Psychologia społeczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-PSPS2B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia społeczna |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: |
PRACA SOCJALNA I ST. SEM. 2 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | PC |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką, podstawowymi teoriami i wynikami badań w dziedzinie psychologii społecznej. Wiedza dotycząca podstawowych pojęć, jakimi operuje ta dyscyplina ma rozwijać u studentów umiejętności analizy mechanizmów wpływu obecności innych ludzi na zachowanie się jednostki. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student zna i rozumie: właściwe dla psychologii społecznej podstawowe pojęcia i koncepcje teoretyczne: (06PC-1A_W07), (06PC-1A_W08); podstawowe informacje (wiedzę) o człowieku i jego zachowaniach w relacjach interpersonalnych: (06PC-1A_W07), (06PC-1A_W08); czynniki określające tożsamość jednostki: (06PC-1A_W08); mechanizmy dynamiki grupy społecznej, obustronnych zależności między grupą a jednostką, znaczenia grupy w budowaniu społecznej tożsamości człowieka: (06PC-1A_W07); różne typy sytuacji konfliktowych i sposoby radzenia sobie z wynikającymi z tych sytuacji dylematami: (06PC-1A_W06), (06PC-1A_W07), (06PC-1A_W08). Umiejętności Student potrafi: stosować pojęcia charakterystyczne dla psychologii społecznej: (06PC-1A_U02); dokonać naukowej charakterystyki i analizy społecznych zagadnień z zakresu psychologii społecznej: (06PC-1A_U01 ), (06PC-1A_U02); interpretować uwarunkowania zachowań własnych w relacjach interpersonalnych (06PC-1A_U01); formułować proste samodzielne sądy na temat przyczyn wybranych procesów i zjawisk społecznych: (06PC-1A_U06), (06PC-1A_U08); formułować sądy na temat motywów ludzkiego działania oraz przewidywać społeczne konsekwencje tego działania, analizować na podstawowym poziomie interakcje zachodzące w grupach (06PC-1A_U06), (06PC-1A_U08). Kompetencje społeczne Student jest gotów do: naukowej charakterystyki i analizy społecznych uwarunkowań zachowań jednostkowych w relacji do grupy społecznej: (06PC-1A_K01); (06PC-1A_K02) interpretcji i wyjaśnienia uwarunkowań zachowań konformistycznych: (06PC-1A_K01) działania, współpracy i kierowania zaespołem ludzi lub grupą społeczną: (06PC-1A_K01); (06PC-1A_K02); (06PC-1A_K03). ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego: (06PC-1A_K06). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Ober-Domagalska | |
Prowadzący grup: | Barbara Ober-Domagalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Ober-Domagalska | |
Prowadzący grup: | Barbara Ober-Domagalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | PODCZAS ZAJĘĆ NIE KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH! |
|
Metody dydaktyczne: | wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, studium przypadku, |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Informacje dla PKA: Efekty kształcenia w zakresie wiedzy: Student zdobywa wiedzę w zakresie podstawowych mechanizmów psychologicznych, w których grupa wpływa na życie społeczne jednostki. Dowiaduje się czym jest sama psychologia społeczna, w jaki sposób myślimy o świecie społecznym; jak dochodzimy do rozumienia siebie i innych; jak poznajemy siebie w oparciu o zachowanie innych; jak zmieniają się nasze postawy i zachowania; na czym polega wpływ grupy ja jednostkę, w tym jak stajemy się konformistami; co powoduje, że jesteśmy atrakcyjni dla innych oraz dlaczego pomagamy i jesteśmy agresywni w stosunku do innych ludzi. W końcu student zdobywa wiedze na temat spójności postawy dyskryminacji, wraz z jej komponentem emocjonalnym - uprzedzeniami i poznawczym - stereotypami. 