UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tutoring

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0700-PWD008
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Tutoring
Jednostka: Wydział Nauk o Wychowaniu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 0.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

brak

Skrócony opis:

Zmiany społeczno-kulturowe oraz wyzwania naukowe, jakie stoją dziś przed uczelniami, a jednocześnie zmiana postaw i podejścia młodego pokolenia do zdobywania wiedzy, a także oczekiwania rynku pracy co do młodych pracowników, każą poszukiwać nowych rozwiązań w kształceniu akademickim. Jednym z nich może być tutoring - metoda edukacyjna oparta na relacji „uczeń– mistrz” .

Tutoriale, czyli indywidualne sesje i spotkania, nastawione są na wydobywanie i rozwijanie szczególnych umiejętności oraz predyspozycji studentów. Ich celem jest zachęcanie młodych ludzi do samodzielnej eksploracji naukowej, pogłębiania zdobytej już wiedzy i odkrywania swoich mocnych stron. Dopiero bowiem połączenie wiedzy, różnych zdolności i umiejętności może pomóc w osiąganiu szeroko rozumianych sukcesów.

Efekty uczenia się:

Student:

- Potrafi projektować własne uczenie się przez całe życie na bazie refleksji nad działaniami innych i autorefleksji (07E-0A_U09), dążąc do realizacji celów związanych z rozwojem osobistym i zawodowym w trosce o dobrostan psychofizyczny wychowanków;

- Jest gotów do myślenia i działania w sposób refleksyjny, konstruktywnej krytyki działań własnych i cudzych na bazie posiadanej wiedzy (07E-0A_K01); jest gotów do rewizji i zmiany własnych poglądów w miarę potrzeb w związku ze zmianą sytuacji osobistej i zawodowej oraz/lub nowymi doświadczeniami i informacjami

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Tutoring, 1 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Bonar, Magdalena Sasin, Joanna Szewczyk-Kowalczyk, Anna Tyl
Prowadzący grup: Jolanta Bonar, Magdalena Sasin, Joanna Szewczyk-Kowalczyk, Anna Tyl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Tutoring - Zaliczenie
Metody dydaktyczne:

Praca indywidualna.

Sposób relacji wykładowców akademickich ze studentami powinien mieć taką formułę, która pozwoli zwiększyć ich aktywność i efektywność. Trudno jednak wskazać jeden dobry schemat prowadzenia tutoringu akademickiego, ponieważ zasadniczo opiera się on na trzech zmiennych czynnikach:

1. potrzebach i oczekiwaniach studenta,

2. osobowości tutora,

3. stylu pracy tutora (Witkowska-Tomaszewska 2011, 18).

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie

Kryteria ustalone w na zajęciach w ramach dyskusji grupowej.

Szczegółowe treści kształcenia:

Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach:

• Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji.

• Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym.

• Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia.

• Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta

• Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków


Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym.


Literatura:

1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield.

2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa.

3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław.

4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3.

5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28.

6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72).

7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5.

9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5.

10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Tutoring, 1 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Bonar, Magdalena Sasin, Joanna Szewczyk-Kowalczyk, Anna Tyl
Prowadzący grup: Jolanta Bonar, Magdalena Sasin, Joanna Szewczyk-Kowalczyk, Anna Tyl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Tutoring - Zaliczenie
Metody dydaktyczne:

Praca indywidualna.

Sposób relacji wykładowców akademickich ze studentami powinien mieć taką formułę, która pozwoli zwiększyć ich aktywność i efektywność. Trudno jednak wskazać jeden dobry schemat prowadzenia tutoringu akademickiego, ponieważ zasadniczo opiera się on na trzech zmiennych czynnikach:

1. potrzebach i oczekiwaniach studenta,

2. osobowości tutora,

3. stylu pracy tutora (Witkowska-Tomaszewska 2011, 18).

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie

Kryteria ustalone w na zajęciach w ramach dyskusji grupowej.

Szczegółowe treści kształcenia:

Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach:

• Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji.

• Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym.

• Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia.

• Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta

• Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków


Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym.


Literatura:

1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield.

2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa.

3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław.

4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3.

5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28.

6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72).

7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5.

9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5.

10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 1 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Buła, Iwonna Michalska, Aneta Rogalska-Marasińska
Prowadzący grup: Anna Buła, Iwonna Michalska, Aneta Rogalska-Marasińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie
Metody dydaktyczne:

Praca indywidualna.

Sposób relacji wykładowców akademickich ze studentami powinien mieć taką formułę, która pozwoli zwiększyć ich aktywność i efektywność. Trudno jednak wskazać jeden dobry schemat prowadzenia tutoringu akademickiego, ponieważ zasadniczo opiera się on na trzech zmiennych czynnikach:

1. potrzebach i oczekiwaniach studenta,

2. osobowości tutora,

3. stylu pracy tutora (Witkowska-Tomaszewska 2011, 18).

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie

Szczegółowe treści kształcenia:

Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach:

• Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji.

• Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym.

• Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia.

• Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta

• Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków


Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym.


Literatura:

1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield.

2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa.

3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław.

4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3.

5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28.

6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72).

7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5.

9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5.

10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 1 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Bonar, Anna Buła, Iwonna Michalska, Aneta Rogalska-Marasińska
Prowadzący grup: Anna Buła, Iwonna Michalska, Aneta Rogalska-Marasińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 1 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Bonar, Małgorzata Kostrzyńska, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska
Prowadzący grup: Jolanta Bonar, Małgorzata Kostrzyńska, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 1 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Bonar, Małgorzata Kostrzyńska, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska
Prowadzący grup: Jolanta Bonar, Małgorzata Kostrzyńska, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Konwersatorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 1 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Granosik, Iwonna Michalska, Beata Szczepańska, Anna Tyl
Prowadzący grup: Mariusz Granosik, Iwonna Michalska, Beata Szczepańska, Anna Tyl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie
Metody dydaktyczne:

Praca indywidualna. Konsultacje.

Udział w aktywnościach okołoakademickich.


Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie przysługuje studentce/studentowi która/który zrealizuje wyżej wymienione aktywności.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Indywidualne lub grupowe spotkanie z tutorem.

Udział w aktywności okołoakademickiej nie związanej bezpośrednio z tokiem studiów.

Szczegółowe treści kształcenia:

Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach:

• Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji.

• Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym.

• Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia.

• Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta

• Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków


Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym.


Literatura:

1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield.

2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa.

3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław.

4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3.

5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28.

6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72).

7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5.

9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5.

10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 1 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Granosik, Iwonna Michalska, Beata Szczepańska, Anna Tyl
Prowadzący grup: Mariusz Granosik, Iwonna Michalska, Beata Szczepańska, Anna Tyl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie
Metody dydaktyczne:

Praca indywidualna.

Udział w aktywnościach okołoakademickich.


Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie przysługuje studentce/studentowi która/który zrealizuje wyżej wymienione aktywności.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Przygotowanie indywidualnej mapy rozwoju

Indywidualne przedyskutowanie mapy z tutorem.

Udział w aktywności okołoakademickiej nie związanej bezpośrednio z tokiem studiów.

Szczegółowe treści kształcenia:

Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach:

• Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji.

• Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym.

• Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia.

• Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta

• Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków


Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym.


Literatura:

1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield.

2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa.

3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław.

4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3.

5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28.

6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72).

7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5.

9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5.

10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 1 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Buła, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska, Anna Tyl
Prowadzący grup: Anna Buła, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska, Anna Tyl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie
Metody dydaktyczne:

Praca indywidualna.

Sposób relacji wykładowców akademickich ze studentami powinien mieć taką formułę, która pozwoli zwiększyć ich aktywność i efektywność. Trudno jednak wskazać jeden dobry schemat prowadzenia tutoringu akademickiego, ponieważ zasadniczo opiera się on na trzech zmiennych czynnikach:

1. potrzebach i oczekiwaniach studenta,

2. osobowości tutora,

3. stylu pracy tutora (Witkowska-Tomaszewska 2011, 18).

