UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy socjoterapii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-PSPH5Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy socjoterapii
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z założeniami, zasadami i procedurami postępowania socjoterapeutycznego w pracy z dziećmi i adolescentami oraz wyposażenie w umiejętności przygotowywania diagnozy socjoterapeutycznej oraz wiedzę i podstawowe umiejętności związane z prowadzeniem grupowych zajęć socjoterapeutycznych.

Efekty uczenia się:

1. Wiedza: student posiada wiedzę na temat istoty podejścia socjoterapeutycznego w pracy z dziećmi i młodzieżą, zna założenia leżące u podstaw socjoterapii i podstawowe pojęcia związane z tą orientacją. Jest świadomy znaczenia grupy w postępowaniu socjoterapeutycznym.

2. Umiejętności: Student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu socjoterapii do przeprowadzenia diagnozy socjoterapeutycznej i zaprojektowania postępowania socjoterapeutycznego, potrafi przygotować scenariusz zajęć socjoterapeutycznych i symulację grupowych zajęć socjoterapeutycznych

3. Postawy/Kompetencje: Student potrafi pracować w grupie zadaniowej przyjmując także rolę lidera grupy. Potrafi nawiązać z dzieckiem/nastolatkiem relację opartą na szacunku oraz zasadach podmiotowości i partnerstwa.

W01, W02, W04, W07, W08, W09, U02, U05, U06, U09, U10, U11, K01, K02, K03, K04, K05, K06, K07

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Golczyńska-Grondas
Prowadzący grup: Agnieszka Golczyńska-Grondas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Warsztat umiejętności wychowawczych

2. Socjoterapia jako metoda pracy z dziećmi i młodzieżą. Istota i zasady postępowania socjoterapeutycznego

3. Diagnoza indywidualna w socjoterapii

4. Projektowanie grupowych zajęć socjoterapeutycznych

5. Symulacja zajęć grupowych

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6