UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-PRZZ5B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

znajomość podstawowej literatury z zakresu gospodarki przestrzennej, umiejętność doboru i analizy literatury i aktów normatywnych, formułowania myśli i poglądów, pozyskania danych i informacji oraz umiejętność analizy danych oraz wnioskowania na poziomie podstawowym.

Skrócony opis:

Głównym celem seminarium jest zapoznanie studentów z zasadami pisania pracy licencjackiej, umożliwiające samodzielne przygotowanie pracy o wysokim poziomie merytorycznym i warsztatowym. Służy pogłębianiu wiedzy oraz umiejętności prowadzenia badań naukowych.

Celem seminarium jest:

- przygotowanie studenta do napisania pracy licencjackiej, uściślenie zainteresowań naukowych studenta, określenie obszaru badawczego pracy licencjackiej, a następnie wypracowanie koncepcji pracy; poznanie a następnie doskonalenie techniki pisania pracy,

- dyskusja nad poruszanymi w pracach problemami badawczymi oraz prezentacja pracy własnej studenta, na poszczególnych etapach przygotowań pracy licencjackiej.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student:

PEK1. definiuje i opisuje kluczowe zagadnienia z wybranej tematyki pracy licencjackiej (06GP-A1_W02, 06GP-A1_W03, 06GP-A1_W05),

PEK2. rozumie podstawowe procesy rozwoju i gospodarowania w przestrzeni oraz wyjaśnia i interpretuje podstawowe zjawiska i procesy dotyczące tematyki pracy (06GP-A1_W04, 06GP-A1_W05 ),

PEK3. ma teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat metod analiz zjawisk w układach przestrzennych, wskazuje i wybiera metody badawcze adekwatne z punktu widzenia obranego celu pracy (06GP-A1_W06)

Umiejętności

Student:

PEK4. potrafi sformułować problem badawczy i cel pracy licencjackiej (06GP-A1_U01, 06GP-A1_U02, 06GP-A1_U04 );

PEK5. dobiera adekwatną literaturę również w języku obcym oraz przeprowadza krytyczną analizę literatury i aktów normatywnych (06GP-A1_U01, 06GP-A1_U05, 06GPA1__U07)

PEK6. przeprowadza analizy empiryczne służące rozwiązaniu określonego problemu badawczego (06GP-A1_U02, 06GP-A1_U03, 06GP-A1_U04)

PEK7. posiada umiejętności analitycznego i krytycznego spojrzenia na podejmowane w pracy zagadnienia (06GP-A1_U01, 06GP-A1_U04) oraz przygotowania pracy pisemnej i wystąpień z prowadzonych badań własnych (06GP-A1_U06, 06GP-A1_U07)

PEK8. korzysta z dostępnych baz danych oraz różnorodnych źródeł informacji (06GP-A1_U01, 06GP-A1_U03, 06GP-A1_U05)

Kompetencje społeczne

Student:

PEK9. prezentuje aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania, potrafi dyskutować (06GP-A1_K01, 06GP-A1_K02)

PEK10. potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania oraz przejawia dbałość o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy licencjackiej (06GP-A1_K06)

PEK11. jest świadomym aktorem rozwoju społeczności lokalnych i społeczeństwa obywatelskiego oraz rozumie potrzebę rozwoju jednostek terytorialnych zgodnego z zasadami ładu przestrzennego i zrównoważonego rozwoju (06GP-A1_K04, 06GP-A1_K07).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Zbigniew Przygodzki
Prowadzący grup: Zbigniew Przygodzki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

zajęcia 30 godz., praca bieżąca 30 godz., przygotowanie do zaliczenia 30 godz.

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny i konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna, "mapowanie pojęć", prezentacja, praca indywidulana pod nadzorem, desk research, prezentacje własne studentów tematów badawczych

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów), przygotowanie konspektu pracy dyplomowej i wybranych jej fragmentów (rozdziałów). Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest przygotowanie części teoretycznej pracy oraz propozycji narzędzi badawczych (ankiety, wywiadu kwestionariuszowego, danych statystycznych). Weryfikowane następujące efekty kształcenia: PEK1, PEK2, PEK3, PEK4, PEK5, PEK6, PEK7, PEK8, PEK9, PEK10, PEK11.

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Współczesne wyzwania w zakresie nowoczesnych technik i metod zarządzania miastami i regionami – identyfikacja obszarów badawczych.

2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych.

3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej.

4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze.

5. Budowa/konstrukcja pracy - szczegółowe omówienie.

6. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty itp.).

7. Wybór tematu oraz opracowanie planu pracy licencjackiej.

8. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych.

9. Indywidualna praca ze studentem.

10. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy.

11. Przegląd różnych narzędzi badawczych, możliwości ich wykorzystania oraz ich zalet i wad.

12. Techniki opracowania wyników badań.


Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008

2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004

Literatura uzupełniająca:

1. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013

2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001

3. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999

4. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls" 1997

5. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdansk 2004

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6