UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-SOPRAKIB
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyki
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 LUB 6.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Celem praktyk jest przygotowanie studenta do zawodu związanego ze studiowanym kierunkiem studiów

Zawodowe praktyki studenckie służą praktycznemu uczestnictwu w działaniach operacyjnych podmiotu przyjmującego na praktykę oraz zapoznaniu studenta z metodami oceny funkcjonowania podmiotu przyjmującego na praktykę. Ponadto pozwalają studentowi na identyfikację zarządzania zasobami informacyjnymi i finansowymi oraz organizacji procesów decyzyjnych w podmiocie przyjmującym na praktykę.

Efekty uczenia się:

Wiedza - student zna i rozumie:

- zasady i specyfikę funkcjonowania wybranych instytucji społecznych ze szczególnym uwzględnieniem aspektów społecznych, ekonomicznych oraz norm prawnych(06S-1A_W03) (06S-1A_W10) (06S-1A_W08)

- różne typy relacji między jednostkami, grupami i instytucjami funkcjonującymi na rynku pracy (06S-1A_W04)

- zasady działania grup społecznych oraz zasady współpracy w grupach (06S-1A_W05)

Umiejętności - student potrafi:

- prowadzić obserwacje zjawisk społecznych oraz pozyskiwać informacje niezbędne do realizacji obowiązków zawodowych (06S-1A_U01, 06S-1A_U04)

- zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną do rozstrzygania problemów pojawiających się w pracy zawodoweji (06S-1A_U09)

- samodzielnie realizować obowiązki zawodowe zgodnie z regułami funkcjonowania instytucji z uwzględnieniem aspektów etycznych (06S-1A_U08)

(06S-1A_U11)

Kompetencje społeczne - student jest gotów do:

- doskonalenia swoich umiejętności zawodowych i i rozwoju zawodowego w obszarze realizowanych praktyk (06S-1A_K06)

- wykazywania się inicjatywą, samodzielnego wykonywania obowiązków zawodowych, a kiedy to konieczne podjęcia współpracy w ramach różnego typu działań realizowanych przez podmioty funkcjonujące na rynku pracy (06S-1A_K01, 06S-1A_K05)

- wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej do rozwiązywania praktycznych problemów i kreatywnego działania postępując zgodnie z zasadami etyki zawodowej (06S-1A_K05, 06S-1A_K07)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Brzeziński
Prowadzący grup: Kamil Brzeziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Brzeziński
Prowadzący grup: Kamil Brzeziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kretek-Kamińska
Prowadzący grup: Agnieszka Kretek-Kamińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kretek-Kamińska
Prowadzący grup: Agnieszka Kretek-Kamińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

II. LISTA REKOMENDOWANYCH ORGANIZACJI DO ODBYWANIA PRAKTYK STUDENCKICH NA KIERUNKU SOCJOLOGIA:

• ośrodki badania opinii publicznej i rynku;

• instytucje realizujące projekty badawcze (w tym Instytut Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego);

• Urząd Miasta Łodzi i inne urzędy miejskie, gminne, marszałkowskie;

• działy personalne, rozwojowe, projektowe oraz działy promocji, marketingu i PR (np.: BRE Bank, Bank i Multibank, Uniqua TU, Amcor, Bosch Siemens, Atlas, Gillette, Philips Lighting, Dell, Hutchinson Polska, Ericpol Telecom i inne);

• firmy szkoleniowe (np. Ides Consultans, KM Studio, WiseHead i inne);

• firmy doradztwa personalnego (np. MPS Consulting, FPL Consulting, Phin Consulting i inne);

• agencje Public Relations (np. SBS Public Relations, Telma Group Communications, WuMa Media - i inne);

• sekcje rozwoju osobistego, promocji, PR i tym podobne w organizacjach pozarządowych:

- AIESEC, AEGEE (Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości, Projekt Łódź, i inne stowarzyszenia, fundacje);

• łódzkie media, w tym: „Gazeta Wyborcza”, „Dziennik Łódzki”, „Radio Łódź”, Telewizja kablowa „Toya” i inne;

• media regionalne i lokalne – Pabianice, Sieradz, Piotrków Trybunalski i inne;

• biura poselskie;

• Policja, Straż Miejska;

• instytucje kultury: muzea, miejskie, gminne, osiedlowe ośrodki kultury;

• działy personalne, rozwojowe, projektowe oraz działy promocji, marketingu i PR w teatrach, filharmoniach.

