UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Andragogika

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0700-XD0006
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Andragogika
Jednostka: Wydział Nauk o Wychowaniu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 LUB 5.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

1) Student zna podstawy terminologii z zakresu pedagogiki na poziomie rozszerzonym

2) Student zna działy pedagogiki


Skrócony opis:

Celem zajęć jest ukazanie andragogiki jako dyscypliny naukowej oraz

prezentacja współczesnych teorii andragogicznych

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W05 - Student ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyku życia, zarówno w aspekcie biologicznym jak i psychologicznym oraz społecznym.

W12 - Student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w andragogice, w tym o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych, zna podstawowe tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody.

W15 - Student ma podstawową wiedzę o dorosłych uczestnikach działalności edukacyjnej.

UMIEJĘTNOŚCI

U08 - Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów.

U11 - Student potrafi animować pracę nad rozwojem ludzi dorosłych, wspierając ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do całożyciowej aktywności edukacyjnej.

KOMPETENCJE

K01 - Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności andragogicznych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Muszyński
Prowadzący grup: Marcin Muszyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Muszyński
Prowadzący grup: (brak danych)
Strona przedmiotu: http://www.zaigs.uni.lodz.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

analiza teksów naukowych, wykład, dyskusja, praca grupowa, prezentacja multimedialna

Sposoby i kryteria oceniania:

Wiedza: W03; W04; W06; W15

- test wiedzy – zalicza 60% poprawnych odpowiedzi

Umiejętności: U05, U11

- eseje, dyskusja podczas której studenci zaprezentują swoje opinie dotyczące wybranego zagadnienia z zakresu andragogiki popartej naukową argumentacją - ocena w skali 2-5


Treści kształcenia:

Andragogika jako dyscyplina naukowa –geneza, miejsce andragogiki w systemie nauk o wychowaniu, działy andragogiki, współpraca z innymi dyscyplinami naukowymi

• Epistemologiczne, ontologiczne i metodologiczne przesłanki określające tożsamość andragogiki. Kwestia teoretyczności andragogiki

• Przedmiot badań, centralne kategorie badawcze andragogiki, nauki współpracujące z andragogiką. Metody badawcze w andragogice

• Podstawowe kategorie pojęciowe andragogiki – edukacja/uczenie się, dorosłość/dojrzałość

• Paradygmatyczne zmiany w andragogice – od koncepcji edukacji permanentnej do całożyciowego uczenia się, geneza paradygmatycznych zmian w rozumieniu edukacji/uczenia się

• Kwestie teoretyczności andragogiki

Teorie andragogiczne:

• Teoria transformatywnego uczenia się Jacka Mezirowa

• Koncepcja andragogiki w ujęciu Malcolma Knowlesa

• Koncepcja uczenia się przez całe życie

• Społeczna teoria uczenia się Etienne Wengera

• Teoria uczenia się przez poszerzanie Yrjö Engeströma

• Teoria uczenia się egzystencjalnego Petera Jarvisa

• Uczenie się biograficzne według Petera Alheita


Literatura:

• Aleksander T., Andragogika – podręcznik akademicki, Radom, 2009.

• Demetrio D., Edukacja dorosłych [in:] B.Śliwerski (ed.) Pedagogika. Subdyscypliny pedagogiki, tom III, Gdańsk, 2006.

• Knowles M. i inni, Edukacja dorosłych, Warszawa, 2009.

• Malewski M., Modele pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi, [in:] Przybylska E. (ed.), Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje, Toruń, 2001.

• Malewski M., Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej, Wrocław, 1988.

• Matlakiewicz A., Solarczyk-Szwec H., Dorośli uczą się inaczej, Toruń, 2009.

• Wujek T., Wprowadzenie do andragogiki, Warszawa, 1996.

• Czerniawska O., Szkice z andragogiki i gerontologii, Łódź, 2007

• Dubas E., Człowiek dorosły istota (nie)znana?, Łódź-Płock, 2005.

• Przybylska E. (ed.) Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje, Toruń, 2001.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Muszyński
Prowadzący grup: Marcin Muszyński
Strona przedmiotu: http://www.zaigs.uni.lodz.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

analiza teksów naukowych, wykład, dyskusja, praca grupowa, prezentacja multimedialna

Sposoby i kryteria oceniania:

Wiedza: W03; W04; W06; W15

- test wiedzy – zalicza 60% poprawnych odpowiedzi

Umiejętności: U05, U11

- eseje, dyskusja podczas której studenci zaprezentują swoje opinie dotyczące wybranego zagadnienia z zakresu andragogiki popartej naukową argumentacją - ocena w skali 2-5


Treści kształcenia:

