Diagnoza i wspieranie młodzieży uzdolnionej artystycznie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0700-BD0111 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza i wspieranie młodzieży uzdolnionej artystycznie |
Jednostka: | Wydział Nauk o Wychowaniu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Znajomość indywidualnych i instytucjonalnych metod pracy z młodzieżą. Student ma uporządkowaną wiedzę na temat podstaw teoretycznych diagnostytki pedagogicznej oraz najważniejszych metod jej przeprowadzania (K_W03). Student potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów pedagogicznych pojawiających się w sytuacjach wymagających diagnozy i wspierania uzdolnionej młodzieży (K_U09). |
Skrócony opis: |
Zapoznanie z cechami charakterystycznymi ucznia zdolnego oraz sposobami ich przejawiania. Zapoznanie z metodami diagnostyki uczniów zdolnych. Zapoznanie z indywidualnymi i instytucjonalnymi sposobami wspierania uczniów zdolnych. Kształtowanie umiejętności pracy z uczniem zdolnym w celu stymulowania i rozwoju jego potencjału. Rozbudzenie świadomości potrzeby diagnozowania i wspierania uczniów zdolnych. |
Efekty uczenia się: |
07P2A_W06: Student zna: - sposoby przejawiania się uzdolnień artystycznych u młodzieży; - możliwości ukierunkowania i rozwijania tych zdolności 07P2A_U05: Student potrafi: - zaprezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie dotyczące pracy z uczniem zdolnym w oparciu o wybrane perspektywy teoretyczne, poglądy różnych autorów. 07P2A_U06: Student potrafi: - formułować problem badawczy; - dobierać adekwatne metody i techniki; - skonstruować narzędzia badawcze; - opracować, zinterpretować i zaprezentować wyniki badań, wyciągnąć z nich wnioski; - wskazać kierunek dalszych badań. 07P2A_U07: Student potrafi: - obserwować, diagnozować, racjonalnie oceniać złożone sytuacje edukacyjnych w pracy z uczniem zdolnym; - analizować motywy i wzorce ludzkich zachowań 07P2A_K01: Student ma świadomość: - poziomu swojej wiedzy i umiejętności; - rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, by młodzieży, z którą pracuje, stworzyć większe możliwości rozwoju uzdolnień i zainteresowań artystycznych. - potrzeby wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia, mając na uwadze najnowsze odkrycia pedagogiczne i psychologiczne w zakresie rozwoju młodzieży oraz zmiany możliwości stymulowania zdolności – instytucjonalne (nowe szkoły, kursy itp.), indywidualne, związane z najnowszą technologią (programy komputerowe, e-learning) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Szmidt | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Szmidt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Sieczych-Kukawska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Sieczych-Kukawska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Sieczych-Kukawska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Sieczych-Kukawska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.