UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika twórczości

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0700-DUP192
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika twórczości
Jednostka: Wydział Nauk o Wychowaniu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Ogólna znajomość faktów z zakresu kultury i twórczych osiągnięć w rozwoju cywilizacji; znajomość podstawowych pojęć z zakresu psychologii rozwoju i osobowości oraz pedagogiki ogólnej.

Skrócony opis:

Głównym celem jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy pedagogicznej i psychologicznej dotyczącej twórczości i kreatywności oraz edukacyjnych uwarunkowań rozwoju zdolności twórczych dzieci, młodzieży oraz dorosłych.

Efekty uczenia się:

07P-2A_W05 Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat pedagogiki twórczości.

07P-2A_W09 Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat pedagogiki twórczości w perspektywie współczesnej myśli pedagogicznej.

07P-2A_U03 Porozumiewa się wykorzystując teorie twórczości oraz metody i narzędzi z zakresu dydaktyki twórczości.

07P-2A_U09 Potrafi wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania dla działań rozwijających zdolności twórcze, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych z wykorzystaniem wybranych metod i technik dydaktyki twórczości, w tym uwzględnia specyfikę pracy z dzieckiem zdolnym.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Szmidt
Prowadzący grup: Monika Modrzejewska-Świgulska, Krzysztof Szmidt
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy kurs na PZK?:

T

Metody dydaktyczne:

1. Wykład, dyskusja

2. Prace pisemne, prace plastyczne, praca z tekstem, kwestionariusze – ćwiczenia


Sposoby i kryteria oceniania:

1. Zasady zaliczenia - ćwiczenia:

• Ocena bardzo dobra – przygotowanie wszystkich zadań w terminie (zobacz tabel poniżej) plus esej

• Ocena dobra – zadania składające się na zajęcia 1 – 2, wszystkie/ trzy etapy

• Ocena dostateczna plus – zadania składające się na zajęcia 1 – 2,

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Zadania testowe

Esej - "Szkoła twórcza po mojemu"

Szczegółowe treści kształcenia:

Głównym celem jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy pedagogicznej i psychologicznej dotyczącej twórczości i kreatywności oraz edukacyjnych uwarunkowań rozwoju zdolności twórczych dzieci, młodzieży oraz dorosłych.


Literatura:

S. Popek, Człowiek jako jednostka twórcza, UMCS, Lublin 2001.

K. J. Szmidt. Pedagogika twórczości, GWP, 2013

K.J. Szmidt, Edukacyjne uwarunkowania rozwijania kreatywności, Wyd. UŁ, Łódź

E. Nęcka, Psychologia twórczości, GWP, 2002

W. Limont, Uczeń zdolny, GWP, 2010

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Modrzejewska-Świgulska
Prowadzący grup: Monika Modrzejewska-Świgulska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

1. Wykład, dyskusja

2. Kurs online - prace pisemne, prace plastyczne, praca z tekstem, kwestionariusze – ćwiczenia


Sposoby i kryteria oceniania:

1. Zasady zaliczenia - ćwiczenia:

• Ocena bardzo dobra – przygotowanie wszystkich zadań w terminie (zobacz tabel poniżej)

• Ocena dobra plus – przygotowaniu wszystkich zadań bez pracy plastycznej związanej z wizualizacją wymarzonej przestrzeni twórczej, wystarczy sam opis (zajęcia 3 – 4, etap 3, zobacz link do zadania umieszczony na końcu prezentacji)

• Ocena dobra – zadania składające się na zajęcia 1 – 2, wszystkie/ trzy etapy

• Ocena dostateczna plus – zadania składające się na zajęcia 1 – 2, bez pierwszego etapu, czyli wystąpienia Kena Robinsona

• Ocena dostateczna - zadanie (trzeci etap) składające się na zajęcia 1 – 2, bez pierwszego etapu, czyli wystąpienia Kena Robinsona oraz bez drugiego etapu, czyli tekstu K. J. Szmidta


2. Wykład - test przeprowadzony stacjonarnie, 51% zalicza wykład (zaliczenie z oceną)



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Zadania online, test

Szczegółowe treści kształcenia:

Głównym celem jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy pedagogicznej i psychologicznej dotyczącej twórczości i kreatywności oraz edukacyjnych uwarunkowań rozwoju zdolności twórczych dzieci, młodzieży oraz dorosłych.


Literatura:

K. J. Szmidt. Pedagogika twórczości, GWP, 2013

E. Nęcka, Psychologia twórczości, GWP, 2002

W. Limont, Uczeń zdolny, GWP, 2010

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6