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny, instruktaż, metoda projektów, metoda demonstrowania sposobów pracy, pokaz z objaśnieniem, realizacja zadań praktycznych wpisanych do harmonogramu praktyk.

Sposoby i kryteria oceniania:

Kierunkowy opiekun praktyk na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym podejmuje decyzję o zaliczeniu praktyk na podstawie wpisanej przez Pracodawcę oceny wiedzy, umiejętności i kompetencji wpisanych do dokumentu: Weryfikacja efektów uczenia uzyskanych w wyniku odbytej praktyki zawodowej/ stażu zawodowego.(06S-1A_W04) (06S-1A_W05)(06S-1A_U01, 06S-1A_U04) (06S-1A_U06)(06S-1A_U08)(06S-1A_U11)(06S-1A_K01)(06S-1A_K03) (06S-1A_K05) (06S-1A_K07)



Weryfikacja kierunkowych efektów kształcenia następuje także poprzez: kontrolę zapisów dokumentujących proces odbywania praktyk znajdujących się w dzienniku praktyk, a w wybranych przypadkach przez kontakt z praktykodawcą w trakcie odbywania przez studenta praktyk (telefoniczny, mailowy lub bezpośredni).(06S-1A_W03) (06S-1A_W10) (06S-1A_W08)(06S-1A_U01, 06S-1A_U04) (06S-1A_U06)(06S-1A_U08)(06S-1A_U11)

(06S-1A_K06)

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Zapoznanie studenta z regulaminem wewnętrznym podmiotu przyjmującego na praktykę, przepisami o dyscyplinie pracy, bhp i ppoż.;

2. Zapoznanie studenta ze strukturą organizacyjną podmiotu, obiegiem dokumentów, ich klasyfikacją i zasadami przechowywania oraz archiwizowania;

3. Zapoznanie studenta z kulturą organizacyjną podmiotu przyjmującego na praktykę;

4. Zapoznanie studenta z działalnością społeczną i gospodarczą podmiotu przyjmującego na praktykę;

5. Identyfikacja przez studenta specyfiki otoczenia podmiotu przyjmującego na praktykę (m.in. otoczenia konkurencyjnego i finansowego);

6. Identyfikacja procesów planowania działań w podmiocie przyjmującym na praktykę;

7. Identyfikacja narzędzi w zakresie gospodarowania zasobami materialnymi i niematerialnymi w podmiocie przyjmującym na praktykę;

8. Identyfikacja zarządzania zasobami informacyjnymi i finansowymi oraz organizacji procesów decyzyjnych w podmiocie przyjmującym na praktykę;

9. Praktyczne uczestnictwo w działaniach operacyjnych podmiotu przyjmującego na praktykę;

10. Zapoznanie studenta z metodami oceny funkcjonowania podmiotu przyjmującego na praktykę.


Literatura:

Regulamin praktyk studenckich.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kretek-Kamińska
Prowadzący grup: Agnieszka Kretek-Kamińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

II. LISTA REKOMENDOWANYCH ORGANIZACJI DO ODBYWANIA PRAKTYK STUDENCKICH NA KIERUNKU SOCJOLOGIA:

• ośrodki badania opinii publicznej i rynku;

• instytucje realizujące projekty badawcze (w tym Instytut Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego);

• Urząd Miasta Łodzi i inne urzędy miejskie, gminne, marszałkowskie;

• działy personalne, rozwojowe, projektowe oraz działy promocji, marketingu i PR (np.: BRE Bank, Bank i Multibank, Uniqua TU, Amcor, Bosch Siemens, Atlas, Gillette, Philips Lighting, Dell, Hutchinson Polska, Ericpol Telecom i inne);

• firmy szkoleniowe (np. Ides Consultans, KM Studio, WiseHead i inne);

• firmy doradztwa personalnego (np. MPS Consulting, FPL Consulting, Phin Consulting i inne);

• agencje Public Relations (np. SBS Public Relations, Telma Group Communications, WuMa Media - i inne);

• sekcje rozwoju osobistego, promocji, PR i tym podobne w organizacjach pozarządowych:

