UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-ROSM3C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

FBM

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

2

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Student powinien być zainteresowany pogłębianiem wiedzy dotyczącej przynajmniej jednego z wymienionych zagadnień:

• Marketing międzynarodowy

• Zarządzanie międzynarodowe

• Korporacje transnarodowe

• Organizacje międzynarodowe w globalnej gospodarce

• Globalizacja i liberalizacja

• Procesy integracyjne w gospodarce światowej

• Bezpośrednie inwestycje zagraniczne

- Społeczna odpowiedzialność

- Kapitał intelektualny


Skrócony opis:

TEMATYKA PRAC w ramach seminarium: biznes międzynarodowy, korporacje transnarodowe, marketing międzynarodowy, strategie przedsiębiorstw, kreacja wizerunku, zarządzanie międzynarodowe,rozwój zrównoważony, fuzje i przejęcia, bezpośrednie inwestycje zagraniczne, gospodarka międzynarodowa, społeczna odpowiedzialność, kapitał intelektualny

WYMOGI METODYCZNE PISANIA PRAC

Zasady przygotowania planu pracy magisterskiej

Zasady i metody analizy materiałów

Zasady prawidłowego opisu źródeł

Zasady prowadzenia dyskusji

Zasady i znaczenie argumentowania własnego stanowiska

Zasady prowadzenia dyskusji, przeglądu literatury, dyskusji z wybranymi stanowiskami czy koncepcjami poszczególnych autorów

Zasady i znaczenie argumentowania własnego stanowiska

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Wymienia obszary działalności (marketingowej) przedsiębiorstw.

Charakteryzuje metody zarządzania w biznesie międzynarodowym.

Definiuje działalność podmiotów na rynku międzynarodowym (np. korporacji transnarodowych, organizacji międzynarodowych).

UMIEJĘTNOŚCI

Stosuje wymogi merytoryczne właściwe dla prac magisterskich na kierunku Finanse i Biznes Międzynarodowy.

Stosuje właściwie zasady pisania pracy – wyboru tematyki, określenia celu, konstrukcji pracy.

Wykorzystuje podstawowe techniki prowadzenia badań naukowych.

Cytuje, w sposób właściwy, z literatury przedmiotu.

KOMPETENCJE

Ma świadomość złożoności procesów na rynku międzynarodowym i konieczności ich całościowej analizy.

Został uwrażliwiony na konieczność wielowymiarowej oceny (z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych, prawnych etycznych etc.)

EFEKTY UCZENIA SIĘ dla przedmiotu – odpowiadające kierunkowym efektom uczenia się

Wiedza

06FBM_2A_W01

Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych w obszarze biznesu w środowisku międzynarodowym, zna miejsce i rolę biznesu międzynarodowego w systemie nauk społecznych oraz wie o powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi.

06FBM_2A_W02

Ma szeroką i uporządkowaną wiedzę o międzynarodowym rynku, instrumentach, instytucjach zaangażowanych w funkcjonowanie biznesu międzynarodowego.

06FBM_2A_W04

Zna i rozumie zasady powiązań między podmiotami ekonomicznymi, rozpoznaje i analizuje różne rodzaje zjawisk i stosunków handlowych i finansowych, które powstają między podmiotami systemu ekonomicznego i społecznego w biznesie międzynarodowym.

06FBM_2A_W05

Ma pogłębioną wiedzę na temat roli człowieka i społeczeństwa w procesie tworzenia i funkcjonowania rynku międzynarodowego; w szczególności zna i definiuje źródła finansowania podmiotów gospodarczych na rynkach międzynarodowych w długim, średnim i krótkim okresie.

06FBM_2A_W06

Zna, definiuje i identyfikuje mikroekonomiczne, makroekonomiczne i globalne uwarunkowania prowadzenia biznesu międzynarodowego, a w szczególności zna zaawansowane narzędzia i metody ilościowe wykorzystywane w analizie zjawisk i kategorii biznesowych oraz w prognozowaniu i przeprowadzaniu prognoz i symulacji, w tym techniki pozyskiwania danych o charakterze ilościowym i jakościowym, pozwalających opisywać systemy i instytucje handlowe i finansowe, procesy w nich zachodzące i zachodzące między nimi relacje.