06PC-1A_W03, 06PC-1A_W06, 06PC-1A_W07, 06PC-1A_W08, 06PC-1A_W09, 06PC-1A_W11, 06PC-1A_W14. Efekty kształcenia w zakresie umiejętności: student potrafi dokonać naukowej charakterystyki i analizy sytuacji społecznych, z którymi spotyka się w rzeczywistości. Student potrafi w krytyczny sposób odnieść się do prezentowanej wiedzy i transponować ja na rzeczywistość społeczną. Student rozumie motywy własnego zachowania oraz zachowania innych ludzi. To pozwala mu aktywnie wpływać na własne postawy, ale również potrafi w kulturalny sposób prowadzić dyskusje, które mają szanse zmienić wadliwe postawy innych osób (np. w zakresie uprzedzeń). 06PC-1A_U01, 06PC-1A_U02, 06PC-1A_U04, 06PC-1A_U05, 06PC-1A_U06, 06PC-1A_U08, Efekty kształcenia w zakresie postaw: Student pod wpływem zajęć zmienia wadliwe postawy, potrafi pracować w grupie, podejmuje inicjatywę angażując się w działania społeczne. 06PC-1A_K01, 06PC-1A_K03, 06PC-1A_K04, 06PC-1A_K05 Informacje dla studentów: Do wyboru przez studentów: 1. Egzamin pisemny - 5 pytań, każde punktowane max za 2 pkt. 9 i < pkt. - ocena bdb (5) 8 pkt. - ocena db + (4,5) 7 pkt. - ocena db (4) 6 pkt. - ocena dost + (3,5) 5 pkt. - ocena dost (3) <5 pkt - ocena ndst (2) 2. Egzamin testowy (Pierwszy termin): 0-50% - ocena niedostateczna (2) 51% - 60% – ocena dostateczna (3) 61-70% - dostateczna plus (3,5) 71%-80% - ocena dobra (4) 81-90% - ocena dobry plus (4,5) 91% - 100 % - ocena bardzo dobra (5) 3. Egzamin testowy (POPRAWA): 0-60% - ocena niedostateczna (2) 61% - 68% – ocena dostateczna (3) 69-76% - dostateczna plus (3,5) 77%-83% - ocena dobra (4) 84%-91% - ocena dobry plus (4,5) 92% - 100 % - ocena bardzo dobra (5) 4. Każdy student może podnieść sobie ocenę z egzaminu czytając lektury dodatkowe. Raz w miesiącu podaję tytuł takiej lektury. Student ma 3 tygodnie na jej przeczytanie. Na konsultacjach może przyjść i porozmawiać o książce. Za przeczytanie każdej książki podnoszę ocenę z egzaminu o 0,5. Warunek - ocena dostateczna z egzaminu. Skutek - przeczytanie 4 lektur przy ocenie dost z egzaminu gwarantuje ocenę bardzo dobrą. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Psychologia społeczna – jak to ugryźć? 2. Poznanie społeczne – w jaki sposób myślimy o świecie społecznym? 3. Postrzeganie społeczne – jak dochodzimy do rozumienia innych ludzi? 4. Rozumienie siebie – w jaki sposób poznajemy siebie? 5. Potrzeba oceny naszych zachowań – koszty i profity 6. Postawy i ich zmiana 7. Konformizm 8. Procesy grupowe –wpływ grupy na jednostkę 9. Atrakcyjność interpersonalna 10. Zachowania prospołeczne – dlaczego ludzie pomagają innym? 11. Agresja – dlaczego krzywdzimy innych ludzi? 12.Uprzedzenia – przyczyny, konsekwencje i sposoby przeciwdziałania |
|
Literatura: |
Literatura sugerowana: Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M., Serce i umysł. (1997). Psychologia społeczna, Zysk i Sk-a, Warszawa Crisp Richard J., Turner Rhiannon N., Psychologia społeczna (2015). PWN, Warszawa Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M., (2013). Social Psychology, Eight Edition, Pearson Education, Harlow Hogg, M.A., Vaughan, G.M., (2010). Essentials of Social Psychology, Pearson Education, Harlow |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Ober-Domagalska | |
