Wprowadzenie do specjalności
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0700-XX0092 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do specjalności |
Jednostka: | Wydział Nauk o Wychowaniu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstawowych pojęć z pedagogiki |
Skrócony opis: |
Przygotowanie studentek i studentów do wyboru specjalności. Prezentacja pedagogiki resocjalizacyjnej jako specjalności studiów na kierunku pedagogika. Przedstawienie pedagogiki społecznej jako specjalności na kierunku: pedagogika. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza (07PT1A_W10): student, studentka zna i rozumie pojęcia i dorobek badawczo-naukowy danej specjalności oraz specyfikę praktyki wychowawczej. Umiejętności (07PT1A_U08): student, studentka potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk. Kompetencje (07PT1A_K01): student, studentka jest gotów, gotowa do podnoszenia i pogłębiania poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie wybranej specjalności |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wanda Baranowska, Marcin Muszyński, Elżbieta Skoczylas-Namielska, Renata Szczepanik, Krzysztof Szmidt | |
Prowadzący grup: | Wanda Baranowska, Marcin Muszyński, Elżbieta Skoczylas-Namielska, Renata Szczepanik, Krzysztof Szmidt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wanda Baranowska, Marcin Muszyński, Elżbieta Skoczylas-Namielska, Renata Szczepanik, Krzysztof Szmidt | |
Prowadzący grup: | Wanda Baranowska, Marcin Muszyński, Elżbieta Skoczylas-Namielska, Renata Szczepanik, Krzysztof Szmidt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wanda Baranowska, Marcin Muszyński, Elżbieta Skoczylas-Namielska, Renata Szczepanik, Krzysztof Szmidt | |
Prowadzący grup: | Wanda Baranowska, Marcin Muszyński, Elżbieta Skoczylas-Namielska, Renata Szczepanik, Krzysztof Szmidt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wanda Baranowska, Marcin Muszyński, Elżbieta Skoczylas-Namielska, Renata Szczepanik, Krzysztof Szmidt | |
Prowadzący grup: | Wanda Baranowska, Marcin Muszyński, Elżbieta Skoczylas-Namielska, Renata Szczepanik, Krzysztof Szmidt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wprowadzenie do specjalności pedagogika resocjalizacyjna: prezentacja multimedialna, wykład z dyskusją |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Wprowadzenie do specjalności pedagogika resocjalizacyjna: Przygotowanie eseju z uzasadnieniem wyboru specjalności. Warunkiem zaliczenia jest używanie pojęć specyficznych dla specjalności i adekwatnych do praktyki wychowawczej (07PT1A_W10) trafna ocena wybranych form i metod resocjalizacji (07PT1A_U08) oraz deklaracja wyboru specjalności w perspektywie świadomego rozwoju wiedzy i umiejętności (07PT1A_K01). Ocena bardzo dobra oznacza całkowitą trafność w opisie i merytoryczne argumenty w eseju; dobry plus przy drobnych potknięciach i uproszczeniach w sposobie argumentowania; ocena dobra to właściwe posługiwanie się pojęciami i uproszczone argumenty; dostateczny plus przy błędach w posługiwaniu się niektórymi pojęciami oraz uproszczonej argumentacji, dostateczny – przy błędach w używanych pojęciach oraz uproszczonej argumentacji pełnej luk. Ocena niedostateczna oznacza niewłaściwe posługiwanie się pojęciami oraz znacząco uproszczoną argumentację, z rażącymi lukami w sposobie uzasadniania. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wprowadzenie do specjalności pedagogika resocjalizacyjna: 1. Pedagogika resocjalizacyjna – jej autonomia i związki z innymi dziedzinami wiedzy i praktyki wychowawczo-społecznej 2. Charakterystyka miejsc pracy. Prawne i merytoryczne podstawy zatrudnienia absolwentów specjalności 3. Współczesne tendencje w teorii i metodyce resocjalizacji. |
|
Literatura: |
Wprowadzenie do specjalności pedagogika resocjalizacyjna: Podstawowa: Konopczyński M. (2017), Pedagogika resocjalizacyjna–w poszukiwaniu nowych kontekstów teoretycznych i aplikacyjnych. Studia Pedagogiczne. t. L. https://journals.pan.pl/Content/109817/PDF/16+Konopczy%C5%84ski.pdf Rozporządzenie MEN z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2019 poz. 465) (fragmenty) Uzupełniająca: Pytka L. (2008), Rozkwit pedagogiki resocjalizacyjnej w Polsce, Opieka Wychowanie Terapia 3–4 (75–76) https://kkwr.org.pl/wp-content/uploads/2018/01/Opieka-Wychowanie-Terapia_2008_3-4.pdf#page=20 Szczepanik R. (2011), O potrzebie kształcenia (się) ustawicznego pedagogów resocjalizacyjnych, w: M. Znajmiecka-Sikora, Zacznij zmiany od siebie!, Łódź https://www.cedego.pl/wp-content/uploads/3-kompetencje-pracownikow-a-wspolczesne-potrzeby-rynku-pracy.pdf#page=56 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.