UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing międzynarodowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-MSYM3B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing międzynarodowy
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Ogólna znajmośc podstawowych teorii ekonomicznych

Skrócony opis:

Podstawowa wiedza z zakresu teorii marketingu, analizy rynku i procesów na nim zachodzących, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki poszczególnych obszarów na rynku międzynarodowym.

Znajomość podstawowych pojęć i terminów związanych z marketingiem. Identyfikacja procesów rynkowych oraz ocenę ich skutków. Znajomość zasad i procedur budowania strategii marketingowej na rynku międzynarodowym. Specyfika prowadzenia działalności na rynku międzynarodowym (produkt, cena, dystrybucja, promocja).

Efekty uczenia się:

1. Wiedza:

Definiuje i opisuje elementy marketingu-mix

Wymienia typ orientacji rynkowej.

Identyfikuje typy nabywców na danym rynku.

Porównuje cechy poszczególnych segmentów rynku.

Rozróżnia fazy cyklu życia produktu.

Rozpoznaje narzędzia promocji

Wylicza wady i zalety poszczególnych typów dystrybucji.

Ocenia wpływ uwarunkowań kulturowych na działania marketingowe

2. Umiejętności:

Analizuje międzynarodowe otoczenie rynkowe.

Wykonuje analizę narzędzi marketingowych konkretnego przedsiębiorstwa

Posługuje się specjalistycznym instrumentarium pojęciowym do interpretowania zachowań podmiotów na rynku międzynarodowego

Planuje asortyment dla poszczególnych faz cyklu życia.

Dobiera formuły cenowe dla różnych typów produktów

Projektuje schematy promocyjne dla wybranego podmiotu.

Prezentuje przykład hierarchii produktów dla rynku międzynarodowego

3. Postawy/Kompetencje:

Ma świadomość złożoności procesów marketingowych na rynku międzynarodowym.

Jest uwrażliwiony na konieczność całościowego postrzegania relacji rynkowych (w łańcuchu producent-dystrybutor-nabywca).

Jest zdolny do wskazania determinant konkretnych zachowań rynkowych.

Efekty wiedza:

06MS1_W02 (terminologia ekonomiczna), 06MS1_W03 (struktury, relacje), 06MS1_W05 (zasady rynkowe), 06MS1_W06 (teoria przedsiębiorstwa), 06MS1_W07 (uwarunkowania decyzji), 06MS1_W14 (marketing)

Efekty umiejętności:

06MS1_U01, 06MS1_U07 (sieci), 06MS1_U09 (kluczowe pojęcia), 06MS1_U10 (wykorzystanie narzędzi komputerowych i danych w prowadzonych badaniach), 06MS1_U11 (ryzyko), 06MS1_U13 (implementacja teorii), 06MS1_U15 (prezentacje i wystąpienia)

Efekty kompetencje:

06MS1_K02 (współpraca w grupie), 06MS1_K05 (projekty), 06MS1_K07 (kultura, etyka, CSR)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Rosińska-Bukowska
Prowadzący grup: Agnieszka Kłysik-Uryszek, Magdalena Rosińska-Bukowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Nakład pracy studenta: 5 pkt ECTS = 150 h

30 h wykład, 30 h ćwiczenia,

30 h przygotowanie do egzaminu/ przygotowanie projektu

30 h przygotowanie do kolokwium,

30 h bieżące prace domowe, nauka bieżąca do zajęć.


W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

WYKŁAD – teoria, studia przypadków

CASE STUDY - umiejętności implementacji wiedzy w praktyce

– studia przypadków

Ćwiczenia audytoryjne - opracowania na przykładach, zbieranie danych, analiza, konwersacje, dyskusje, praca w grupach


Sposoby i kryteria oceniania:

Weryfikacja efektów uczenia się obejmuje trzy elementy:

1. Efekty uczenia się sprawdzone na ćwiczeniach (jako warunek egzaminu pisemnego).


2. Efekty uczenia się w zakresie kompetencji i wiedzy - projekt przygotowany do prezentacji, który jest kompetentną analizą studiów przypadków.

lub

2. Efekty szkolenia w zakresie wiedzy i umiejętności sprawdzanych w formie końcowego egzaminu pisemnego - na koniec semestru.


70% oceny końcowej z egzaminu / projektu + 30% ćwiczeń.

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Koncepcja marketingu międzynarodowego – przedmiot, podmiot, typy rynku i konkurencji.

