UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia społeczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-PSPS2B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia społeczna
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy: PRACA SOCJALNA I ST. SEM. 2
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

PC

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

1

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Brak.

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką, podstawowymi teoriami i wynikami badań w dziedzinie psychologii społecznej. Wiedza dotycząca podstawowych pojęć, jakimi operuje ta dyscyplina ma rozwijać u studentów umiejętności analizy mechanizmów wpływu obecności innych ludzi na zachowanie się jednostki.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student zna i rozumie:

właściwe dla psychologii społecznej podstawowe pojęcia i koncepcje teoretyczne: (06PC-1A_W07), (06PC-1A_W08);

podstawowe informacje (wiedzę) o człowieku i jego zachowaniach w relacjach interpersonalnych: (06PC-1A_W07), (06PC-1A_W08);

czynniki określające tożsamość jednostki: (06PC-1A_W08);

mechanizmy dynamiki grupy społecznej, obustronnych zależności między grupą a jednostką, znaczenia grupy w budowaniu społecznej tożsamości człowieka: (06PC-1A_W07);

różne typy sytuacji konfliktowych i sposoby radzenia sobie z wynikającymi z tych sytuacji dylematami: (06PC-1A_W06), (06PC-1A_W07), (06PC-1A_W08).

Umiejętności

Student potrafi:

stosować pojęcia charakterystyczne dla psychologii społecznej: (06PC-1A_U02);

dokonać naukowej charakterystyki i analizy społecznych zagadnień z zakresu psychologii społecznej: (06PC-1A_U01 ), (06PC-1A_U02);

interpretować uwarunkowania zachowań własnych w relacjach interpersonalnych (06PC-1A_U01);

formułować proste samodzielne sądy na temat przyczyn wybranych procesów i zjawisk społecznych: (06PC-1A_U06), (06PC-1A_U08);

formułować sądy na temat motywów ludzkiego działania oraz przewidywać społeczne konsekwencje tego działania, analizować na podstawowym poziomie interakcje zachodzące w grupach (06PC-1A_U06), (06PC-1A_U08).

Kompetencje społeczne

Student jest gotów do:

naukowej charakterystyki i analizy społecznych uwarunkowań zachowań jednostkowych w relacji do grupy społecznej: (06PC-1A_K01); (06PC-1A_K02)

interpretcji i wyjaśnienia uwarunkowań zachowań konformistycznych: (06PC-1A_K01)

działania, współpracy i kierowania zaespołem ludzi lub grupą społeczną: (06PC-1A_K01); (06PC-1A_K02); (06PC-1A_K03).

ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego: (06PC-1A_K06).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Ober-Domagalska
Prowadzący grup: Barbara Ober-Domagalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Ober-Domagalska
Prowadzący grup: Barbara Ober-Domagalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

PODCZAS ZAJĘĆ NIE KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH!

Metody dydaktyczne:

wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, studium przypadku,

Sposoby i kryteria oceniania:

Informacje dla PKA:


Efekty kształcenia w zakresie wiedzy:

Student zdobywa wiedzę w zakresie podstawowych mechanizmów psychologicznych, w których grupa wpływa na życie społeczne jednostki. Dowiaduje się czym jest sama psychologia społeczna, w jaki sposób myślimy o świecie społecznym; jak dochodzimy do rozumienia siebie i innych; jak poznajemy siebie w oparciu o zachowanie innych; jak zmieniają się nasze postawy i zachowania; na czym polega wpływ grupy ja jednostkę, w tym jak stajemy się konformistami; co powoduje, że jesteśmy atrakcyjni dla innych oraz dlaczego pomagamy i jesteśmy agresywni w stosunku do innych ludzi. W końcu student zdobywa wiedze na temat spójności postawy dyskryminacji, wraz z jej komponentem emocjonalnym - uprzedzeniami i poznawczym - stereotypami.

06PC-1A_W03, 06PC-1A_W06, 06PC-1A_W07, 06PC-1A_W08, 06PC-1A_W09, 06PC-1A_W11, 06PC-1A_W14.


