Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0700-FDAWA2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Nauk o Wychowaniu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arkadiusz Wąsiński | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Wąsiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Praca seminaryjna w formule indywidualnej i grupowej |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę z zaliczenia zajęć seminaryjnych składają się następujące komponenty: • Rzeczowy, merytoryczny i kreatywny udział w dyskusjach nad poszczególnymi zagadnieniami pracy dyplomowej – 40% • Systematyczność opracowywania pracy dyplomowej na poszczególnych jej etapach powstawania i jej prezentowania na zajęciach – 30% • Rzetelność pozyskiwania danych, trafność ich analizy i oryginalność ich interpretacji – 30% |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Weryfikacja efektów uczenia się W09, U01 jest realizowana metodą dyskusji problemowej nad teoretycznym uzasadnieniem przedmiotu badań w świetle literatury naukowej oraz prezentacją założeń metodologicznych koncepcji badań własnych. Weryfikacja efektu uczenia się K01 opracowanie pracy dyplomowej złożonej z rozdziału teoretycznego, metodologicznego i empirycznego. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | • Omówienie w ramach przypomnienia i utrwalenia oraz etapów pracy badawczej w podejściu ilościowym i jakościowym • Omówienie struktury pracy dyplomowej ze szczególnym uwzględnieniem struktury rozdziału metodologicznego • Konceptualizowanie przedmiotu badań, podejścia badawczego (ilościowego lub jakościowego) oraz przesłanek dotyczących organizacji projektowanych badań • Przegląd literatury naukowej pod kątem opracowania teoretycznego uzasadnienia przedmiotu badań • Konceptualizacja celów badań (teoretycznego, poznawczego i praktycznego) • Formułowanie problemów badawczych (głównego i szczegółowych) • Formułowanie struktury zmiennych, wskaźników i hipotez badawczych (w przypadku podejścia ilościowego) • Zdefiniowanie cech populacji, której zachodzi badane zjawisko, określenie kryteriów i metody doboru próby badawczej • Określenie metody i technik(i) badawczych ze wskazaniem uzasadnienia ich zastosowania w badaniach własnych • Opracowanie narzędzi badawczych, nawiązanie kontaktu z osobami lub instytucjami, których badania dotyczą, rozpoczęcie badań • Opracowanie rozdziału teoretycznego i metodologicznego • Wstępne porządkowanie zebranych danych, ich prezentacja i analiza • Podsumowanie badań wraz ze sformułowaniem wniosków końcowych • Zainicjowanie dyskusji służącej konstruktywnej krytyce metodologicznej zrealizowanych badań własnych • Dopracowanie redakcyjne wszystkich komponentów pracy dyplomowej • Złożenie zatwierdzonej pracy do Archiwum Prac Dyplomowych w USOSweb |
|
Literatura: |
• Konarzewski K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa: WSiP • Pilch T., Bauman T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak • Babbie E. (2004). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN • Heinz-Hermann K. (2007). Metody badań w pedagogice. Gdańsk: Pedagogika Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne • Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne • Kubinowski K. (2011). Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia – Metodyka – Ewaluacja. Lublin : Wydawnictwo UMCS • Jemielniak D. (red.) (2012), Badania jakościowe. T. 1 i 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN • Piekarski J., Urbaniak-Zając D., Pasikowski S. (red.) (2019). Krytyka metodologiczna w praktyce tworzenia wiedzy. Łódź: Wydawnictwo UŁ |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arkadiusz Wąsiński | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Wąsiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Praca seminaryjna w formule indywidualnej i grupowej |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę z zaliczenia zajęć seminaryjnych składają się następujące komponenty: • Rzeczowy, merytoryczny i kreatywny udział w dyskusjach nad poszczególnymi zagadnieniami pracy dyplomowej – 40% • Systematyczność opracowywania pracy dyplomowej na poszczególnych jej etapach powstawania i jej prezentowania na zajęciach – 30% • Rzetelność pozyskiwania danych, trafność ich analizy i oryginalność ich interpretacji – 30% |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Weryfikacja efektów uczenia się W09, U01 jest realizowana metodą dyskusji problemowej nad teoretycznym uzasadnieniem przedmiotu badań w świetle literatury naukowej oraz prezentacją założeń metodologicznych koncepcji badań własnych. Weryfikacja efektu uczenia się K01 opracowanie pracy dyplomowej złożonej z rozdziału teoretycznego, metodologicznego i empirycznego. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | • Omówienie w ramach przypomnienia i utrwalenia oraz etapów pracy badawczej w podejściu ilościowym i jakościowym • Omówienie struktury pracy dyplomowej ze szczególnym uwzględnieniem struktury rozdziału metodologicznego • Konceptualizowanie przedmiotu badań, podejścia badawczego (ilościowego lub jakościowego) oraz przesłanek dotyczących organizacji projektowanych badań • Przegląd literatury naukowej pod kątem opracowania teoretycznego uzasadnienia przedmiotu badań • Konceptualizacja celów badań (teoretycznego, poznawczego i praktycznego) • Formułowanie problemów badawczych (głównego i szczegółowych) • Formułowanie struktury zmiennych, wskaźników i hipotez badawczych (w przypadku podejścia ilościowego) • Zdefiniowanie cech populacji, której zachodzi badane zjawisko, określenie kryteriów i metody doboru próby badawczej • Określenie metody i technik(i) badawczych ze wskazaniem uzasadnienia ich zastosowania w badaniach własnych • Opracowanie narzędzi badawczych, nawiązanie kontaktu z osobami lub instytucjami, których badania dotyczą, rozpoczęcie badań • Opracowanie rozdziału teoretycznego i metodologicznego • Wstępne porządkowanie zebranych danych, ich prezentacja i analiza • Podsumowanie badań wraz ze sformułowaniem wniosków końcowych • Zainicjowanie dyskusji służącej konstruktywnej krytyce metodologicznej zrealizowanych badań własnych • Dopracowanie redakcyjne wszystkich komponentów pracy dyplomowej • Złożenie zatwierdzonej pracy do Archiwum Prac Dyplomowych w USOSweb |
|
Literatura: |
• Konarzewski K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa: WSiP • Pilch T., Bauman T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak • Babbie E. (2004). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN • Heinz-Hermann K. (2007). Metody badań w pedagogice. Gdańsk: Pedagogika Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne • Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne • Kubinowski K. (2011). Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia – Metodyka – Ewaluacja. Lublin : Wydawnictwo UMCS • Jemielniak D. (red.) (2012), Badania jakościowe. T. 1 i 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN • Piekarski J., Urbaniak-Zając D., Pasikowski S. (red.) (2019). Krytyka metodologiczna w praktyce tworzenia wiedzy. Łódź: Wydawnictwo UŁ |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arkadiusz Wąsiński | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Wąsiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Praca seminaryjna w formule indywidualnej i grupowej |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę z zaliczenia zajęć seminaryjnych składają się następujące komponenty: • Rzeczowy, merytoryczny i kreatywny udział w dyskusjach nad poszczególnymi zagadnieniami pracy dyplomowej – 40% • Systematyczność opracowywania pracy dyplomowej na poszczególnych jej etapach powstawania i jej prezentowania na zajęciach – 30% • Rzetelność pozyskiwania danych, trafność ich analizy i oryginalność ich interpretacji – 30% |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Weryfikacja efektów uczenia się W09, U01 jest realizowana metodą dyskusji problemowej nad teoretycznym uzasadnieniem przedmiotu badań w świetle literatury naukowej oraz prezentacją założeń metodologicznych koncepcji badań własnych. Weryfikacja efektu uczenia się K01 opracowanie pracy dyplomowej złożonej z rozdziału teoretycznego, metodologicznego i empirycznego. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | • Omówienie w ramach przypomnienia i utrwalenia oraz etapów pracy badawczej w podejściu ilościowym i jakościowym • Omówienie struktury pracy dyplomowej ze szczególnym uwzględnieniem struktury rozdziału metodologicznego • Konceptualizowanie przedmiotu badań, podejścia badawczego (ilościowego lub jakościowego) oraz przesłanek dotyczących organizacji projektowanych badań • Przegląd literatury naukowej pod kątem opracowania teoretycznego uzasadnienia przedmiotu badań • Konceptualizacja celów badań (teoretycznego, poznawczego i praktycznego) • Formułowanie problemów badawczych (głównego i szczegółowych) • Formułowanie struktury zmiennych, wskaźników i hipotez badawczych (w przypadku podejścia ilościowego) • Zdefiniowanie cech populacji, której zachodzi badane zjawisko, określenie kryteriów i metody doboru próby badawczej • Określenie metody i technik(i) badawczych ze wskazaniem uzasadnienia ich zastosowania w badaniach własnych • Opracowanie narzędzi badawczych, nawiązanie kontaktu z osobami lub instytucjami, których badania dotyczą, rozpoczęcie badań • Opracowanie rozdziału teoretycznego i metodologicznego • Wstępne porządkowanie zebranych danych, ich prezentacja i analiza • Podsumowanie badań wraz ze sformułowaniem wniosków końcowych • Zainicjowanie dyskusji służącej konstruktywnej krytyce metodologicznej zrealizowanych badań własnych • Dopracowanie redakcyjne wszystkich komponentów pracy dyplomowej • Złożenie zatwierdzonej pracy do Archiwum Prac Dyplomowych w USOSweb |
|
Literatura: |
• Konarzewski K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa: WSiP • Pilch T., Bauman T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak • Babbie E. (2004). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN • Heinz-Hermann K. (2007). Metody badań w pedagogice. Gdańsk: Pedagogika Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne • Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne • Kubinowski K. (2011). Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia – Metodyka – Ewaluacja. Lublin : Wydawnictwo UMCS • Jemielniak D. (red.) (2012), Badania jakościowe. T. 1 i 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN • Piekarski J., Urbaniak-Zając D., Pasikowski S. (red.) (2019). Krytyka metodologiczna w praktyce tworzenia wiedzy. Łódź: Wydawnictwo UŁ |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.