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie bez oceny.

Kryteria ustalone na zajęciach w ramach dyskusji grupowej.

Szczegółowe treści kształcenia:

Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach:

• Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji.

• Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym.

• Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia.

• Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta

• Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków


Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym.


Literatura:

1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield.

2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa.

3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław.

4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3.

5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28.

6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72).

7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5.

9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5.

10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 1 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Buła, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska, Anna Tyl
Prowadzący grup: Anna Buła, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska, Anna Tyl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie
Metody dydaktyczne:

Praca indywidualna.

Sposób relacji wykładowców akademickich ze studentami powinien mieć taką formułę, która pozwoli zwiększyć ich aktywność i efektywność. Trudno jednak wskazać jeden dobry schemat prowadzenia tutoringu akademickiego, ponieważ zasadniczo opiera się on na trzech zmiennych czynnikach:

1. potrzebach i oczekiwaniach studenta,

2. osobowości tutora,

3. stylu pracy tutora (Witkowska-Tomaszewska 2011, 18).

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie bez oceny.

Kryteria ustalone na zajęciach w ramach dyskusji grupowej.

Szczegółowe treści kształcenia:

Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach:

• Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji.

• Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym.

• Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia.

• Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta

• Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków


Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym.


Literatura:

1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield.

2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa.

3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław.

4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3.

5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28.

6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72).

7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5.

9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5.

10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 1 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Bednarska, Jolanta Bonar, Anna Buła, Iwonna Michalska, Anna Walczak
Prowadzący grup: Elżbieta Bednarska, Jolanta Bonar, Anna Buła, Iwonna Michalska, Anna Walczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie
Informacje dodatkowe:

W semestrze letnim 2019-2020 konsultacje tutoringowe realizowane są ze względu na pandemię w formie online na platformie TEAMS.

Metody dydaktyczne:

Praca indywidualna.

Sposób relacji wykładowców akademickich ze studentami powinien mieć taką formułę, która pozwoli zwiększyć ich aktywność i efektywność. Trudno jednak wskazać jeden dobry schemat prowadzenia tutoringu akademickiego, ponieważ zasadniczo opiera się on na trzech zmiennych czynnikach:

1. potrzebach i oczekiwaniach studenta,

2. osobowości tutora,

3. stylu pracy tutora (Witkowska-Tomaszewska 2011, 18).

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie

Szczegółowe treści kształcenia:

Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach:

• Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji.

• Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym.

• Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia.

• Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta

• Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków


Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym.


Literatura:

1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield.

2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa.

3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław.

4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3.

5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28.

6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72).

7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5.

9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5.

10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 1 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Bednarska, Jolanta Bonar, Anna Buła, Iwonna Michalska, Anna Walczak
Prowadzący grup: Elżbieta Bednarska, Jolanta Bonar, Anna Buła, Iwonna Michalska, Anna Walczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Konwersatorium - Zaliczenie
Metody dydaktyczne:

Praca indywidualna.

Sposób relacji wykładowców akademickich ze studentami powinien mieć taką formułę, która pozwoli zwiększyć ich aktywność i efektywność. Trudno jednak wskazać jeden dobry schemat prowadzenia tutoringu akademickiego, ponieważ zasadniczo opiera się on na trzech zmiennych czynnikach:

1. potrzebach i oczekiwaniach studenta,

2. osobowości tutora,

3. stylu pracy tutora (Witkowska-Tomaszewska 2011, 18).

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie

Szczegółowe treści kształcenia:

Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach:

• Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji.

• Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym.

• Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia.

• Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta

• Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków


Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym.


Literatura:

1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield.

2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa.

3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław.

4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3.

5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28.

6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72).

7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5.

9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5.

10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6