UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia wychowania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0708-LZ0023
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia wychowania
Jednostka: Wydział Nauk o Wychowaniu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 LUB 6.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Znajomość podstaw psychologii w zakresie problematyki rozwoju, rodziny, osobowości, emocji i motywacji, różnic indywidualnych, psychologii klinicznej i psychopatologii.

Skrócony opis:

• Przekazanie wiedzy na temat procesu oraz mechanizmów wychowania.

• Uświadomienie znaczenia i specyfiki oddziaływania różnych środowisk wychowawczych na człowieka.

• Kształtowanie umiejętności doboru oraz zastosowania metod wspomagających proces wychowania i uczenia się.

Efekty uczenia się:

Wiedza: Student:

• zna pojęcia związane z procesem wychowania, rodzaje interakcji wychowawczej

• zna teorie, aparat pojęciowy i badania empiryczne psychologii wychowania w odniesieniu do rozwoju człowieka w procesie wychowania

• rozumie relacje psychologii wychowania zarówno w stosunku do innych dyscyplin nauki, jak i innych subdyscyplin psychologii

• ma wiedzę na temat możliwości praktycznych zastosowań dorobku psychologii wychowania w obszarze diagnozy zasobów rozwojowych człowieka oraz konstruowania programów wspomagania rozwoju w różnych środowiskach

Umiejętności: Student:

• potrafi ze zrozumieniem czytać współczesne prace z zakresu psychologii wychowania i krytycznie się do nich odnosić

• refleksyjnie posługuje się koncepcjami o różnym rodowodzie teoretycznym

• rozumie genezę pojęć i twierdzeń

• jest otwarty na to, że psychologia jako dziedzina naukowa musi się rozwijać

• podejmuje i rozwiązuje problemy badawcze i diagnostyczne, samodzielnie planuje badania, poprawnie formułuje pytania i hipotezy badawcze, interpretuje zachowania ludzi lub zjawiska w świetle teorii psychologicznych

Kompetencje: Student:

• jest świadomy ograniczeń natury etycznej, chroni narzędzia diagnostyczne i wyniki badań, odpowiedzialnie informuje upoważnione do tego osoby o wynikach badań, komunikuje zrozumiale osobie badanej wyniki jej badań, przeciwdziała złym praktykom w tym zakresie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Klaus-Strożek
Prowadzący grup: Agnieszka Klaus-Strożek, Izabela Socha
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena
Egzamin - Zaliczenie lub ocena
Wykład - Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Wiedza: 07Y-0A_W10, 07Y-0A_W11, 07Y-0A _W13

Umiejętności: 07Y-0A _U01, 07Y-0A _U02, 07Y-0A _U05

Kompetencje: 07Y-0A_K05

Metody dydaktyczne:

wykład, prelekcja, prezentacja, dyskusja, demonstracja, analiza przypadków, analiza tekstów

Sposoby i kryteria oceniania:

- Wyniki testu będą ocenione jako:

1. dostateczne – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 51-59% - ocena dostateczna (3,0)

2. więcej niż dostateczne – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 60-69% - ocena dostateczna plus (3,5)

3. dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 70-79% - ocena dobra (4,0)

4. więcej niż dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 80-89% - ocena dobra plus (4,5)

5. bardzo dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 90-100% - ocena bardzo dobra (5,0)

- kryteria różnicujące oceny za pracę zawierającą diagnozę do celów socjoterapeutycznych zostaną wypracowane podczas dyskusji grupowej

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

test weryfikujący osiągnięcie efektów uczenia się 07Y-0A_W10, 07Y-0A_W11, 07Y-0A _W013, 07Y-0A _U01, 07Y-0A _U02, 07Y-0A _U05

Przygotowanie przez studenta pracy zawierającej diagnozę do celów socjoterapeutycznych i propozycję zajęć socjoterapeutycznych rozwijających funkcjonowanie społeczno-emocjonalne oraz przedstawienie jej na zajęciach 07Y-0A_K05


Szczegółowe treści kształcenia:

• Psychologia wychowawcza jako dział psychologii stosowanej, przedmiot, cele, zadania, działy psychologii wychowawczej

• Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania i zakłócenia rozwoju, uczenia się i nauczania

• Proces wychowania i jego funkcje

• Analiza interakcji wychowawczej, warunki interwencji wychowawczej, związek wychowania z nauczaniem

• Psychologiczne mechanizmy wychowania, sposoby wywierania i przetwarzania wpływów wychowawczych, formy wzmacniania i wygaszania zachowań

• Środowisko wychowawcze, dynamika i struktura, typy i warstwy środowisk wychowawczych