Prowadzący grup: | Barbara Ober-Domagalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | PODCZAS ZAJĘĆ NIE KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH! |
|
Metody dydaktyczne: | wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, studium przypadku, |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Informacje dla PKA: Efekty kształcenia w zakresie wiedzy: Student zdobywa wiedzę w zakresie podstawowych mechanizmów psychologicznych, w których grupa wpływa na życie społeczne jednostki. Dowiaduje się czym jest sama psychologia społeczna, w jaki sposób myślimy o świecie społecznym; jak dochodzimy do rozumienia siebie i innych; jak poznajemy siebie w oparciu o zachowanie innych; jak zmieniają się nasze postawy i zachowania; na czym polega wpływ grupy ja jednostkę, w tym jak stajemy się konformistami; co powoduje, że jesteśmy atrakcyjni dla innych oraz dlaczego pomagamy i jesteśmy agresywni w stosunku do innych ludzi. W końcu student zdobywa wiedze na temat spójności postawy dyskryminacji, wraz z jej komponentem emocjonalnym - uprzedzeniami i poznawczym - stereotypami. 06PC-1A_W03, 06PC-1A_W06, 06PC-1A_W07, 06PC-1A_W08, 06PC-1A_W09, 06PC-1A_W11, 06PC-1A_W14. Efekty kształcenia w zakresie umiejętności: student potrafi dokonać naukowej charakterystyki i analizy sytuacji społecznych, z którymi spotyka się w rzeczywistości. Student potrafi w krytyczny sposób odnieść się do prezentowanej wiedzy i transponować ja na rzeczywistość społeczną. Student rozumie motywy własnego zachowania oraz zachowania innych ludzi. To pozwala mu aktywnie wpływać na własne postawy, ale również potrafi w kulturalny sposób prowadzić dyskusje, które mają szanse zmienić wadliwe postawy innych osób (np. w zakresie uprzedzeń). 06PC-1A_U01, 06PC-1A_U02, 06PC-1A_U04, 06PC-1A_U05, 06PC-1A_U06, 06PC-1A_U08, Efekty kształcenia w zakresie postaw: Student pod wpływem zajęć zmienia wadliwe postawy, potrafi pracować w grupie, podejmuje inicjatywę angażując się w działania społeczne. 06PC-1A_K01, 06PC-1A_K03, 06PC-1A_K04, 06PC-1A_K05 Informacje dla studentów: Do wyboru przez studentów: 1. Egzamin pisemny - 5 pytań, każde punktowane max za 2 pkt. 9 i < pkt. - ocena bdb (5) 8 pkt. - ocena db + (4,5) 7 pkt. - ocena db (4) 6 pkt. - ocena dost + (3,5) 5 pkt. - ocena dost (3) <5 pkt - ocena ndst (2) 2. Egzamin testowy (Pierwszy termin): 0-50% - ocena niedostateczna (2) 51% - 60% – ocena dostateczna (3) 61-70% - dostateczna plus (3,5) 71%-80% - ocena dobra (4) 81-90% - ocena dobry plus (4,5) 91% - 100 % - ocena bardzo dobra (5) 3. Egzamin testowy (POPRAWA): 0-60% - ocena niedostateczna (2) 61% - 68% – ocena dostateczna (3) 69-76% - dostateczna plus (3,5) 77%-83% - ocena dobra (4) 84%-91% - ocena dobry plus (4,5) 92% - 100 % - ocena bardzo dobra (5) 4. Każdy student może podnieść sobie ocenę z egzaminu czytając lektury dodatkowe. Raz w miesiącu podaję tytuł takiej lektury. Student ma 3 tygodnie na jej przeczytanie. Na konsultacjach może przyjść i porozmawiać o książce. Za przeczytanie każdej książki podnoszę ocenę z egzaminu o 0,5. Warunek - ocena dostateczna z egzaminu. Skutek - przeczytanie 4 lektur przy ocenie dost z egzaminu gwarantuje ocenę bardzo dobrą. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Psychologia społeczna – jak to ugryźć? 2. Poznanie społeczne – w jaki sposób myślimy o świecie społecznym? 3. Postrzeganie społeczne – jak dochodzimy do rozumienia innych ludzi? 4. Rozumienie siebie – w jaki sposób poznajemy siebie? 5. Potrzeba oceny naszych zachowań – koszty i profity 6. Postawy i ich zmiana 7. Konformizm 8. Procesy grupowe –wpływ grupy na jednostkę 9. Atrakcyjność interpersonalna 10. Zachowania prospołeczne – dlaczego ludzie pomagają innym? 11. Agresja – dlaczego krzywdzimy innych ludzi? 12.Uprzedzenia – przyczyny, konsekwencje i sposoby przeciwdziałania |
