UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodologia badań psychologicznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0708-LZ0032
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodologia badań psychologicznych
Jednostka: Wydział Nauk o Wychowaniu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 7.00 LUB 8.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Znajomość podstawowej terminologii z zakresu psychologii ogólnej.

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi założeniami metody naukowej oraz ich konsekwencjami dla kierunku rozwoju badań psychologicznych. Uczestnicy kursu kształtują umiejętność konceptualizowania problemu badawczego, zdobywają wiedzę dotyczącą przydatności konkretnych odmian metod badawczych (korelacyjnej, eksperymentalnej) oraz warunków, jakie powinny spełniać poszczególne etapy postępowania naukowego. Kurs rozwija umiejętność planowania badań, przygotowuje do ich późniejszego prowadzenia (z uwzględnieniem modelu eksperymentalnego) i raportowania z dbałością o zagadnienia natury etycznej.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student_tka

zna terminologię z obszaru metodologii badań psychologicznych;

ma zarówno podstawową, jak i zaawansowaną wiedzę z zakresu planowania i przeprowadzania badań empirycznych eksperymentalnych i korelacyjnych.

Umiejętności

Student_tka

rozumie teoretyczny i empiryczny rodowód naukowości psychologii, dostrzegając rolę paradygmatów, wokół których koncentrują się szczegółowe teorie psychologiczne oraz charakterystyczne dla nich metody badawcze;

pozostaje otwartym na to, że psychologia jako nauka musi się rozwijać, że aktualne teorie będą zastępowane przez nowe i że zrozumienie mechanizmu rozwoju nauki jest możliwe dzięki sięganiu do początku drogi poznania naukowego i rekonstrukcji myśli przewodniej; potrafi ocenić wartość naukową różnych metod badawczych w psychologii oraz wskazać na ich możliwości i ograniczenia;

posiada wiedzę metodologiczną do samodzielnego planowania i przeprowadzania badania; zna i wykorzystuje pojęcia umożliwiające przygotowanie raportu z pracy badawczej; potrafi dokonać naukowej interpretacji wyników badań oraz wypowiadać się swobodnie na temat zagadnień związanych z metodą naukową w odniesieniu do praktyki badań psychologicznych.

Kompetencje społeczne

Student_tka

posiada zdolność wyrażania swych myśli, poglądów i przekonań w języku psychologii; krytycznie analizuje zarówno swoje poglądy i działania, jak i poglądy i działania innych; potrafi zasięgać opinii ekspertów i korzystać z nich we własnej pracy przy planowaniu i realizacji badań naukowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Cieślak
Prowadzący grup: Mariusz Cieślak, Monika Talaga-Michalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena
Egzamin - Zaliczenie lub ocena
Wykład - Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Wiedza

07Y-0A_W04; 07Y-0A_W11

Umiejętności

07Y-0A_U01, 07Y-0A_U02, 07Y-0A_U03

Kompetencje

07Y-0A_K01

Metody dydaktyczne:

Wykład, dyskusja, praca w małych grupach, case, praca nad samodzielnymi projektami badawczymi, przygotowanie założeń metodologicznych projektów (z dyskusją)

Metody eksponujące: film edukacyjny

Metody podające: prezentacje grupowe studentów

Sposoby i kryteria oceniania:

Egzamin


Efekty kształcenia dotyczące wiedzy będą ocenione jako:


• dostateczne - przy osiągnięciu przez studenta wyniku zaliczenia w granicach 51-59% - ocena dostateczna (3,0)

• więcej niż dostateczne – przy osiągnięciu przez studenta wyniku zaliczenia w granicach 60-69% - ocena dostateczna plus (3,5)

• dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku zaliczenia w granicach 70-79% - ocena dobra (4,0)

• więcej niż dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku zaliczenia w granicach 80-89% - ocena dobra plus (4,5)

• bardzo dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku zaliczenia w granicach 90-100% - ocena bardzo dobra (5,0)


Projekt


Zasady oceny projektów studentów (ocenie podlega):


• wartość merytoryczna (m.in. rozwinięcie problemu, uzasadnienie wyboru tematu, poprawność pytań i hipotez [m.in. weryfikowalność, unikanie języka potocznego], uzasadnienie doboru próby i metod, określenie zmiennych i ich operacjonalizacja, oryginalność pracy, wskazanie korzyści poznawczych i praktycznych, identyfikacja problemów etycznych oraz związanych z ryzykiem udziału w badaniu, poprawność terminologii, odwoływanie się do źródeł, raport wg formalnych zasad APA 7 wyd.)