2. Typologia nabywców na rynku międzynarodowym.

3. Kryteria i procedura segmentacji – rola uwarunkowań kulturowych.

4. Produkt w koncepcji marketingu – klasyfikacje, asortyment, hierarchia produktów.

5. Rola marki i opakowania na rynku globalnym – oznakowanie, marka, opakowanie.

6. Międzynarodowy cykl życia produktu – realizacja zasad marketingu w fazach cyklu życia.

7. Strategie innowacji – zarządzanie rozwojem produktu na rynku międzynarodowym.

8. Polityka cenowa na rynku międzynarodowym – funkcje cen, formuły cenowe.

9. Dystrybucja i logistyka – funkcje, rodzaje, klasyfikacja pośredników.

10. Modyfikacja form aktywizacji sprzedaży na rynku międzynarodowym – narzędzia i strategie promocji, kulturowe uwarunkowania reklamy.


Literatura:

Literatura podstawowa:

1. K. Fonfara, Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2014.

2. Wiktor J.W; Oczkowska R; Żbikowska A; Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki; PWE; Warszawa 2015.

3. W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym; Wolter Kluwer; Warszawa 2013

4.Ph. Kotler, J. A. Caslione, Chaos. Zarządzanie i marketing

w erze turbulencji, Wyd. MT Biznes, 2009.

Literatura uzupełniająca:

1. Kotler Ph; Armstrong G; Saunders J; Wong V; Marketing. Podręcznik europejski; Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne; Warszawa 2004

2.A. Limański, J. Drabik, Marketing międzynarodowy, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010.

3. Schroeder J; Badania marketingowe rynków zagranicznych;

Wyd. AE w Poznaniu; Poznań 2007.

4. J. Kall, R. Kłeczek, A. Sagan; Zarządzanie marką; Wyd. Wolters Kluwer; Warszawa 2006.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Rosińska-Bukowska
Prowadzący grup: Agnieszka Kłysik-Uryszek, Magdalena Rosińska-Bukowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Nakład pracy studenta: 5 pkt ECTS = 150 h

30 h wykład, 30 h ćwiczenia,

30 h przygotowanie do egzaminu/ przygotowanie projektu

30 h przygotowanie do kolokwium,

30 h bieżące prace domowe, nauka bieżąca do zajęć.


Metody dydaktyczne:

WYKŁAD – teoria, studia przypadków

CASE STUDY - umiejętności implementacji wiedzy w praktyce

– studia przypadków

Ćwiczenia audytoryjne - opracowania na przykładach, zbieranie danych, analiza, konwersacje, dyskusje, praca w grupach



Sposoby i kryteria oceniania:

Weryfikacja efektów uczenia się obejmuje trzy elementy:

1. Efekty uczenia się sprawdzone na ćwiczeniach (jako warunek egzaminu pisemnego).


2. Efekty uczenia się w zakresie kompetencji i wiedzy - projekt przygotowany do prezentacji, który jest kompetentną analizą studiów przypadków.

lub

2. Efekty szkolenia w zakresie wiedzy i umiejętności sprawdzanych w formie końcowego egzaminu pisemnego - na koniec semestru.


70% oceny końcowej z egzaminu / projektu + 30% ćwiczeń.


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Koncepcja marketingu międzynarodowego – przedmiot, podmiot, typy rynku i konkurencji.

2. Typologia nabywców na rynku międzynarodowym.

3. Kryteria i procedura segmentacji – rola uwarunkowań kulturowych.

4. Produkt w koncepcji marketingu – klasyfikacje, asortyment, hierarchia produktów.

5. Rola marki i opakowania na rynku globalnym – oznakowanie, marka, opakowanie.

6. Międzynarodowy cykl życia produktu – realizacja zasad marketingu w fazach cyklu życia.

7. Strategie innowacji – zarządzanie rozwojem produktu na rynku międzynarodowym.

8. Polityka cenowa na rynku międzynarodowym – funkcje cen, formuły cenowe.

9. Dystrybucja i logistyka – funkcje, rodzaje, klasyfikacja pośredników.

10. Modyfikacja form aktywizacji sprzedaży na rynku międzynarodowym – narzędzia i strategie promocji, kulturowe uwarunkowania reklamy.