Andragogika jako dyscyplina naukowa –geneza, miejsce andragogiki w systemie nauk o wychowaniu, działy andragogiki, współpraca z innymi dyscyplinami naukowymi

• Epistemologiczne, ontologiczne i metodologiczne przesłanki określające tożsamość andragogiki. Kwestia teoretyczności andragogiki

• Przedmiot badań, centralne kategorie badawcze andragogiki, nauki współpracujące z andragogiką. Metody badawcze w andragogice

• Podstawowe kategorie pojęciowe andragogiki – edukacja/uczenie się, dorosłość/dojrzałość

• Paradygmatyczne zmiany w andragogice – od koncepcji edukacji permanentnej do całożyciowego uczenia się, geneza paradygmatycznych zmian w rozumieniu edukacji/uczenia się

• Kwestie teoretyczności andragogiki

Teorie andragogiczne:

• Teoria transformatywnego uczenia się Jacka Mezirowa

• Koncepcja andragogiki w ujęciu Malcolma Knowlesa

• Koncepcja uczenia się przez całe życie

• Społeczna teoria uczenia się Etienne Wengera

• Teoria uczenia się przez poszerzanie Yrjö Engeströma

• Teoria uczenia się egzystencjalnego Petera Jarvisa

• Uczenie się biograficzne według Petera Alheita


Literatura:

• Aleksander T., Andragogika – podręcznik akademicki, Radom, 2009.

• Demetrio D., Edukacja dorosłych [in:] B.Śliwerski (ed.) Pedagogika. Subdyscypliny pedagogiki, tom III, Gdańsk, 2006.

• Knowles M. i inni, Edukacja dorosłych, Warszawa, 2009.

• Malewski M., Modele pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi, [in:] Przybylska E. (ed.), Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje, Toruń, 2001.

• Malewski M., Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej, Wrocław, 1988.

• Matlakiewicz A., Solarczyk-Szwec H., Dorośli uczą się inaczej, Toruń, 2009.

• Wujek T., Wprowadzenie do andragogiki, Warszawa, 1996.

• Czerniawska O., Szkice z andragogiki i gerontologii, Łódź, 2007

• Dubas E., Człowiek dorosły istota (nie)znana?, Łódź-Płock, 2005.

• Przybylska E. (ed.) Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje, Toruń, 2001.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Muszyński
Prowadzący grup: Marcin Muszyński
Strona przedmiotu: http://www.zaigs.uni.lodz.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

analiza teksów naukowych, wykład, dyskusja, praca grupowa, prezentacja multimedialna

Sposoby i kryteria oceniania:

Wiedza: W03; W04; W06; W15

- test wiedzy – zalicza 60% poprawnych odpowiedzi

Umiejętności: U05, U11

- eseje, dyskusja podczas której studenci zaprezentują swoje opinie dotyczące wybranego zagadnienia z zakresu andragogiki popartej naukową argumentacją - ocena w skali 2-5


Treści kształcenia:

Andragogika jako dyscyplina naukowa –geneza, miejsce andragogiki w systemie nauk o wychowaniu, działy andragogiki, współpraca z innymi dyscyplinami naukowymi

• Epistemologiczne, ontologiczne i metodologiczne przesłanki określające tożsamość andragogiki. Kwestia teoretyczności andragogiki

• Przedmiot badań, centralne kategorie badawcze andragogiki, nauki współpracujące z andragogiką. Metody badawcze w andragogice

• Podstawowe kategorie pojęciowe andragogiki – edukacja/uczenie się, dorosłość/dojrzałość

• Paradygmatyczne zmiany w andragogice – od koncepcji edukacji permanentnej do całożyciowego uczenia się, geneza paradygmatycznych zmian w rozumieniu edukacji/uczenia się

• Kwestie teoretyczności andragogiki

Teorie andragogiczne:

• Teoria transformatywnego uczenia się Jacka Mezirowa

• Koncepcja andragogiki w ujęciu Malcolma Knowlesa

• Koncepcja uczenia się przez całe życie

• Społeczna teoria uczenia się Etienne Wengera

• Teoria uczenia się przez poszerzanie Yrjö Engeströma

• Teoria uczenia się egzystencjalnego Petera Jarvisa

• Uczenie się biograficzne według Petera Alheita


Literatura:

• Aleksander T., Andragogika – podręcznik akademicki, Radom, 2009.

• Demetrio D., Edukacja dorosłych [in:] B.Śliwerski (ed.) Pedagogika. Subdyscypliny pedagogiki, tom III, Gdańsk, 2006.

• Knowles M. i inni, Edukacja dorosłych, Warszawa, 2009.

• Malewski M., Modele pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi, [in:] Przybylska E. (ed.), Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje, Toruń, 2001.

• Malewski M., Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej, Wrocław, 1988.