• Relacje między środowiskiem a zachowaniem człowieka. Wychowanie w rodzinie

• Problemy wychowawcze i sposoby zapobiegania im

• Wychowanie w środowisku pozarodzinnym – instytucjonalna piecza zastępcza

• Rodzaje i źródła niepowodzeń wychowawczych oraz sposoby ich niwelowania

• Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych – uczniowie o zaburzonym rozwoju, przejawiający trudności wychowawcze

• Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych – uczniowie zdolni

• Warunki efektywnej pracy dydaktycznej nauczyciela, znaczenie umiejętności komunikacyjnych, kierowanie klasą i dyscyplina

• Uwarunkowania i zapobieganie wypalaniu się nauczycieli

• Rodzaje pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży sprawiających problemy wychowawcze i/lub pochodzących z dysfunkcyjnych rodzin

• Podstawy prawne organizowania zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne u dzieci i młodzieży

• Socjoterapia jako forma pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży

• Odbiorcy zajęć socjoterapeutycznych

• Założenia i struktura zajęć socjoterapeutycznych

• Organizacja i zasady prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych

• Metody pracy z grupą

• Rola i zadania prowadzących zajęcia

• Przejawy zaburzonego zachowania u uczestników zajęć socjoterapeutycznych w relacjach z rówieśnikami, dorosłymi i samym sobą

• Treści urazowe, ich skutki w zakresie sądów poznawczych, przeżyć emocjonalnych i zachowań

• Treści korygujące niwelujące negatywny wpływ przeżytych urazów

• Zajęcia socjoterapeutyczne w placówce opiekuńczo – wychowawczej i w placówce resocjalizacyjnej

• Zasady sporządzania diagnozy na użytek zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne

Literatura:

Bogdanowicz, M. (2009). Niezwyczajni uczniowie. W: K. Kruszewski (red.), Sztuka Nauczania. Czynności nauczyciela (s. 331-375). Warszawa: PWN.

Brzezińska, A. (2000). Psychologia wychowania. W: Strelau J. (red). Psychologia. Podręcznik akademicki. T. 3 (s. 227-239). Gdańsk: GWP.

Deptuła M. (2013). Odrzucenie rówieśnicze. Profilaktyka i terapia. Warszawa: PWN.

Liberska, H., Trempała, J. (red.). (2020). Psychologia wychowania. Wybrane problemy. Warszawa: PWN.

Kowalik S. (red.). (2011). Psychologia ucznia i nauczyciela. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN.

Poraj G. (2009). Między pasją a frustracją. Modele psychologicznego funkcjonowania nauczycieli. Łódź: UŁ.

Sawicka K. (red.), (1998). Socjoterapia. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej MEN.

Włodarski Z. (2004). Nauczanie i wychowanie jako stymulowanie rozwoju człowieka. Kraków.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Klaus-Strożek
Prowadzący grup: Agnieszka Klaus-Strożek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Zaliczenie
Informacje dodatkowe:

Wiedza: 07Y-0A_W10, 07Y-0A_W11, 07Y-0A _W13

Umiejętności: 07Y-0A _U06, 07Y-0A _U09

Kompetencje: 07Y-0A_K01, 07Y-0A_K03, 07Y-0A_K06

Metody dydaktyczne:

wykład, prelekcja, prezentacja, dyskusja, demonstracja, analiza przypadków, analiza tekstów

Sposoby i kryteria oceniania:

- Wyniki testu będą ocenione jako:

1. dostateczne – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 51-59% - ocena dostateczna (3,0)

2. więcej niż dostateczne – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 60-69% - ocena dostateczna plus (3,5)

3. dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 70-79% - ocena dobra (4,0)

4. więcej niż dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 80-89% - ocena dobra plus (4,5)

5. bardzo dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 90-100% - ocena bardzo dobra (5,0)

- kryteria różnicujące oceny za pracę zawierającą diagnozę do celów socjoterapeutycznych zostaną wypracowane podczas dyskusji grupowej

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

test weryfikujący osiągnięcie efektów uczenia się 07Y-0A_W10, 07Y-0A_W11, 07Y-0A _W013, 07Y-0A _U06, 07Y-0A _U9

Przygotowanie przez studenta pracy zawierającej diagnozę do celów socjoterapeutycznych i propozycję zajęć socjoterapeutycznych rozwijających funkcjonowanie społeczno-emocjonalne oraz przedstawienie jej na zajęciach 07Y-0A_K01, 07Y-0A_K03, 07Y-0A_K06


Szczegółowe treści kształcenia:

• Psychologia wychowawcza jako dział psychologii stosowanej, przedmiot, cele, zadania, działy psychologii wychowawczej

• Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania i zakłócenia rozwoju, uczenia się i nauczania

• Proces wychowania i jego funkcje

• Analiza interakcji wychowawczej, warunki interwencji wychowawczej, związek wychowania z nauczaniem

