UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Children and Youth Work

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-PS610C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Children and Youth Work
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 LUB 6.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Brak

Skrócony opis:

The aim of the course is to familiarize students with the assumptions and forms of activities undertaken in relation to children and youth, including young adults, threatened by marginalization and social exclusion.During the course we will discuss, among others, the problems faced by children and youth in the modern world, both on a global scale and in relation to European countries and Poland, as well as activities carried out in widely understood social work and other helping professions. The subject, which consists of two parts (child care and youth work) is set in the framework of a right- based approach.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Golczyńska-Grondas
Prowadzący grup: Agnieszka Golczyńska-Grondas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Mini-lectures, group discussions on readings, as well as docummentaries, meeting the experts

Sposoby i kryteria oceniania:

1/ Short test and 2/ PP presentation or essay

Szczegółowe treści kształcenia:

I. INTRODUCTION

1. Convention on the Rights of the Child

2. Investing in children approach

3. Children and youth at risk of social exclusion and marginalization – global, European and national scale

4. Migrant and refugee children

II. BASIC PROBLEMS OF CHILDREN AND ADOLESCENTS

5. Adverse childhood experiences. Risk and protective factors. The concept of resilience

6. Working with children in their families – the model solutions in the area of social work – the perspective of Polish practitionairs Materiały Towarzystwa Psychoprofilaktycznego

7. Meeting the expert – help line 116 111

8. Children in alternative care and deinstitutionalization

II. YOUTH WORK

9. The concept of youth work

10. Participation of children and youth

11. Transitions to adulthood




Literatura:

https://www.cdc.gov/violenceprevention/aces/index.html

Council of Europe website, https://www.coe.int/en/web/youth/youth-work

Bryant, Jill K. Kristen L. B. Moran, Adverse childhood experiences (ACEs): implications for counselors

COMMISSION RECOMMENDATION of 20 February 2013 Investing in children: breaking the cycle of disadvantage (2013/112/EU)

New opportunities for investing in children 2019. Eurochild report on the European Semester.

Convention on the Rights of the Child, https://www.ohchr.org/en/professionalinterest/pages/crc.aspx

Fass, Paula S. (2011), A Historical Context for the United Nations Convention on the Rights of the Child, The Annals of the American Academy of Political and Social Science, January 2011, pp. 17-29.

Hanjo Schild, Nuala Connolly, Francine Labadie, Jan Vanhee, Howard Williamson (eds.) 2017 Thinking seriously about youth work And how to prepare people to do it, Council of Europe Publishing https://pjp-eu.coe.int/en/web/youth-partnership/thinking-seriously-about-youth-work

Kyuho Lee, Yuk C. Pang, Jo Ann L. Lee & Janet N. Melby (2017) A Study of Adverse Childhood Experiences, Coping Strategies, Work Stress, and Self-Care in the Child Welfare Profession, Human Service Organizations: Management, Leadership & Governance, 41:4

New opportunities for investing in children 2019. Eurochild report on the European Semester.

Petelewicz, Marta (2015) The relationship between children’s quality of life and the socio-economic status of the family. The case of Łódź, Poland: Przegląd Socjologiczny LXIV/1 2015, pp. 43-59.

TOWARDS CHILDREN’S WELL-BEING IN EUROPE EXPLAINER ON CHILD POVERTY IN THE EU

Warzywoda-Kruszyńska, Wielisława (2015) “Investing in Children”: a dominant discourse on childhood and children in 21st century, Przegląd Socjologiczny LXIV/1 2015, pp. 9-26; http://journals.ltn.lodz.pl/index.php/Przeglad-Socjologiczny/issue/view/31

Additional literature:

Krawczak-Chmielecka, Agnieszka (2017), O rozwoju praw dziecka w Polsce i na świecie, Dziecko Krzywdzone.Teoria, badania, praktyka, vol 16 nr 2, pp. 11-23.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6