• Matlakiewicz A., Solarczyk-Szwec H., Dorośli uczą się inaczej, Toruń, 2009.

• Wujek T., Wprowadzenie do andragogiki, Warszawa, 1996.

• Czerniawska O., Szkice z andragogiki i gerontologii, Łódź, 2007

• Dubas E., Człowiek dorosły istota (nie)znana?, Łódź-Płock, 2005.

• Przybylska E. (ed.) Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje, Toruń, 2001.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Muszyński
Prowadzący grup: Marcin Muszyński, Wojciech Świtalski, Arkadiusz Wąsiński
Strona przedmiotu: http://www.zaigs.uni.lodz.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

analiza teksów naukowych, wykład, dyskusja, praca grupowa, prezentacja multimedialna

Sposoby i kryteria oceniania:

Wiedza: W03; W04; W06; W15

- test wiedzy – zalicza 60% poprawnych odpowiedzi

Umiejętności: U05, U11

- eseje, dyskusja podczas której studenci zaprezentują swoje opinie dotyczące wybranego zagadnienia z zakresu andragogiki popartej naukową argumentacją - ocena w skali 2-5


Treści kształcenia:

Andragogika jako dyscyplina naukowa –geneza, miejsce andragogiki w systemie nauk o wychowaniu, działy andragogiki, współpraca z innymi dyscyplinami naukowymi

• Epistemologiczne, ontologiczne i metodologiczne przesłanki określające tożsamość andragogiki. Kwestia teoretyczności andragogiki

• Przedmiot badań, centralne kategorie badawcze andragogiki, nauki współpracujące z andragogiką. Metody badawcze w andragogice

• Podstawowe kategorie pojęciowe andragogiki – edukacja/uczenie się, dorosłość/dojrzałość

• Paradygmatyczne zmiany w andragogice – od koncepcji edukacji permanentnej do całożyciowego uczenia się, geneza paradygmatycznych zmian w rozumieniu edukacji/uczenia się

• Kwestie teoretyczności andragogiki

Teorie andragogiczne:

• Teoria transformatywnego uczenia się Jacka Mezirowa

• Koncepcja andragogiki w ujęciu Malcolma Knowlesa

• Koncepcja uczenia się przez całe życie

• Społeczna teoria uczenia się Etienne Wengera

• Teoria uczenia się przez poszerzanie Yrjö Engeströma

• Teoria uczenia się egzystencjalnego Petera Jarvisa

• Uczenie się biograficzne według Petera Alheita


Literatura:

• Aleksander T., Andragogika – podręcznik akademicki, Radom, 2009.

• Demetrio D., Edukacja dorosłych [in:] B.Śliwerski (ed.) Pedagogika. Subdyscypliny pedagogiki, tom III, Gdańsk, 2006.

• Knowles M. i inni, Edukacja dorosłych, Warszawa, 2009.

• Malewski M., Modele pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi, [in:] Przybylska E. (ed.), Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje, Toruń, 2001.

• Malewski M., Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej, Wrocław, 1988.

• Matlakiewicz A., Solarczyk-Szwec H., Dorośli uczą się inaczej, Toruń, 2009.

• Wujek T., Wprowadzenie do andragogiki, Warszawa, 1996.

• Czerniawska O., Szkice z andragogiki i gerontologii, Łódź, 2007

• Dubas E., Człowiek dorosły istota (nie)znana?, Łódź-Płock, 2005.

• Przybylska E. (ed.) Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje, Toruń, 2001.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Muszyński
Prowadzący grup: Marcin Muszyński
Strona przedmiotu: http://www.zaigs.uni.lodz.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

analiza teksów naukowych, wykład, dyskusja, praca grupowa, prezentacja multimedialna

Sposoby i kryteria oceniania:

Wiedza: W03; W04; W06; W15

- test wiedzy – zalicza 60% poprawnych odpowiedzi

Umiejętności: U05, U11

- eseje, dyskusja podczas której studenci zaprezentują swoje opinie dotyczące wybranego zagadnienia z zakresu andragogiki popartej naukową argumentacją - ocena w skali 2-5


Treści kształcenia:

Andragogika jako dyscyplina naukowa –geneza, miejsce andragogiki w systemie nauk o wychowaniu, działy andragogiki, współpraca z innymi dyscyplinami naukowymi

• Epistemologiczne, ontologiczne i metodologiczne przesłanki określające tożsamość andragogiki. Kwestia teoretyczności andragogiki

• Przedmiot badań, centralne kategorie badawcze andragogiki, nauki współpracujące z andragogiką. Metody badawcze w andragogice

• Podstawowe kategorie pojęciowe andragogiki – edukacja/uczenie się, dorosłość/dojrzałość

