UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podejścia interpretatywne w socjologii wychowania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0700-ED0032
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podejścia interpretatywne w socjologii wychowania
Jednostka: Wydział Nauk o Wychowaniu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem zajęć jest rozwinięcie i poszerzenie „socjologicznej wyobraźni” uczestników. Prezentacja niestandardowych, często dyskusyjnych podejść do procesów uczenia się, socjalizacji czy socjologii wiedzy ma na celu aktywizację uczestników, zachęcenie ich do polemiki.

Efekty uczenia się:

Student:

- zna zastosowanie terminologii powiązanej ze zjawiskami socjalizacji, wychowania i edukacji w socjologii wychowania na poziomie rozszerzonym 07P2A_(W01)

- ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z socjologią wychowania 07P2A_(W02)

- ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie społecznym 07P2A_(W06)

- ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów socjalizacyjnych, wychowawczych i edukacyjnych 07P2A_(W08)

- ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych (np. koncepcja kodów językowych, socjalizacja rodzajowa) 07P2A_(W09)

- ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat społecznych podstaw kształcenia i wychowania 07P2A_(W11)

- ma uporządkowaną wiedzę na temat socjologicznych teorii wychowania i socjalizacji oraz innych procesów edukacyjnych 07P2A_(W12)

- ma uporządkowaną wiedzę socjologiczną o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane systemy edukacyjne innych krajów 07P2A_(W14)

- ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, pogłębioną w wybranych zakresach 07P2A_(W15)

- potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu powiązanych z pedagogiką dyscyplin (socjologii edukacji) w celu analizowania i interpretowania złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, a także uwarunkowań działań społecznych 07P2A_(U02)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład specjalizacyjny / specjalnościowy, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Granosik
Prowadzący grup: Mariusz Granosik, Anna Jarkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład specjalizacyjny / specjalnościowy - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6