06FBM_2A_W07

Posiada pogłębioną i uporządkowaną wiedzę z zakresu prowadzenia analiz w biznesie międzynarodowym na podstawie sprawozdań finansowych jako podstawowego elementu gromadzenia i przetwarzania informacji o zdarzeniach gospodarczych oraz metod i form ich prezentacji.

06FBM_2A_W08

Ma wiedzę o normach i zasadach (finansowych, handlowych, prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) regulujących funkcjonowanie biznesu międzynarodowego.

06FBM_2A_W09

Ma pogłębioną wiedzę na temat poszczególnych kategorii finansowych, zna i definiuje instrumenty finansowe, zna sposoby ich zastosowania w kształtowaniu struktury finansowania podmiotu gospodarczego, zwłaszcza zasad dotyczących finansowania złożonych globalnych sieci biznesowych (w tym korporacji transnarodowych).

06FBM_2A_W10

Posiada wiedzę i rozumie procesy zmian zachodzących na rynku międzynarodowym oraz rozpoznaje przyczyny zmian i umie oszacować konsekwencje decyzji biznesowych i zarządczych w zmieniających się warunkach otoczenia międzynarodowego.

Umiejętności

06FBM_2A_U01

Potrafi dokonać wnikliwiej obserwacji i prawidłowej interpretacji procesów gospodarczych i zjawisk zachodzących w biznesie międzynarodowym oraz potrafi określić wzajemne relacje i zależności zachodzące między procesami i zjawiskami w biznesie międzynarodowym, w tym szczególnie w ramach złożonych wielopoziomowych globalnych sieci biznesowych (w tym korporacji transnarodowych).

06FBM_2A_U02

Zna źródła pozyskiwania danych statystycznych i potrafi w sposób krytyczny zbierać dane i dobierać metody analizy i w samodzielny sposób formułować wnioski i opinie dotyczące procesów i zjawisk zachodzących w gospodarce międzynarodowej wykorzystując podstawową wiedzę teoretyczną.

06FBM_2A_U04

Potrafi modelować i prognozować złożone procesy i zjawiska gospodarcze zachodzące w międzynarodowym biznesie w oparciu o zaawansowane metody, techniki i narzędzia statystyczne i ekonometryczne; dzięki czemu może korzystać z różnorodnych narzędzi analitycznych m.in. metody analizy sieciowej, analizy makroekonomicznej oraz prognozowania zjawisk i przeprowadzania analiz symulacyjnych w celu podejmowania decyzji w biznesie międzynarodowym.

06FBM_2A_U09

Posiada umiejętność rozumienia i analizowania procesów i zjawisk gospodarczych zachodzących pomiędzy podmiotami gospodarczymi w biznesie międzynarodowym oraz posiada umiejętność ich oceny w oparciu o pogłębioną wiedzę teoretyczną z zastosowaniem odpowiednio dobranej metody badawczej; wykorzystując całą dostępną wiedzę w skali mikro i makroekonomicznej oraz metod jakościowych i ilościowych, określa prawdopodobieństwo wystąpienia niekorzystnych zdarzeń w biznesie międzynarodowym.

06FBM_2A_U11

Potrafi przygotowywać obszerne prace pisemne w języku polskim dotyczące zagadnień z zakresu biznesu międzynarodowego oraz potrafi określić powiązania między rynkiem krajowym i międzynarodowym.

06FBM_2A_U12

Potrafi samodzielnie poszerzać wiedzę oraz rozwijać swoje umiejętności z zakresu biznesu międzynarodowego (w tym szczególnie globalnych sieci biznesowych i korporacji transnarodowych), korzystając z różnych materiałów źródłowych i nowoczesnych technologii, a także umie przygotowywać wystąpienia ustne, w języku polskim i angielskim, dotyczące tematyki biznesu międzynarodowego, globalnych sieci biznesowych, korporacji transnarodowych

Kompetencje

06FBM_2A_K01

Ma świadomość własnych kompetencji, rozumie potrzebę ciągłego uczenia się i rozwoju osobistego oraz rozszerzania wiedzy i umiejętności spoza dotychczasowo poznanych dziedzin nauki, inspiruje i zachęca do rozwoju osoby ze swojego otoczenia.

