Psychologia wychowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0708-LZ0023 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia wychowania |
Jednostka: | Wydział Nauk o Wychowaniu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
LUB
6.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw psychologii w zakresie problematyki rozwoju, rodziny, osobowości, emocji i motywacji, różnic indywidualnych, psychologii klinicznej i psychopatologii. |
Skrócony opis: |
• Przekazanie wiedzy na temat procesu oraz mechanizmów wychowania. • Uświadomienie znaczenia i specyfiki oddziaływania różnych środowisk wychowawczych na człowieka. • Kształtowanie umiejętności doboru oraz zastosowania metod wspomagających proces wychowania i uczenia się. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student: • zna pojęcia związane z procesem wychowania, rodzaje interakcji wychowawczej • zna teorie, aparat pojęciowy i badania empiryczne psychologii wychowania w odniesieniu do rozwoju człowieka w procesie wychowania • rozumie relacje psychologii wychowania zarówno w stosunku do innych dyscyplin nauki, jak i innych subdyscyplin psychologii • ma wiedzę na temat możliwości praktycznych zastosowań dorobku psychologii wychowania w obszarze diagnozy zasobów rozwojowych człowieka oraz konstruowania programów wspomagania rozwoju w różnych środowiskach Umiejętności: Student: • potrafi ze zrozumieniem czytać współczesne prace z zakresu psychologii wychowania i krytycznie się do nich odnosić • refleksyjnie posługuje się koncepcjami o różnym rodowodzie teoretycznym • rozumie genezę pojęć i twierdzeń • jest otwarty na to, że psychologia jako dziedzina naukowa musi się rozwijać • podejmuje i rozwiązuje problemy badawcze i diagnostyczne, samodzielnie planuje badania, poprawnie formułuje pytania i hipotezy badawcze, interpretuje zachowania ludzi lub zjawiska w świetle teorii psychologicznych Kompetencje: Student: • jest świadomy ograniczeń natury etycznej, chroni narzędzia diagnostyczne i wyniki badań, odpowiedzialnie informuje upoważnione do tego osoby o wynikach badań, komunikuje zrozumiale osobie badanej wyniki jej badań, przeciwdziała złym praktykom w tym zakresie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Egzamin
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Klaus-Strożek | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Klaus-Strożek, Izabela Socha | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena Egzamin - Zaliczenie lub ocena Wykład - Zaliczenie lub ocena |
|
Informacje dodatkowe: | Wiedza: 07Y-0A_W10, 07Y-0A_W11, 07Y-0A _W13 Umiejętności: 07Y-0A _U01, 07Y-0A _U02, 07Y-0A _U05 Kompetencje: 07Y-0A_K05 |
|
Metody dydaktyczne: | wykład, prelekcja, prezentacja, dyskusja, demonstracja, analiza przypadków, analiza tekstów |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | - Wyniki testu będą ocenione jako: 1. dostateczne – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 51-59% - ocena dostateczna (3,0) 2. więcej niż dostateczne – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 60-69% - ocena dostateczna plus (3,5) 3. dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 70-79% - ocena dobra (4,0) 4. więcej niż dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 80-89% - ocena dobra plus (4,5) 5. bardzo dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 90-100% - ocena bardzo dobra (5,0) - kryteria różnicujące oceny za pracę zawierającą diagnozę do celów socjoterapeutycznych zostaną wypracowane podczas dyskusji grupowej |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | test weryfikujący osiągnięcie efektów uczenia się 07Y-0A_W10, 07Y-0A_W11, 07Y-0A _W013, 07Y-0A _U01, 07Y-0A _U02, 07Y-0A _U05 Przygotowanie przez studenta pracy zawierającej diagnozę do celów socjoterapeutycznych i propozycję zajęć socjoterapeutycznych rozwijających funkcjonowanie społeczno-emocjonalne oraz przedstawienie jej na zajęciach 07Y-0A_K05 |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | • Psychologia wychowawcza jako dział psychologii stosowanej, przedmiot, cele, zadania, działy psychologii wychowawczej • Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania i zakłócenia rozwoju, uczenia się i nauczania • Proces wychowania i jego funkcje • Analiza interakcji wychowawczej, warunki interwencji wychowawczej, związek wychowania z nauczaniem • Psychologiczne mechanizmy wychowania, sposoby wywierania i przetwarzania wpływów wychowawczych, formy wzmacniania