- AIESEC, AEGEE (Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości, Projekt Łódź, i inne stowarzyszenia, fundacje);

• łódzkie media, w tym: „Gazeta Wyborcza”, „Dziennik Łódzki”, „Radio Łódź”, Telewizja kablowa „Toya” i inne;

• media regionalne i lokalne – Pabianice, Sieradz, Piotrków Trybunalski i inne;

• biura poselskie;

• Policja, Straż Miejska;

• instytucje kultury: muzea, miejskie, gminne, osiedlowe ośrodki kultury;

• działy personalne, rozwojowe, projektowe oraz działy promocji, marketingu i PR w teatrach, filharmoniach.

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny, instruktaż, metoda projektów, metoda demonstrowania sposobów pracy, pokaz z objaśnieniem, realizacja zadań praktycznych wpisanych do harmonogramu praktyk.

Sposoby i kryteria oceniania:

Kierunkowy opiekun praktyk na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym podejmuje decyzję o zaliczeniu praktyk na podstawie wpisanej przez Pracodawcę oceny wiedzy, umiejętności i kompetencji wpisanych do dokumentu: Weryfikacja efektów uczenia uzyskanych w wyniku odbytej praktyki zawodowej/ stażu zawodowego.(06S-1A_W04) (06S-1A_W05)(06S-1A_U01, 06S-1A_U04) (06S-1A_U06)(06S-1A_U08)(06S-1A_U11)(06S-1A_K01)(06S-1A_K03) (06S-1A_K05) (06S-1A_K07)



Weryfikacja kierunkowych efektów kształcenia następuje także poprzez: kontrolę zapisów dokumentujących proces odbywania praktyk znajdujących się w dzienniku praktyk, a w wybranych przypadkach przez kontakt z praktykodawcą w trakcie odbywania przez studenta praktyk (telefoniczny, mailowy lub bezpośredni).(06S-1A_W03) (06S-1A_W10) (06S-1A_W08)(06S-1A_U01, 06S-1A_U04) (06S-1A_U06)(06S-1A_U08)(06S-1A_U11)

(06S-1A_K06)

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Zapoznanie studenta z regulaminem wewnętrznym podmiotu przyjmującego na praktykę, przepisami o dyscyplinie pracy, bhp i ppoż.;

2. Zapoznanie studenta ze strukturą organizacyjną podmiotu, obiegiem dokumentów, ich klasyfikacją i zasadami przechowywania oraz archiwizowania;

3. Zapoznanie studenta z kulturą organizacyjną podmiotu przyjmującego na praktykę;

4. Zapoznanie studenta z działalnością społeczną i gospodarczą podmiotu przyjmującego na praktykę;

5. Identyfikacja przez studenta specyfiki otoczenia podmiotu przyjmującego na praktykę (m.in. otoczenia konkurencyjnego i finansowego);

6. Identyfikacja procesów planowania działań w podmiocie przyjmującym na praktykę;

7. Identyfikacja narzędzi w zakresie gospodarowania zasobami materialnymi i niematerialnymi w podmiocie przyjmującym na praktykę;

8. Identyfikacja zarządzania zasobami informacyjnymi i finansowymi oraz organizacji procesów decyzyjnych w podmiocie przyjmującym na praktykę;

9. Praktyczne uczestnictwo w działaniach operacyjnych podmiotu przyjmującego na praktykę;

10. Zapoznanie studenta z metodami oceny funkcjonowania podmiotu przyjmującego na praktykę.


Literatura:

Regulamin praktyk studenckich.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kretek-Kamińska
Prowadzący grup: Agnieszka Kretek-Kamińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny, instruktaż, pokaz, metoda projektów, metoda demonstrowania sposobów pracy, pokaz z objaśnieniem, realizacja zadań praktycznych wpisanych do harmonogramu praktyk.

Sposoby i kryteria oceniania:

Kierunkowy opiekun praktyk na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym podejmuje decyzję o zaliczeniu praktyk na podstawie wpisanej przez Pracodawcę oceny wiedzy, umiejętności i kompetencji wpisanych do dokumentu: Weryfikacja efektów uczenia uzyskanych w wyniku odbytej praktyki zawodowej/ stażu zawodowego.