Efekty kształcenia w zakresie umiejętności:

student potrafi dokonać naukowej charakterystyki i analizy sytuacji społecznych, z którymi spotyka się w rzeczywistości. Student potrafi w krytyczny sposób odnieść się do prezentowanej wiedzy i transponować ja na rzeczywistość społeczną. Student rozumie motywy własnego zachowania oraz zachowania innych ludzi. To pozwala mu aktywnie wpływać na własne postawy, ale również potrafi w kulturalny sposób prowadzić dyskusje, które mają szanse zmienić wadliwe postawy innych osób (np. w zakresie uprzedzeń).

06PC-1A_U01, 06PC-1A_U02, 06PC-1A_U04, 06PC-1A_U05, 06PC-1A_U06, 06PC-1A_U08,


Efekty kształcenia w zakresie postaw:

Student pod wpływem zajęć zmienia wadliwe postawy, potrafi pracować w grupie, podejmuje inicjatywę angażując się w działania społeczne.

06PC-1A_K01, 06PC-1A_K03, 06PC-1A_K04, 06PC-1A_K05


Informacje dla studentów:


Do wyboru przez studentów:

1. Egzamin pisemny - 5 pytań, każde punktowane max za 2 pkt.

9 i < pkt. - ocena bdb (5)

8 pkt. - ocena db + (4,5)

7 pkt. - ocena db (4)

6 pkt. - ocena dost + (3,5)

5 pkt. - ocena dost (3)

<5 pkt - ocena ndst (2)


2. Egzamin testowy (Pierwszy termin):

0-50% - ocena niedostateczna (2)

51% - 60% – ocena dostateczna (3)

61-70% - dostateczna plus (3,5)

71%-80% - ocena dobra (4)

81-90% - ocena dobry plus (4,5)

91% - 100 % - ocena bardzo dobra (5)


3. Egzamin testowy (POPRAWA):

0-60% - ocena niedostateczna (2)

61% - 68% – ocena dostateczna (3)

69-76% - dostateczna plus (3,5)

77%-83% - ocena dobra (4)

84%-91% - ocena dobry plus (4,5)

92% - 100 % - ocena bardzo dobra (5)


4. Każdy student może podnieść sobie ocenę z egzaminu czytając lektury dodatkowe. Raz w miesiącu podaję tytuł takiej lektury. Student ma 3 tygodnie na jej przeczytanie. Na konsultacjach może przyjść i porozmawiać o książce. Za przeczytanie każdej książki podnoszę ocenę z egzaminu o 0,5. Warunek - ocena dostateczna z egzaminu. Skutek - przeczytanie 4 lektur przy ocenie dost z egzaminu gwarantuje ocenę bardzo dobrą.




Szczegółowe treści kształcenia:

1. Psychologia społeczna – jak to ugryźć?

2. Poznanie społeczne – w jaki sposób myślimy o świecie społecznym?

3. Postrzeganie społeczne – jak dochodzimy do rozumienia innych ludzi?

4. Rozumienie siebie – w jaki sposób poznajemy siebie?

5. Potrzeba oceny naszych zachowań – koszty i profity

6. Postawy i ich zmiana

7. Konformizm

8. Procesy grupowe –wpływ grupy na jednostkę

9. Atrakcyjność interpersonalna

10. Zachowania prospołeczne – dlaczego ludzie pomagają innym?

11. Agresja – dlaczego krzywdzimy innych ludzi?

12.Uprzedzenia – przyczyny, konsekwencje i sposoby przeciwdziałania


Literatura:

Literatura sugerowana:

Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M., Serce i umysł. (1997). Psychologia społeczna, Zysk i Sk-a, Warszawa

Crisp Richard J., Turner Rhiannon N., Psychologia społeczna (2015). PWN, Warszawa

Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M., (2013). Social Psychology, Eight Edition, Pearson Education, Harlow

Hogg, M.A., Vaughan, G.M., (2010). Essentials of Social Psychology, Pearson Education, Harlow

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Ober-Domagalska
Prowadzący grup: Barbara Ober-Domagalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

PODCZAS ZAJĘĆ NIE KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH!