i wygaszania zachowań • Środowisko wychowawcze, dynamika i struktura, typy i warstwy środowisk wychowawczych • Relacje między środowiskiem a zachowaniem człowieka. Wychowanie w rodzinie • Problemy wychowawcze i sposoby zapobiegania im • Wychowanie w środowisku pozarodzinnym – instytucjonalna piecza zastępcza • Rodzaje i źródła niepowodzeń wychowawczych oraz sposoby ich niwelowania • Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych – uczniowie o zaburzonym rozwoju, przejawiający trudności wychowawcze • Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych – uczniowie zdolni • Warunki efektywnej pracy dydaktycznej nauczyciela, znaczenie umiejętności komunikacyjnych, kierowanie klasą i dyscyplina • Uwarunkowania i zapobieganie wypalaniu się nauczycieli • Rodzaje pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży sprawiających problemy wychowawcze i/lub pochodzących z dysfunkcyjnych rodzin • Podstawy prawne organizowania zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne u dzieci i młodzieży • Socjoterapia jako forma pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży • Odbiorcy zajęć socjoterapeutycznych • Założenia i struktura zajęć socjoterapeutycznych • Organizacja i zasady prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych • Metody pracy z grupą • Rola i zadania prowadzących zajęcia • Przejawy zaburzonego zachowania u uczestników zajęć socjoterapeutycznych w relacjach z rówieśnikami, dorosłymi i samym sobą • Treści urazowe, ich skutki w zakresie sądów poznawczych, przeżyć emocjonalnych i zachowań • Treści korygujące niwelujące negatywny wpływ przeżytych urazów • Zajęcia socjoterapeutyczne w placówce opiekuńczo – wychowawczej i w placówce resocjalizacyjnej • Zasady sporządzania diagnozy na użytek zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne |
|
Literatura: |
Bogdanowicz, M. (2009). Niezwyczajni uczniowie. W: K. Kruszewski (red.), Sztuka Nauczania. Czynności nauczyciela (s. 331-375). Warszawa: PWN. Brzezińska, A. (2000). Psychologia wychowania. W: Strelau J. (red). Psychologia. Podręcznik akademicki. T. 3 (s. 227-239). Gdańsk: GWP. Deptuła M. (2013). Odrzucenie rówieśnicze. Profilaktyka i terapia. Warszawa: PWN. Liberska, H., Trempała, J. (red.). (2020). Psychologia wychowania. Wybrane problemy. Warszawa: PWN. Kowalik S. (red.). (2011). Psychologia ucznia i nauczyciela. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. Poraj G. (2009). Między pasją a frustracją. Modele psychologicznego funkcjonowania nauczycieli. Łódź: UŁ. Sawicka K. (red.), (1998). Socjoterapia. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej MEN. Włodarski Z. (2004). Nauczanie i wychowanie jako stymulowanie rozwoju człowieka. Kraków. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Egzamin
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Klaus-Strożek | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Klaus-Strożek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Zaliczenie |
|
Informacje dodatkowe: | Wiedza: 07Y-0A_W10, 07Y-0A_W11, 07Y-0A _W13 Umiejętności: 07Y-0A _U06, 07Y-0A _U09 Kompetencje: 07Y-0A_K01, 07Y-0A_K03, 07Y-0A_K06 |
|
Metody dydaktyczne: | wykład, prelekcja, prezentacja, dyskusja, demonstracja, analiza przypadków, analiza tekstów |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | - Wyniki testu będą ocenione jako: 1. dostateczne – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 51-59% - ocena dostateczna (3,0) 2. więcej niż dostateczne – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 60-69% - ocena dostateczna plus (3,5) 3. dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 70-79% - ocena dobra (4,0) 4. więcej niż dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 80-89% - ocena dobra plus (4,5) 5. bardzo dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 90-100% - ocena bardzo dobra (5,0) - kryteria różnicujące oceny za pracę zawierającą diagnozę do celów socjoterapeutycznych zostaną wypracowane podczas dyskusji grupowej |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | test weryfikujący osiągnięcie efektów uczenia się 07Y-0A_W10, 07Y-0A_W11, 07Y-0A _W013, 07Y-0A _U06, 07Y-0A _U9 Przygotowanie przez studenta pracy zawierającej diagnozę do celów socjoterapeutycznych i propozycję zajęć socjoterapeutycznych rozwijających funkcjonowanie społeczno-emocjonalne oraz przedstawienie jej na zajęciach 07Y-0A_K01, 07Y-0A_K03, 07Y-0A_K06 |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | • Psychologia