Tutoring
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0700-PWZ008 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Tutoring |
Jednostka: | Wydział Nauk o Wychowaniu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
0.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | niestacjonarne (zaoczne) |
Skrócony opis: |
Zmiany społeczno-kulturowe oraz wyzwania naukowe, jakie stoją dziś przed uczelniami, a jednocześnie zmiana postaw i podejścia młodego pokolenia do zdobywania wiedzy, a także oczekiwania rynku pracy co do młodych pracowników, każą poszukiwać nowych rozwiązań w kształceniu akademickim. Jednym z nich może być tutoring - metoda edukacyjna oparta na relacji „uczeń– mistrz” . Tutoriale, czyli indywidualne sesje i spotkania, nastawione są na wydobywanie i rozwijanie szczególnych umiejętności oraz predyspozycji studentów. Ich celem jest zachęcanie młodych ludzi do samodzielnej eksploracji naukowej, pogłębiania zdobytej już wiedzy i odkrywania swoich mocnych stron. Dopiero bowiem połączenie wiedzy, różnych zdolności i umiejętności może pomóc w osiąganiu szeroko rozumianych sukcesów. |
Efekty uczenia się: |
Umiejętności: Student/ Studentka - potrafi projektować własne uczenie się przez całe życie na bazie refleksji nad działaniami innych i autorefleksji (07E-0A_U09). Kompetencje społeczne: Student/ Studentka - jest gotów/ gotowa do myślenia i działania w sposób refleksyjny, konstruktywnej krytyki działań własnych i cudzych na bazie posiadanej wiedzy (07E-0A_K01). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 1 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Bednarska, Anita Gulczyńska, Joanna Sosnowska | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Bednarska, Anita Gulczyńska, Joanna Sosnowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
|
Informacje dodatkowe: | Konsultacje indywidualne wspomagane są aplikacją TEAMS - w zależności od potrzeb i możliwości Studenta/ Studentki |
|
Metody dydaktyczne: | Metody aktywizujące: dyskusje na wybrany temat, przeszukiwanie źródeł informacji na wybrany przez Studenta/Studentkę temat, wyłanianie możliwości i sposobów samokształcenia w interesującym zakresie |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Zaliczenie bez oceny |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | W zależności od zainteresowań i potrzeb Studenta/Studentki. Cele i treści tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach: •Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji. •Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym. •Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia. •Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta •Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym. |
|
Literatura: |
W zależności od zainteresowań i potrzeb Studenta/Studentki. Ponadto: Małgorzata Taraszkiewicz, Jak uczyć lepiej? Czyli refleksyjny praktyk w działaniu", CODN 2000 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 1 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Bonar, Renata Góralska, Mariusz Granosik, Iwonna Michalska | |
Prowadzący grup: | Renata Góralska, Mariusz Granosik, Iwonna Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 1 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Bednarska, Małgorzata Kostrzyńska, Michał Kowalewski | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Bednarska, Małgorzata Kostrzyńska, Michał Kowalewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
|
Metody dydaktyczne: | techniki samooceny, dyskusje fokusowe |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie bez oceny |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zgodne z potrzebami studentów - autorefleksja nad własnymi zdolnościami i umiejętnościami przydatnymi w pracy nauczyciela przedszkolnego i wczesnoszkolnego |
|
Literatura: |
- W. Strykowski "Kompetencje współczesnego nauczyciela" : https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/3096/1/strykowski.pdf - Do czego potrzebna jest uczniowi i nauczycielowi świadomość własnych mocnych stron?; https://www.edunews.pl/system-edukacji/szkoly/5248-o-wykorzystywaniu-wlasnych-silnych-stron-a-nie-korygowaniu-wad |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 1 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Granosik | |
Prowadzący grup: | Mariusz Granosik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Praca indywidualna. Konsultacje. Udział w aktywnościach okołoakademickich. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie przysługuje studentce/studentowi która/który zrealizuje wyżej wymienione aktywności. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Indywidualne lub grupowe spotkanie z tutorem. Udział w aktywności okołoakademickiej nie związanej bezpośrednio z tokiem studiów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Cele tutoringu wpisują się w koncepcję personalizacji procesu kształcenia w oparciu o indywidualną opiekę nad studentami. Wyznaczają je potrzeby wspierania rozwoju osobistego i zawodowego studentów w następujących obszarach: • Diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji. • Wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym. • Wspieranie rozwoju kompetencji studentów na kolejnych etapach kształcenia. • Wzmacnianie samodzielności i odpowiedzialności studenta • Budowanie profesjonalnego osądu w oparciu o analizy indywidualnych przypadków Tutoring akademicki przygotowując studentów do stałego rozwoju poprzez podnoszenie własnych kwalifikacji wyposaża ich również w umiejętności reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu społeczno-gospodarczym. |
|
Literatura: |
1. Adams D.M., Hamm M.E. (1990), Cooperative Learning Critical Thinking and collaboration across curriculum, Thomas Publisher’s, Springfield. 2. Arends R. (1994), Uczymy się nauczać , Warszawa. 3. Czekierda P. (2009), Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring [w:] Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany w edukacji, (red.) Czekierda P, Budzyńska M. I inni, Wrocław. 4. Ginns P., Kitay J., Prosser M. (2008), Developing conceptions of teaching and the scholarship of teaching through a graduate certificate in higher education, “The International Journal for Academic Development”, Vol. 13, No. 3. 5. Harrar W.R., Ender S.C. (1987), Assessing students’ perceptions of tutorial services, “Journal of College Student Personnel”, 28. 6. Kaczmarek M. (2013), Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., “Oeconomica” 303(72). 7. Opaliński A. (2011), Tutoring czym jest, czemu służy? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. 8. Poon J., Hoxley M., Fuchs W. (2011), Real estate education: an investigation of multiple stakeholders, “Property Management”, Vol. 29, No. 5. 9. Potolsky A., Cohen J., Saylor C. (2003), Academic performance of nursing students: do prerequisite grades and tutoring make a difference?, “Nursing Education Perspective”, Vol. 24, No. 5. 10. Witkowska-Tomaszewska A. (2011), Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzania talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 1 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Granosik, Małgorzata Kostrzyńska, Michał Kowalewski, Joanna Sosnowska | |
Prowadzący grup: | Mariusz Granosik, Małgorzata Kostrzyńska, Michał Kowalewski, Joanna Sosnowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 1 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwonna Michalska, Anna Tyl | |
Prowadzący grup: | Iwonna Michalska, Anna Tyl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 1 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Feliniak, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska, Aleksandra Sieczych-Kukawska, Anna Tyl | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Feliniak, Michał Kowalewski, Iwonna Michalska, Aleksandra Sieczych-Kukawska, Anna Tyl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.