UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

E-Commerce

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-WO234B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: E-Commerce
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 LUB 6.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) Basic knowledge of the functioning of the global economy and e-business.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta ze współczesnymi strategiami z zakresu handlu elektronicznego w realiach zglobalizowanej gospodarki oraz możliwościami wykorzystania tych strategii w organizacjach.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

1. Knowledge: As a result of the course the student knows the basic issues related to the e-business and the specific functioning of companies in the online environment. Furthermore, the student has knowledge of the rules governing electronic commerce. He knows the risks and barriers to the functioning of companies in the e-business.

2. Skills: As a result of the course the student acquires the ability to understand the mechanisms governing e-business and basic terms/ concepts of electronic commerce. The student is able to properly assess the risks associated with the operation of the electronic market and match the model of e -business to the needs of the enterprise. Besides the studenr is able to evaluate an exemplary online store.

3. Attitudes/Competencies: As a result of the course the student identifies and resolves dilemmas associated with conducting e-business. The student is a sensitive observer of the changes taking place in the business, taking place under the influence of globalization of markets, products and economic policies. He is aware of the need to complement and improve their knowledge and skills.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 90 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Serwach, Justyna Wieloch
Prowadzący grup: Tomasz Serwach, Justyna Wieloch
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

(tylko po angielsku) The subject includes 30hrs. It should reflect the amount of student's work as follows:

Participation in lectures - 15 hrs

Participation in tutorials - 15 hrs

Preparations for class - 5 hrs.

Preparations for the presentation - 15 hrs

Preparations for exam - 15 hrs

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Lecture, working in groups, discussion, presentations

Sposoby i kryteria oceniania:

(tylko po angielsku) Exam plus assessment of the current preparation for classes during the semester: attendance and active participation in lessons, preparation of chosen e-business model.


In order to pass the test in first term student is required to grant at least 60% of maximum amount of points. Failed test may be retaken in oral form once.



The rules of taking into account forms of activity in the final evaluation


• Grade from the test (if positive ) = 50%of the final grade

• Grade from the presentation = 50%of the final grade

Szczegółowe treści kształcenia:

(tylko po angielsku) E-commerce strategies

E-commerce business models

Rights and duties in e-commerce

Online Payment Solutions

Online ads

Crowdsoucing

Case studies

Literatura: (tylko po angielsku)

Basic:

1. Karake-Shalhoub Z., Lubna Al Qasimi S.,The Diffusion of E-commerce in Developing Economies: A Resource-based Approach, Edward Elgar Publishing 2006.

2. Manzoor A., E-Commerce: An Introduction, Lambert Academic Publishing, Saarbrücken 2010.

3. The Economist (chosen issues and articles).

Supplementary:

1. Charlesworth A., Key concepts in e-commerce, Palgrave Macmillan, New York 2007.

2. Malden F., What is e-business? How the internet transforms organizations, Blackwell Publishing 2007.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6