• Paradygmatyczne zmiany w andragogice – od koncepcji edukacji permanentnej do całożyciowego uczenia się, geneza paradygmatycznych zmian w rozumieniu edukacji/uczenia się

• Kwestie teoretyczności andragogiki

Teorie andragogiczne:

• Teoria transformatywnego uczenia się Jacka Mezirowa

• Koncepcja andragogiki w ujęciu Malcolma Knowlesa

• Koncepcja uczenia się przez całe życie

• Społeczna teoria uczenia się Etienne Wengera

• Teoria uczenia się przez poszerzanie Yrjö Engeströma

• Teoria uczenia się egzystencjalnego Petera Jarvisa

• Uczenie się biograficzne według Petera Alheita


Literatura:

• Aleksander T., Andragogika – podręcznik akademicki, Radom, 2009.

• Demetrio D., Edukacja dorosłych [in:] B.Śliwerski (ed.) Pedagogika. Subdyscypliny pedagogiki, tom III, Gdańsk, 2006.

• Knowles M. i inni, Edukacja dorosłych, Warszawa, 2009.

• Malewski M., Modele pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi, [in:] Przybylska E. (ed.), Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje, Toruń, 2001.

• Malewski M., Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej, Wrocław, 1988.

• Matlakiewicz A., Solarczyk-Szwec H., Dorośli uczą się inaczej, Toruń, 2009.

• Wujek T., Wprowadzenie do andragogiki, Warszawa, 1996.

• Czerniawska O., Szkice z andragogiki i gerontologii, Łódź, 2007

• Dubas E., Człowiek dorosły istota (nie)znana?, Łódź-Płock, 2005.

• Przybylska E. (ed.) Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje, Toruń, 2001.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Muszyński
Prowadzący grup: Marcin Muszyński
Strona przedmiotu: http://www.zaigs.uni.lodz.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

analiza teksów naukowych, wykład, dyskusja, praca grupowa, prezentacja multimedialna

Sposoby i kryteria oceniania:

Wiedza: W03; W04; W06; W15

- test wiedzy – zalicza 60% poprawnych odpowiedzi

Umiejętności: U05, U11

- eseje, dyskusja podczas której studenci zaprezentują swoje opinie dotyczące wybranego zagadnienia z zakresu andragogiki popartej naukową argumentacją - ocena w skali 2-5


Treści kształcenia:

Andragogika jako dyscyplina naukowa –geneza, miejsce andragogiki w systemie nauk o wychowaniu, działy andragogiki, współpraca z innymi dyscyplinami naukowymi

• Epistemologiczne, ontologiczne i metodologiczne przesłanki określające tożsamość andragogiki. Kwestia teoretyczności andragogiki

• Przedmiot badań, centralne kategorie badawcze andragogiki, nauki współpracujące z andragogiką. Metody badawcze w andragogice

• Podstawowe kategorie pojęciowe andragogiki – edukacja/uczenie się, dorosłość/dojrzałość

• Paradygmatyczne zmiany w andragogice – od koncepcji edukacji permanentnej do całożyciowego uczenia się, geneza paradygmatycznych zmian w rozumieniu edukacji/uczenia się

• Kwestie teoretyczności andragogiki

Teorie andragogiczne:

• Teoria transformatywnego uczenia się Jacka Mezirowa

• Koncepcja andragogiki w ujęciu Malcolma Knowlesa

• Koncepcja uczenia się przez całe życie

• Społeczna teoria uczenia się Etienne Wengera

• Teoria uczenia się przez poszerzanie Yrjö Engeströma

• Teoria uczenia się egzystencjalnego Petera Jarvisa

• Uczenie się biograficzne według Petera Alheita


Literatura:

• Aleksander T., Andragogika – podręcznik akademicki, Radom, 2009.

• Demetrio D., Edukacja dorosłych [in:] B.Śliwerski (ed.) Pedagogika. Subdyscypliny pedagogiki, tom III, Gdańsk, 2006.

• Knowles M. i inni, Edukacja dorosłych, Warszawa, 2009.

• Malewski M., Modele pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi, [in:] Przybylska E. (ed.), Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje, Toruń, 2001.

• Malewski M., Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej, Wrocław, 1988.

• Matlakiewicz A., Solarczyk-Szwec H., Dorośli uczą się inaczej, Toruń, 2009.

• Wujek T., Wprowadzenie do andragogiki, Warszawa, 1996.

• Czerniawska O., Szkice z andragogiki i gerontologii, Łódź, 2007

• Dubas E., Człowiek dorosły istota (nie)znana?, Łódź-Płock, 2005.

• Przybylska E. (ed.) Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje, Toruń, 2001.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Gutowska-Ciołek
Prowadzący grup: Anna Gutowska-Ciołek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0