Literatura:

Literatura podstawowa:

1. K. Fonfara, Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2014.

2. Wiktor J.W; Oczkowska R;  Żbikowska A; Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki;  PWE; Warszawa 2015.

3. W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym; Wolter Kluwer; Warszawa 2013

4.Ph. Kotler, J. A. Caslione, Chaos. Zarządzanie i marketing

w erze turbulencji, Wyd. MT Biznes, 2009.

Literatura uzupełniająca:

1. D. W. Baack, E. G. Harris, D. Baack, International Marketing , SAGE Publications, 2013.

2. Kotler Ph; Armstrong G; Saunders J; Wong V; Marketing. Podręcznik europejski; Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne; Warszawa 2004

3.A. Limański, J. Drabik, Marketing międzynarodowy, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010.

4. Schroeder J; Badania marketingowe rynków zagranicznych;

Wyd. AE w Poznaniu; Poznań 2007.

5. J. Kall, R. Kłeczek, A. Sagan; Zarządzanie marką; Wyd. Wolters Kluwer; Warszawa 2006.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Rosińska-Bukowska
Prowadzący grup: Agnieszka Kłysik-Uryszek, Magdalena Rosińska-Bukowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Nakład pracy studenta: 5 pkt ECTS = 150 h

30 h wykład, 30 h ćwiczenia,

30 h przygotowanie do egzaminu/ przygotowanie projektu

30 h przygotowanie do kolokwium,

30 h bieżące prace domowe, nauka bieżąca do zajęć.


Metody dydaktyczne:

WYKŁAD – teoria, studia przypadków

CASE STUDY - umiejętności implementacji wiedzy w praktyce

– studia przypadków

Ćwiczenia audytoryjne - opracowania na przykładach, zbieranie danych, analiza, konwersacje, dyskusje, praca w grupach


Sposoby i kryteria oceniania:

Weryfikacja efektów uczenia się obejmuje trzy elementy:

1. Efekty uczenia się sprawdzone na ćwiczeniach (jako warunek egzaminu pisemnego).


2. Efekty uczenia się w zakresie kompetencji i wiedzy - projekt przygotowany do prezentacji, który jest kompetentną analizą studiów przypadków.

lub

2. Efekty szkolenia w zakresie wiedzy i umiejętności sprawdzanych w formie końcowego egzaminu pisemnego - na koniec semestru.


70% oceny końcowej z egzaminu / projektu + 30% ćwiczeń.

Ocena ostateczna = 70% egzamin/projekt + 30% ćwiczenia.


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Koncepcja marketingu międzynarodowego – przedmiot, podmiot, typy rynku i konkurencji.

2. Typologia nabywców na rynku międzynarodowym.

3. Kryteria i procedura segmentacji – rola uwarunkowań kulturowych.

4. Produkt w koncepcji marketingu – klasyfikacje, asortyment, hierarchia produktów.

5. Rola marki i opakowania na rynku globalnym – oznakowanie, marka, opakowanie.

6. Międzynarodowy cykl życia produktu – realizacja zasad marketingu w fazach cyklu życia.

7. Strategie innowacji – zarządzanie rozwojem produktu na rynku międzynarodowym.

8. Polityka cenowa na rynku międzynarodowym – funkcje cen, formuły cenowe.

9. Dystrybucja i logistyka – funkcje, rodzaje, klasyfikacja pośredników.

10. Modyfikacja form aktywizacji sprzedaży na rynku międzynarodowym – narzędzia i strategie promocji, kulturowe uwarunkowania reklamy.


Literatura:

Literatura podstawowa:

1. K. Fonfara, Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2014.

2. Wiktor J.W; Oczkowska R; Żbikowska A; Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki; PWE; Warszawa 2015.

3. W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym; Wolter Kluwer; Warszawa 2013

4.Ph. Kotler, J. A. Caslione, Chaos. Zarządzanie i marketing

w erze turbulencji, Wyd. MT Biznes, 2009.

Literatura uzupełniająca:

1. D. W. Baack, E. G. Harris, D. Baack, International Marketing , SAGE Publications, 2013.

2. Kotler Ph; Armstrong G; Saunders J; Wong V; Marketing. Podręcznik europejski; Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne; Warszawa 2004

3.A. Limański, J. Drabik, Marketing międzynarodowy, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010.

4. Schroeder J; Badania marketingowe rynków zagranicznych;

Wyd. AE w Poznaniu; Poznań 2007.

5. J. Kall, R. Kłeczek, A. Sagan; Zarządzanie marką; Wyd. Wolters Kluwer; Warszawa 2006.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6