Metody dydaktyczne:

wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, studium przypadku,

Sposoby i kryteria oceniania:

Informacje dla PKA:


Efekty kształcenia w zakresie wiedzy:

Student zdobywa wiedzę w zakresie podstawowych mechanizmów psychologicznych, w których grupa wpływa na życie społeczne jednostki. Dowiaduje się czym jest sama psychologia społeczna, w jaki sposób myślimy o świecie społecznym; jak dochodzimy do rozumienia siebie i innych; jak poznajemy siebie w oparciu o zachowanie innych; jak zmieniają się nasze postawy i zachowania; na czym polega wpływ grupy ja jednostkę, w tym jak stajemy się konformistami; co powoduje, że jesteśmy atrakcyjni dla innych oraz dlaczego pomagamy i jesteśmy agresywni w stosunku do innych ludzi. W końcu student zdobywa wiedze na temat spójności postawy dyskryminacji, wraz z jej komponentem emocjonalnym - uprzedzeniami i poznawczym - stereotypami.

06PC-1A_W03, 06PC-1A_W06, 06PC-1A_W07, 06PC-1A_W08, 06PC-1A_W09, 06PC-1A_W11, 06PC-1A_W14.


Efekty kształcenia w zakresie umiejętności:

student potrafi dokonać naukowej charakterystyki i analizy sytuacji społecznych, z którymi spotyka się w rzeczywistości. Student potrafi w krytyczny sposób odnieść się do prezentowanej wiedzy i transponować ja na rzeczywistość społeczną. Student rozumie motywy własnego zachowania oraz zachowania innych ludzi. To pozwala mu aktywnie wpływać na własne postawy, ale również potrafi w kulturalny sposób prowadzić dyskusje, które mają szanse zmienić wadliwe postawy innych osób (np. w zakresie uprzedzeń).

06PC-1A_U01, 06PC-1A_U02, 06PC-1A_U04, 06PC-1A_U05, 06PC-1A_U06, 06PC-1A_U08,


Efekty kształcenia w zakresie postaw:

Student pod wpływem zajęć zmienia wadliwe postawy, potrafi pracować w grupie, podejmuje inicjatywę angażując się w działania społeczne.

06PC-1A_K01, 06PC-1A_K03, 06PC-1A_K04, 06PC-1A_K05


Informacje dla studentów:


Do wyboru przez studentów:

1. Egzamin pisemny - 5 pytań, każde punktowane max za 2 pkt.

9 i < pkt. - ocena bdb (5)

8 pkt. - ocena db + (4,5)

7 pkt. - ocena db (4)

6 pkt. - ocena dost + (3,5)

5 pkt. - ocena dost (3)

<5 pkt - ocena ndst (2)


2. Egzamin testowy (Pierwszy termin):

0-50% - ocena niedostateczna (2)

51% - 60% – ocena dostateczna (3)

61-70% - dostateczna plus (3,5)

71%-80% - ocena dobra (4)

81-90% - ocena dobry plus (4,5)

91% - 100 % - ocena bardzo dobra (5)


3. Egzamin testowy (POPRAWA):

0-60% - ocena niedostateczna (2)

61% - 68% – ocena dostateczna (3)

69-76% - dostateczna plus (3,5)

77%-83% - ocena dobra (4)

84%-91% - ocena dobry plus (4,5)

92% - 100 % - ocena bardzo dobra (5)


4. Każdy student może podnieść sobie ocenę z egzaminu czytając lektury dodatkowe. Raz w miesiącu podaję tytuł takiej lektury. Student ma 3 tygodnie na jej przeczytanie. Na konsultacjach może przyjść i porozmawiać o książce. Za przeczytanie każdej książki podnoszę ocenę z egzaminu o 0,5. Warunek - ocena dostateczna z egzaminu. Skutek - przeczytanie 4 lektur przy ocenie dost z egzaminu gwarantuje ocenę bardzo dobrą.