• sposób prezentacji planu badań (nawiązanie kontaktu ze słuchaczami, wykorzystanie narzędzi multimedialnych, przejrzystość prezentowanych treści, krytycyzm w zakresie dokonanych wyborów, świadomość ograniczeń badania, posługiwanie się terminologią, zarządzanie czasem, responsywność wobec pytań prowadzącego i słuchaczy, zorientowanie we własnym planie badawczym, otwartość na sugestie).

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Wykład


Efekty uczenia się dotyczące wiedzy (07Y-0A_W04; 07Y-0A_W11), będą sprawdzone poprzez:

• egzamin: test (pytania jednokrotnego wyboru, pytania otwarte, pytania zamknięte, test łączenia odpowiedzi) sprawdzający wiedzę z zakresu metodologii badań psychologicznych.


Ćwiczenia


Efekty uczenia się dotyczące wiedzy (07Y-0A_W04; 07Y-0A_W11), umiejętności (07Y-0A_U01, 07Y-0A_U02, 07Y-0A_U03), kompetencji społecznych i personalnych (07Y-0A_K01) będą sprawdzone poprzez:

• projekt przygotowywany przez studentów (projekt polega na przygotowaniu i zaprezentowaniu własnych założeń psychologicznych badań eksperymentalnych, poddanych następnie dyskusji i ocenie);

• zadania na zajęciach rozwiązywane indywidualnie oraz grupowo (pytania otwarte, pytania zamknięte, problemy dywergencyjne) – dodatkowo premiowana aktywność mogąca podnieść ocenę.


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład


Psychologia jako nauka.

• Pojęcie i klasyfikacja wiedzy (potoczna, irracjonalna, spekulatywna, artystyczna, naukowa).

• Wiedza naukowa vs. wiedza potoczna

• Zewnętrzne i wewnętrzne funkcje nauki.

• Metodologiczny schemat badania naukowego

• Pojęcie trafności wewnętrznej i zewnętrznej badania naukowego

• Etapy procesu badawczego w psychologii

Pytania badawcze i hipotezy – rola w procesie badawczym, zasady ich konstruowania

Zmienne w badaniu psychologicznym.

• Klasyfikacja zmiennych

• Operacjonalizacja zmiennych

• Interakcyjny wpływ zmiennych

• Pojęcie pomiaru i skali pomiarowej.

• Rodzaje skal pomiarowych i ich właściwości.

Eksperymentalny model badawczy.

• Manipulacja zmienną niezależną w eksperymencie psychologicznym

• Kontrola zmiennych ubocznych i zakłócających w modelu eksperymentalnym

• Pomiar zmian zmiennej zależnej

• Eksperyment właściwy a quasi-eksperyment.

• Proste plany eksperymentalne: plan grup niezależnych i plan z powtarzanym pomiarem.

• Złożone plany eksperymentalne.

• Eksperymenty naturalne.

Korelacyjny model badawczy

• Specyfika modelu korelacyjnego i jego rola w badaniach psychologicznych.

• Plany badawcze w modelu korelacyjnym.

• Ograniczenia wnioskowania na podstawie wyników uzyskanych w modelu korelacyjnym.

Programy badawcze w psychologii.

• Ograniczenia wyników pojedynczego badania, rola programów badawczych.

• Strategia Systematycznie Modyfikowanych Autoreplikacji wg Wojciszke.

Osobliwości badania psychologicznego.

• Oczekiwania badacza i osoby badanej

• Wpływ motywacji osoby badanej.

