Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-ROSM5B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | FBM |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać podstawową wiedzę i być zainteresowany pogłębianiem wiedzy dotyczącej przynajmniej jednego z wymienionych zagadnień: • Marketing międzynarodowy • Zarządzanie międzynarodowe • Korporacje transnarodowe • Społeczna odpowiedzialność |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest samodzielne napisanie przez Studenta pracy dyplomowej. Seminarium obejmuje dyskusje i warsztaty, będące efektem interaktywnego wykładu z zakresu tematyki seminarium. Uwzględniona tematyka obejmuje kwestie dotyczące szeroko i wszechstronnie rozumianego biznesu międzynarodowego, w tym zwłaszcza marketingu międzynarodowego, zarządzania międzynarodowego, korporacji transnarodowych, zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności. Warsztaty mają za zadanie przygotowywanie Seminarzystów do wyboru odpowiadającego im jednego z możliwych schematów/scenariuszy badawczych, który chcieliby wykorzystać do przygotowania swojej pracy dyplomowej. Warsztaty obejmują także techniczno-formalne kwestie związane z przygotowywaniem opracowań naukowych, w tym wymogi i zasady recenzji prac; zasady przygotowania planu pracy dyplomowej; zasady i metody analizy materiałów z różnych źródeł; zasady prawidłowego opisu źródeł; właściwe proporcje pracy (wyważanie teorii i empirii) etc. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie obszaru badawczego będącego przedmiotem pracy licencjackiej, a w szczególności: - zna zasady zrównoważonego zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami funkcjonującymi w dynamicznie zmieniającym się międzynarodowym otoczeniu biznesowym, w tym rolę korporacji transnarodowych we współczesnym biznesie (06FBM_1A_W01; 06FBM_1A_W02; 06FBM_1A_04; 06FBM_1A_05; 06FBM_1A_W10), - rozumie relacje występujące pomiędzy różnymi podmiotami działającymi na międzynarodowym rynku, jak również pomiędzy poszczególnymi wymiarami funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw (06FBM_A_03; 06FBM_1A_W06; 06FBM_1A_07; 06FBM_1A_W11; 06FBM_1A_W12), - zna koncepcje oraz metody ilościowe i jakościowe służące analizie struktur, procesów i zjawisk zachodzących w przedsiębiorstwach międzynarodowych (06FBM_1A_W08; 06FBM_1A_W14). Umiejętności Student potrafi: - prawidłowo sformułować cel pracy licencjackiej oraz zidentyfikować i opisać problem badawczy będący przedmiotem analizy (06FBM_1A_U02; 06FBM_1A_U09; 06FBM_1A_U11), - przeprowadzić badania empiryczne w oparciu o odpowiednie źródła danych oraz różne metody i techniki analizy (06FBM_1A_U01; 06FBM_1A_U05; 06FBM_1A_U07), - sformułować wnioski na podstawie uzyskanych wyników badań własnych i dokonać ich krytycznej oceny (06FBM_1A_U03, 06FBM_1A_U04), - samodzielnie poszerzać swoją wiedzę i umiejętności w zakresie podjętej problematyki oraz prezentować własne stanowisko w dyskutowanych kwestiach (06FBM_1A_U06; 06FBM_1A_U13). Kompetencje społeczne Student rozumie potrzebę ciągłego uczenia się i rozwijania umiejętności (06FBM_1A_K01), jak również jest zdolny wytyczać ambitne cele i dążyć do sukcesywnej ich realizacji w sposób profesjonalny i etyczny (06FBM_1A_K03; 06FBM_1A_K05; 06FBM_1A_K07). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Rosińska-Bukowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Rosińska-Bukowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: Seminarium licencjackie – semestr 1 Seminarium licencjackie: 28h Praca własna studenta w ramach seminarium licencjackie: a) praca bieżąca: 28h (studia literaturowe i przegląd metod badawczych) b) przygotowanie do zaliczenia: 28h (plan pracy licencjackie oraz rozdział I, uzsadneinei wyboru tematu, wykaz literatury) Liczba punktów ECTS: 3 punkty W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącą zajęcia, na konsultacjach. |
|