• Psychologiczne mechanizmy wychowania, sposoby wywierania i przetwarzania wpływów wychowawczych, formy wzmacniania i wygaszania zachowań

• Środowisko wychowawcze, dynamika i struktura, typy i warstwy środowisk wychowawczych

• Relacje między środowiskiem a zachowaniem człowieka. Wychowanie w rodzinie

• Problemy wychowawcze i sposoby zapobiegania im

• Wychowanie w środowisku pozarodzinnym – instytucjonalna piecza zastępcza

• Rodzaje i źródła niepowodzeń wychowawczych oraz sposoby ich niwelowania

• Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych – uczniowie o zaburzonym rozwoju, przejawiający trudności wychowawcze

• Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych – uczniowie zdolni

• Warunki efektywnej pracy dydaktycznej nauczyciela, znaczenie umiejętności komunikacyjnych, kierowanie klasą i dyscyplina

• Uwarunkowania i zapobieganie wypalaniu się nauczycieli

• Rodzaje pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży sprawiających problemy wychowawcze i/lub pochodzących z dysfunkcyjnych rodzin

• Podstawy prawne organizowania zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne u dzieci i młodzieży

• Socjoterapia jako forma pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży

• Odbiorcy zajęć socjoterapeutycznych

• Założenia i struktura zajęć socjoterapeutycznych

• Organizacja i zasady prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych

• Metody pracy z grupą

• Rola i zadania prowadzących zajęcia

• Przejawy zaburzonego zachowania u uczestników zajęć socjoterapeutycznych w relacjach z rówieśnikami, dorosłymi i samym sobą

• Treści urazowe, ich skutki w zakresie sądów poznawczych, przeżyć emocjonalnych i zachowań

• Treści korygujące niwelujące negatywny wpływ przeżytych urazów

• Zajęcia socjoterapeutyczne w placówce opiekuńczo – wychowawczej i w placówce resocjalizacyjnej

• Zasady sporządzania diagnozy na użytek zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne

Literatura:

Bogdanowicz, M. (2009). Niezwyczajni uczniowie. W: K. Kruszewski (red.), Sztuka Nauczania. Czynności nauczyciela (s. 331-375). Warszawa: PWN.

Brzezińska, A. (2000). Psychologia wychowania. W: Strelau J. (red). Psychologia. Podręcznik akademicki. T. 3 (s. 227-239). Gdańsk: GWP.

Deptuła M. (2013). Odrzucenie rówieśnicze. Profilaktyka i terapia. Warszawa: PWN.

Kozdroń, A. (2015). Wychowanie przez zabawę. Warszawa: Difin.

Liberska, H., Trempała, J. (red.). (2020). Psychologia wychowania. Wybrane problemy. Warszawa: PWN.

Malak-Minkiewicz, B. (2016). Międzynarodowe badania porównawcze osiągnięć szkolnych. Edukacja w zglobalizowanym świecie. Psychologia Wychowawcza 10, 139-157.

Nikitorowicz, J. (2015). Model kształtowania się tożsamości kulturowej w warunkach wielokulturowości. Psychologia Wychowawcza 7, 125-135.

Kowalik S. (red.). (2011). Psychologia ucznia i nauczyciela. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN.

Poraj G. (2009). Między pasją a frustracją. Modele psychologicznego funkcjonowania nauczycieli. Łódź: UŁ.

Pyżalski, J. (red.) (2020). Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele. Warszawa: Edukacja.

Sawicka K. (red.), (1998). Socjoterapia. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej MEN.

Strzemieczny J. (red.), (1988). Zajęcia socjoterapeutyczne. Warszawa: PTP, Ośrodek Rozwoju Umiejętności Wychowawczych.

Tłuściak-Deliowska A. (2017). Dręczenie szkolne. Społeczno-pedagogiczna analiza zjawiska. Warszawa: Wyd. APS.

Włodarski Z. (2004). Nauczanie i wychowanie jako stymulowanie rozwoju człowieka. Kraków.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Poraj
Prowadzący grup: Grażyna Poraj, Paulina Szymańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Kucharska-Hauk
Prowadzący grup: Marta Kucharska-Hauk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Walęcka-Matyja
Prowadzący grup: Katarzyna Walęcka-Matyja
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Zaliczenie
Metody dydaktyczne:

Realizację przedmiotu oparto na wykorzystaniu wykładu oraz aktywizujących metod zespołowych.