|
Literatura: |
Literatura sugerowana: Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M., Serce i umysł. (1997). Psychologia społeczna, Zysk i Sk-a, Warszawa Crisp Richard J., Turner Rhiannon N., Psychologia społeczna (2015). PWN, Warszawa Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M., (2013). Social Psychology, Eight Edition, Pearson Education, Harlow Hogg, M.A., Vaughan, G.M., (2010). Essentials of Social Psychology, Pearson Education, Harlow |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kacperczyk | |
Prowadzący grup: | Anna Kacperczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Brzeziński | |
Prowadzący grup: | Kamil Brzeziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Brak. |
|
Metody dydaktyczne: | Metody podające: Wykład problemowy lub konwersatoryjny Opowiadanie, opis Metody poszukujące: Problemowe – klasyczna metoda problemowa; gieła pomysłów (burza mózgów) Dyskusji – okrągłego stołu |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Całościowa ocena za zajęcia obejmuje: obecności na zajęciach: (06PC-1A_U01), (06PC-1A_U02), (06PC-1A_U06), (06PC-1A_U08), (06PC-1A_K01), (06PC-1A_K02); (06PC-1A_K03), (06PC-1A_K06). aktywność studenta podczas zajęć (udział w dyskusji): (06PC-1A_U01), (06PC-1A_U02), (06PC-1A_U06), (06PC-1A_U08), (06PC-1A_K01), (06PC-1A_K02); (06PC-1A_K03), (06PC-1A_K06). egzamin w postaci testu pisemnego: (06PC-1A_W06), (06PC-1A_W07), (06PC-1A_W08). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Psychologia społeczna jako nauka – wprowadzenie 2. Poznanie społeczne – wiedza jednostki o świecie społecznym – schematy poznawcze 3. Postrzeganie społeczne 4. Rozumienie siebie 5. Atrybucje - wyjaśnianie przyczyn zdarzeń 6. Postawy i ich zmiana 7. Konformizm 8. Wpływ społeczny, manipulacja, perswazja 9. Procesy grupowe –wpływ grupy na jednostkę 10. Hiperuległość i jej społeczne konsekwencje 11. Autoprezentacja i atrakcyjność interpersonalna 12. Altruizm i zachowania prospołeczne 13. Uprzedzenia i dyskryminacja w życiu społecznym 14. Agresja w życiu społecznym 15. Emocje w życiu publicznym |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Aronson E., 2002, Człowiek istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Aronson E., Wilson T. D., Akert R.M., 1997, Psychologia społeczna. Serce i umysł, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań. Bohner, G., Wanke, M., 2004, Postawy i zmiana postaw, GWP, Gdańsk. Cialdini R., 1995, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk. Forstering, F., 2005, Atrybucje. Podstawowe teorie, badania i zastosowanie, GWP, Gdańsk. Hogg M.A., Vaughan G.M., 2010, Essentials of Social Psychology, Pearson Education, Harlow Strelau J. (red.), 2000, Psychologia. Podręcznik akademicki. T.3: Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej, GWP, Gdańsk 2000. Wojciszke B., 2011, Psychologia społeczna, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa. Literatura uzupełniająca: Hock R.R., 2003, 40 prac badawczych, które zmieniły oblicze psychologii. Fascynująca podróż w krainę nauki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. Krzemiński I, 1999, Co się dzieje między ludźmi, Wyd. Jacek Santorski, Warszawa. Zimbardo P., Ruch F., 1994, Psychologia i życie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Ober-Domagalska | |