Szczegółowe treści kształcenia:

1. Psychologia społeczna – jak to ugryźć?

2. Poznanie społeczne – w jaki sposób myślimy o świecie społecznym?

3. Postrzeganie społeczne – jak dochodzimy do rozumienia innych ludzi?

4. Rozumienie siebie – w jaki sposób poznajemy siebie?

5. Potrzeba oceny naszych zachowań – koszty i profity

6. Postawy i ich zmiana

7. Konformizm

8. Procesy grupowe –wpływ grupy na jednostkę

9. Atrakcyjność interpersonalna

10. Zachowania prospołeczne – dlaczego ludzie pomagają innym?

11. Agresja – dlaczego krzywdzimy innych ludzi?

12.Uprzedzenia – przyczyny, konsekwencje i sposoby przeciwdziałania


Literatura:

Literatura sugerowana:

Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M., Serce i umysł. (1997). Psychologia społeczna, Zysk i Sk-a, Warszawa

Crisp Richard J., Turner Rhiannon N., Psychologia społeczna (2015). PWN, Warszawa

Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M., (2013). Social Psychology, Eight Edition, Pearson Education, Harlow

Hogg, M.A., Vaughan, G.M., (2010). Essentials of Social Psychology, Pearson Education, Harlow

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Kacperczyk
Prowadzący grup: Anna Kacperczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Brzeziński
Prowadzący grup: Kamil Brzeziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Brak.

Metody dydaktyczne:

Metody podające:

Wykład problemowy lub konwersatoryjny

Opowiadanie, opis


Metody poszukujące:

Problemowe – klasyczna metoda problemowa; gieła pomysłów (burza mózgów)

Dyskusji – okrągłego stołu


Sposoby i kryteria oceniania:

Całościowa ocena za zajęcia obejmuje:

obecności na zajęciach: (06PC-1A_U01), (06PC-1A_U02), (06PC-1A_U06), (06PC-1A_U08), (06PC-1A_K01), (06PC-1A_K02); (06PC-1A_K03), (06PC-1A_K06).

aktywność studenta podczas zajęć (udział w dyskusji): (06PC-1A_U01), (06PC-1A_U02), (06PC-1A_U06), (06PC-1A_U08), (06PC-1A_K01), (06PC-1A_K02); (06PC-1A_K03), (06PC-1A_K06).

egzamin w postaci testu pisemnego: (06PC-1A_W06), (06PC-1A_W07), (06PC-1A_W08).


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Psychologia społeczna jako nauka – wprowadzenie

2. Poznanie społeczne – wiedza jednostki o świecie społecznym – schematy poznawcze

3. Postrzeganie społeczne

4. Rozumienie siebie

5. Atrybucje - wyjaśnianie przyczyn zdarzeń

6. Postawy i ich zmiana

7. Konformizm

8. Wpływ społeczny, manipulacja, perswazja

9. Procesy grupowe –wpływ grupy na jednostkę

10. Hiperuległość i jej społeczne konsekwencje

11. Autoprezentacja i atrakcyjność interpersonalna

12. Altruizm i zachowania prospołeczne

13. Uprzedzenia i dyskryminacja w życiu społecznym

14. Agresja w życiu społecznym

15. Emocje w życiu publicznym

Literatura:

Literatura podstawowa:

Aronson E., 2002, Człowiek istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Aronson E., Wilson T. D., Akert R.M., 1997, Psychologia społeczna. Serce i umysł, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań.

Bohner, G., Wanke, M., 2004, Postawy i zmiana postaw, GWP, Gdańsk.

Cialdini R., 1995, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk.

Forstering, F., 2005, Atrybucje. Podstawowe teorie, badania i zastosowanie, GWP, Gdańsk.

Hogg M.A., Vaughan G.M., 2010, Essentials of Social Psychology, Pearson Education, Harlow

Strelau J. (red.), 2000, Psychologia. Podręcznik akademicki. T.3: Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej, GWP, Gdańsk 2000.

Wojciszke B., 2011, Psychologia społeczna, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa.

Literatura uzupełniająca:

Hock R.R., 2003, 40 prac badawczych, które zmieniły oblicze psychologii. Fascynująca podróż w krainę nauki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.

Krzemiński I, 1999, Co się dzieje między ludźmi, Wyd. Jacek Santorski, Warszawa.

Zimbardo P., Ruch F., 1994, Psychologia i życie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Ober-Domagalska
Prowadzący grup: Barbara Ober-Domagalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

PODCZAS ZAJĘĆ NIE KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH!