• Koncepcja wskazówek sugerujących hipotezę Orne’a.

• Rola lęku przed oceną osoby badanej w badaniu psychologicznym.

• Etyczny aspekt badań psychologicznych

Dobór próby badawczej

• Dobór celowy i zagrożenia związane z jego zastosowaniem. Próba kwotowa.

• Dobór przez ochotników i jego ograniczenia.

• Próba losowa

Wybrane metody pomiaru zmiennych z punktu widzenia metodologii m.in.: obserwacja, nieinwazyjne pomiary zachowania, metody chronometryczne.

Wykorzystanie Internetu w badaniach psychologicznych.

• Bazy artykułów naukowych, otwarte repozytoria, wyszukiwarki naukowe

• Prowadzenie badań z wykorzystaniem Internetu,

• Serwisy społecznościowe dedykowane naukowcom i popularyzatorom nauki.

Komunikowanie wyników badań.


Ćwiczenia


Etapy procesu badawczego w psychologii i ich wzajemne powiązania.

Zasady konstruowania pytań badawczych i hipotez.

Określenie obrazu zmiennych.

Operacjonalizacja zmiennych.

Eksperyment w psychologii.

• manipulacja zmienną niezależną,

• pomiar zmiennej zależnej,

• kontrola zmiennych niezależnych ubocznych i zakłócających,

• wybór odpowiedniego planu eksperymentalnego,

• maksymalizacja trafności wewnętrznej badania eksperymentalnego.

Komunikowanie wyników badań. Etyczne problemy w badaniach psychologicznych.

Doskonalenie warsztatu badań psychologicznych na przykładzie tworzenia założeń własnego projektu badawczego.

Literatura:

Podstawowa

Brzeziński, J. (2020). Metodologia badań psychologicznych. Wydanie Nowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Francuz, P., Mackiewicz, R. (2005). Liczby nie wiedza skąd pochodzą - przewodnik po metodologii i statystyce: nie tylko dla psychologów. Lublin: Wydawnictwo KUL.

Shaughnessy, J.J., Zechmeister, E.B., Zechmeister, J.S. (2002). Metody badawcze w Psychologii. Gdańsk: GWP.

Uzupełniająca

Babbie, E. (2013). Podstawy badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2013). Statystyczny drogowskaz. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. T.I. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Brzeziński, J. (2000). Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.

Frankfort-Nachmias, Ch., Nachmias, D. (2001). Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.

Silverman, D. (2020). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Wojciszke, B. (2004). Systematycznie Modyfikowane Autoreplikacje: logika programu badań empirycznych w psychologii. W: J. Brzeziński (red.), Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów (s. 44–68). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Brzeziński, J., Chyrowicz, B., Poznaniak, W., Toeplitz-Winiewska, M. (2008). Etyka zawodu psychologa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Brzeziński, J. (2000). Poznanie naukowe – poznanie psychologiczne; podstawowe modele badawcze W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. T.I, Gdańsk: GWP.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Cieślak
Prowadzący grup: Mariusz Cieślak, Monika Talaga-Michalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Zaliczenie
Informacje dodatkowe:

Wiedza

07Y-0A_W04


Umiejętności

07Y-0A_U02, 07Y-0A_U03, 07Y-0A_U05, 07Y-0A_U07, 07Y-0A_U08, 07Y-0A_U09


Kompetencje

07Y-0A_K01, 07Y-0A_K05

Metody dydaktyczne:

Wykład, dyskusja, praca w małych grupach, case, praca nad samodzielnymi projektami badawczymi, przygotowanie założeń metodologicznych projektów (z dyskusją)


Metody eksponujące: film edukacyjny


Metody podające: prezentacje grupowe studentów


Sposoby i kryteria oceniania:

Egzamin:


Efekty kształcenia dotyczące wiedzy będą ocenione jako:


- dostateczne - przy osiągnięciu przez studenta wyniku zaliczenia w granicach 51-59% - ocena dostateczna (3,0)