Prowadzący grup: | Barbara Ober-Domagalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | PODCZAS ZAJĘĆ NIE KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH! |
|
Metody dydaktyczne: | wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, studium przypadku, |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Informacje dla PKA: Efekty kształcenia w zakresie wiedzy: Student zdobywa wiedzę w zakresie podstawowych mechanizmów psychologicznych, w których grupa wpływa na życie społeczne jednostki. Dowiaduje się czym jest sama psychologia społeczna, w jaki sposób myślimy o świecie społecznym; jak dochodzimy do rozumienia siebie i innych; jak poznajemy siebie w oparciu o zachowanie innych; jak zmieniają się nasze postawy i zachowania; na czym polega wpływ grupy ja jednostkę, w tym jak stajemy się konformistami; co powoduje, że jesteśmy atrakcyjni dla innych oraz dlaczego pomagamy i jesteśmy agresywni w stosunku do innych ludzi. W końcu student zdobywa wiedze na temat spójności postawy dyskryminacji, wraz z jej komponentem emocjonalnym - uprzedzeniami i poznawczym - stereotypami. 06PC-1A_W03, 06PC-1A_W06, 06PC-1A_W07, 06PC-1A_W08, 06PC-1A_W09, 06PC-1A_W11, 06PC-1A_W14. Efekty kształcenia w zakresie umiejętności: student potrafi dokonać naukowej charakterystyki i analizy sytuacji społecznych, z którymi spotyka się w rzeczywistości. Student potrafi w krytyczny sposób odnieść się do prezentowanej wiedzy i transponować ja na rzeczywistość społeczną. Student rozumie motywy własnego zachowania oraz zachowania innych ludzi. To pozwala mu aktywnie wpływać na własne postawy, ale również potrafi w kulturalny sposób prowadzić dyskusje, które mają szanse zmienić wadliwe postawy innych osób (np. w zakresie uprzedzeń). 06PC-1A_U01, 06PC-1A_U02, 06PC-1A_U04, 06PC-1A_U05, 06PC-1A_U06, 06PC-1A_U08, Efekty kształcenia w zakresie postaw: Student pod wpływem zajęć zmienia wadliwe postawy, potrafi pracować w grupie, podejmuje inicjatywę angażując się w działania społeczne. 06PC-1A_K01, 06PC-1A_K03, 06PC-1A_K04, 06PC-1A_K05 Informacje dla studentów: Do wyboru przez studentów: 1. Egzamin pisemny - 5 pytań, każde punktowane max za 2 pkt. 9 i < pkt. - ocena bdb (5) 8 pkt. - ocena db + (4,5) 7 pkt. - ocena db (4) 6 pkt. - ocena dost + (3,5) 5 pkt. - ocena dost (3) <5 pkt - ocena ndst (2) 2. Egzamin testowy (Pierwszy termin): 0-50% - ocena niedostateczna (2) 51% - 60% – ocena dostateczna (3) 61-70% - dostateczna plus (3,5) 71%-80% - ocena dobra (4) 81-90% - ocena dobry plus (4,5) 91% - 100 % - ocena bardzo dobra (5) 3. Egzamin testowy (POPRAWA): 0-60% - ocena niedostateczna (2) 61% - 68% – ocena dostateczna (3) 69-76% - dostateczna plus (3,5) 77%-83% - ocena dobra (4) 84%-91% - ocena dobry plus (4,5) 92% - 100 % - ocena bardzo dobra (5) 4. Każdy student może podnieść sobie ocenę z egzaminu czytając lektury dodatkowe. Raz w miesiącu podaję tytuł takiej lektury. Student ma 3 tygodnie na jej przeczytanie. Na konsultacjach może przyjść i porozmawiać o książce. Za przeczytanie każdej książki podnoszę ocenę z egzaminu o 0,5. Warunek - ocena dostateczna z egzaminu. Skutek - przeczytanie 4 lektur przy ocenie dost z egzaminu gwarantuje ocenę bardzo dobrą. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Psychologia społeczna – jak to ugryźć? 2. Poznanie społeczne – w jaki sposób myślimy o świecie społecznym? 3. Postrzeganie społeczne – jak dochodzimy do rozumienia innych ludzi? 4. Rozumienie siebie – w jaki sposób poznajemy siebie? 5. Potrzeba oceny naszych zachowań – koszty i profity 6. Postawy i ich zmiana 7. Konformizm 8. Procesy grupowe –wpływ grupy na jednostkę 9. Atrakcyjność interpersonalna 10. Zachowania prospołeczne – dlaczego ludzie pomagają innym? 11. Agresja – dlaczego krzywdzimy innych ludzi? 12.Uprzedzenia – przyczyny, konsekwencje i sposoby przeciwdziałania |