Sposoby i kryteria oceniania:

Efekty kształcenia dotyczące wiedzy oraz umiejętności przedstawionych wyżej będą ocenione jako:


Zaliczenie z oceną – 1. Ouiz, 2. Egzamin- efekty kształcenia dotyczące 07Ps-K0A_W03, 07Ps-K0A_W05, 07Ps-K0A_U02 ocenione jako:

1. dostateczne – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 51-59% - ocena dostateczna (3,0)

2. więcej niż dostateczne – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 60-69% - ocena dostateczna plus (3,5)

3. dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 70-79% - ocena dobra (4,0)

4. więcej niż dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 80-89% - ocena dobra plus (4,5)

5. bardzo dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku testu sprawdzającego wiedzę w granicach 90-100% - ocena bardzo dobra (5,0)

3. przygotowanie przez studenta pracy obejmującej diagnozę struktury socjometrycznej klasy szkolnej oraz propozycje oddziaływań psychologicznych (07Ps-K0A_K03, 07Ps-K0A_K05)

Kryteria różnicujące oceny zostaną wypracowane podczas dyskusji grupowej. Ocena końcowa (100%) składa się z oceny z ćwiczeń (40%) oraz z oceny z egzaminu (60%).


Szczegółowe treści kształcenia:

 Psychologia wychowawcza jako dział psychologii stosowanej, przedmiot, cele, zadania, działy psychologii wychowawczej

 Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania i zakłócenia rozwoju, uczenia się i nauczania

 Proces wychowania i jego funkcje; analiza interakcji wychowawczej, warunki interwencji wychowawczej, związek wychowania z nauczaniem

 Psychologiczne mechanizmy wychowania; sposoby wywierania i przetwarzania wpływów wychowawczych, formy wzmacniania i wygaszania zachowań

 Środowisko wychowawcze; dynamika i struktura, typy i warstwy środowisk wychowawczych. Relacje między środowiskiem a zachowaniem człowieka

 Wychowanie w rodzinie

 Edukacja w zglobalizowanym świecie. Problemy wielokulturowości

 Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych – uczniowie o zaburzonym rozwoju, przejawiający trudności wychowawcze i uczniowie zdolni

 Agresja w domu i szkole – przyczyny, profilaktyka i interwencje

 Warunki efektywnej pracy dydaktycznej nauczyciela; znaczenie umiejętności komunikacyjnych, kierowanie klasą i dyscyplina

 Uwarunkowania i zapobieganie wypalaniu się nauczycieli

 Mass media jako środowisko wychowawcze


Literatura:

Podstawowa:

Bogdanowicz M. (2009). Niezwyczajni uczniowie. W: K. Kruszewski (red.), Sztuka Nauczania. Czynności nauczyciela. Warszawa: PWN, s.331-375.

Borecka-Biernat, D., Wajszczyk, K., Walęcka-Matyja, K. (2019). Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych. Wybrane problemy. Warszawa: Difin.

Brzezińska A. (2000). Psychologia wychowania. W: Strelau J. (red). Psychologia. Podręcznik akademicki. T. 3, dział IX, s. 227-239. Gdańsk: GWP.

Malak-Minkiewicz B. (2016). Międzynarodowe badania porównawcze osiągnięć szkolnych. Edukacja w zglobalizowanym świecie. Psychologia Wychowawcza 10, s.139-157.

Nikitorowicz J. (2015). Model kształtowania się tożsamości kulturowej w warunkach wielokulturowości. Psychologia Wychowawcza 7, s.125-135.

Kowalik S. (red.) (2011). Psychologia ucznia i nauczyciela. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN.

Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z. (1994). Psychologia wychowawcza (tom 1, 2). Warszawa: PWN.

Tłuściak-Deliowska A. (2017). Dręczenie szkolne. Społeczno-pedagogiczna analiza zjawiska. Warszawa: Wyd. APS.

Włodarski Z. (2004). Nauczanie i wychowanie jako stymulowanie rozwoju człowieka. Kraków.

Uzupełniająca:

Bell P., A., Greene T., C., Fisher J., D., Baum A. (2004). Psychologia środowiskowa. Gdańsk: GWP, roz. IV, s. 131-176.

Dembo M. H. (1997). Stosowana psychologia wychowawcza. Warszawa: WSiP.

Deptuła M. (2013). Odrzucenie rówieśnicze. Profilaktyka i terapia. Warszawa: Wyd. PWN.

Janowski A. (1995). Uczeń w teatrze życia szkolnego. Warszawa: WSiP.

Kozdroń, A. (2015). Wychowanie przez zabawę. Warszawa: Difin.

Poraj G. (2009). Między pasją a frustracją. Modele psychologicznego funkcjonowania nauczycieli. Łódź: Wyd. UŁ.

Walęcka-Matyja K. (2009). Struktura rodziny a zróżnicowanie zachowań społecznych i osobowości młodzieży. Łódź: Wyd. UŁ.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Klaus-Strożek
Prowadzący grup: Agnieszka Klaus-Strożek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Walęcka-Matyja
Prowadzący grup: Katarzyna Walęcka-Matyja
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6