Metody dydaktyczne:

wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, studium przypadku,

Sposoby i kryteria oceniania:

Informacje dla PKA:


Efekty kształcenia w zakresie wiedzy:

Student zdobywa wiedzę w zakresie podstawowych mechanizmów psychologicznych, w których grupa wpływa na życie społeczne jednostki. Dowiaduje się czym jest sama psychologia społeczna, w jaki sposób myślimy o świecie społecznym; jak dochodzimy do rozumienia siebie i innych; jak poznajemy siebie w oparciu o zachowanie innych; jak zmieniają się nasze postawy i zachowania; na czym polega wpływ grupy ja jednostkę, w tym jak stajemy się konformistami; co powoduje, że jesteśmy atrakcyjni dla innych oraz dlaczego pomagamy i jesteśmy agresywni w stosunku do innych ludzi. W końcu student zdobywa wiedze na temat spójności postawy dyskryminacji, wraz z jej komponentem emocjonalnym - uprzedzeniami i poznawczym - stereotypami.

06PC-1A_W03, 06PC-1A_W06, 06PC-1A_W07, 06PC-1A_W08, 06PC-1A_W09, 06PC-1A_W11, 06PC-1A_W14.


Efekty kształcenia w zakresie umiejętności:

student potrafi dokonać naukowej charakterystyki i analizy sytuacji społecznych, z którymi spotyka się w rzeczywistości. Student potrafi w krytyczny sposób odnieść się do prezentowanej wiedzy i transponować ja na rzeczywistość społeczną. Student rozumie motywy własnego zachowania oraz zachowania innych ludzi. To pozwala mu aktywnie wpływać na własne postawy, ale również potrafi w kulturalny sposób prowadzić dyskusje, które mają szanse zmienić wadliwe postawy innych osób (np. w zakresie uprzedzeń).

06PC-1A_U01, 06PC-1A_U02, 06PC-1A_U04, 06PC-1A_U05, 06PC-1A_U06, 06PC-1A_U08,


Efekty kształcenia w zakresie postaw:

Student pod wpływem zajęć zmienia wadliwe postawy, potrafi pracować w grupie, podejmuje inicjatywę angażując się w działania społeczne.

06PC-1A_K01, 06PC-1A_K03, 06PC-1A_K04, 06PC-1A_K05


Informacje dla studentów:


Do wyboru przez studentów:

1. Egzamin pisemny - 5 pytań, każde punktowane max za 2 pkt.

9 i < pkt. - ocena bdb (5)

8 pkt. - ocena db + (4,5)

7 pkt. - ocena db (4)

6 pkt. - ocena dost + (3,5)

5 pkt. - ocena dost (3)

<5 pkt - ocena ndst (2)


2. Egzamin testowy (Pierwszy termin):

0-50% - ocena niedostateczna (2)

51% - 60% – ocena dostateczna (3)

61-70% - dostateczna plus (3,5)

71%-80% - ocena dobra (4)

81-90% - ocena dobry plus (4,5)

91% - 100 % - ocena bardzo dobra (5)


3. Egzamin testowy (POPRAWA):

0-60% - ocena niedostateczna (2)

61% - 68% – ocena dostateczna (3)

69-76% - dostateczna plus (3,5)

77%-83% - ocena dobra (4)

84%-91% - ocena dobry plus (4,5)

92% - 100 % - ocena bardzo dobra (5)


4. Każdy student może podnieść sobie ocenę z egzaminu czytając lektury dodatkowe. Raz w miesiącu podaję tytuł takiej lektury. Student ma 3 tygodnie na jej przeczytanie. Na konsultacjach może przyjść i porozmawiać o książce. Za przeczytanie każdej książki podnoszę ocenę z egzaminu o 0,5. Warunek - ocena dostateczna z egzaminu. Skutek - przeczytanie 4 lektur przy ocenie dost z egzaminu gwarantuje ocenę bardzo dobrą.