|
Literatura: |
Literatura sugerowana: Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M., Serce i umysł. (1997). Psychologia społeczna, Zysk i Sk-a, Warszawa Crisp Richard J., Turner Rhiannon N., Psychologia społeczna (2015). PWN, Warszawa Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M., (2013). Social Psychology, Eight Edition, Pearson Education, Harlow Hogg, M.A., Vaughan, G.M., (2010). Essentials of Social Psychology, Pearson Education, Harlow |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Ober-Domagalska | |
Prowadzący grup: | Barbara Ober-Domagalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | PODCZAS ZAJĘĆ NIE KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH! |
|
Metody dydaktyczne: | wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, studium przypadku, |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Do wyboru przez studentów: 1. Egzamin pisemny - 5 pytań, każde punktowane max za 2 pkt. 9 i < pkt. - ocena bdb (5) 8 pkt. - ocena db + (4,5) 7 pkt. - ocena db (4) 6 pkt. - ocena dost + (3,5) 5 pkt. - ocena dost (3) <5 pkt - ocena ndst (2) 2. Egzamin testowy (Pierwszy termin): 0-50% - ocena niedostateczna (2) 51% - 60% – ocena dostateczna (3) 61-70% - dostateczna plus (3,5) 71%-80% - ocena dobra (4) 81-90% - ocena dobry plus (4,5) 91% - 100 % - ocena bardzo dobra (5) 3. Egzamin testowy (POPRAWA): 0-60% - ocena niedostateczna (2) 61% - 68% – ocena dostateczna (3) 69-76% - dostateczna plus (3,5) 77%-83% - ocena dobra (4) 84%-91% - ocena dobry plus (4,5) 92% - 100 % - ocena bardzo dobra (5) 4. Każdy student może podnieść sobie ocenę z egzaminu czytając lektury dodatkowe. Raz w miesiącu podaję tytuł takiej lektury. Student ma 3 tygodnie na jej przeczytanie. Na konsultacjach może przyjść i porozmawiać o książce. Za przeczytanie każdej książki podnoszę ocenę z egzaminu o 0,5. Warunek - ocena dostateczna z egzaminu. Skutek - przeczytanie 4 lektur przy ocenie dost z egzaminu gwarantuje ocenę bardzo dobrą. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Psychologia społeczna – jak to ugryźć? 2. Poznanie społeczne – w jaki sposób myślimy o świecie społecznym? 3. Postrzeganie społeczne – jak dochodzimy do rozumienia innych ludzi? 4. Rozumienie siebie – w jaki sposób poznajemy siebie? 5. Potrzeba oceny naszych zachowań – koszty i profity 6. Postawy i ich zmiana 7. Konformizm 8. Procesy grupowe –wpływ grupy na jednostkę 9. Atrakcyjność interpersonalna 10. Zachowania prospołeczne – dlaczego ludzie pomagają innym? 11. Agresja – dlaczego krzywdzimy innych ludzi? 12.Uprzedzenia – przyczyny, konsekwencje i sposoby przeciwdziałania |
|
Literatura: |
Literatura sugerowana: Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M., Serce i umysł. (1997). Psychologia społeczna, Zysk i Sk-a, Warszawa Crisp Richard J., Turner Rhiannon N., Psychologia społeczna (2015). PWN, Warszawa Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M., (2013). Social Psychology, Eight Edition, Pearson Education, Harlow Hogg, M.A., Vaughan, G.M., (2010). Essentials of Social Psychology, Pearson Education, Harlow |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.