Metody dydaktyczne: | Dyskusje jako efekt interaktywnego wykładu z zakresu tematyki niniejszego seminarium. Uwzględnienie tematyki: • Marketing międzynarodowy • Zarządzanie międzynarodowe • Korporacje transnarodowe • Społeczna odpowiedzialność Warsztaty obejmujące przygotowywanie schematów możliwych scenariuszy badawczych. Warsztaty obejmujące techniczno-formalne kwestie związane z przygotowywaniem opracowań naukowych. Wymogi i zasady recenzji prac - wykład + przykłady + dyskusja Zasady przygotowania planu pracy dyplomowej - wykład + przykłady + dyskusja Zasady i metody analizy materiałów z różnych źródeł - wykład + przykłady + kontrowersje + dyskusja Zasady prawidłowego opisu źródeł - wykład + przykłady |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena końcowa obejmuje TRZY elementy: 50% oceny końcowej z seminarium WYMÓG 1: opracowanie ostateczne rozdziału I pracy, obejmującego bazę teoretyczna rozważań. Przygotowanie uzasadnienia wyboru tematu. Przeprowadzenie dyskusji (praca w grupie seminaryjnej) dotyczącej tematu pracy i wykonanego przeglądu literatury. 20% oceny końcowej z seminarium WYMÓG 2: Przedstawienie planowanych przykładów – uzasadnienie doboru, podmioty do porównań. 30% oceny końcowej z seminarium WYMÓG 3: Przygotowanie ostatecznej wersji planu pracy dyplomowej i podstawowego wykazu literatury niezbędnego do opracowania tych treści. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Semestr 1 seminarium – elementy realizacji efektów uczenia się, metody ich weryfikacji i ocena stopnia realizacji założonych efektów: WYMÓG 1: opracowanie ostateczne rozdziału I pracy, obejmującego bazę teoretyczna rozważań. Przygotowanie uzasadnienia wyboru tematu. Przeprowadzenie dyskusji (praca w grupie seminaryjnej) dotyczącej tematu pracy i wykonanego przeglądu literatury. WYMÓG 2: Przedstawienie planowanych przykładów – uzasadnienie doboru, podmioty do porównań. WYMÓG 3: Przygotowanie ostatecznej wersji planu pracy dyplomowej i podstawowego wykazu literatury niezbędnego do opracowania tych treści. Efekty z zakresu wiedzy, umiejętności jak i kompetencji: ocena ciągła w toku seminarium, w tym interakcji z grupą; bezpośrednich spotkań z seminarzystą oraz ocena wersji pisemnej przedstawionej części pracy dyplomowej. Ocena stopnia osiągnięcia efektów uczenia się jest dokonywana w sposób ciągły na podstawie uczestnictwa i aktywności na zajęciach – omawianie i dyskusja nad przedłożonymi materiałami a następnie nad poszczególnymi fragmentami pracy dyplomowej (ocena postępów pisania pracy dyplomowej). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Zapoznanie studentów z podstawowymi wymogami dotyczącymi pisania prac dyplomowych oraz możliwym zakresem tematyki praca w ramach niniejszego seminarium. • Marketing międzynarodowy • Zarządzanie międzynarodowe • Korporacje transnarodowe • Społeczna odpowiedzialność Wykład, dyskusje, warsztaty. Wymogi i zasady recenzji pracy - wykład + przykłady + dyskusja Zasady przygotowania planu pracy - wykład + przykłady + dyskusja Zasady i metody analizy materiałów- wykład + przykłady + dyskusja Zasady prawidłowego opisu źródeł - wykład + przykłady 1. Struktura pracy licencjackiej i wymogi formalne 2. Zmiany otoczenia biznesowego a funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstw międzynarodowych – poszukiwanie tematu pracy licencjackiej 3. Identyfikacja problemu badawczego – cel pracy licencjackiej i hipotezy/pytania badawcze 4. Konceptualizacja pracy licencjackiej w postaci planu 5. Dobór literatury i materiałów źródłowych 6. Przedstawienie pierwszego rozdziału pracy licencjackiej |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa 2020. M. Sydor, Wskazówki dla piszących prace dyplomowe, Wyd. Uniwersytet Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań 2014. S. Stachak, Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013. P. Ziółkowski, Jak pisać prace dyplomowe, licencjackie, magisterskie i podyplomowe? : przewodnik dla studentów, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Gospodarki, Bydgoszcz 2017. https://www.eksoc.uni.lodz.pl/strefa-studenta/sprawy-organizacyjne/prace-i-egzaminy-dyplomowe Literatura uzupełniająca: R. Korzeniowski, Praca magisterska i licencjacka: poradnik metodyczny dla studentów, Wyższa Szkoła Administracji Publicznej, Białystok 2012.Wójcik, K.: Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską. Warszawa: Wydawnictwo Placet, 2005 Bielec, E.: Podręcznik pisania prac albo technika pisania po polsku. Kraków: Wydawnictwo EJB, 2000. Szczegółowe wymogi pisania prac dyplomowych - podawane na seminarium (plik przesyłany seminarzystom) Literatura adekwatna do tematu pracy - indywidualne zalecenia dla konkretnych seminarzystów |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.