Pedagogika twórczości
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0700-DUP192 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika twórczości |
Jednostka: | Wydział Nauk o Wychowaniu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Ogólna znajomość faktów z zakresu kultury i twórczych osiągnięć w rozwoju cywilizacji; znajomość podstawowych pojęć z zakresu psychologii rozwoju i osobowości oraz pedagogiki ogólnej. |
Skrócony opis: |
Głównym celem jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy pedagogicznej i psychologicznej dotyczącej twórczości i kreatywności oraz edukacyjnych uwarunkowań rozwoju zdolności twórczych dzieci, młodzieży oraz dorosłych. |
Efekty uczenia się: |
07P-2A_W05 Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat pedagogiki twórczości. 07P-2A_W09 Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat pedagogiki twórczości w perspektywie współczesnej myśli pedagogicznej. 07P-2A_U03 Porozumiewa się wykorzystując teorie twórczości oraz metody i narzędzi z zakresu dydaktyki twórczości. 07P-2A_U09 Potrafi wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania dla działań rozwijających zdolności twórcze, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych z wykorzystaniem wybranych metod i technik dydaktyki twórczości, w tym uwzględnia specyfikę pracy z dzieckiem zdolnym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Szmidt | |
Prowadzący grup: | Monika Modrzejewska-Świgulska, Krzysztof Szmidt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | 1. Wykład, dyskusja 2. Prace pisemne, prace plastyczne, praca z tekstem, kwestionariusze – ćwiczenia |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 1. Zasady zaliczenia - ćwiczenia: • Ocena bardzo dobra – przygotowanie wszystkich zadań w terminie (zobacz tabel poniżej) plus esej • Ocena dobra – zadania składające się na zajęcia 1 – 2, wszystkie/ trzy etapy • Ocena dostateczna plus – zadania składające się na zajęcia 1 – 2, |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Zadania testowe Esej - "Szkoła twórcza po mojemu" |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Głównym celem jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy pedagogicznej i psychologicznej dotyczącej twórczości i kreatywności oraz edukacyjnych uwarunkowań rozwoju zdolności twórczych dzieci, młodzieży oraz dorosłych. |
|
Literatura: |
S. Popek, Człowiek jako jednostka twórcza, UMCS, Lublin 2001. K. J. Szmidt. Pedagogika twórczości, GWP, 2013 K.J. Szmidt, Edukacyjne uwarunkowania rozwijania kreatywności, Wyd. UŁ, Łódź E. Nęcka, Psychologia twórczości, GWP, 2002 W. Limont, Uczeń zdolny, GWP, 2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Modrzejewska-Świgulska | |
Prowadzący grup: | Monika Modrzejewska-Świgulska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | 1. Wykład, dyskusja 2. Kurs online - prace pisemne, prace plastyczne, praca z tekstem, kwestionariusze – ćwiczenia |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 1. Zasady zaliczenia - ćwiczenia: • Ocena bardzo dobra – przygotowanie wszystkich zadań w terminie (zobacz tabel poniżej) • Ocena dobra plus – przygotowaniu wszystkich zadań bez pracy plastycznej związanej z wizualizacją wymarzonej przestrzeni twórczej, wystarczy sam opis (zajęcia 3 – 4, etap 3, zobacz link do zadania umieszczony na końcu prezentacji) • Ocena dobra – zadania składające się na zajęcia 1 – 2, wszystkie/ trzy etapy • Ocena dostateczna plus – zadania składające się na zajęcia 1 – 2, bez pierwszego etapu, czyli wystąpienia Kena Robinsona • Ocena dostateczna - zadanie (trzeci etap) składające się na zajęcia 1 – 2, bez pierwszego etapu, czyli wystąpienia Kena Robinsona oraz bez drugiego etapu, czyli tekstu K. J. Szmidta 2. Wykład - test przeprowadzony stacjonarnie, 51% zalicza wykład (zaliczenie z oceną) |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Zadania online, test |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Głównym celem jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy pedagogicznej i psychologicznej dotyczącej twórczości i kreatywności oraz edukacyjnych uwarunkowań rozwoju zdolności twórczych dzieci, młodzieży oraz dorosłych. |
|
Literatura: |
K. J. Szmidt. Pedagogika twórczości, GWP, 2013 E. Nęcka, Psychologia twórczości, GWP, 2002 W. Limont, Uczeń zdolny, GWP, 2010 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.