06FBM_2A_K03

Potrafi organizować pracę w grupie, przyjmując w niej rożne role, rozumie potrzebę słuchania innych i znaczenie dobrej komunikacji, jest otwarty na współpracę i budowę relacji, umiejętnie dąży do rozwiązywania pojawiających się konfliktów.

06FBM_2A_K6

Potrafi samodzielnie wyszukiwać właściwe dane statystyczne i poszerzać wiedzę i umiejętności z zakresu biznesu, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny; dostrzega i wykorzystuje praktyczne aspekty wykorzystania posiadanej wiedzy.

.................................................

Seminarium magisterskie 2

Nakład pracy (ECTS) w semestrze 2 seminarium

5 pkt ECTS sem.3

30 (28) h seminarium

60 (56) h przygotowanie bieżące, pytania teoretyczne, zbieranie materiałów do pracy magisterskiej.

60 (56) h zaliczenie - rozdział II

..................................................

Nakład pracy (ECTS) w poszczególnych semestrach (od roku akad. 2021/2022)

4 pkt ECTS sem.2

(28) h seminarium

(56) h przygotowanie bieżące

(28) h zaliczenie - rozdział I

5 pkt ECTS sem.3

(28) h seminarium

(56) h przygotowanie bieżące, zbieranie materiałów do pracy magisterskiej.

(56) h zaliczenie - rozdział II

7 pkt ECTS sem.4

(28) h seminarium

(84) h przygotowanie bieżące, zbieranie materiałów do pracy magisterskiej.

(84) h zaliczenie - rozdział III, przygotowanie całości pracy magisterskiej

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Rosińska-Bukowska
Prowadzący grup: Magdalena Rosińska-Bukowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Rosińska-Bukowska
Prowadzący grup: Magdalena Rosińska-Bukowska
Strona przedmiotu: http://www.instytutgm.uni.lodz.pl/instytut/katedra-biznesu-i-handlu-miedzynarodowego/dr-hab-magdalena-rosinska-bukowska-prof-ul-kierownik-katedry-bihm/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Seminarium magisterskie 2


Szczegółowe wymogi pisania prac mgr - podawane na seminarium (plik przesyłany seminarzystom).

Dyskusje i analizy w grupach tematycznych.


Nakład pracy studenta: 5 pkt ECTS / sem.3

30 h seminarium

60 h przygotowanie bieżące, zbieranie materiałów do pracy magisterskiej.

60 h zaliczenie - rozdział II


..............................................


W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.


Zajęcia mogą być prowadzone w formie stacjonarnej i zdalnej.

Metody dydaktyczne:

• Omawianie zagadnień z zakresu tematyki seminarium - dyskusje

• Zasady pisania prac - wymogi merytoryczne, zasady cytowania etc. (wykład)

• Praca nad wymogami edycji tekstu (konwersatorium)

• Ocena/ recenzja prac - podstawy oceny, ważne elementy (konwersatorium)

Dyskusje tematyczne - zależne od wybranych tematów prac mgr.


W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Zajęcia mogą być prowadzone w formie stacjonarnej i zdalnej.


Sposoby i kryteria oceniania:

Seminarium magisterskie 2


Sem. 2 seminarium mgr, czyli sem. 3 toku studiów II stopnia

- przygotowanie rozdziału teoretycznego (rozdział I)

- przygotowanie rozdziału rozdziału II

- materiały do case studies

- przygotowanie opracowań pytań teoretycznych

-(30%+30%+20% +10% oceny semestralnej)



Szczegółowe treści kształcenia:

DYSKUSJE i debaty w grupach - dobór grup w zależności od tematyki prac.