wychowawcza jako dział psychologii stosowanej, przedmiot, cele, zadania, działy psychologii wychowawczej • Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania i zakłócenia rozwoju, uczenia się i nauczania • Proces wychowania i jego funkcje • Analiza interakcji wychowawczej, warunki interwencji wychowawczej, związek wychowania z nauczaniem • Psychologiczne mechanizmy wychowania, sposoby wywierania i przetwarzania wpływów wychowawczych, formy wzmacniania i wygaszania zachowań • Środowisko wychowawcze, dynamika i struktura, typy i warstwy środowisk wychowawczych • Relacje między środowiskiem a zachowaniem człowieka. Wychowanie w rodzinie • Problemy wychowawcze i sposoby zapobiegania im • Wychowanie w środowisku pozarodzinnym – instytucjonalna piecza zastępcza • Rodzaje i źródła niepowodzeń wychowawczych oraz sposoby ich niwelowania • Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych – uczniowie o zaburzonym rozwoju, przejawiający trudności wychowawcze • Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych – uczniowie zdolni • Warunki efektywnej pracy dydaktycznej nauczyciela, znaczenie umiejętności komunikacyjnych, kierowanie klasą i dyscyplina • Uwarunkowania i zapobieganie wypalaniu się nauczycieli • Rodzaje pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży sprawiających problemy wychowawcze i/lub pochodzących z dysfunkcyjnych rodzin • Podstawy prawne organizowania zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne u dzieci i młodzieży • Socjoterapia jako forma pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży • Odbiorcy zajęć socjoterapeutycznych • Założenia i struktura zajęć socjoterapeutycznych • Organizacja i zasady prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych • Metody pracy z grupą • Rola i zadania prowadzących zajęcia • Przejawy zaburzonego zachowania u uczestników zajęć socjoterapeutycznych w relacjach z rówieśnikami, dorosłymi i samym sobą • Treści urazowe, ich skutki w zakresie sądów poznawczych, przeżyć emocjonalnych i zachowań • Treści korygujące niwelujące negatywny wpływ przeżytych urazów • Zajęcia socjoterapeutyczne w placówce opiekuńczo – wychowawczej i w placówce resocjalizacyjnej • Zasady sporządzania diagnozy na użytek zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne |
|
Literatura: |
Bogdanowicz, M. (2009). Niezwyczajni uczniowie. W: K. Kruszewski (red.), Sztuka Nauczania. Czynności nauczyciela (s. 331-375). Warszawa: PWN. Brzezińska, A. (2000). Psychologia wychowania. W: Strelau J. (red). Psychologia. Podręcznik akademicki. T. 3 (s. 227-239). Gdańsk: GWP. Deptuła M. (2013). Odrzucenie rówieśnicze. Profilaktyka i terapia. Warszawa: PWN. Kozdroń, A. (2015). Wychowanie przez zabawę. Warszawa: Difin. Liberska, H., Trempała, J. (red.). (2020). Psychologia wychowania. Wybrane problemy. Warszawa: PWN. Malak-Minkiewicz, B. (2016). Międzynarodowe badania porównawcze osiągnięć szkolnych. Edukacja w zglobalizowanym świecie. Psychologia Wychowawcza 10, 139-157. Nikitorowicz, J. (2015). Model kształtowania się tożsamości kulturowej w warunkach wielokulturowości. Psychologia Wychowawcza 7, 125-135. Kowalik S. (red.). (2011). Psychologia ucznia i nauczyciela. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. Poraj G. (2009). Między pasją a frustracją. Modele psychologicznego funkcjonowania nauczycieli. Łódź: UŁ. Pyżalski, J. (red.) (2020). Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele. Warszawa: Edukacja. Sawicka K. (red.), (1998). Socjoterapia. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej MEN. Strzemieczny J. (red.), (1988). Zajęcia socjoterapeutyczne. Warszawa: PTP, Ośrodek Rozwoju Umiejętności Wychowawczych. Tłuściak-Deliowska A. (2017). Dręczenie szkolne. Społeczno-pedagogiczna analiza zjawiska. Warszawa: Wyd. APS. Włodarski Z. (2004). Nauczanie i wychowanie jako stymulowanie rozwoju człowieka. Kraków. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Poraj | |
Prowadzący grup: | Grażyna Poraj, Paulina Szymańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
|
Typ zajęć: |
Egzamin
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Kucharska-Hauk | |
Prowadzący grup: | Marta Kucharska-Hauk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
|
Typ zajęć: |
Egzamin
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Zaliczenie |
|
