UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Creativity in Personnel Activities

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-PL161C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Creativity in Personnel Activities
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Kompetencje komunikacyjne, Brak wymagań wstępnych merytorycznych.

Skrócony opis:

Przedstawienie i zrozumienie istoty kreatywności oraz jej znaczenia dla HRM. Przekazanie wiedzy na temat sposobów tworzenia strategii kreatywnych.

Zapoznanie się z kreatywnym myśleniem.

Nauka kontrolowania procesu myślenia i używania narzędzi, pozwalających na tworzenie nowych pomysłów.

Przybliżenie niekonwencjonalnych metod postrzegania i uczenia się.

Po odbyciu kursu, studenci dzięki poznaniu funkcjonowania procesów kreatywnego myślenia będą wyposażeni w niezbędne umiejętności kontrolowania własnego postrzegania i uczenia się.

Efekty uczenia się:

1. Wiedza:

W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: zidentyfikować wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień z zakresu kreatywnego myślenia, 06PL-1A_W01, 06PL-1A _W02, 06PL-1A _W03, 06PL-1A _W04;

wymieniać i scharakteryzować metody postrzegania i uczenia się, 06PKL-1A_W01, 06PL-1A _W02, 06PL-1A _W03, 06PL-1A _W04;

tłumaczyć przebieg procesu myślenia, 06PL-1A _W04.

rozpoznawać i rozróżniać narzędzia pozwalające na tworzenie nowych pomysłów 06PL-1A _W04, 06PL-1A _W06, 06PL-1A _W07;

w zakresie Wiedzy realizuje przede wszystkim efekt kształcenia określony kodem kierunkowym w niewielkim stopniu: 06PL-1A_W01, 06PL-1A _W04, 06PL-1A_W06, 06PL-1A_W07, 06PL-1A_W2

2. Umiejętności:

W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: zinterpretować funkcjonowanie procesów kreatywnego myślenia, : 06PL-1A_U01, 06PL-1A_U02, 06PL-1A_U03.

weryfikować metody i techniki podwyższające sprawność umysłu, : 06PL-1A_U01, 06PL-1A_U02, 06PL-1A_U03, 06PL-1A_U06.

kontrolować własne postrzeganie i uczenie się, 06PL-1A_U04, 06PL-1A_U07, 06PL-1A_U06.

rozpoznawać i korzystać z niekonwencjonalnego myślenia. 06PL-1A_U04, 06PL-1A_U07, 06PL-1A_U08.

w zakresie Umiejętności realizuje przede wszystkim efekt kształcenia określony kodem kierunkowym w niewielkim stopniu: 06PL-1A_U01, 06PL-1A_U02, 06PL-1A_U04, 06PL-1A_U06.

a w bardzo znacznym stopniu także 06PL-1A_U07, 06PL-1A_U08, 06PL-1A_U03.

3. Postawy/Kompetencje:

W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: świadomość przebiegu procesów kreatywnego myślenia, 06PL-1A_K01, 06PL-1A_K02, 06PL-1A_K03,06PL-1A_K04.

zdolność do częstszego uruchamiania prawej półkuli podczas występowania procesów myślowych, 06PL-1A_K01, 06PL-1A_K02, 06PL-1A_K05.

zdolność do przeprowadzania prostych treningów pamięciowych, 06PL-1A_K01, 06PL-1A_K05, 06PL-1A_K07.

techniki i ćwiczeń pobudzających kreatywne myślenie 06PL-1A_K05, 06PL-1A_K07.

w zakresie Kompetencji przyczynia się w nieznacznym stopniu: 06PL-1A_K01, 06PL-1A_K02, 06PL-1A_K05.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin, 24 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Rogozińska-Pawełczyk
Prowadzący grup: Anna Rogozińska-Pawełczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Brak informacji dodatkowych

Metody dydaktyczne:

Podstawowymi metodami dydaktycznymi są:

• Wykład konwersatoryjny

• Metoda warsztatowa bazująca na metodach aktywizujących, problemowych, ćwiczebnych, realizacji zadań wytwórczych

• Prezentacje, praca w grupach, burze mózgów, dyskusje moderowane, sterowane wyobrażenie.


Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie przedmiotu: student uzyskuje na podstawie obecności na zajęciach oraz udziału w ćwiczeniach praktycznych, podlegających ewaluacji formatywnej.

Treści kształcenia:

1.Rozgrzewka - czyli jak bardzo jesteś twórczy?

2.Co to jest kreatywność, czyli techniki twórczego rozwiązywania problemów

3.Bądź jak Einstein, czyli kreatywność w praktyce

4.Kreatywność dla nas samych, czyli co dalej?

5. Kreatywność w HRM

6. Postępowanie w twórczym rozwiązywaniu problemów

7. Bariery kreatywności

8. Techniki kreatywne: - diagram ryby, - sześć myślowych kapeluszy de Bono, - techniki heurystyczne (burza mózgów, metoda 635, 666), - analiza morfologiczna.



Literatura:

1/Obowiązkowa:

• Lipka A., Król M., Winnicka-Wejs A., Kreatywność i rutyna w działalności personalnej Granice HR-owego kreacjonizmu, Difin, Warszawa 2011

• Leviton R., Jak zwiększyć moc mózgu. Metody, techniki i ćwiczenia podwyższające sprawność umysłu, Warszawa 2001

• Buzan T., Rusz głową, Łódź 2000

2/Uzupełniająca:

• Szubrawski M., Pamięć. Trening interaktywny, Łódź 2004.

• Brothers J., Eagan E.P.R., Pamięć doskonała w 10 dni. Skuteczny trening, Warszawa 2000

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4