TEMATYKA PRAC w ramach seminarium: biznes międzynarodowy, korporacje transnarodowe, marketing międzynarodowy, strategie przedsiębiorstw, kreacja wizerunku, zarządzanie międzynarodowe, kapitał ludzki, rozwój zrównoważony, fuzje i przejęcia, bezpośrednie inwestycje zagraniczne, gospodarka międzynarodowa


Modyfikacje planu pracy magisterskiej

Zasady i metody analizy materiałów - dyskusje

Zasady prawidłowego opisu źródeł - eliminacja błędów, korekty

Zasady prowadzenia dyskusji pracach pisemnych

Zasady i znaczenie argumentowania własnego stanowiska

Zasady prowadzenia dyskusji, przeglądu literatury, dyskusji z wybranymi stanowiskami czy koncepcjami poszczególnych autorów

Zasady i znaczenie argumentowania własnego stanowiska


Wymogi i zasady recenzji pracy magisterskiej - wykład + przykłady + dyskusja

Zasady przygotowania planu pracy magisterskiej - wykład + przykłady + dyskusja

Zasady i metody analizy materiałów - wykład + przykłady + dyskusja

Zasady prawidłowego opisu źródeł - wykład + przykłady



Literatura:

Literatura podstawowa:

R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa 2020.

M. Sydor, Wskazówki dla piszących prace dyplomowe, Wyd. Uniwersytet Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań 2014.

Szczegółowe wymogi pisania prac mgr - podawane na seminarium (plik przesyłany seminarzystom)

Literatura adekwatna do tematu pracy - indywidualne zalecenia dla konkretnych seminarzystów

Literatura uzupełniająca:

• Wójcik, K.: Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską. Warszawa: Wydawnictwo Placet, 2005

• Bielec, E.: Podręcznik pisania prac albo technika pisania po polsku. Kraków: Wydawnictwo EJB, 2000.

Literatura adekwatna do tematu pracy - indywidualne zalecenia dla konkretnych seminarzystów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Rosińska-Bukowska
Prowadzący grup: Magdalena Rosińska-Bukowska
Strona przedmiotu: http://www.instytutgm.uni.lodz.pl/instytut/katedra-biznesu-i-handlu-miedzynarodowego/dr-hab-magdalena-rosinska-bukowska-prof-ul-kierownik-katedry-bihm/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Seminarium magisterskie 2


Szczegółowe wymogi pisania prac mgr - podawane na seminarium (plik przesyłany seminarzystom).

Dyskusje i analizy w grupach tematycznych.


Nakład pracy studenta: 5 pkt ECTS / sem.3

30 h seminarium

60 h przygotowanie bieżące, zbieranie materiałów do pracy magisterskiej.

60 h zaliczenie - rozdział II


..............................................


W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.


Zajęcia mogą być prowadzone w formie stacjonarnej i zdalnej.

Metody dydaktyczne:

• Omawianie zagadnień z zakresu tematyki seminarium - dyskusje

• Zasady pisania prac - wymogi merytoryczne, zasady cytowania etc. (wykład)

• Praca nad wymogami edycji tekstu (konwersatorium)

• Ocena/ recenzja prac - podstawy oceny, ważne elementy (konwersatorium)

Dyskusje tematyczne - zależne od wybranych tematów prac mgr.


W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Zajęcia mogą być prowadzone w formie stacjonarnej i zdalnej.


Sposoby i kryteria oceniania:

Seminarium magisterskie 2


Sem. 2 seminarium mgr, czyli sem. 3 toku studiów II stopnia

- przygotowanie rozdziału teoretycznego (rozdział I)

- przygotowanie rozdziału rozdziału II

- materiały do case studies

- przygotowanie opracowań pytań teoretycznych

-(30%+30%+20% +10% oceny semestralnej)



Szczegółowe treści kształcenia:

DYSKUSJE i debaty w grupach - dobór grup w zależności od tematyki prac.

TEMATYKA PRAC w ramach seminarium: biznes międzynarodowy, korporacje transnarodowe, marketing międzynarodowy, strategie przedsiębiorstw, kreacja wizerunku, zarządzanie międzynarodowe, kapitał ludzki, rozwój zrównoważony, fuzje i przejęcia, bezpośrednie inwestycje zagraniczne, gospodarka międzynarodowa


Modyfikacje planu pracy magisterskiej

Zasady i metody analizy materiałów - dyskusje

Zasady prawidłowego opisu źródeł - eliminacja błędów, korekty

Zasady prowadzenia dyskusji pracach pisemnych

Zasady i znaczenie argumentowania własnego stanowiska

Zasady prowadzenia dyskusji, przeglądu literatury, dyskusji z wybranymi stanowiskami czy koncepcjami poszczególnych autorów

Zasady i znaczenie argumentowania własnego stanowiska


Wymogi i zasady recenzji pracy magisterskiej - wykład + przykłady + dyskusja

Zasady przygotowania planu pracy magisterskiej - wykład + przykłady + dyskusja

Zasady i metody analizy materiałów - wykład + przykłady + dyskusja

Zasady prawidłowego opisu źródeł - wykład + przykłady



Literatura:

Literatura podstawowa:

R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa 2020.

