Współczesna psychologia II rok
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0700-DOK201 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Współczesna psychologia II rok |
Jednostka: | Wydział Nauk o Wychowaniu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Poraj, Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Prowadzący grup: | Joanna Miniszewska, Grażyna Poraj, Andrzej Śliwerski, Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Cykl wykładów pt. "Psychologiczne aspekty funkcjonowania rodzin w wielokulturowej rzeczywistości" |
|
Metody dydaktyczne: | Metody problemowe (aktywizujące) oraz podające (wykład konwersatoryjny). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie z oceną Efekty kształcenia zostaną ocenione podczas zaprezentowania przez studentów efektów dyskusji i pracy zespołowej. Kryteria różnicujące oceny zostaną wypracowane podczas dyskusji grupowej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Psychologiczne aspekty funkcjonowania rodzin w wielokulturowej rzeczywistości Kultura-ujęcie definicyjne Konflikt wartości Wielokulturowość i model jej rozwoju Badacze i wymiary kultur narodowych Wybrane zagadnienia wielokulturowości a) sfera zawodowa b) sfera rodzinna • Problemy rodzin zróżnicowanych kulturowo • Działania profilaktyczne i interwencyjne |
|
Literatura: |
Bakiera, L. Rodzina z perspektywy socjologicznej i psychologicznej: ciągłość i zmiana. Roczniki Socjologii Rodziny, 17, 101-115. Bauman, Z. (2011). Kultura w płynnej nowoczesności. Warszawa: Agora S.A Laskowski, R. (2009) Przyswajanie języka polskiego w warunkach polsko- -szwedzkiego bilingwizmu. Kraków: Universitas. Miluska, J. (2014). Kulturowa różnorodność rodziny. W: I. Janicka, H.Liberska (red.). Psychologia rodziny, s. 369-383. Warszawa: PWN. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Miniszewska, Grażyna Poraj, Andrzej Śliwerski, Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Prowadzący grup: | Joanna Miniszewska, Grażyna Poraj, Andrzej Śliwerski, Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Cykl wykładów pt. "Psychologiczne aspekty funkcjonowania rodzin w wielokulturowej rzeczywistości" |
|
Metody dydaktyczne: | Metody problemowe (aktywizujące) oraz podające (wykład konwersatoryjny). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie z oceną Efekty kształcenia zostaną ocenione podczas zaprezentowania przez studentów efektów dyskusji i pracy zespołowej. Kryteria różnicujące oceny zostaną wypracowane podczas dyskusji grupowej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Psychologiczne aspekty funkcjonowania rodzin w wielokulturowej rzeczywistości Kultura-ujęcie definicyjne Konflikt wartości Wielokulturowość i model jej rozwoju Badacze i wymiary kultur narodowych Wybrane zagadnienia wielokulturowości a) sfera zawodowa b) sfera rodzinna • Problemy rodzin zróżnicowanych kulturowo • Działania profilaktyczne i interwencyjne |
|
Literatura: |
Bakiera, L. Rodzina z perspektywy socjologicznej i psychologicznej: ciągłość i zmiana. Roczniki Socjologii Rodziny, 17, 101-115. Bauman, Z. (2011). Kultura w płynnej nowoczesności. Warszawa: Agora S.A Laskowski, R. (2009) Przyswajanie języka polskiego w warunkach polsko- -szwedzkiego bilingwizmu. Kraków: Universitas. Miluska, J. (2014). Kulturowa różnorodność rodziny. W: I. Janicka, H.Liberska (red.). Psychologia rodziny, s. 369-383. Warszawa: PWN. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.