Edukacja (w) wolności
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0700-XUW005 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacja (w) wolności |
Jednostka: | Wydział Nauk o Wychowaniu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Indywidualny wybór studentów |
Skrócony opis: |
Przedmiot "Edukacja w wolności" ma charakter monograficznego studium , którego źródłem jest z jednej strony eksperyment prof. Bogusława Śliwerskiego, z drugiej zaś cykl międzynarodowych konferencji naukowych "Edukacja alternatywna. Dylematy teorii i praktyki". Celem zajęć nie jest jednak reprodukcja, odtwarzanie procesów transformacji politycznej w III RP ze względu na potencjał innowacyjny w polskim szkolnictwie, ale pogłębianie i aktualizowanie aporii pedagogicznych kwestii wolności w edukacji niezależnie od ustroju, czasów i uwarunkowań prawno-organizacyjnych w państwie. |
Efekty uczenia się: |
07P-2A_W03 Zna i rozumie w pogłębiony sposób złożone uwarunkowania polityki oświatowej oraz strategii reformowania systemów szkolnych. 07P-2A_W06 Zna i rozumie w pogłębiony sposób relacje między polityką a edukacją oraz ich znaczenie dla realizacji procesów edukacyjnych w zależności od przyjętych kierunków polityk partii władzy. 07P-2A_W09 Zna i rozumie w pogłębiony sposób teorie uspołecznienia edukacji, jej demokratyzacji oraz ujęcia teoretyczne alternatywnych modeli i procesów edukacyjnych w świetle współczesnej pedagogiki alternatywnej. 07P-2A_U02 Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki alternatywnej oraz powiązanych z nią teorii nauk politycznych, w celu analizy złożonych problemów reform, innowacji w środowiskach szkolnych i pozaszkolnych, a także diagnozowania oraz projektowania rozwiązań praktycznych. 07P-2A_U09 Potrafi dokonywać merytorycznie uzasadnionych rozstrzygnięć i przekładać je na właściwe dla danego podejścia alternatywnego sposoby postępowania; potrafi znaleźć uzasadnienie prawne dla wprowadzania odmiennego modelu edukacji. 07P-2A_K01 Jest gotów do krytycznej analizy stanu wiedzy na temat edukacji w wolności oraz autorefleksyjnie podchodzi do własnego warsztatu umiejętności pedagogicznych z punktu widzenia transformacyjnego pedagoga; Doświadczył zaangażowania się w opracowanie projektu diagnozowania problemów edukacji w wolności oraz jego twórczą prezentację w trakcie zajęć. 07P-2A_K05 Jest gotów do wyjaśniania w przestrzeni publicznej kluczowych dla alternatyw pedagogicznych wartości, celów i zasad jej rozwoju na rzecz dekonstruowania prospektywnych rozwiązań w edukacji szkolnej; twórczego i odpowiedzialnego angażowania się w projektowanie, planowanie oraz ewaluowanie alternatywnych rozwiązań pedagogicznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin, 20 miejsc
Wykład, 9 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Bogusław Śliwerski | |
Prowadzący grup: | Bogusław Śliwerski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin, 30 miejsc
Wykład, 9 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Bogusław Śliwerski | |
Prowadzący grup: | Bogusław Śliwerski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.