- więcej niż dostateczne – przy osiągnięciu przez studenta wyniku zaliczenia w granicach 60-69% - ocena dostateczna plus (3,5)

- dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku zaliczenia w granicach 70-79% - ocena dobra (4,0)

- więcej niż dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku zaliczenia w granicach 80-89% - ocena dobra plus (4,5)

- bardzo dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyniku zaliczenia w granicach 90-100% - ocena bardzo dobra (5,0)


Zasady oceny projektów studentów:


Ocenie podlega:


- wartość merytoryczna (m.in. rozwinięcie problemu, uzasadnienie wyboru tematu, poprawność pytań i hipotez <m.in. weryfikowalność, unikanie języka potocznego>, uzasadnienie doboru próby i metod, określenie zmiennych i ich operacjonalizacja, oryginalność pracy, wskazanie korzyści poznawczych i praktycznych, identyfikacja problemów etycznych oraz związanych z ryzykiem udziału w badaniu, poprawność terminologii, odwoływanie się do źródeł, raport wg formalnych zasad APA 7 wyd.)


- sposób prezentacji planu badań (nawiązanie kontaktu ze słuchaczami, wykorzystanie narzędzi multimedialnych, przejrzystość prezentowanych treści, krytycyzm w zakresie dokonanych wyborów, świadomość ograniczeń badania, posługiwanie się terminologią, zarządzanie czasem, responsywność wobec pytań prowadzącego i słuchaczy, zorientowanie we własnym planie badawczym, otwartość na sugestie).


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Wykład:


Efekty uczenia się dotyczące:

wiedzy (07Y-0A_W04),

będą sprawdzone poprzez:


- egzamin: test (pytania jednokrotnego wyboru, pytania otwarte, pytania zamknięte, test łączenia odpowiedzi) sprawdzający wiedzę z zakresu metodologii badań psychologicznych.


Ćwiczenia:


Efekty uczenia się dotyczące:

wiedzy: 07Y-0A_W04,

umiejętności: 07Y-0A_U02, 07Y-0A_U03, 07Y-0A_U05, 07Y-0A_U07, 07Y-0A_U08 i 07Y-0A_U09,

kompetencji społecznych i personalnych: 07Y-0A_K01, 07Y-0A_K05,

będą sprawdzone poprzez:


- projekt przygotowywany przez studentów (projekt polega na przygotowaniu i zaprezentowaniu własnych założeń psychologicznych badań eksperymentalnych, poddanych następnie dyskusji i ocenie).


- zadania na zajęciach rozwiązywane indywidualnie oraz grupowo (pytania otwarte, pytania zamknięte, problemy dywergencyjne) – dodatkowo premiowana aktywność mogąca podnieść ocenę



Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład:


1. Psychologia jako nauka.

- Pojęcie i klasyfikacja wiedzy (potoczna, irracjonalna, spekulatywna, artystyczna, naukowa).

- Wiedza naukowa vs. wiedza potoczna

- Zewnętrzne i wewnętrzne funkcje nauki.

- Metodologiczny schemat badania naukowego

- Pojęcie trafności wewnętrznej i zewnętrznej badania naukowego

- Etapy procesu badawczego w psychologii

2. Pytania badawcze i hipotezy – rola w procesie badawczym, zasady ich konstruowania

3. Zmienne w badaniu psychologicznym.

- Klasyfikacja zmiennych

- Operacjonalizacja zmiennych

- Interakcyjny wpływ zmiennych

- Pojęcie pomiaru i skali pomiarowej.

- Rodzaje skal pomiarowych i ich właściwości.

4. Eksperymentalny model badawczy.

- Manipulacja zmienną niezależną w eksperymencie psychologicznym

- Kontrola zmiennych ubocznych i zakłócających w modelu eksperymentalnym

- Pomiar zmian zmiennej zależnej

- Eksperyment właściwy a quasi-eksperyment.

- Proste plany eksperymentalne: plan grup niezależnych i plan z powtarzanym pomiarem.

- Złożone plany eksperymentalne.

- Eksperymenty naturalne.