M. Sydor, Wskazówki dla piszących prace dyplomowe, Wyd. Uniwersytet Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań 2014.

Szczegółowe wymogi pisania prac mgr - podawane na seminarium (plik przesyłany seminarzystom)

Literatura adekwatna do tematu pracy - indywidualne zalecenia dla konkretnych seminarzystów

Literatura uzupełniająca:

• Wójcik, K.: Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską. Warszawa: Wydawnictwo Placet, 2005

• Bielec, E.: Podręcznik pisania prac albo technika pisania po polsku. Kraków: Wydawnictwo EJB, 2000.

Literatura adekwatna do tematu pracy - indywidualne zalecenia dla konkretnych seminarzystów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Rosińska-Bukowska
Prowadzący grup: Magdalena Rosińska-Bukowska
Strona przedmiotu: http://www.instytutgm.uni.lodz.pl/instytut/katedra-biznesu-i-handlu-miedzynarodowego/dr-hab-magdalena-rosinska-bukowska-prof-ul-kierownik-katedry-bihm/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Szczegółowe wymogi pisania prac mgr - podawane na seminarium (plik przesyłany seminarzystom)


Nakład pracy studenta: 2 pkt ECTS = 60h / semestralnie

30 h seminarium

30 h przygotowanie bieżące, zbieranie materiałów do pracy magisterskiej.

Nakład pracy studenta: 20 pkt ECTS = 600h

Przygotowanie całości pracy magisterskiej


Metody dydaktyczne:

• Omawianie zagadnień z zakresu tematyki seminarium - dyskusje

• Zasady pisania prac - wymogi merytoryczne, zasady cytowania etc. (wykład)

• Praca nad wymogami edycji tekstu (konwersatorium)

• Ocena/ recenzja prac - podstawy oceny, ważne elementy (konwersatorium)

Dyskusje tematyczne - zależne od wybranych tematów prac mgr.



Sposoby i kryteria oceniania:

Sem. 1 seminarium mgr, czyli sem. 2 toku studiów II stopnia - przygotowanie recenzji wybranej pracy magisterskiej - wg podanych wymogów

- przygotowanie planu pracy magisterskiej

- przygotowanie rozdziału teoretycznego (rozdział I)

-(33%+33%+34% oceny semestralnej)


Sem. 2 seminarium mgr, czyli sem. 3 toku studiów II stopnia - rozdział II pracy mgr + zgromadzenie i opracowanie materiału do rozdziału

badawczego

(40%+60% oceny semestralnej)


Sem. 3 seminarium mgr, czyli sem. 4 toku studiów II stopnia - ocena końcowa: rozdział III pracy + spójne opracowanie całości pracy mgr

(40%+60% oceny semestralnej)


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Zasady wyboru tematu pracy na kierunku: Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze

2. „Zakreślenie” ram tematycznych seminarium

- wg zainteresowań seminarzystów w tym np.:

3. Działalność korporacji transnarodowych i ich rola w gospodarce światowej

4. Specyfika działalności marketingowej korporacji

5. Zarządzanie w biznesie międzynarodowym

6. Działalność organizacji międzynarodowych


Literatura:

• M. Sydor, Wskazówki dla piszących prace dyplomowe, Wyd. Uniwersytet Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań 2014.

• Wójcik, K.: Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską. Warszawa: Wydawnictwo Placet, 2005

• Bielec, E.: Podręcznik pisania prac albo technika pisania po polsku. Kraków: Wydawnictwo EJB, 2000.

Wymogi pisania prac dyplomowyach na Wydziale EKSoc UŁ - www.eksoc.uni.pl

Wymogi pisania prac mgr - spisane przez promotora i udostępniane magistrantom

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6