UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka specjalna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0700-GU0010
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka specjalna
Jednostka: Wydział Nauk o Wychowaniu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Znajomość podstaw z zakresu dydaktyki ogólnej i pedagogiki specjalnej

Skrócony opis:

•Zapoznanie studentów z problemami edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i zrozumienie specyficznych różnic w postępowaniu dydaktycznym nauczyciela w pracy z dziećmi o zaburzonym rozwoju.

•Przedstawienie zasad, metod, form, środków dydaktycznych w kształceniu specjalnym.

Efekty uczenia się:

Student

-Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki obejmującą terminologię, teorie i metodykę związaną z prowadzeniem procesu dydaktycznego (07P2A_W05)

-Ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz prowadzenia procesu dydaktycznego w odniesieniu do dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (07P2A_W12).

-dysponuje wiedzą dotyczącą systemów oraz etapów nauczania w odniesieniu do uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (07P2A_W14).

-potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi z zakresu dydaktyki specjalnej w celu analizowania działań praktycznych (07P2A_U08).

-jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych w zakresie działań dydaktycznych skierowanych do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (07P2A_K05).

-jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne, gdzie potrafi zastosować zasady pracy dydaktycznej z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (07P2A_K07)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0