Wprowadzenie do specjalności
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0700-DLP092 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do specjalności |
Jednostka: | Wydział Nauk o Wychowaniu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Ogólna znajomość aparatu pojęć pedagogiki. |
Skrócony opis: |
Realizacja przedmiotu ma na celu przygotowanie studentów do celowego wyboru specjalności studiów na kierunku pedagogika. |
Efekty uczenia się: |
Od roku 2024/2025 Osoba studiująca: 07P-1A_W10 zna i rozumie pojęcia opisujące subdyscypliny pedagogiki, których przedmiot badań i dorobek składa się na specjalności realizowane na kierunku pedagogika; Zna i rozumie specyfikę działania charakterystyczną dla poszczególnych specjalności, w praktyce pedagogicznej. 07P-1A_U08 potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji własnych zadań rozwojowych, związanych z wybraną specjalnością. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wanda Baranowska, Anita Gulczyńska, Marcin Muszyński, Renata Szczepanik, Krzysztof Szmidt | |
Prowadzący grup: | Wanda Baranowska, Anita Gulczyńska, Marcin Muszyński, Renata Szczepanik, Krzysztof Szmidt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | wykład interaktywny |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena bardzo dobra oznacza całkowitą trafność w opisie i merytoryczne argumenty w eseju; dobry plus przy drobnych potknięciach i uproszczeniach w sposobie argumentowania; ocena dobra to właściwe posługiwanie się pojęciami i uproszczone argumenty; dostateczny plus przy błędach w posługiwaniu się niektórymi pojęciami oraz uproszczonej argumentacji, dostateczny – przy błędach w używanych pojęciach oraz uproszczonej argumentacji pełnej luk. Ocena niedostateczna oznacza niewłaściwe posługiwanie się pojęciami oraz znacząco uproszczoną argumentację, z rażącymi lukami w sposobie uzasadniania. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Przygotowanie eseju z uzasadnieniem wyboru specjalności. Warunkiem zaliczenia jest używanie pojęć specyficznych dla specjalności i adekwatnych do praktyki wychowawczej oraz deklaracja wyboru specjalności w perspektywie świadomego rozwoju wiedzy i umiejętności. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Dział/y pedagogiki specyficzny/e dla specjalności –ich autonomia i związki z innymi dziedzinami wiedzy i praktyki wychowawczo-społecznej 2. Charakterystyka miejsc pracy. Prawne i merytoryczne podstawy zatrudnienia absolwentów specjalności 3. Współczesne tendencje w teorii i metodyce pracy w zakresie specjalności. |
|
Literatura: |
Glosariusz pojęć charakterystycznych dla specjalności w opracowaniu prowadzących zajęcia. Pozycje wskazane przez prowadzących, kluczowe dla prezentowanej specjalności oraz akty prawne charakteryzujące podstawy zatrudnienia absolwentów poszczególnych specjalności. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wanda Baranowska, Mariusz Granosik, Marcin Muszyński, Renata Szczepanik, Krzysztof Szmidt | |
Prowadzący grup: | Wanda Baranowska, Mariusz Granosik, Marcin Muszyński, Renata Szczepanik, Krzysztof Szmidt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład interaktywny |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena bardzo dobra oznacza całkowitą trafność w opisie i merytoryczne argumenty w eseju; dobry plus przy drobnych potknięciach i uproszczeniach w sposobie argumentowania; ocena dobra to właściwe posługiwanie się pojęciami i uproszczone argumenty; dostateczny plus przy błędach w posługiwaniu się niektórymi pojęciami oraz uproszczonej argumentacji, dostateczny – przy błędach w używanych pojęciach oraz uproszczonej argumentacji pełnej luk. Ocena niedostateczna oznacza niewłaściwe posługiwanie się pojęciami oraz znacząco uproszczoną argumentację, z rażącymi lukami w sposobie uzasadniania. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Przygotowanie eseju z uzasadnieniem wyboru specjalności. Warunkiem zaliczenia jest używanie pojęć specyficznych dla specjalności i adekwatnych do praktyki wychowawczej oraz deklaracja wyboru specjalności w perspektywie świadomego rozwoju wiedzy i umiejętności. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Dział/y pedagogiki specyficzny/e dla specjalności –ich autonomia i związki z innymi dziedzinami wiedzy i praktyki wychowawczo-społecznej 2. Charakterystyka miejsc pracy. Prawne i merytoryczne podstawy zatrudnienia absolwentów specjalności 3. Współczesne tendencje w teorii i metodyce pracy w zakresie specjalności. |
|
Literatura: |
Glosariusz pojęć charakterystycznych dla specjalności w opracowaniu prowadzących zajęcia. Pozycje wskazane przez prowadzących, kluczowe dla prezentowanej specjalności oraz akty prawne charakteryzujące podstawy zatrudnienia absolwentów poszczególnych specjalności. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.