Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0700-AZJL01 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Nauk o Wychowaniu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Leek | |
Prowadzący grup: | Joanna Leek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | • ćwiczenia (analiza tekstów źródłowych), • dyskusja, • gry dydaktyczne |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Metody oceniania: Praca pisemna – rozdział (część) pracy dyplomowej. - po zakończeniu czwartego semestru – część teoretyczna pracy – analiza literatury przedmiotu, - po zakończeniu piątego semestru – część metodologiczna pracy – konceptualizacja badań własnych, - po zakończeniu szóstego semestru – cały tekst pracy dyplomowej, tj. część teoretyczna, metodologiczna oraz analiza i interpretacja wyników badań. Kryteria oceniania: - pełny, wyczerpujący, poprawny tekst (rozdział pracy) – bardzo dobry - tekst (rozdział pracy) zawierający niewielkie braki, niedociągnięcia – dobry - tekst (rozdział pracy) niespójny, fragmentaryczny, wskazujący na nieznajomość literatury przedmiotu – dostateczny |
|
Treści kształcenia: | Treści realizowane w czwartym semestrze 30 h (15 h): • Ogólna charakterystyka prac badawczych w pedagogice. • Wybór i formułowanie obszaru badań. Temat pracy i jego uzasadnienie. • Typy i analiza źródeł. • Poszukiwanie i wybór literatury przedmiotu. • Korzystanie ze źródeł. Zapis bibliograficzny. • Gromadzenie literatury przedmiotu, jej krytyczna analiza. • Przygotowanie części teoretycznej pracy dyplomowej – krytycznego przeglądu literatury przedmiotu. Treści realizowane w piątym semestrze - 30 h (30 h): • Perspektywy badawcze w naukach pedagogicznych. • Cykl postępowania badawczego. • Problematyka badań własnych; pytania badawcze; hipotezy. • Pojęcie i klasyfikacja zmiennych. Operacjonalizacja zmiennych. • Metody badań. Pojęcie i kategoryzacja metod badawczych. • Techniki i narzędzia badawcze. Treści realizowane w szóstym semestrze - 15 h (15 h): • Ogólne zasady opracowania wyników badań. • Analiza wyników badań. • Zasady przygotowania tekstu pracy naukowej (licencjackiej). • Opracowanie pełnej wersji pracy licencjackiej. • Przygotowanie do egzaminu dyplomowego. |
|
Literatura: |
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000. Kotarbiński T., Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk. Warszawa 2002 Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2010. Nowak S., Metodologia badań społecznych. Warszawa 2011, PWN Oppenheim A. N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Poznań 2004. Palka S. (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1998. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008. Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Leek | |
Prowadzący grup: | Joanna Leek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Ogólne cele realizacji przedmiotu: • zapoznanie z ogólnym zakresem wiedzy o prowadzeniu i projektowaniu badań w pedagogice, • zapoznanie ze źródłami informacji na temat teorii i praktyki badania naukowego w pedagogice oraz rozwijanie umiejętności korzystania z nich, • rozwijanie umiejętności badawczych, tj. samodzielnego planowania i realizowania cyklu postępowania badawczego, • rozwijanie świadomości samooceny własnych kompetencji, • rozwijanie świadomości istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych. |
|
Metody dydaktyczne: | • ćwiczenia (analiza tekstów źródłowych), • dyskusja, • gry dydaktyczne |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Metody oceniania: Praca pisemna – rozdział (część) pracy dyplomowej. - po zakończeniu czwartego semestru – część teoretyczna pracy – analiza literatury przedmiotu, - po zakończeniu piątego semestru – część metodologiczna pracy – konceptualizacja badań własnych, - po zakończeniu szóstego semestru – cały tekst pracy dyplomowej, tj. część teoretyczna, metodologiczna oraz analiza i interpretacja wyników badań. Kryteria oceniania: - pełny, wyczerpujący, poprawny tekst (rozdział pracy) – bardzo dobry - tekst (rozdział pracy) zawierający niewielkie braki, niedociągnięcia – dobry - tekst (rozdział pracy) niespójny, fragmentaryczny, wskazujący na nieznajomość literatury przedmiotu – dostateczny |
|
Treści kształcenia: | Treści realizowane w czwartym semestrze 30 h (15 h): • Ogólna charakterystyka prac badawczych w pedagogice. • Wybór i formułowanie obszaru badań. Temat pracy i jego uzasadnienie. • Typy i analiza źródeł. • Poszukiwanie i wybór literatury przedmiotu. • Korzystanie ze źródeł. Zapis bibliograficzny. • Gromadzenie literatury przedmiotu, jej krytyczna analiza. • Przygotowanie części teoretycznej pracy dyplomowej – krytycznego przeglądu literatury przedmiotu. Treści realizowane w piątym semestrze - 30 h (30 h): • Perspektywy badawcze w naukach pedagogicznych. • Cykl postępowania badawczego. • Problematyka badań własnych; pytania badawcze; hipotezy. • Pojęcie i klasyfikacja zmiennych. Operacjonalizacja zmiennych. • Metody badań. Pojęcie i kategoryzacja metod badawczych. • Techniki i narzędzia badawcze. Treści realizowane w szóstym semestrze - 15 h (15 h): • Ogólne zasady opracowania wyników badań. • Analiza wyników badań. • Zasady przygotowania tekstu pracy naukowej (licencjackiej). • Opracowanie pełnej wersji pracy licencjackiej. • Przygotowanie do egzaminu dyplomowego. |
|
Literatura: |
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000. Kotarbiński T., Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk. Warszawa 2002 Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2010. Nowak S., Metodologia badań społecznych. Warszawa 2011, PWN Oppenheim A. N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Poznań 2004. Palka S. (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1998. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008. Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.