Szczegółowe treści kształcenia:

1. Psychologia społeczna – jak to ugryźć?

2. Poznanie społeczne – w jaki sposób myślimy o świecie społecznym?

3. Postrzeganie społeczne – jak dochodzimy do rozumienia innych ludzi?

4. Rozumienie siebie – w jaki sposób poznajemy siebie?

5. Potrzeba oceny naszych zachowań – koszty i profity

6. Postawy i ich zmiana

7. Konformizm

8. Procesy grupowe –wpływ grupy na jednostkę

9. Atrakcyjność interpersonalna

10. Zachowania prospołeczne – dlaczego ludzie pomagają innym?

11. Agresja – dlaczego krzywdzimy innych ludzi?

12.Uprzedzenia – przyczyny, konsekwencje i sposoby przeciwdziałania


Literatura:

Literatura sugerowana:

Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M., Serce i umysł. (1997). Psychologia społeczna, Zysk i Sk-a, Warszawa

Crisp Richard J., Turner Rhiannon N., Psychologia społeczna (2015). PWN, Warszawa

Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M., (2013). Social Psychology, Eight Edition, Pearson Education, Harlow

Hogg, M.A., Vaughan, G.M., (2010). Essentials of Social Psychology, Pearson Education, Harlow

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Ober-Domagalska
Prowadzący grup: Barbara Ober-Domagalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

PODCZAS ZAJĘĆ NIE KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH!

Metody dydaktyczne:

wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, studium przypadku,

Sposoby i kryteria oceniania:

Do wyboru przez studentów:

1. Egzamin pisemny - 5 pytań, każde punktowane max za 2 pkt.

9 i < pkt. - ocena bdb (5)

8 pkt. - ocena db + (4,5)

7 pkt. - ocena db (4)

6 pkt. - ocena dost + (3,5)

5 pkt. - ocena dost (3)

<5 pkt - ocena ndst (2)


2. Egzamin testowy (Pierwszy termin):

0-50% - ocena niedostateczna (2)

51% - 60% – ocena dostateczna (3)

61-70% - dostateczna plus (3,5)

71%-80% - ocena dobra (4)

81-90% - ocena dobry plus (4,5)

91% - 100 % - ocena bardzo dobra (5)


3. Egzamin testowy (POPRAWA):

0-60% - ocena niedostateczna (2)

61% - 68% – ocena dostateczna (3)

69-76% - dostateczna plus (3,5)

77%-83% - ocena dobra (4)

84%-91% - ocena dobry plus (4,5)

92% - 100 % - ocena bardzo dobra (5)


4. Każdy student może podnieść sobie ocenę z egzaminu czytając lektury dodatkowe. Raz w miesiącu podaję tytuł takiej lektury. Student ma 3 tygodnie na jej przeczytanie. Na konsultacjach może przyjść i porozmawiać o książce. Za przeczytanie każdej książki podnoszę ocenę z egzaminu o 0,5. Warunek - ocena dostateczna z egzaminu. Skutek - przeczytanie 4 lektur przy ocenie dost z egzaminu gwarantuje ocenę bardzo dobrą.




Szczegółowe treści kształcenia:

1. Psychologia społeczna – jak to ugryźć?

2. Poznanie społeczne – w jaki sposób myślimy o świecie społecznym?

3. Postrzeganie społeczne – jak dochodzimy do rozumienia innych ludzi?

4. Rozumienie siebie – w jaki sposób poznajemy siebie?

5. Potrzeba oceny naszych zachowań – koszty i profity

6. Postawy i ich zmiana

7. Konformizm

8. Procesy grupowe –wpływ grupy na jednostkę

9. Atrakcyjność interpersonalna

10. Zachowania prospołeczne – dlaczego ludzie pomagają innym?

11. Agresja – dlaczego krzywdzimy innych ludzi?

12.Uprzedzenia – przyczyny, konsekwencje i sposoby przeciwdziałania


Literatura:

Literatura sugerowana:

Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M., Serce i umysł. (1997). Psychologia społeczna, Zysk i Sk-a, Warszawa

Crisp Richard J., Turner Rhiannon N., Psychologia społeczna (2015). PWN, Warszawa

Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M., (2013). Social Psychology, Eight Edition, Pearson Education, Harlow

Hogg, M.A., Vaughan, G.M., (2010). Essentials of Social Psychology, Pearson Education, Harlow

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6