Creativity in Personnel Activities
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-PL161C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Creativity in Personnel Activities |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Kompetencje komunikacyjne, Brak wymagań wstępnych merytorycznych. |
Skrócony opis: |
Przedstawienie i zrozumienie istoty kreatywności oraz jej znaczenia dla HRM. Przekazanie wiedzy na temat sposobów tworzenia strategii kreatywnych. Zapoznanie się z kreatywnym myśleniem. Nauka kontrolowania procesu myślenia i używania narzędzi, pozwalających na tworzenie nowych pomysłów. Przybliżenie niekonwencjonalnych metod postrzegania i uczenia się. Po odbyciu kursu, studenci dzięki poznaniu funkcjonowania procesów kreatywnego myślenia będą wyposażeni w niezbędne umiejętności kontrolowania własnego postrzegania i uczenia się. |
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: zidentyfikować wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień z zakresu kreatywnego myślenia, 06PL-1A_W01, 06PL-1A _W02, 06PL-1A _W03, 06PL-1A _W04; wymieniać i scharakteryzować metody postrzegania i uczenia się, 06PKL-1A_W01, 06PL-1A _W02, 06PL-1A _W03, 06PL-1A _W04; tłumaczyć przebieg procesu myślenia, 06PL-1A _W04. rozpoznawać i rozróżniać narzędzia pozwalające na tworzenie nowych pomysłów 06PL-1A _W04, 06PL-1A _W06, 06PL-1A _W07; w zakresie Wiedzy realizuje przede wszystkim efekt kształcenia określony kodem kierunkowym w niewielkim stopniu: 06PL-1A_W01, 06PL-1A _W04, 06PL-1A_W06, 06PL-1A_W07, 06PL-1A_W2 2. Umiejętności: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: zinterpretować funkcjonowanie procesów kreatywnego myślenia, : 06PL-1A_U01, 06PL-1A_U02, 06PL-1A_U03. weryfikować metody i techniki podwyższające sprawność umysłu, : 06PL-1A_U01, 06PL-1A_U02, 06PL-1A_U03, 06PL-1A_U06. kontrolować własne postrzeganie i uczenie się, 06PL-1A_U04, 06PL-1A_U07, 06PL-1A_U06. rozpoznawać i korzystać z niekonwencjonalnego myślenia. 06PL-1A_U04, 06PL-1A_U07, 06PL-1A_U08. w zakresie Umiejętności realizuje przede wszystkim efekt kształcenia określony kodem kierunkowym w niewielkim stopniu: 06PL-1A_U01, 06PL-1A_U02, 06PL-1A_U04, 06PL-1A_U06. a w bardzo znacznym stopniu także 06PL-1A_U07, 06PL-1A_U08, 06PL-1A_U03. 3. Postawy/Kompetencje: W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: świadomość przebiegu procesów kreatywnego myślenia, 06PL-1A_K01, 06PL-1A_K02, 06PL-1A_K03,06PL-1A_K04. zdolność do częstszego uruchamiania prawej półkuli podczas występowania procesów myślowych, 06PL-1A_K01, 06PL-1A_K02, 06PL-1A_K05. zdolność do przeprowadzania prostych treningów pamięciowych, 06PL-1A_K01, 06PL-1A_K05, 06PL-1A_K07. techniki i ćwiczeń pobudzających kreatywne myślenie 06PL-1A_K05, 06PL-1A_K07. w zakresie Kompetencji przyczynia się w nieznacznym stopniu: 06PL-1A_K01, 06PL-1A_K02, 06PL-1A_K05. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT CK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin, 24 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Rogozińska-Pawełczyk | |
Prowadzący grup: | Anna Rogozińska-Pawełczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Brak informacji dodatkowych |
|
Metody dydaktyczne: | Podstawowymi metodami dydaktycznymi są: • Wykład konwersatoryjny • Metoda warsztatowa bazująca na metodach aktywizujących, problemowych, ćwiczebnych, realizacji zadań wytwórczych • Prezentacje, praca w grupach, burze mózgów, dyskusje moderowane, sterowane wyobrażenie. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie przedmiotu: student uzyskuje na podstawie obecności na zajęciach oraz udziału w ćwiczeniach praktycznych, podlegających ewaluacji formatywnej. |
|
Treści kształcenia: | 1.Rozgrzewka - czyli jak bardzo jesteś twórczy? 2.Co to jest kreatywność, czyli techniki twórczego rozwiązywania problemów 3.Bądź jak Einstein, czyli kreatywność w praktyce 4.Kreatywność dla nas samych, czyli co dalej? 5. Kreatywność w HRM 6. Postępowanie w twórczym rozwiązywaniu problemów 7. Bariery kreatywności 8. Techniki kreatywne: - diagram ryby, - sześć myślowych kapeluszy de Bono, - techniki heurystyczne (burza mózgów, metoda 635, 666), - analiza morfologiczna. |
|
Literatura: |
1/Obowiązkowa: • Lipka A., Król M., Winnicka-Wejs A., Kreatywność i rutyna w działalności personalnej Granice HR-owego kreacjonizmu, Difin, Warszawa 2011 • Leviton R., Jak zwiększyć moc mózgu. Metody, techniki i ćwiczenia podwyższające sprawność umysłu, Warszawa 2001 • Buzan T., Rusz głową, Łódź 2000 2/Uzupełniająca: • Szubrawski M., Pamięć. Trening interaktywny, Łódź 2004. • Brothers J., Eagan E.P.R., Pamięć doskonała w 10 dni. Skuteczny trening, Warszawa 2000 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.