwszego rozdziału pracy Podstawą zaliczenia drugiego semestru seminarium jest napisanie kolejnych rozdziałów pracy. Podstawą zaliczenia trzeciego semestru seminarium jest złożenie całej pracy. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | przygotowanie części pracy |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Metodyka pisania pracy magisterskiej: konstrukcja pracy, wykorzystanie literatury, wykorzystanie materiałów empirycznych, wymogi formalne pisania pracy dyplomowej, zasady redakcyjne. 2. Ustalenie tematów prac 3. Formułowanie problemów badawczych i stawianie tez/hipotez badawczych. 4. Wykorzystanie literatury, wykorzystanie materiałów empirycznych. 5. Metody badawcze; organizacja i przeprowadzanie badań. 6. Prezentacja wyników badań. |
|
Literatura: |
Dobór uzależniony od tematu pracy podstawowa: Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008 Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia-Wrocław 1998. Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Gdańsk 1995. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 1996. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996. Majchrzak J., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Wyd. 4. (2005) lub 5. (2009) Stachowiak Z., Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych, Warszawa 2001. Uzupełniająca: Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2001. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 1997. Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998. Wójcik K., Piszę pracę magisterską. Poradnik dla studentów kierunków ekonomicznych, Warszawa 1995. Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995. Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2004. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005. Kucińki K. (red.), Metodologia nauk ekonomicznych: dylematy i wyzwania, Difin, Warszawa 2010 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.