Metody dydaktyczne: | Realizację przedmiotu oparto na wykorzystaniu wykładu oraz aktywizujących metod zespołowych. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Efekty kształcenia dotyczące wiedzy oraz umiejętności przedstawionych wyżej będą ocenione jako: Zaliczenie z oceną – 1. Ouiz, 2. Egzamin- efekty kształcenia dotyczące 07Ps-K0A_W03, 07Ps-K0A_W05, 07Ps-K0A_U02 ocenione jako: 1. dostateczne – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 51-59% - ocena dostateczna (3,0) 2. więcej niż dostateczne – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 60-69% - ocena dostateczna plus (3,5) 3. dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 70-79% - ocena dobra (4,0) 4. więcej niż dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 80-89% - ocena dobra plus (4,5) 5. bardzo dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 90-100% - ocena bardzo dobra (5,0) 3. przygotowanie przez studenta pracy obejmującej diagnozę struktury socjometrycznej klasy szkolnej oraz propozycje oddziaływań psychologicznych (07Ps-K0A_K03, 07Ps-K0A_K05) Kryteria różnicujące oceny zostaną wypracowane podczas dyskusji grupowej. Ocena końcowa (100%) składa się z oceny z ćwiczeń (40%) oraz z oceny z egzaminu (60%). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Psychologia wychowawcza jako dział psychologii stosowanej, przedmiot, cele, zadania, działy psychologii wychowawczej Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania i zakłócenia rozwoju, uczenia się i nauczania Proces wychowania i jego funkcje; analiza interakcji wychowawczej, warunki interwencji wychowawczej, związek wychowania z nauczaniem Psychologiczne mechanizmy wychowania; sposoby wywierania i przetwarzania wpływów wychowawczych, formy wzmacniania i wygaszania zachowań Środowisko wychowawcze; dynamika i struktura, typy i warstwy środowisk wychowawczych. Relacje między środowiskiem a zachowaniem człowieka Wychowanie w rodzinie Edukacja w zglobalizowanym świecie. Problemy wielokulturowości Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych – uczniowie o zaburzonym rozwoju, przejawiający trudności wychowawcze i uczniowie zdolni Agresja w domu i szkole – przyczyny, profilaktyka i interwencje Warunki efektywnej pracy dydaktycznej nauczyciela; znaczenie umiejętności komunikacyjnych, kierowanie klasą i dyscyplina Uwarunkowania i zapobieganie wypalaniu się nauczycieli Mass media jako środowisko wychowawcze |
|
Literatura: |
Podstawowa: Bogdanowicz M. (2009). Niezwyczajni uczniowie. W: K. Kruszewski (red.), Sztuka Nauczania. Czynności nauczyciela. Warszawa: PWN, s.331-375. Borecka-Biernat, D., Wajszczyk, K., Walęcka-Matyja, K. (2019). Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych. Wybrane problemy. Warszawa: Difin. Brzezińska A. (2000). Psychologia wychowania. W: Strelau J. (red). Psychologia. Podręcznik akademicki. T. 3, dział IX, s. 227-239. Gdańsk: GWP. Malak-Minkiewicz B. (2016). Międzynarodowe badania porównawcze osiągnięć szkolnych. Edukacja w zglobalizowanym świecie. Psychologia Wychowawcza 10, s.139-157. Nikitorowicz J. (2015). Model kształtowania się tożsamości kulturowej w warunkach wielokulturowości. Psychologia Wychowawcza 7, s.125-135. Kowalik S. (red.) (2011). Psychologia ucznia i nauczyciela. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z. (1994). Psychologia wychowawcza (tom 1, 2). Warszawa: PWN. Tłuściak-Deliowska A. (2017). Dręczenie szkolne. Społeczno-pedagogiczna analiza zjawiska. Warszawa: Wyd. APS. Włodarski Z. (2004). Nauczanie i wychowanie jako stymulowanie rozwoju człowieka. Kraków. Uzupełniająca: Bell P., A., Greene T., C., Fisher J., D., Baum A. (2004). Psychologia środowiskowa. Gdańsk: GWP, roz. IV, s. 131-176. Dembo M. H. (1997). Stosowana psychologia wychowawcza. Warszawa: WSiP. Deptuła M. (2013). Odrzucenie rówieśnicze. Profilaktyka i terapia. Warszawa: Wyd. PWN. Janowski A. (1995). Uczeń w teatrze życia szkolnego. Warszawa: WSiP. Kozdroń, A. (2015). Wychowanie przez zabawę. Warszawa: Difin. Poraj G. (2009). Między pasją a frustracją. Modele psychologicznego funkcjonowania nauczycieli. Łódź: Wyd. UŁ. Walęcka-Matyja K. (2009). Struktura rodziny a zróżnicowanie zachowań społecznych i osobowości młodzieży. Łódź: Wyd. UŁ. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
|
Typ zajęć: |
Egzamin
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Klaus-Strożek | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Klaus-Strożek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
|
Typ zajęć: |
Egzamin
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.