Weryfikacja kierunkowych efektów kształcenia następuje także poprzez: kontrolę zapisów dokumentujących proces odbywania praktyk znajdujących się w dzienniku praktyk, a w wybranych przypadkach przez kontakt z praktykodawcą w trakcie odbywania przez studenta praktyk (telefoniczny, mailowy lub bezpośredni).

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Zapoznanie studenta z regulaminem wewnętrznym podmiotu przyjmującego na praktykę, przepisami o dyscyplinie pracy, bhp i ppoż.;

2. Zapoznanie studenta ze strukturą organizacyjną podmiotu, obiegiem dokumentów, ich klasyfikacją i zasadami przechowywania oraz archiwizowania;

3. Zapoznanie studenta z kulturą organizacyjną podmiotu przyjmującego na praktykę;

4. Zapoznanie studenta z działalnością społeczną i gospodarczą podmiotu przyjmującego na praktykę;

5. Identyfikacja przez studenta specyfiki otoczenia podmiotu przyjmującego na praktykę (m.in. otoczenia konkurencyjnego i finansowego);

6. Identyfikacja procesów planowania działań w podmiocie przyjmującym na praktykę;

7. Identyfikacja narzędzi w zakresie gospodarowania zasobami materialnymi i niematerialnymi w podmiocie przyjmującym na praktykę;

8. Identyfikacja zarządzania zasobami informacyjnymi i finansowymi oraz organizacji procesów decyzyjnych w podmiocie przyjmującym na praktykę;

9. Praktyczne uczestnictwo w działaniach operacyjnych podmiotu przyjmującego na praktykę;

10. Zapoznanie studenta z metodami oceny funkcjonowania podmiotu przyjmującego na praktykę.


Literatura:

Regulamin praktyk studenckich.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kretek-Kamińska
Prowadzący grup: Agnieszka Kretek-Kamińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny, instruktaż, pokaz, metoda projektów, metoda demonstrowania sposobów pracy, pokaz z objaśnieniem, realizacja zadań praktycznych wpisanych do harmonogramu praktyk.

Sposoby i kryteria oceniania:

Kierunkowy opiekun praktyk na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym podejmuje decyzję o zaliczeniu praktyk na podstawie wpisanej przez Pracodawcę oceny wiedzy, umiejętności i kompetencji wpisanych do dokumentu: Weryfikacja efektów uczenia uzyskanych w wyniku odbytej praktyki zawodowej/ stażu zawodowego.


Weryfikacja kierunkowych efektów kształcenia następuje także poprzez: kontrolę zapisów dokumentujących proces odbywania praktyk znajdujących się w dzienniku praktyk, a w wybranych przypadkach przez kontakt z praktykodawcą w trakcie odbywania przez studenta praktyk (telefoniczny, mailowy lub bezpośredni).

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Zapoznanie studenta z regulaminem wewnętrznym podmiotu przyjmującego na praktykę, przepisami o dyscyplinie pracy, bhp i ppoż.;

2. Zapoznanie studenta ze strukturą organizacyjną podmiotu, obiegiem dokumentów, ich klasyfikacją i zasadami przechowywania oraz archiwizowania;

3. Zapoznanie studenta z kulturą organizacyjną podmiotu przyjmującego na praktykę;

4. Zapoznanie studenta z działalnością społeczną i gospodarczą podmiotu przyjmującego na praktykę;

5. Identyfikacja przez studenta specyfiki otoczenia podmiotu przyjmującego na praktykę (m.in. otoczenia konkurencyjnego i finansowego);

6. Identyfikacja procesów planowania działań w podmiocie przyjmującym na praktykę;

7. Identyfikacja narzędzi w zakresie gospodarowania zasobami materialnymi i niematerialnymi w podmiocie przyjmującym na praktykę;

8. Identyfikacja zarządzania zasobami informacyjnymi i finansowymi oraz organizacji procesów decyzyjnych w podmiocie przyjmującym na praktykę;

9. Praktyczne uczestnictwo w działaniach operacyjnych podmiotu przyjmującego na praktykę;

10. Zapoznanie studenta z metodami oceny funkcjonowania podmiotu przyjmującego na praktykę.


Literatura:

Regulamin praktyk studenckich.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6