5. Korelacyjny model badawczy

- Specyfika modelu korelacyjnego i jego rola w badaniach psychologicznych.

- Plany badawcze w modelu korelacyjnym.

- Ograniczenia wnioskowania na podstawie wyników uzyskanych w modelu korelacyjnym.

6. Programy badawcze w psychologii.

- Ograniczenia wyników pojedynczego badania, rola programów badawczych.

- Strategia Systematycznie Modyfikowanych Autoreplikacji wg Wojciszke.

7. Osobliwości badania psychologicznego.

- Oczekiwania badacza i osoby badanej

- Wpływ motywacji osoby badanej.

- Koncepcja wskazówek sugerujących hipotezę Orne’a.

- Rola lęku przed oceną osoby badanej w badaniu psychologicznym.

- Etyczny aspekt badań psychologicznych

8. Dobór próby badawczej

- Dobór celowy i zagrożenia związane z jego zastosowaniem. Próba kwotowa.

- Dobór przez ochotników i jego ograniczenia.

- Próba losowa

9. Wybrane metody pomiaru zmiennych z punktu widzenia metodologii m.in.: obserwacja, nieinwazyjne pomiary zachowania, metody chronometryczne.

10.Wykorzystanie internetu w badaniach psychologicznych.

- Bazy artykułów naukowych, otwarte repozytoria, wyszukiwarki naukowe

- Prowadzenie badań z wykorzystaniem internetu,

- Serwisy społecznościowe dedykowane naukowcom i popularyzatorom nauki.

11.Komunikowanie wyników badań.


Ćwiczenia:


- Etapy procesu badawczego w psychologii i ich wzajemne powiązania.

- Zasady konstruowania pytań badawczych i hipotez.

- Określenie obrazu zmiennych.

- Operacjonalizacja zmiennych.

- Eksperyment w psychologii.

- manipulacja zmienną niezależną,

- pomiar zmiennej zależnej,

- kontrola zmiennych niezależnych ubocznych i zakłócających,

wybór odpowiedniego planu eksperymentalnego,

- maksymalizacja trafności wewnętrznej badania eksperymentalnego.

- Komunikowanie wyników badań. Etyczne problemy w badaniach psychologicznych.

- Doskonalenie warsztatu badań psychologicznych na przykładzie tworzenia założeń własnego projektu badawczego


Literatura:

Podstawowa:

Brzeziński, J. (2020). Metodologia badań psychologicznych. Wydanie Nowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Francuz, P., Mackiewicz, R. (2005). Liczby nie wiedza skąd pochodzą - przewodnik po metodologii i statystyce: nie tylko dla psychologów. Lublin: Wydawnictwo KUL.

Shaughnessy, J.J., Zechmeister, E.B., Zechmeister, J.S. (2002). Metody badawcze w Psychologii. Gdańsk: GWP.

Uzupełniająca:

Babbie, E. (2013). Podstawy badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2013). Statystyczny drogowskaz. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. T.I. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Brzeziński, J. (2000). Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.

Frankfort-Nachmias, Ch., Nachmias, D. (2001). Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.

Silverman, D. (2020). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Wojciszke, B. (2004). Systematycznie Modyfikowane Autoreplikacje: logika programu badań empirycznych w psychologii. W: J. Brzeziński (red.), Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów (s. 44–68). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Brzeziński, J., Chyrowicz, B., Poznaniak, W., Toeplitz-Winiewska, M. (2008). Etyka zawodu psychologa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Brzeziński, J. (2000). Poznanie naukowe – poznanie psychologiczne; podstawowe modele badawcze W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. T.I, Gdańsk: GWP.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Cieślak
Prowadzący grup: Mariusz Cieślak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Patryk Stecz
Prowadzący grup: Patryk Stecz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Patryk Stecz
Prowadzący grup: Patryk Stecz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Patryk Stecz
Prowadzący grup: Sławomir Pasikowski, Patryk Stecz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Patryk Stecz
Prowadzący grup: Joanna Paszkowska-Rogacz, Patryk Stecz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6